Тема. Персональний комп’ютер та його складові.
Мета:
сформувати:
розглянути:
формувати:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Базові поняття й терміни: пристрої введення, пристрої зберігання, пристрої виведення, миша, клавіатура, жорсткий магнітний диск, флеш-пам’ять, монітор, системний блок.
Програмне забезпечення: Електронний зошит з інформатики.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційний етап.................………………………...2-3 хв
II. Актуалізація опорних знань............………………………….3-5 хв
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності………………………………………..2хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу …………………………………………….10хв
V. Фізкультхвилинка………………………………………………………1,5хв.
VI. Засвоєння нових знань …………………….………………………… 10хв.
VIІ. Домашнє завдання……………………………………………………….2хв.
VIІІ. Застосування знань, формування вмінь …………………………. 10 хв
ІХ. Підбиття підсумків уроку.............………………………….2 хв
ХІД УРОКУ
Сьогодні ми розпочинаємо вивчення теми «Основи роботи з комп'ютером».
Тема нашого уроку «Персональний комп’ютер та його складові».
Відкриваємо зошити, записуємо сьогоднішню дату (П'ятнадцяте жовтня), тему уроку «Персональний комп’ютер та його складові».
Сьогодні ми розглянемо:
ІІ. Актуалізація опорних знань
Люди здавна створювали різні пристрої для полегшення своєї праці, покращення життя.
Довгий час багато вчених намагались винайти пристрої, які могли б виконувати обчислення та робили це швидше за людину.
Із розвитком торгівлі кількість обчислень у житті людини збільшувалась. Спочатку з’явилася рахівниця, пізніше арифмометр, а потім електронна-обчислювана машина(ЕОМ), яка використовувалась лише для роботи з числовими даними.
Відгадайте загадки про пристрої роботи з даними:
1) Зафіксує ваші рухи
Танці, пісні гамірні.
Зможе повторити все.
Що за пристрій це?(Фотокамера)
2) Клац на кнопку — вже співає,
Музика весела грає.
І навушники красиві.
Відгадайте, що за диво?(Плеєр)
3) Голос миттю запишу
І цей голос збережу.
Підберу чудовий фон.
Мене звати… (Диктофон)
4) Тисячі програм я маю,
Граюсь, пишу і читаю.
На планеті цій зеленій
Серед техніки я геній! (Комп’ютер)
5) Тисну трубочку до вуха,
Кожен голос з трубки слуха.
Чути чую, та не бачу.
Я в житті багато значу. (Телефон)
6) Буду всім допомагати
Точно й швидко рахувати.
Невеличкого я зросту,
Керувати мною просто. (Калькулятор)
7) Він багато чого може,
У дорозі допоможе.
Профі-гід, а не аматор.
Діти, це є… (Навігатор)
8) Полюбляю сканувати,
Інформацію давати.
З іншої країни вмить
Повідомлення летить. (Факс)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Як ви вважаєте, який з названих пристроїв є найбільш універсальним? Чому ви так вважаєте?
( Це — комп’ютер. Тому що за його допомогою обчислюють, зберігають, виводять інформацію )
Відкриваємо зошити, записуємо визначення ПК.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
(Пояснення вчителя з використанням мультимедійної презентації.)
Комп’ютер – це електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу. (записати у зошит)
Першу в Європі ЕОМ створили в Києві вчені під керівництвом С.О. Лебедева. Вона була дуже складною у використанні, її обслуговувало багато людей, а займала площу більшу, ніж класна кімната.
Розміри та ціна комп’ютерів зменшилася настільки, що в людей з’явилася можливість мати свої власні комп’ютери та персонально їх використовувати.
Так у 70-х роках минулого століття виникла назва комп’ютера — персональний.
До цього ми з Вами розглядали, як людина сприймає та обмінюється інформаєю, за допомогою органів чуття, комп'ютер має спеціальні пристрої для обміну інформацією, це пристрої введення, пристрої виведення та пристрої зберігання та обробки даних.
Дані надходять до комп’ютера через пристрої введення. Потім вони опрацювуються та зберігаються в його спеціальних пристроях — пам’яті. Результати після опрацювання виводяться через пристрої виведення.
Зазвичай до основних складових персонального комп’ютера відносять: системний блок, монітор, клавіатуру мишу. (записати у зошит)
За потреби до системного блока комп’ютера можуть приєднувати й інші пристрої, наприклад:
колонки або навушники — для відтворення звуку;
принтер — для друку;
модем — для з’єднання з Інтернетом.
проектор — для демонстрації зображення на великий екран;
Пристрої введення: призначені для введення даних. До них відносять клавіатуру, мишу, джойстик, сканер, мікрофон, веб-камеру.
Клавіатура — для числових та текстових даних, сканер — для текстових та графічних, мікрофон — звукових, веб-камера — відеоданих.
Миша належить до вказівних пристроїв уведення. Коли ми переміщуємо мишу, відповідно до переданих даних на екрані виконуються певні дії.
Пристрої виведення: монітор, принтер, колонки, навушники.
Пристрої з’єднуються із системним блоком за допомогою спеціальних проводів або безпровідним способом.
У системному блоці містяться пристрої опрацювання та зберігання даних.
Одним з пристроїв зберігання, який «приховано» в системному блоці, є жорсткий магнітний диск (або вінчестер). На ньому зберігають різні дані: тексти та числові дані, зображення, музику, фільми, ігри тощо.
Флеш-пам’ять та компакт-диски також використовують для збереження даних. Часто за допомогою цих пристроїв люди переносять інформацію з одного комп’ютера на інший.
ІV. Фізкультхвилинка.
V. Засвоєння нових знань.
Робота в парах.
( Відповідь: тому що монітор — основна складова ПК, а колонки приєднують за потреби)
По черзі називайте пристрої, зображені на малюнку. Обговоріть, чому деякі пристрої знаходяться в обох кругах.
( Тому що це пристрої введення і виведення інформації)
Складіть слова з наведених літер і виберіть слово, що не стосується комп'ютерних пристроїв:
1. Системний блок, монітор, миша, принтер. (ПК 1, ПК 2)
2. Клавіатура, колонки, сканер, мікрофон. (ПК 3, ПК 4)
3. Колонки, принтер, миша, монітор. (ПК 5, ПК 7)
4. Жорсткий диск, мікрофон, вінчестер, флешка. (ПК 8, ПК 9)
5. Монітор, принтер, колонки, мікрофон. (ПК 10, ПК 11)
6. Клавіатура, миша, принтер, веб-камера. (ПК 12)
Повторення правил роботи в комп´ютерному класі. ( Слайд )
VІ. Домашнє завдання
завдання за бажанням:
VIІ. Застосування знань, формування вмінь
Робота з програмою Електронний зошит з інформатики.
Учитель проводить інструктаж із правил техніки безпеки. Через 5-7 хв після початку роботи учні виконують комплекс вправ для зняття зорової втоми. (Варіант 1)
VIII. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія
Чого навчилися? Що нового дізналися?
1