Корекційно-розвиткове заняття соціально-побутового орієнтування для дітей з порушеннями зору, направлене на доповнення життєвого досвіду учнів, розвиток мілкої моторики, корекцію навичок самообслуговування.
Тема. Взуття. Правила догляду за взуттям. Зав’язування шнурків.
Мета. Ознайомити учнів із правилами догляду за взуттям; навчати зав'язувати шнурки на черевиках; розвивати увагу, кмітливість, охайність, самостійність у роботі; виховувати бажання бути завжди чистими та охайними, працьовитість. Корегувати сприйняття, зосередженість, просторові уявлення, корекція навичок та вмінь виконувати різноманітні дії під час процесу навчання, розвиток мілкої моторики.
Обладнання: шаблон для зав'язування шнурків, предметні малюнки, таблиця «Засоби догляду за взуттям»
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Ось і пролунав дзвінок,
Всіх зібрав він на урок.
Тож тихенько всі сідайте,
Все, що знали, пригадайте.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
– Сьогодні на уроці ми продовжимо навчатися доглядати за взуттям, будемо навчатися зав’язувати шнурки па черевиках.
1. Відгадування загадок
* Що ж влітку на ногах? -
Влітку жарко в чоботях!
Щоб раді були ніжки,
Я одягну. (Босоніжки)
* Завжди крокуємо ми удвох,
Схожі, як брати.
Ми за обідом, під столом,
А вночі - під ліжком.
(Туфлі)
* Відгадай загадку - хто ми:
В ясний день сидимо ми вдома.
Якщо дощ - у нас робота:
Топати, шльопати по болотах.
(Гумові чоботи)
2. Читання зашифрованих слів
– Спробуйте прочитати, які слова тут зашифровані.
– Жовті, чорні і біляві,
Вони ходять завжди в парі.
– У Домівці їх взувають,
Біля ліжечка знімають.
– Захищає наші ноги,
Не поранять їх дороги!
ІІІ. Засвоєння нових знань
1. Ознайомлення з правилами догляду за взуттям
Запам’ятай основне правило: взуття служитиме довше, якщо за ним регулярно і правильно доглядати.
• Завжди взувайся по погоді.
• Після довгих прогулянок вулицею пил і бруд із взуття знімай м’якою ганчіркою.
• Чисть взуття не перед виходом з будинку, а відразу після того, як прийшов додому з вулиці.
• В осінньо-зимовий період користуйся водовідштовхувальним засобом, що запобігає глибокому забрудненню взуття.
• Суши взуття на колодці або спеціальній сушарці. Можна набити вологі черевики газетним папером, який добре вбирає вологу.
• Щодня змащуй черевики або чоботи кремом - безкольоровим або підфарбовуючим, залежно від кольору взуття.
• Поліруй взуття спеціальною губкою.
– Необхідно користуватися засобами по догляду за взуттям, спеціально призначеними для того типу матеріалів, з якого виготовлено взуття;
– Увечері ретельно протріть взуття вологою ганчірочкою.
– Щоб взуття служило довго, його треба чистити, але ке вранці – перед виходом на роботу, а ввечері.
– Використання взуття не по сезону, як і не за призначенням, призводить до втрати зовнішнього вигляду і споживчих властивостей;
– Взуття на шкіряній підошві не можна носити в дощову погоду.
– Вологе взуття необхідно сушити при кімнатній температурі; забороняється сушити взуття на сонці, біля вогню і поблизу обігрівальних приладів.
2. Робота з таблицею «Засоби догляду за взуттям»
3. Бесіда
– Чи носять люди завжди одне й те саме взуття? Чому?
–А скільки у вас пар взуття?
– Коли ви вдягаєте черевички, кросівки, босоніжки?
– Якими вони повинні бути?
4. Фізкультхвилинка
ІV. Практична робота:
1. Інструктаж:
– А зараз ми будемо навчатися зав’язувати шнурки за допомогою шаблонів з картону.
На партах у дітей — картонні шаблони з дірочками. Діти навчаються зав’язувати шнурки, допомагають одне одному. Використовують яскраві шнурки.
Індивідуальна диференційована робота з _______________________________
V. Підсумок уроку:
– Чи сподобався вам урок?
– Чого навчалися на уроці?
– Як треба доглядати за взуттям?
– А хто має доглядати за вашим взуттям?