Урок "Спортивні ігри: естафети з м'ячем, використовуючи вивчені елементи футболу та баскетболу"

Про матеріал
“Чи сміється дитина, коли бачить іграшку, чи посміхається Гарибальді, коли його вигонять за зайву любов до Батьківщини, чи дрижить дівчина при першій думці про кохання, чи створює Ньютон світові закони та пише їх на аркуші – скрізь кінцевим фактором є м’язовий рух” (І.М. Сечєнов) Саме найкраше та саме найцікавіше творіння природи – людина, яка намагається: бути всебічно розвиненою, гармонічно поєднувати в собі духовне багатство, моральну чистоту та фізичну досконалість. Отже, рівень розвитку сили, спритності, швидкості, гнучкості та витривалості в значній мірі визначає успішність рухливої діяльності наших учнів, те, як швидко вони зможуть оволодіти новими формами рухів та застосовувати їх на практиці. Саме правильно організовані уроки фізкультури сприяють розвитку цих основних фізичних якостей. Згідно з програмою мета системно-узагальнюючого міні-модуля полягає у збереженні та покращенні здоров’я, підвищенні функціональних можливостей організму учнів: покращенні діяльності сердечно-судинної та дихальної систем, підвищенні працездатності, зміцненні кісткових та м’язових тканин; у розвитку основних фізичних якостей та рухових здібностей; у проведенні корисного дозвілля та активного відпочинку (використовуючи набуті зання на уроці); у запобіганні травматизму; у розвитку умінь і навичок використання фізичних вправ для запобігання порушення постави, зняття втоми учнів. Отже, розроблений міні-модуль направлений на розвиток активної рухової діяльності учнів на уроках фізкультури та сприяє зніманню перевтоми та перевантажень під час розумової праці.
Перегляд файлу

Пояснювальна записка

“Чи сміється дитина, коли бачить іграшку,  чи посміхається Гарибальді, коли його вигонять за зайву любов до Батьківщини, чи дрижить дівчина при першій думці про кохання, чи створює Ньютон світові закони та пише їх на аркуші – скрізь кінцевим фактором є м’язовий рух” (І.М. Сечєнов)

Саме найкраше та саме найцікавіше творіння  природи – людина, яка намагається: бути всебічно розвиненою, гармонічно поєднувати в собі духовне багатство, моральну чистоту та фізичну досконалість. Отже, рівень розвитку сили, спритності, швидкості, гнучкості та витривалості в значній мірі визначає успішність рухливої діяльності наших учнів, те, як швидко вони зможуть оволодіти новими формами рухів та застосовувати їх на практиці. Саме правильно  організовані уроки фізкультури сприяють розвитку цих основних фізичних якостей.

Згідно з програмою мета системно-узагальнюючого міні-модуля полягає у збереженні та покращенні здоров’я, підвищенні функціональних можливостей організму учнів: покращенні діяльності сердечно-судинної та  дихальної систем, підвищенні працездатності, зміцненні кісткових та м’язових тканин; у розвитку основних фізичних якостей та рухових здібностей; у проведенні корисного дозвілля та активного відпочинку (використовуючи набуті зання на уроці); у запобіганні травматизму; у розвитку умінь і навичок використання фізичних вправ для запобігання порушення постави, зняття втоми учнів.

Отже, розроблений міні-модуль направлений на розвиток активної рухової діяльності учнів на уроках фізкультури та сприяє зніманню перевтоми та перевантажень під час розумової праці.

 


Клас: 3

Тема:  Спортивні ігри: естафети з м’ячем, використовуючи вивчені елементи  футболу та баскетболу

 

Завдання та мета уроку:

  1. Вчити естафетам з м’ячем, використовуючи вивчені елементи футболу та баскетболу, новим вправам розминки (ХІ, ХІІ, ХІV).
  2. Закріплювати: ЗРВ, вивчені естафети.
  3. Вдосконалювати: елементи спортивних ігор, навички грати командами.
  4. Розвивати: спритність, швидкість, рухові здібності учнів.
  5. Формувати: усвідомлену індивідуальну установку на необхідність розвитку фізичних якостей.
  6. Виховувати: зібраність, уміння грати командою, позитивні емоції, сприяти зміцненню дружби та взаємодопомоги в команді.
  7. Зміцнювати здоров’я: ЗРВ.

 

Обладнання та інвентар: 4 естафетних палички; 20 кеглів (16 круглих, 4 трикутних); 4 баскетбольних м’яча, 4 футбольних м’яча; 4 гімнастичних палички; 4 тенісних м’ячика.

 

Тип уроку: системно-узагальнюючий міні-модуль (60’).

 

                                                      Хід уроку:

№ п/п

Зміст уроку

Трива-лість уроку

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина уроку (10’)

1

Організований перхід до спортивного залу.

60’’

Пересування в колоні по одному.  Визначити направляючого та замикаючого з числа учнів в колоні; дистанція між учнями 0,5м, темп повільний.

2

Шикування в шеренгу за зростом.

30’’

Шикування біля лінії старту. Похвалити 2-3 учнів, які на уроці в акуратній спортивній формі.

3

Установчо-мотиваційна установка:

а) психоформула:

  • Щоб радість сьогодні на уроці пізнати – ми будемо труднощі разом долати;

б) емоційний стан:

  • З яким настроєм прийшли на урок?
  • Як покращити свій настрій?
  • Як ви почуваєтесь (стан здоров’я)?;

в) потребно-мотиваційний стан:

  • Для чого нам потрібна рухова діяльність?

Висновок: рух необхідний для розвитку фізичних якостей; він сприяє розвитку сили волі.

2’

Сприяти позитивним емоціям дітей.

4

Оголошення завдань уроку:

а) розучимо: нові ЗРВ; естафети;

б) закріпимо: вправи розминки; естафети з використанням елементів футболу та баскетболу;

в) вдосконалюватимемо: навички грати командою.

60’’

Повідомити, пояснити завдання на урок.

5

Повторити виконання команд: “Рівняйсь!”, “Струнко!”, “Направо!”, “Наліво!”, “Кругом!”.

60’’

Визначити інтервал в шерензі (0,5м). Нагадати та показати правильне виконання даних команд. При кожному повторюванні збільшувати їх темп виконання. Виконувати за командою вчителя.

6

Повторити перешикування з однієї шеренги у дві, коло.

60’’

Нагадати  та показати виконання перешикувань. Виконувати за командою вчителя, темп при повторенні збільшується. Перешикування в коло за допомогою способу, коли діти беруться за руки.

7

Повторити різновиди ходьби:

  • звичайним кроком;
  • широким кроком;
  • на зовнішній, внутрішній частинах стопи;
  • на носках, на п’ятках;
  • з прискоренням;
  • із зупинкою за сигналом;
  • у присіді.

60’’

30м

30м

30м

 

30м

30м

30м

10м

Дистанція – на витягнуту руку вперед. Формувати частоту кроків, дихання під час бігу, темп задавати свистком. Змінювати вихідні положення рук під час ходьби. Виправлення помилок: підказка, допомога, повторення.

8

Вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання:

  • поперемінне потрушування  правою і лівою ногами;
  • ходьба з глибокими вдихами і видихами.

30’’

Оздоровча спрямованість. Дихання довільне.

9

Повторити різновиди бігу:

  • гладкий біг;
  • із зміною напрямку;
  • “змійкою”;
  • на передній частині стопи;
  • з високим підніманням стегна;
  • стрибками з ноги на ногу.

60’’

30м

30м

30м

20м х2

10м х2

10м х2

Дистанція в колоні 1 м. Темп бігу повільний та середній. Формувати поставу, правильне дихання. Виконувати за командою вчителя (свисток). Показати правильність виконання бігу. Змінювати вихідне положення рук під час бігу.

10

Вправи на розслаблення та відновлення дихання:

  • поперемінне потрушування правою і лівою ногами;
  • ходьба з глибокими вдихами і видихами.

60’’

Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку витягується черево, а потім розширюється грудна клітка. При видиху навпаки.

ІІ.Основна частина уроку (44’)

1

Перешикування учнів у чотири шеренги:

а) розподіл на І, ІІ, ІІІ, ІV;

б) перешикування у чотири шеренги.

30’’

Вимагати точного виконання команд.

2

Інструктаж: правила безпеки під час розминки.

30’’

Сприяти повторному усвідомленню даної інформації.

3

ЗРВ

І. В.п. руки на поясі, ноги на ширині плечей:

1 – нахил голови вперед (вдих);

2 – нахил голови назад (видих);

3 – нахил голови вліво (вдих);

4 – нахил голови вправо (видих).

ІІ. В.п. руки на поясі, ноги на ширині плечей:

1,2 – колові оберти головою в ліву сторону (вдих);

3,4 – колові оберти головою вправо (видих).

ІІІ. В.п. руки на поясі, ноги на ширині плечей:

1 – поворот голови вліво до плеча;

2 – підняти голову вверх (вдих);

3 – опустити голову до плеча;

4 – В.п. (видих);

5 – поворот голови вправо до плеча;

6 – підняти голову вверх (вдих);

7 – опустити голову до плеча;

8 – В.п. (видих).

ІV. В.п. – о.с., руки перед грудьми, долонями разом:

1 – розтягування м’язів та зв’язок промінєво-зап’ясного суглоба кисті руки (вдих);

2 – В.п. (видих).

V. В.п. – о.с, руки перед грудьми, пальці з’єднані на хрест “в замок”:

1 – випрямляти руки вперед, розвертаючи долоні на зовні (вдих);

2 – В.п. (видих).

VІ. В.п. стійка ноги нарізно, руки вздовж тулуба:

1 – піднімання лівого плеча вверх;

2 – піднімання правого плеча вверх (вдих);

3 – опускання лівого плеча вниз;

4 – опускання правого плеча вниз (видих);

5 – одночасно праве і ліве плече вверх (вдих);

6 – одночасно праве і ліве плече вниз (видих);

7 – одночасно праве і ліве плече вверх (вдих);

8 – В.п. (видих).

VІІ. В.п. ноги на ширині плечей, руки до плечей:

1-4  - колові оберти руками вперед (вдих);

5-8  - колові оберти руками назад (видих);

 

VІІІ. В.п. ноги нарізно, ліва рука вверху, права внизу:

1 – зігнути руки, зєднати пальці за спиною (вдих);

2 – права рука вверху, ліва внизу (видих);

3 – зігнути руки, зєднати пальці за спиною (вдих);

4 – В.п. (видих).

ІХ. В.п. руки на поясі, ноги на ширині плечей:

1 - нахил вперед (вдих);

2 – нахил назад (видих);

3 – поворот тулуба вліво (вдих);

4 – поворот тулуба вправо (видих).

Х. В.п. руки за спиною “в замок”, ноги на ширині плечей:

1 – нахиляємося вперед, відводимо прямі руки назад (вдих);

2 – В.п. (видих).

ХІ. В.п. ноги на ширині плечей зігнуті в колінах, руки вверху “в замку”, долоні направлені вверх назовні:

1 – нахил тулуба в ліву сторону, одночасно нахил в сторону і рук (вдих);

2 – В.п. (видих);

3 – нахил тулуба вправу сторону, одночасно нахил в сторону і рук (вдих);

4 – В.п. (видих).

ХІІ. В.п. – о.с., підняти руки вверх, пальці разом, долонями всередину:

1 – зігнути руки так, щоб пальці були направлені до лопаток (вдих);

2 – В.п. (видих).

ХІІІ. В.п. – о.с., руки на поясі:

1-3 – підскоки на обох ногах;

4 – високий підскок;

5-8 – ходьба на місці.

ХІV. В.п. – о.с., руки “в замку” за головою:

1-2 – підскок на лівій нозі;

3-4 – підскок на правій нозі;

5-7 – підскок на двох ногах;

8 – високий стрибок.

ХV. Вправа на увагу “Навпаки”: не відводячи очей від вчителя, виконати ті вправи, які вчитель пояснює, а не показує.

10’

60’’

 

 

 

 

 

60’’

 

 

 

 

 

60’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15’’

 

 

 

 

 

15’’

 

 

 

 

30’’

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30’’

 

 

 

 

60’’

 

 

 

 

 

 

 

30’’

 

 

 

 

 

30’’

 

 

 

 

30’’

 

 

 

 

 

 

 

 

60’’

 

 

 

 

30’’

 

 

 

30’’

 

 

 

 

 

60’’

 

Плечі тримати розвернутими. Темп повільний. Повторити 8 разів.

 

 

Слідкувати за стійкою. Темп повільний. Повторити 8 разів.

 

 

 

Спину тримати рівно. Темп повільний. Повторити 8 разів.

 

 

 

 

 

 

 

Руки випрямити в ліктях повністю. Темп повільний. Повторити 12 разів.

 

 

 

Руки випрямити у ліктях повністю. Слідкувати за диханням. Темп повільний. Повторити 12 разів.

 

Слідкувати за диханням учнів. Темп з прискоренням. Повторити 10 разів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконувати рухи в плечових суглобах, а не просто шарпати футболку. Темп повільний. Повторяти 8 разів.

Зціплювати пальці за спиною. Темп повільний. Повторити 8 разів.

 

 

 

 

 

Ноги в колінах не згинати. Темп повільний. Повторити 8 разів.

 

 

 

Ноги в колінах не згинати, руки в ліктях не згинати. Темп повільний. Повторити 10 разів.

 

“Замочок”не відкривати. Темп повільний. Повторити 6 разів.

 

 

 

 

 

 

Кінчики пальців схрещених рук повинні торкатися нижнього краю лопаток. Темп повільний. Повторити 8 разів.

Повторити 5 разів. Темп з прискоренням. Виправлення помилок, повторення.

 

Повторити 5 разів. Темп повільний. Виправлення помилок, повторення.

 

 

 

Слідкувати, хто з дітей уважний, а хто ні.

4

Естафети з м’ячами, використовуючи вивчені елементи  футболу та баскетболу.

1. Розподіл на команди. Перешикування в чотири колони.

2. Правила безпеки під час естафет.

3. Обережне користування інвентарем.

33’

 

60’’

 

60’’

30’’

 

 

Шикування біля лінії старту.

Сприяти повному усвідомленню даної інформації.

5

Естафета “Естафетна паличка”.

Завдання: за командою вчителя перші гравці кожної команди з естафетною паличкою в руках біжать “змійкою” з лінії старту до лінії фінішу, повертаються бігом “змійкою” до лінії старту, передають естафетну паличку наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та не допустила помилок.

Підсумок естафети.

60’’

Починати естафету за сигналом – свистком. Не збивати кеглі, паличку передавати правою рукою. Старт високий.

6

Естафета “Ведення м’яча правою рукою “змійкою” кроком”.

Завдання: за командою вчителя перші гравці кожної команди ведуть м’яч правою рукою “змійкою” кроком або бігом з лінії старту до лінії фінішу, повертаються кроком “змійкою” або бігом, ведучи м’яч до лінії старту, передають м’яч наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та допустила найменшу кількість помилок.

Підсумок естафети.

2’

Починати естафету за свистком вчителя. Кеглі не  збивати. Темп середній. Старт високий.

7

Естафета “Ведення м’яча лівою рукою “змійкою” кроком”.

Завдання: за сигналом вчителя перші гравці кожної команди ведуть м’яч лівою рукою “змійкою” кроком або бігом з лінії старту до лінії фінішу, повертаються кроком (бігом) “змійкою”, ведучи м’яч лівою рукою до лінії старту, передають м’яч наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та допустила найменшу кількість помилок.

Підсумок естафети.

3’

Починати естафету за сигналом. Не збивати кеглі. Темп довільний. Високий старт.

8

Естафета “Ведення м’яча, чергуючи праву та ліву руки “змійкою” кроком”.

Завдання: за сигналом – свистком – вчителя перші учасники естафети кожної команди ведуть м’яч, чергуючи праву та ліву руки “змійкою” кроком (бігом) з лінії старту до лінії фінішу, повертаються кроком (бігом) “змійкою” до лінії старту, передають м’яч наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда,яка першою закінчила естафету та допустила найменшу кількість помилок.

Підсумок естафети.

2’

Слідкувати за чергуванням рук під час ведення м’яча. Не збивати кеглі. Темп довільний. Старт високий.

9

Естафета “Ведення м’яча середньою частиною підйому ноги “змійкю”.

Завдання: за командою вчителя перші учасники кожної команди ведуть м’яч середньою частиною підйому ноги “змійкою” з ліній старту до лінії фінішу та з лінії фінішу до лінії старту, передають м’яч наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та найменшу кількість разів порушувала правила.

Підсумок естафети.

3’

Темп довільний. Не збивати кеглі. Починати за сигналом вчителя. М’яч у руки не брати.

10

Естафета “Хокей”.

Завдання: за командою вчителя перші гравці кожної команди ведуть гімнастичною палкою м’ячик “змійкою” з лінії старту до лінії фінішу, з лінії фінішу до лінії старту, передають гімнастичну палку і м’ячик наступному гравцю команди і т.д.

Перемагає та команда, яка найменшу кількість разів порушила правила та першою закінчила естафету.

Підсумок естафети.

3’

Починати за командою вчителя. Темп довільний. Кеглі не збивати. М’яч у руки не брати, вести тільки гімнастичною палкою.

11

Естафета “Кенгуру”.

Завдання: за командою вчителя перші учасники естафети із затиснутим між колінами м’ячем стрибають “змійкою” з лінії старту до лінії фінішу, з лінії фінішу до лінії старту, передають м’ячик наступному гравцю своєї команди і т.д.

Перемагає та команда, яка не допускала помилок та закінчила естафету першою.

Підсумок естафети.

2’30’’

Починати естафету за сигналом – свистком. Якщо м’яч випадає необхідно його підтримати. Якщо м’яч випав, необхідно його затиснути між колінами і продовжити естафету з того місця, де м’яч випав.

12

Естафета “Найуважніша команда”.

Завдання: за командою вчителя перші гравці кожної команди з тенісним м’ячиком у руках з лінії старту біжить до першої кеглі, кладуть м’ячик у кеглю, повертаються до лінії старту, передають рукою естафету другому учаснику своєї команди; другий учасник кожної команди з лінії старту біжить до першої кеглі, забирає м’ячик з кеглі, повертається до лінії старту, передає м’ячик третьому гравцю своєї команди; третій учасник кожної команди біжить з м’ячиком в руках з лінії старту до другої кеглі, кладе м’ячик у кеглю, повертається бігом до лінії фінішу, передає естафету рукою четвертому учаснику  кожної команди і т.д.

Перемагає та команда, яка першою закінчила естафету та не допустила помилок.

Підсумок естафети.

2’+2’

Почергово класти м’ячик у І, ІІ, ІІІ, ІV, V кеглі та забирати його; передавати м’ячик із рук у руки; передавати естафету рукою. Темп швидкий.

13

Естафета “Гонка м’ячів №1”.

Завдання: за командою вчителя учні кожної команди починають передавати м’яч над головою від направляючого до замикаючого; замикаючий, отримавши м’яч, біжить і стає попереду  направляючого і т.д. Гра продовжується до тих пір, доки направляючий, який розпочинав естафету, не опиняється на своєму місці.

Перемагає та команда, яка не допускала помилок та першою закінчила естафету.

Підсумок естафети.

2’

Слідкувати, щоб кожний учасник естафети отримав м’яч. Темп швидкий. Інтервал між гравцями 0,5 м.

14

Естафета “Гонка м’ячів №2”.

Завдання: за командою вчителя учні кожної команди починають котити м’яч по підлозі між широко розставленими ногами учасників естафети від направляючого до замикаючого; замикаючий, отримавши м’яча, біжить і стає попереду направляючого і т.д. Гра продовжується до тих пір, доки направляючий, який розпочинав естафету, не опиняється на своєму місці.

Перемагає та команда, яка не допустила жодної помилки та першою закінчила естафету.

Підсумок естафети.

2’30’’

Слідкувати, щоб м’яч не котився за межі колони. Темп швидкий. Інтервал між гравцями 0,5м.

15

Естафета “Гонка м’ячів №3”.

Завдання: за командою вчителя учні кожної команди починають передавати м’яч так: направляючий – зверху, ІІ учасник – знизу, ІІІ учасник – зверху, IV учасник – знизу і т.д.; замикаючий, отримує м’яча, стає попереду направляючого і починає передавати м’яч зверху і т.д. Гра продовжується до тих пір, доки направляючий, який розпочинав естафету, не  опиняється на своєму місці.

Перемагає та команда, яка не допустила жодної помилки та першою закінчила естафету.

Підсумок естафети.

2’30’’

Слідкувати, щоб м’яч отримував кожен гравець; інтервал між гравцями 0,5м. Темп середній.

16

Гра “Стрибки по смугах”.

Завдання: за сигналом перші гравці в усіх командах починають перестрибувати з однієї смуги на іншу, не переступаючи лінії.

Перемагає команда, яка не допустила жодної помилки та першою закінчила гру.

Підсумок гри.

3’

На лінію смуг наступати не можна. Темп швидкий.

ІІІ. Заключна частина (6’)

1

Оголошення підсумків естафет та ігор учнями, які звільнені від уроку за станом здоров’я; нагородження команди, що перемогла, призами.

1’30’’

Шикування біля лінії старту.

2

Установка на морально-вольові якості:

- Які людські якості допомогли перемогти?

45’’

Зробити акцент на: дружба, взаємодопомога, взаємоповага.

3

Підсумок:

  • Які фізичні якості допомогли вам перемогти? (спритність, витривалість)
  • З яким настроєм займались?
  • Чи покращився настрій у тих учнів, у яких на початку уроку бажання займатися фізкультурою було не великим?
  • Що найбільше сподобалось?
  • Чим би хотіли займатись на наступних уроках?

45’’

Чітка постановка питань та чітка виразна відповідь.

4

Мотивація та виставлення оцінок.

1’30’’

Оцінка, похвала.

5

Домашнє завдання на наступний урок: придумати 1 естафету.

30’’

Розказати, пояснити, показати.

6

Організований перехід до класу.

60’’

В колону по одному, дистанція 0,5м.

 

                                              Використана література

  1. Гуменюк О.Є. Модульно-розвивальне навчання: Соціально-психологічний аспект /За ред.  Доктора психол. наук А.В. Фурмана/. К., “Школяр”, 1998.-112с.
  2. Гуревич И.А. 1500 упражнений для круговой тренировки. Под редакцией А.Г. Гужаловского. Минск, «Высшая школа», 1976.
  3.  Методика физического воспитания школьников /Д.А. Аросьев, Л.В. Бавина, Г.А. Баранчукова и др./; Под ред.Г.Б. Мейксона, Л.Е. Любомирского. – М.: Просвещение, 1989. - 143с. (Библиотека учителя физкультуры)
  4. Планування програмного матеріалу з предмету “Фізична культура” для учнів 1-4 класів /Леськів А.Д., Левковський Д.М., Дзюбановський А.Б., Леськів В.А./.Тернопіль: “Астон”, 2000. – 176с.
  5. Смолевский вВ.М.  Ивлиев Б.К. Нетрадиционные виды гимнастики. – М.: Просвещение, 1992.  – 80с.:ил. (Библиотека учителя физкультуры)
  6. Смолевский В.М. Наш стадион всегда рядом. – М.: «Физкультура и спорт», 1968. – 128с.
  7. Сосина В.Ф., Фабиан Э.М.  Ритмическая гимнастика: Альбом – К.: Рад. шк., 1990. – 225с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
14231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку