Урок "Способи розділення сумішей."

Про матеріал
Тема: Способи розділення сумішей створена для доповнення підручника О. Г. Ярошенко, В. М. Бойко
Перегляд файлу

УРОК 11
Тема: Способи розділення сумішей.


Практична робота 3. Розділення сумішей (відстоювання, випарювання, фільтрування). Очищення забрудненої кухонної солі.

Мета: сформувати в учнів знання про способи розділення сумішей та вміння їх розділяти..
Тип уроку: комбінований, практична робота
Обладнання: 
• набір для практичної роботи (забруднена сіль, лабораторний штатив, хімічний стакан, скляна паличка, фільтрувальний папір, лійка, порцелянова чашка, мірний циліндр, спиртівка, сірники),
• Інструкційні картки для практичної роботи,
• підручник, електронна призентація

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
1. У якому вигляді може перебувати речовина?
2. Чим відрізняється чиста речовина від суміші?
3. Які види суміші вам відомі?
4. Чим відрізняється однорідна суміш від неоднорідною?
5. Чим відрізняється природна суміш від штучної?
6. наведіть приклади твердої, рідкої та газоподібної сумішей.
7. Чи всі речовини розчиняються у воді?
8. Як називають речовини, які добре розчиняються у воді?
9. Як називають речовини, які не розчиняються у воді?
10. Чи зберігають речовини свої властивості у складі суміші?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності ( Розповідь).
Оголошення теми, мети та завдань уроку.
Уявіть, що ви придбали у магазині сіль, але пакунок з сіллю розірвався і сіль висипалася на землю. Сіль зібрали, але вона забруднена піском, її не можна використовувати. Чи можна сіль повернути у попередній стан? Як це можна зробити?
На ці питання ми повинні знайти відповіді сьогодні на уроці. 
(Оголошення теми, мети та завдань уроку).

План (запис на дошці)
1. Способи розділення суміші.
2. Відстоювання.
3. Фільтрування.
4. Випарювання
IV. Вивчення нового матеріалу. 
1. Способи розділення суміші.
Нам відомо, що речовина може перебувати у складі чистої речовини чи суміші. До складу суміші входить декілька речовин. За допомогою різних методів суміш можна розділити на її складові частини. Це можливо саме тому, що речовини у складі суміші зберігають свої властивості. Так, наприклад, щоб розділити суміш залізних ошурків з сіркою достатньо використати властивість залізних ошурків намагнічуватися. Використавши магніт ми легко розділимо цю суміш.Цю суміш можна розділити й іншим шляхом. Для цього всипаємо суміш у воду. Жодна з речовин не розчиняється у воді, проте, у воді порошок заліза тоне, а сірка залишається на поверхні (мал..27, ст.33). Через деякий час ми можемо відокремити сірку від ошурків. Цей спосіб називають відстоюванням.
Для розділення сумішей, один з компонентів якої не розчиняється у воді можна також застосувати фільтрування (мал..30,ст35). Для цього використовують фільтрувальний папір. Речовина суміші, не розчинна у воді залишиться на фільтрі. Фільтрування та відстоювання використовують для неоднорідних сумішей.
Для однорідних сумішей можна застосувати випарювання (мал..28, ст.33). Так, наприклад, щоб розділити розчин солі на складові частини, його випарюють. Вода випаровується, а сіль залишається на дні чашки для випарювання.( учні разом з вчителем складають опорну схему).


Способи розділення сумішіВідео на комп’ютері


V. Узагальнення та закріплення знань (Практична робота № 3) ст. 21

VІ. Підсумки уроку.
Повернемося до початку уроку. 
• Чи можемо ми тепер відповісти на запитання, поставлені на початку уроку? (Так).
• Чи можна сіль повернути у попередній стан? (Так, її можна очистити).
• Як це зробити? (Розчинити у воді, відстояти, профільтрувати та випарувати).

VІІ. Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал підручника § 8
2. Виконати завд.2, 4 ст.34.

 

 


docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку