Тема. Українська народна гра «Подоляночка».
Мета:
навчальна: навчати дітей слухати, відповідати на питання, удосконалювати набуті навички сприймання та усвідомлення тексту;
розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мислення, мовлення, уяву, пізнавальний інтерес, творчі здібності, зв’язне мовлення через інсценізацію казки;
виховна: виховувати почуття чуйності, взаємодопомоги, любов до народної творчості, моральні цінності.
корекційна: розвивати координацію рухів, рівновагу, формувати виразне виконання образн – ігрових дій; формування позитивних рис особистості, формування самооцінки, позитивний вплив на їх психофізичний розвиток за допомогою засобів музично-ритмічної діяльності.
Обладнання: дошка, словник, відео казки, картки.
Словник:
Ритм – це чергування довгих та коротких музичних звуків.
Хоровод- народний танець, танцівники якого ходять по колу з піснею.
Подоляночка — гра-веснянка, яку виконують дівчата.
Веснянка – назва пов’язана з початком весни та наближенням польових робіт.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання. Емоційне налаштування на роботу. Давайте зробимо дихальні вправи, для заспокоєння та налаштування до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Молодці. Бачу ви знаєте наші народні ігри.
ІІІ. Оголошення теми.
Сьогодні ми з вами продовжимо працювати з українськими народними іграми, а саме «Подоляночка». Давайте зараз переглянемо фрагмент гри, запам’ятаємо правила, а потім спробуємо відтворити цю гру.
Перебіг гри.. Діти беруться за руки і стають у коло. Вибирають Подоляночку. Діти, співаючи, йдуть по колу, а Подоляночка в середині кола зображує все те, про що співається у пісні
(Діти йдуть по колу)
Десь тут була Подоляночка,
Десь тут була молодесенька (Діти зупиняються)
Тут вона сіла
Тут вона впала
До землі припала
Сім літ не вмивалась, бо води не мала. (піднімають з ’єднані руки)
Ой устань, устань, Подоляночка,
Ой устань, устань молодесенька
Умий своє личко, личко біленьке,
Біжи до Дунаю, бери молоденьку
Бери ту, що скраю.
«Подоляночка » біжить до якої- небудь дівчинки в колі (обирає її замість себе), бере її за обидві руки і крутиться з нею. Так «Подоляночкою» стає інша дитина, гра триває.
ІV. Сприймання та усвідомлення матеріалу.
Ми з вами переглянули відео фрагмент. Давайте зараз обговоримо, що ми побачили. Ми побачили, що дівчатка стають в коло, беруться за руки, в коло входить одна дівчина у вінку з квітів. Коло починає рухатись, співають дуже тихо, тихо, вкінці — голосно. Дівчина, що в середині, робить рухи, відповідно до співу. Пропоную вам спробувати відтворити цю гру. Але перед грою ми проведемо руханку.
V. Узагальнення вивченого матеріалу
Давайте зараз повторимо вивчене сьогодні на уроці.
( Веселий, грайливий)
VI.Підсумок.
Діти, спробуйте зробити самооцінку своєї роботи на уроці.
Ви молодці. Дякую за ваші старання.