Урок "Стадії дизайну об'єктів технологічної діяльності"

Про матеріал

Урок "Стадії дизайну об'єктів технологічної діяльності" входить до теми: Художнє конструювання об'єктів технологічної діяльності. До вашої уваги пропонується план уроку та презентація. Урок розроблений та проведений для майбутніх провідників пасажирського вагону, тому має професійне спрямування.

Метою уроку є:

  • Ознайомити учнів з художнім конструюванням, основними принципами художнього конструювання; послідовністю художнього конструювання об'єктів технологічної діяльності. Навчити учнів виконувати художньо-конструкторський аналіз виробу відповідно запропонованій методики.
  • Сприяти розвитку логічного мислення, естетичного смаку, вміння та навичок учнів щодо наочного представлення інформації.
  • Сприяти вихованню свідомого ставлення до виконання поставленого завдання. Виховувати сучасну творчу людину.


Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: “Стадії дизайну об’єктів технологічної діяльності.” Тема: Художнє конструювання об'єктів технологічної діяльності.

Номер слайду 2

Мета уроку: Ввести поняття: художнє конструювання; стадії та аналіз художнього конструювання. Розглянути: основні принципи художнього конструювання; послідовність художнього конструювання об’єктів технологічної діяльності. Сформувати вміння: виконувати художньо-конструкторський аналіз виробу.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Теоретичні передумови художнього конструювання.

Номер слайду 7

Дизайн як наукова дисципліна вивчає комплекс проблем, що виникають при аналізі зв’язків і відносин системи «людина – виріб – середовище».

Номер слайду 8

Художнє конструювання – новий метод проектування виробів промислового виробництва, впровадження якого повинне забезпечувати високу якість продукції.

Номер слайду 9

Основною метою художнього конструювання є активне вдосконалювання навколишнього середовища, естетизація матеріальної сфери праці і побуту людини.

Номер слайду 10

Основні принципи художнього конструювання Комплексне, одночасне вирішення утилітарно-функціональних, конструктивно-технологічних, економічних, соціальних і естетичних питань; Врахування особливостей навколишнього середовища та конкретних умов; Єдність форми і змісту.

Номер слайду 11

Художньо-конструкторський аналіз – це комплексний, цілісний і різнобічний процес, у ході якого послідовно розглядають та оцінюють досконалість виробу, і зокрема: функціональність, конструктивність, технологічну доцільність, експлуатаційну практичність, економічність, вимоги ергономіки, раціональність композиції й естетичність.

Номер слайду 12

Методика художньо-конструкторського аналізу. 1) Збір інформації з різних джерел; 2) Підбір діючих аналогів виробу, що проектується; 3) Аналіз функціональних вимог з визначенням зв’язку «людина-машина», «предмет-середовище» і безпеки експлуатації; 4) Виявлення відповідності форми конструктивній основі, логіці і тектонічності форми; 5) Аналіз відповідності матеріалів у функціональному, конструктивному і декоративному відношеннях; 6) Аналіз технологічності виробу як в окремих елементах, вузлах і деталях, так і в цілому; 7) Аналіз композиційного рішення цілісності форми, єдності характеру всіх елементів і відповідності форми стильової спрямованості; 8) Загальний висновок по виробу.

Номер слайду 13

Функціональний аналіз. Аналіз функціональних вимог – це визначення соціального значення виробу, тобто облік та оцінювання усіх якостей, що характеризують зв'язок «людина - виріб». Не менш важливим у функціональному аналізі є виявлення зв’язку «виріб - середовище». Функціональність – це зручність, раціональність, відповідність та досконалість.

Номер слайду 14

Композиційний аналіз. Вироби повинні мати оригінальну композицію і цілісність форми, а конструкції виробів обов’язково повинні відповідати їх функціональним вимогам. Поняття композиція виробу, предмета, чи виробу пов’язано з поняттям їх образності і художньої виразності.

Номер слайду 15

Дизайн об’єктів технологічної діяльності здійснюється поетапно, у відповідності, яка встановлена ДСТ 103 -68 «Єдиної системи конструкторської документації».

Номер слайду 16

У відповідності з ЄСКД, весь процес художнього конструювання складається із етапів: Розробка технічного завдання Розробка художньо-конструкторської пропозиції Ескізне проектування Художньо-конструкторський проект Робоче проектування Участь в авторському нагляді за процесом виготовлення та випробування.

Номер слайду 17

Практична робота Тема: “ Виконання художньо – конструкторського аналізу виробу ”. 1.Провести художньо-конструкторський аналіз об'єкту “ купе в СВ”. 2.На папері виконайте ескізний варіант власної пропозиції.

Номер слайду 18

1.Провести художньо-конструкторський аналіз об'єкту “ купе в СВ”.

Номер слайду 19

2.На папері виконайте ескізний варіант власної пропозиції.

Номер слайду 20

Чи зможете ви? Назвати основні принципи художнього конструювання об'єктів. Пояснити формулу “користь + зручність + краса”. Розрізнити функціональний та композиційний аналіз.

Номер слайду 21

Домашнє завдання: Підготувати ескізний проект “ Форма провідника пасажирського вагону ”

Перегляд файлу

УРОК № 9

Тема: Стадії дизайну об’єктів технологічної діяльності.

Кількість годин: 1

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів з художнім конструюванням, основними принципами художнього конструювання; послідовністю художнього конструювання об’єктів технологічної діяльності. Навчити учнів виконувати художньо-конструкторський аналіз виробу відповідно запропонованій методики.
  • Сприяти розвитку логічного мислення, естетичного смаку, вміння та навичок учнів щодо наочного представлення інформації.
  • Сприяти вихованню свідомого ставлення до виконання поставленого завдання. Виховувати сучасну творчу людину.

Тип уроку: Урок засвоєння та систематизації нових знань.

Методи:

Словесний: розповідь вчителя.

Наочний: презентація.

Практичний: робота учнів з конспектами, виконання практичної роботи.

Обладнання: ПК, проектор (телевізор), аркуші паперу, олівці (креслярські інструменти).

Міжпредметні: зв'язок з професією.

Базові поняття й терміни:

Художнє конструювання об’єктів, художньо-конструкторський аналіз.

Хід уроку:

І. Організаційний етап.

ІІ. Оголошення теми і мети.

Постановка задач на урок.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Інтелектуальна розминка.

  •   Що ми розуміємо під поняттям дизайну?
  •   Які функції виконує людина, що працює дизайнером?
  •   Основні завдання дизайну.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя з елементами демонстрації.

План.

  1.     Теоретичні передумови художнього конструювання.
  2.     Основні принципи художнього конструювання.
  3.     Методика художньо-конструкторського аналізу.
  4.     Функціональний аналіз.
  5.     Композиційний аналіз.
  6.     Етапи процесу художнього конструювання.


VI. Закріплення матеріалу.

Практична робота

ВИКОНАННЯ ХУДОЖНЬО-КОНСТРУКТОРСЬКОГО АНАЛІЗУ ВИРОБУ

Матеріали та інструменти.

1. Папір.

2. Об'єкт, що проектується.

3. Креслярські інструменти.

Послідовність виконання роботи

1.Провести художньо-конструкторський аналіз об'єкту “ купе в СВ”.

2.На папері виконайте ескізний варіант власної пропозиції.

 

VІІ. Узагальнення  вивченого теоретичного матеріалу.

Фронтальне опитування.

  1.     Назвіть основні принципи художнього конструювання об’єктів.
  2.     Поясніть формулу «Користь + зручність + краса».
  3.     Що таке функціональний та композиційний аналіз?

VIІІ. Підбиття підсумків уроку. Оголошення оцінок.

ІХ. Домашнє завдання.

Вивчити основні поняття з конспекту.

Підготувати ескізний проект “ Форма провідника пасажирського вагону ”

 

zip
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку