STEM - КРУЇЗ «КРАПЛИНКА»
Тема: Які властивості має вода? Дослідження властивостей води. Виконання дослідів.
Мета: ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; вчити працювати дружно в групах, правильно і охайно проводити досліди.
ХІД УРОКУ
1.Організація класу.
Добрий день, мої малята!
Щоб хотілось працювати,
На всі боки поверніться
Посмішками поділіться.
Настрій на урок взяли,
Працювати почали.
2.ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ.
Хвилинка календаря.
-Яка пора року надворі?
-Який місяць?
-Який день тижня?
-Яка температура повітря?
-Чи були сьогодні опади?
3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Щоб дізнатися тему нашого уроку, ми з вами розгадаємо загадку.
Мене п’ють, мене ллють, усім я потрібна. Хто я така? (Вода)
Я і хмара, і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І замерзнуть можу!
4.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Що про воду знаєте-все розповідаєте!
5.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
5а. «Таємничий лабіринт»
Щоб потрапити до кімнати досліджень, нам потрібно пройти таємничий лабіринт.
Розгляньте зображення. Назвіть, де в природі зустрічається вода?
5б. Проведення дослідів.
А тепер, пройшовши наш лабіринт, ми зустрічаємо з нетерпінням наших дослідників. Ви будете експертами. Нам потрібно, слідкуючи за дослідами, визначити властивості води. На столі у дослідників лежать картки з надписами висновків. Їх треба буде вибрати і прикріпити до нашої краплинки, яка супроводжує нас в круїзі.
Дослід 1. Наливаємо воду у склянку. Наливається? (Вода тече, отже вода-текуча.)
Дослід2. У склянку з водою вставляємо ложку. Бачимо її? Отже, вода яка? Якого вона кольору? (Прозора і безбарвна.)
Дослід 3. Спробуємо воду на смак. Відчуваєте його? (Не має смаку.)
Дослід 4. Тепер воду із склянки перелийте в піалу. Яку форму займає вода? (Не має форми.)
Дослід 5. Насипаємо у воду сіль, цукор, фарбу. Розмішуємо. Чи змінився колір, смак, чи розчинилися вони у воді? (Вода може розчиняти деякі речовини.) А тепер прослідкуйте, що відбувається зі цвяхом у воді.
Молодці, тепер прикріпіть наші висновки після дослідів до краплинки.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
Діти співають і танцюють. Н.Май «Веселка.» А хто може розповісти нам про це чудо природи.
6. ТВОРЧЕ ПЕРЕНЕСЕННЯ ЗНАНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ У НОВІ СИТУАЦІЇ.
6а. Технологія критичного мислення.
«Гронування». Де можна знайти воду? Знайти предмети, які пов’язані з водою. (Краплинка, сніжинка, хмаринка.) Це три стани води в природі. Молодці.
6б. Інтерактивний прийом «Фішбоун»
Цей прийом нам уже знайомий. На попередніх уроках ми з вами говорили про бережливе ставлення до води. Давайте зараз це пригадаємо і зробимо цю схему. Скелет риби. Голова-проблема, питання або тема, які потребують аналізу. Верхні кісточки-на них фіксуються основні поняття теми, причини, які призвели до проблеми. Нижні кісточки-факти, що підтверджують наявність сформульованих причин, або зміст понять, які показані на схемі. Хвіст-висновок.
7.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ.
а) Гра з використання цеглинок Lego. «Так чи ні?»
б) Мистецька STEM-галерея.
У ваших склянках є водичка. Додайте у них фарбу свого улюбленого кольору. А потім декілька крапель для миття посуду. Далі через соломинку для коктейлів подуйте у воду. Що трапилось? Утворилася кольорова піна. Притисніть аркуші паперу білого кольору до піни. Утворився малюнок. Спробуйте перетворити його на який предмет, що вам нагадує відображення.
в) Хвилинка релаксу. А де б ви хотіли побувати?
Розгляньте малюнки. Підніміть стільки цеглинок, номер якої картинки обрали. Заплющить очі і уявіть себе в цьому місці. Як це чудово!!!
8. РЕФЛЕКСИВНА ВПРАВА «Моя краплинка.»
Намалюйте краплинку і прикріпіть її на парасольку на дошці зі своїми емоціями від нашого круїзу.