Урок "Степінь натурального числа з натуральним показником"

Про матеріал
формування математичних компетентностей: розширюємо поняття про степінь числа, домагаємося засвоєння порядку виконання дій у числових виразах, де присутній степінь числа; формувати навички використання набутих знань у життєвих ситуаціях; формувати вміння грамотно формулювати власні думки, сприяти розвитку логічного мислення; підтримувати бажання займатися математикою.
Перегляд файлу

Математика  5 клас

Тема:  степінь натурального числа з натуральним показником.

Мета: формування математичних компетентностей: розширюємо поняття про                  степінь числа, домагаємося засвоєння порядку виконання дій у числових виразах, де присутній степінь числа;

формувати навички використання набутих знань у життєвих ситуаціях;

формувати вміння грамотно формулювати власні думки, сприяти розвитку логічного мислення;

підтримувати бажання займатися математикою.

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Ми вже знаємо, що таке степінь числа та вміємо  його обчислювати.

  1. Отже, для початку, говоримо запис, що бачимо та обчислюємо степені чисел.

42 = …                  33 = …                 25 = …                   92 = …                104 = …

044 = …                  351 = …              146 = …                 53 = …                 10002 = … 

  1. Знайди помилку, якщо є:

а) 62 = 6٠6 = 36                   б) 24 = 2٠4 = 8                   в)118 = 1+1 +1+…+1 = 18  

                                                                                                         18 доданків

г)  33 = 3٠3 = 9                       д) 82 = 8٠8 = 81.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Порядок виконання дій.

Якщо числовий вираз містить степені чисел, то спочатку виконують дії піднесення до степеня  -  дії найвищого третього ступеня,

 потім, якщо є, дії ділення та множення  -  дії другого ступеня,

а вже насамкінець  додавання  та віднімання  -  дії першого ступеня.

2.Розв’язування вправ:  №579(1,3). (Мерзляк А. Г. та інші, 2022 )

Обчисліть :  1)  102 – 72 = 10٠10 – 7٠7 = 100 – 49 = 51.

3) 422 : 14 – 42 ٠ 6 =

         1)422 = 42٠42(учні множать  «у стовбчик») =1764

         2) 42 = 4٠4 = 16

        3) 1764:14 = (учні ділять  «у стовбчик»)  126

        4) 16٠6 = (учні множать  «у стовбчик»)   96

        5) 126 – 96 = 30.

 

РУХАНКА:  https://goo.su/zezsJ  (про героїчного пса Патрона)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

             №583(3, 4, 7). (Мерзляк А. Г. та інші, 2022 )

3) 15а2,  якщо  а = 4,  то

15٠42 = 15٠4٠4 = 60٠4 = 240 або 15٠16 множать  «у стовбчик»

4) a2b3, якщо  a=6,  b=10, то

     62٠103 = 36000

      1) 62 = 6٠6 = 36

      2) 103 = 10٠10٠10 = 1000

      3) 36٠1000 = 36000

7) х2 – у2 : (х-у),  якщо  х = 4,  у = 2,  то

    42 – 22 : (4 – 2) = 16 – 4 : 2 = 16 – 2 = 14.

           Приклади використання степеня числа у житті:

 

V. Рефлексія.

 

Сьогодні на уроці ми …

- засвоїли порядок виконання дій де є дії піднесення до степеня;

- навчилися обчислювати значення числових виразів, у яких є степінь;

- навчилися обчислювати значення буквенних виразів, у яких є степінь;

- побачили як можна записати достатньо великі та малі числа у житті за допомогою степенів чисел;

- напевне нас чекає багато цікавого та корисного про степінь у наступних класах;

- я зрозуміла(в)   (незрозуміла(в))  сьогоднішній матеріал;

- мені сподобалося працювати зі степенями.

 

 

 

 

VІ. Домашнє завдання:

кенкркрк
шнгршл нн н 

 

            

 

 

       Повторити  п.20, 

       виконати  №580(2,3),  №584(2).

 

docx
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку