ХЗОШ №102
Виховна година у 1 класі
«Стежкою добра»
Підготувала
вчитель початкових класів:
Гололобова Т. В.
Харків 2018
Тема: "Стежкою добра"
Мета: вчити виразно читати вірші; розвивати уміння узагальнювати, робити висновки, умовиводи; підвищувати загальну культуру особистості; вчити дітей відчувати і бачити добре та погане в світі; розвивати почуття толерантності, прищеплювати добрі людські якості: співчуття, милосердя, любов до людей і природи; розширювати кругозір учнів; розвивати мислення, мовлення, уяву учнів.
Обладнання: комп'ютер, екран; роздатковий матеріал: «Правила добра», «дерево добрих справ», деталі для виготовлення коллажу.
Тип уроку: урок - подорож
ХІД УРОКА
I. Організація класу.
Вчитель:
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво - вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
Всіх гостей ми привітаєм:
І здоров'я побажаєм.
II. Ознайомлення з темою та метою уроку.
Слайд 1.
Учитель: Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Ми з вами вирушаємо у
подорож – подорож стежкою добра.
III. Актуалізація опорних знань
1. Вступна бесіда.
Вчитель: Що ж таке добро? Де ви його зустрічали? (Діти відповідають)
Вчитель: Так, це все світле, прекрасне. Наприклад: сонце, весна, посмішка, мама. Добро - це коли люди допомагають, піклуються один про одного.
Слайд 2.
А ось і карта подорожі. Ми з вами відвідаємо острів прислів'їв і приказок, побуваємо в прекрасному місті, яке називається Місто Ввічливості, відпочинемо в Казковій долині, провідаємо жителів Доброї Землі. Але, щоб подорож була вдалою, необхідно не лінуватися, бути уважними, допомагати один одному. Ви готові? Тоді вперед!
Слайд 3.
А ось і острів Прислів'їв і приказок. Жителі цього острова Щирість, Повага та Доброзичливість підготували для нас завдання
2. Творче завдання «Збери прислів'я».
Той багато дає, хто дає від щирого серця.
Якщо добре працюватимеш, честь і славу матимеш.
Все добре переймай, а зла уникай.
До доброї криниці стежка утоптана.
Де є добрі люди, там біди не буде.
Добро робити ніколи не пізно.
Вчитель: Молодці!
Жителі цієї планети на пам'ять про себе підготували для вас подарунок
Правила добра
Учень: Щоб добрим чоловіком стати,
Потрібно правила добра всім знати.
Найперше з правил цих чудесних
Уміння бути добрим, чесним.
Учень: А друге правило таке:
Шануй ти маму й тата,
Люби сестер, братів, людей,
Добро сам будеш мати.
Учень: А третє правило просте,
Щоб мати серце золоте
Зла на людей ти не тримай,
Учителів не забувай.
Ці правила виконувати мусиш,
Тоді закону доброти ти не порушиш.
- Тепер можна подорожувати далі.
Слайд 4.
Попереду у нас місто ввічливості
Учитель :
У цій країні кожен другу рад,
У цій країні ні образ, ні смутку.
Добро і мир шикуються у ряд,
Щоб були добрими у всіх стосунки.
3. Творче завдання «Дерево Доброти».Робота з «чарівними» словами і привітаннями.
- Добрі слова ми говоримо у привітаннях, побажання один одному. Згадайте, а часто ви вживаєте добрі слова? Ці слова ще називають «чарівними».
Учень:
Я слова чарівні знаю,
Вивчила охоче!
Я в розмові їх вживаю
Зранку і до ночі.
- Доброго здоров'я, Галю!
Добрий день, Оленко!
Ти до мене, я до тебе
Звернемось гарненько!
З добрим ранком всіх вітаю,
Як іду із хати,
І кажу всім «На добраніч»,
Як лягаю спати.
І «спасибі», й «дуже прошу»,
«Вдячна вам», «будь ласка» -
Словом, радість всім приношу,
Світ стає, як казка.
«Всім привіт», «Іди здорова»,
«Дякую красненько!» -
Ось яка чарівна мова радує серденько.
Жителі міста ввічливості, Співчуття та Людяність, підготували для вас завдання
- Перед вами Дерево Доброти, яке допоможе пригадати чарівні слова і привітання.
(Діти називають слова ввічливості написані на квіточках.)
Співчуття та Людяність також підготували для вас подарунок
Від сьогодні у нашому класі буде поряд з нами жити «дерево добрих справ». Воно допоможе нам планувати важливі справи, які ми запишемо на листочках. Навесні і влітку дерево буде зеленим, восени – жовтим, а взимку – білосніжним. Надворі початок весни, і наше дерево доброти сьогодні вперше одягнеться у зелене вбрання. Я пропоную кожному взяти один листочок і записати ту добру справу(листочки підготовлені вдома), яку ви плануєте зробити навесні. Коли ж ці справи будуть виконані, листочки замінимо на нові. Беріться до роботи (кріпимо квіточки ввічливості та листочки добрих справ на дерево доброти).
(Деякі учні на прохання вчителя зачитують свої записи)
Ну що ж, нехай тоді оживе наше «дерево надії, ласки і добра».
Вирушаємо далі
Фізкультхвилинка проводиться під пісню із мультиплікаційного фільму «Кот Леопольд»
Слайд 5.
А ось і казкова долина
Жителі цієї долині - казкові герої. Зараз вони розкажуть про себе, а ви назвіть їх імена.
- Я дуже люблю свою бабусю, яка живе за лісом. Я дбаю про неї і часто ношу їй пиріжки. (Червона Шапочка)
Слайд 6.
- Я в скрутну хвилину завжди поруч зі своїм господарем. Заради його щастя мені довелося битися з Людоїдом. (Кіт у чоботях)
Слайд 7.
- Я, незважаючи на свій маленький зріст, врятувала ластівку. (Дюймовочка)
Слайд 8.
- Наші герої раді, що ви знаєте про їх добрі вчинки.
А які добрі вчинки робили ви в своєму житті? (Відповіді дітей)
4. Гра-вікторина «Чемність»
Слайд 9.
- А на якого героя ви хотіли б бути схожим? Чому? (Відповіді дітей)
Жителі казкової долини теж підготували для вас подарунок. Це казка.
4. Інсценування казки "Ромашка і Метелик"
Ромашка: - Доброго дня! Я - Ромашка! Я росту тут, на краю Квітковій галявинки, одна-однісінька. Мені нудно. Мені так хочеться подружитися з ким-небудь! (Танцює метелик).
Ромашка: - Ах, який чудовий метелик летить! Він ніби танцює. Метелик! У тебе такі красиві крила, я дуже хочу з тобою подружитися!
Метелик: - Здрастуй, Ромашко! Я прилетів сюди здалеку. Мені теж самотньо. Я буду часто прилітати до тебе!
Автор: - Метелик вирішив оселитися поблизу, щоб прилітати до Ромашки кожен день і розповідати їй цікаві історії про ті місця, де він побував, ділитися новинами. А Ромашка, розкривши пелюстки, радісно зустрічала свого друга.
Але одного разу, коли метелика не було поруч, по галявині йшли хлопчики. Вони йшли з села до річки. Один хлопчик відстав, замилувавшись красивою Ромашкою.
Хлопчик: - Чарівна квітка! Зірву я тебе!
Ромашка: - Хлопчик, будь ласка, не зривайте мене!
Хлопчик: Ні, я зірву, ти мені сподобалася, Ромашко!
Ромашка: - Хлопчику! А, може, замість мене ви знайдете мого друга - прекрасного Метелика?
Хлопчик: - Метелика? Того самого прекрасного метелика, який прилітав до нас з далеких країн? Добре! Я тільки сходжу додому за сачком.
(Виходить, приходить з сачком).
- Треба сховатися і почекати Метелика. А ось і він, здається, летить. Так, він!
Ромашка: - Метелик! Лети швидше до мене! Я давно тебе чекаю, мені треба тобі щось сказати!
Автор: - Метелик радісно прилетів до Квітки і опинився в сачку! Довго він виривався, бився крильми і, на щастя, йому вдалося звільнитися і злетіти високо в небо.
Хлопчик: - Вирвався! Вередливий метелик! Полетів! Огидна квітка! Ось тобі!
(Ламає квітку, тікає).
Метелик: Ах! Моя бідна подруго! Це я винен, це через мене тебе зламали. Пробач мені! (Плаче).
5. Бесіда
- Хто з героїв казки був по-справжньому красивий душею і серцем?
- Як повела себе Ромашка по відношенню до метелики? (некрасиво, потворно, підставила, зрадила)
- А, може, хтось вважає, що Ромашка поступила правильно, адже вона рятувала своє життя?
- Хотіли б ви дружити з такою квіткою, якщо були б метеликом?
- А вчинок Хлопчика вам сподобався? Яким словом можна назвати його вчинок? (добрий? жорстокий? потворний?)
- Як добра людина ставиться до природи? (дбайливо)
Слайд 10.
Ось діти, ми і дісталися до Доброї землі.
6. Виконання пісні Наталя Май «Добра пісня».
Не журись, посміхнись
Бо добро сильніше зла!
Озирнись, подивись,
Скільки в світі є добра!
Добрі очі тата й мами,
Добрі, вірні, друзі з нами
Добре серце сповнене тепла
В полі квіти сині-сині
За вікном цвіте калина
Й Україна в нас вона одна
Не журись, посміхнись
Слово лагідне скажи
Наче промінь весни
Людям радість залиши
Нам треба бути всім добрішими
І не тримати в серці зла
З добром і жити веселіше
Яка б то доля не була
Твори добро, і все вернеться
Повір, сторицею до тебе
Твори добро і посміхнеться
До тебе Боженька із неба
IV. Підсумок уроку
Учитель:
Ось і підійшла до завершення наша подорож. Підводячи підсумок нашого заняття, я хотіла б сказати: ввічливою людиною не народжуються, а стають. Від вас вимагається вміння самим стежити за собою, розуміти, як необхідно поводитися в різних ситуаціях. Не ображайся на дорослих, якщо ті роблять зауваження. Адже добре слово людині, що дощ у посуху.
Учень 1
Сьогодні на уроці нас вчителька навчила
На прикладах відомих, як гарними нам бути,
Щоб ввічливі слова ми знали, пам’ятали,
Людьми росли старанними і добрими були.
Учень 2
Коли ти будеш добрим,
Про тебе люди скажуть,
Ніколи не забудуть про ввічливість твою.
У школі і удома усім давно відомо,
Що добрих не народжують, а добрими стають.
Добро творити на Землі
Людині лиш дано.
І навіть діточки малі
Всі знають це давно.
Краса і море доброти
Оточує нас всіх.
Подібним будь до сонця ти,
Щоб зазвучав твій сміх
Щоб ти освітлював всім шлях,
Як сонце з висоти.
Хай сяє усмішка в очах.
Будь завжди добрим ти!
Я всміхаюсь сонечку:
– Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці:
– Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику:
– Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся,
Зичу їм ДОБРА.
Тест «Мої вітання»
1. Хто вітається перший, якщо зустрілися молодший і старший?
а)молодший; б)старший;в)разом.
2. Хто вітається першим, якщо зустрілись хлопчик і дівчинка?
а)дівчинка; б)хлопчик; в)ніхто.
3.Хто перший подає руку?
а)старший; б)молодший.
4. Ти ідеш із товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі людиною, зупинився. Твої дії:
а) привітатись; б) мовчати; в) іти.
5. Ви побачили в автобусі, що в іншому кінці стоять ваші друзі. Ваші дії:
а) привітатись, якщо вони вас побачили (не кричати); б) закричати «Привіт»; в) усміхнутися чи вклонитися.
Гра-вікторина «Чемність»
«Будь ласка», «Спасибі», «Будьте здорові» -
Слова, необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома,
Від мами, від вчителя й просто знайомих.
Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте.
Даруйте сміливіше радісний настрій.
І кожен свій день, як завжди, починайте
Зі слів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»
Добро робити ніколи не пізно. (Українське прислів’я) |
Той багато дає, хто дає від щирого серця. (Народна мудрість) |
Чуйність – найвищий ступінь уваги до потреб іншої людини. (Народна мудрість) |
Якщо добре працюватимеш, честь і славу матимеш. |
Добре роби — добре й буде.
Де є добрі люди, там біди не буде.
До доброї криниці стежка утоптана.
Все добре переймай, а зла уникай.