Урок № 33 Клас 8-В Дата 15.05.17
Тема: Стильовий синтез.
Мета: навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями;
розвиваюча: розвивати творчу уяву та фантазію учнів;
виховна: формувати емоційні, естетичні якості; любов до мистецтва.
Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник, репродукції, комп’ютер, аркуш паперу А3, кольорові фломастери.
Музичний матеріал: Антоніо Вівальді Цикл «Пори року».
Художній матеріал: Михайло Врубель, Олег Шупляк.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх, д/з.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.
Сьогодні ми проведемо урок повторення у вигляді мистецької вікторини, але перш ніж почати ми розглянемо таке поняття як «Стильовий синтез».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
-
Що таке взагалі «синтез»? (змішання одного з іншим)
-
Поміркуйте, чи можуть поєднуватися риси різних стилів у творчості митця.
-
Чи знаєте ви приклади співіснування різних стильових ознак в одному творі? («Козак Мамай»)
ІV. Розкриття теми уроку
-
Стильовий синтез - це об`єднання двух стилей, що утворюють новий стиль. Приклад (в архітектурі - неоготика).
-
Або це може бути об`єднання стилю з технікою, що дасть нам авторський (індивідуальний) стиль який буде притаманний одному митцю.
Давайте розглянемо на прикладі двох представників, таких як Михайло Врубель та сучасний художник станкового живопису Олег Шупляк.
-
Михайло Врубель був представником періоду «Срібного віку» в культурі, тобто відносився до періоду абстракціонізму та авангарду. Але, він відбився від цього новаторства, і вирішив бути в течії тих, хто у своєму мистецтві зберіг класичність, романтизм та реалізм. Він першу половину свого творчого життя писав на релігійну тематику, показував красу людської душі, красу природи, писав ілюстрації до творів, але в другий період свого творчого життя він написав ілюстрацію «Демон» , яка була присвячена твору Михайла Лермонтова… і тут він захопився цією тематикою і почав писати цілу серію таких робіт до кінця свого життя. І вже в його стилістиці зявляються нотки готичної колористики та графічності. Роботи стають темними, холодними, похмурими, важкими для сприйняття. На це дуже також вплинуло психічне захворювання.
-
Щодо Олега Шупляка, то в своїй творчості він об`єднує всі стильові напрямки, але основним є сюрреалізм. У нього є серія робіт «Двовзори», де він показує відомі твори письменників та їх самих на одному полотні.
V. Практичне завдання
|
І так, час перейти до нашого повторення, до нашої мистецької вікторини. (Скринька мистецьких артефактів):
|
-
Яку назву має група богів, а точніше «храм», що належать до однієї релігії чи міфології? (Пантеон)
-
Що було основою побудови храмової архітектури часів античності та слугувало не тільки декором, а й опорою для даху? (Ордер)
-
Яка давньоримська архітектурна пам’ятка у формі чаши була спорудою для розваг? (Колізей)
-
Назвіть три основних види ордерів. (Доричний, іонічний, коринфський)
-
У Візантійській імперії християнські культові споруди при зведенні у своїй основі мали що?… (один єдиний купол)
-
Назвіть три види монументального живопису, які яскраво розвивались у візантійському мистецтві. (Фреска, мозаїка, вітраж)
-
Як називається жанр живопису де зображали святих? (Іконопис)
-
Назвіть одну із перших церков на території України побудовану у візантійському стилі, та за прикладом якої було зведено багато інших церков. (П’ятницька церква в Чернігові)
-
Що було особливим у архітектурі та моді готичного мистецтва? (Гостроверхі собори та капелюхи у жінок)
-
Назвіть шедевр готичної архітектури, що увійшов до світової мистецької спадщини. Знаходиться у Франції. (Собор Паризької Богоматері)
-
Хто написав живописний шедевр доби Ренесансу «Дама з горностаєм», вивчав анатомію та конструювання? (Леонардо да Вінчі)
-
Яким одним словом можна охарактеризувати стиль бароко? (Пишний)
-
Хто був основоположником та провідним архітектором стилю бароко? (Франческо Борроміні)
-
Назвіть шедевр живопису українського бароко. («Козак Мамай»)
-
Яку другу назву має стиль рококо завдяки аристократам та знаті? (Галантний стиль)
-
Який атрибут в макіяжі жінок стилю рококо набував популярності для привернення уваги чоловіків на балу? Куди потім усамітнюючись їх цілував кавалер? (Мушки)
-
Класицизм був поверненням до канонів якого стилю? (до Античного)
-
Яку назву мав пізній класицизм часів імперії Наполеона І? (Ампір)
-
Назвіть художника мариніста доби романтизму? (Айвазовський)
-
Назвіть 3 представників стилю реалізму в російському живописі. (Шишкін, Васнєцов, Сєров)
-
Хто написав музичний Цикл «Пори року»? (А. Вівальді)
VI. Творча робота
|
Під музику класика Антоніо Вівальді пропоную вам у техніці колажу («Друге життя старого журналу») створити одяг на силуетах моделей різних стильових періодів.
|
VII. Підсумки уроку, оцінювання
-
Що нового ви дізналися на уроці?
-
Чи сподобався вам урок? Чим саме?
VIIІ. Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до тестових завдань.