Урок "Стильовий синтез"

Про матеріал
Тема: Стильовий синтез. Мета: навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями; розвиваюча: розвивати творчу уяву та фантазію учнів; виховна: формувати емоційні, естетичні якості; любов до мистецтва. Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Урок  33     Клас 8-В     Дата 15.05.17

 

Тема: Стильовий синтез.

Мета: навчальна: розширити загально-естетичний та музичний кругозір учнів, ознайомити їх із стилями часу, поняттями;

розвиваюча: розвивати творчу уяву та фантазію учнів;

виховна: формувати емоційні, естетичні якості; любов до мистецтва.

Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник, репродукції, комп’ютер, аркуш паперу А3, кольорові фломастери.

Музичний матеріал: Антоніо Вівальді Цикл «Пори року».

Художній матеріал: Михайло Врубель, Олег Шупляк.

 

Хід уроку

І.   Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх, д/з.

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і мети, головних завдань уроку.

  Сьогодні ми проведемо урок повторення у вигляді мистецької вікторини, але перш ніж почати ми розглянемо таке поняття як «Стильовий синтез».

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

  • Що таке взагалі «синтез»? (змішання одного з іншим)
  • Поміркуйте, чи можуть поєднуватися риси різних стилів у творчості митця.
  • Чи знаєте ви приклади співіснування різних стильових ознак в одному творі? («Козак Мамай»)

                        

ІV.  Розкриття теми уроку

  1. Стильовий синтез - це об`єднання двух стилей, що утворюють новий стиль. Приклад (в архітектурі - неоготика).

                    

  1. Або це може бути об`єднання стилю з технікою, що дасть нам авторський (індивідуальний) стиль який буде притаманний одному митцю.

 

Давайте розглянемо на прикладі двох представників, таких як Михайло Врубель та сучасний художник станкового живопису Олег Шупляк.

  1. Михайло Врубель був представником періоду «Срібного віку» в культурі, тобто відносився до періоду абстракціонізму та авангарду. Але, він відбився від цього новаторства, і вирішив бути в течії тих, хто у своєму мистецтві зберіг класичність, романтизм та реалізм. Він першу половину свого творчого життя писав на релігійну тематику, показував красу людської душі, красу природи, писав ілюстрації до творів, але в другий період свого творчого життя він написав ілюстрацію «Демон» , яка була присвячена твору  Михайла Лермонтова… і тут він захопився цією тематикою і почав писати цілу серію таких робіт до кінця свого життя. І вже в його стилістиці зявляються нотки готичної колористики та графічності. Роботи стають темними, холодними, похмурими, важкими для сприйняття. На це дуже також вплинуло психічне захворювання.

                  

  1. Щодо Олега Шупляка, то в своїй творчості він об`єднує всі стильові напрямки, але основним є сюрреалізм. У нього є серія робіт «Двовзори», де він показує відомі твори письменників та їх самих на одному полотні.

               C:\Users\home\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\avtoportret.jpg

 

V.  Практичне завдання  

C:\Users\home\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\sunduchok.png

І так, час перейти до нашого повторення, до нашої мистецької вікторини. (Скринька мистецьких  артефактів):

 

 

  1. Яку назву має група богів, а точніше «храм», що належать до однієї релігії чи міфології? (Пантеон)
  2. Що було основою побудови храмової архітектури часів античності та слугувало не тільки декором, а й опорою для даху? (Ордер)
  3. Яка давньоримська архітектурна пам’ятка у формі чаши була спорудою для розваг? (Колізей)
  4. Назвіть три основних види ордерів. (Доричний, іонічний, коринфський)
  5. У Візантійській імперії християнські культові споруди при зведенні у своїй основі мали що?… (один єдиний купол)
  6. Назвіть три види монументального живопису, які яскраво розвивались у візантійському мистецтві. (Фреска, мозаїка, вітраж)
  7. Як називається жанр живопису де зображали святих? (Іконопис)
  8. Назвіть одну із перших церков на території України побудовану у візантійському стилі, та за прикладом якої було зведено багато інших церков. (П’ятницька церква в Чернігові)
  9. Що було особливим у архітектурі та моді готичного мистецтва? (Гостроверхі собори та капелюхи у жінок)
  10. Назвіть шедевр готичної архітектури, що увійшов до світової мистецької спадщини. Знаходиться у Франції. (Собор Паризької Богоматері)
  11. Хто написав живописний шедевр доби Ренесансу «Дама з горностаєм», вивчав анатомію та конструювання? (Леонардо да Вінчі)
  12. Яким одним словом можна охарактеризувати стиль бароко? (Пишний)
  13. Хто був основоположником та провідним архітектором стилю бароко? (Франческо Борроміні)
  14. Назвіть шедевр живопису українського бароко. («Козак Мамай»)
  15. Яку другу назву  має стиль рококо завдяки аристократам та знаті? (Галантний стиль)
  16. Який атрибут в макіяжі жінок стилю рококо набував популярності для привернення уваги чоловіків на балу? Куди потім усамітнюючись їх цілував кавалер? (Мушки)
  17. Класицизм був поверненням до канонів якого стилю? (до Античного)
  18. Яку назву мав пізній класицизм  часів імперії Наполеона І? (Ампір)
  19. Назвіть художника мариніста доби романтизму? (Айвазовський)
  20. Назвіть 3 представників стилю реалізму в російському живописі. (Шишкін, Васнєцов, Сєров)
  21. Хто написав музичний Цикл «Пори року»? (А. Вівальді)

VI.   Творча робота

C:\Users\home\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\47.jpg

Під музику класика Антоніо Вівальді пропоную вам у техніці колажу («Друге життя  старого журналу») створити одяг на силуетах моделей різних стильових періодів.

 

C:\Users\home\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\3.jpgC:\Users\home\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\4.jpg

 

VII.   Підсумки уроку, оцінювання

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чи сподобався вам урок?  Чим саме?

 

VIIІ. Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал. Підготуватись до тестових завдань.

docx
Додав(-ла)
Шешина Марина
До підручника
Мистецтво 8 клас (Кондратова Л.Г.)
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку