4 клас НУШ УРОК 13 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Створення і редагування текстів.
Мета уроку: дослідити клавіатуру й загальні правила введення тексту; потренуватися редагувати й форматувати символи, фрагменти тексту та абзаци; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі. Дивимось на картинку, кажемо так чи ні і називаємо правило.
|
НІ |
Тримай робоче місце в чистоті. |
|
НІ |
За комп’ютером сиди рівно. Не клади клавіатуру на коліна. |
|
ТАК |
Не засиджуйся за комп’ютером. Роби перерву. За раз 30 хв За добу 1,5 – 2 години |
|
ТАК |
Підтримуй безпечну відстань до екрана монітора. (50-60 см) |
|
НІ |
Їж і пий за обіднім столом, а не за комп’ютером. |
2. Актуалізація опорних знань.
- Прочитай твердження. Познач знаком «+» ті, з якими ти погоджуєшся, і знаком «-» - з якими не погоджуєшся.
+ Текстові документи можуть містити не тільки текст, а й деякі графічні об’єкти: художні написи, схеми, ілюстрації.
- Текстовий редактор – це людина, яка виправляє помилки в тексті.
+ Текстовий редактор – це програма, яку використовують для створення текстового документа та роботи з ним.
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Погляньте на екран. Що можна сказати про даний напис?
Текстовий ридактор. (текст відформатований напівжирний, курсив, підкреслений, червоний колір; помилка в слові редактор)
- Як виправити помилку? (Backspace, Delete, «е»)
- Сьогодні, ми поговоримо про створення і редагування текстів.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Текст вводять за допомогою клавіатури. Давайте плознайомимось з деякими правилами введення тексту:
- Давайте пригадаємо деякі клавіші на клавіатурі, які допомагають нам при роботі з текстом. Яку клавішу я маю натиснути, щоб:
- Сучасні редактори дають змогу перевірити правопис тексту й позначити в ньому помилки. (підкреслення червоною хвилястою лінією)
- Редагування тексту – це виправлення помилок у тексті. Основними операціями редагування тексту є видалення та встановлення символів.
- Форматування тексту – це внесення змін у його зовнішній вигляд. За допомогою інструментів панелі «Шрифт» можна змінювати шрифт, начертання, розмір і колір тексту. (підручник ст. 90)
- Текстовим фрагментом (або фрагментом тексту) називають будь-яку частину тексту. Це може бути один чи декілька символів, слово, рядок, речення, абзац, увесь документ. Для редагування фрагмента тексту його треба виділити. Встановити курсор миші на початок фрагмента та з натиснутою ЛКМ протягти курсор до кінця текстового фрагмента.
- Абзац – це одне або кілька речень, пов’язаних за змістом. Зазвичай перший рядок тексту абзацу має відступ. У текстовому редакторі для відокремлення абзацу треба натиснути клавішу Enter. Для об’єднання тексту абзаців – використати клавіші Delete або Backspace.
- Основними характеристиками абзацу є:
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом (ст. 33-34)
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Подивись, який мовний режим включено на клавіатурі і обери потрібну мову. Обери розмір шрифту 28 пт. Між завданнями зроби вільний рядок.
1. Надрукуй слово ПАРА 2. Постав текстовий курсор після літери Р 3. Надрукуй літеру Т 4. Отримане слово зроби напівжирним червоного кольору. |
1. Надрукуй слово КОРОЛЕВА 2. Натисни клавішу Home 3. Натисни клавішу Delete 4 рази 4. Натисни клавішу End 5. Натисни клавішу Backspace 6. Отримане слово зроби курсивом жовтого кольору. |
1. Надрукуй слово ДРАКОН 2. Натисни клавішу End 3. Натисни клавішу Backspace 2 рази 4. Натисни клавішу Home 5. Натисни клавішу Delete 6. Надрукуй літеру Г 7. Отримане слово зроби зеленого кольору та підкресленим. |
1. Надрукуй речення БОРИС ЛЮБИТЬ ЇСТИ 2. Виділи останні три літери першого слова 3. Натисни кнопку Копіювати 4. Натисни клавішу End 5. Натисни клавішу Пропуск 6. Натисни кнопку Вставити 7. Отримане речення зроби блакитного кольору підкресленим напівжирним курсивом. |
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник §12, перевір себе ст. 93. Зошит ст. 33-34.
10. Підведення підсумків уроку.
Дайте відповіді на запитання: