Урок "Створення і редагування текстів"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 13 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Створення і редагування текстів.

Мета уроку: дослідити клавіатуру й загальні правила введення тексту; потренуватися редагувати й форматувати символи, фрагменти тексту та абзаци; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі. Дивимось на картинку, кажемо так чи ні і називаємо правило.

Урок информатики "Що вивчає предмет Інформатика. Правила поведінки в  кабінеті інформатики"

НІ

Тримай робоче місце в чистоті.

Урок информатики "Що вивчає предмет Інформатика. Правила поведінки в  кабінеті інформатики"

НІ

За комп’ютером сиди рівно. Не клади клавіатуру на коліна.

Правила роботи за комп'ютером - Районний центр дитячої та юнацької  творчості Харківської районної ради Харківської області

ТАК

Не засиджуйся за комп’ютером. Роби перерву.

За раз 30 хв

За добу 1,5 – 2 години

Правила техніки безпеки на уроках інформатики "Подорож до Комп"ютерленду -  Ourboox

ТАК

Підтримуй безпечну відстань до екрана монітора. (50-60 см)

Техника безопасности в кабинете информатики

НІ

Їж і пий за обіднім столом, а не за комп’ютером.

2. Актуалізація опорних знань.

- Прочитай твердження. Познач знаком «+» ті, з якими ти погоджуєшся, і знаком «-» - з якими не погоджуєшся.

+ Текстові документи можуть містити не тільки текст, а й деякі графічні об’єкти: художні написи, схеми, ілюстрації.

- Текстовий редактор – це людина, яка виправляє помилки в тексті.

+ Текстовий редактор – це програма, яку використовують для створення текстового документа та роботи з ним.

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Погляньте на екран. Що можна сказати про даний напис?

Текстовий ридактор. (текст відформатований напівжирний, курсив, підкреслений, червоний колір; помилка в слові редактор)

- Як виправити помилку? (Backspace, Delete, «е»)

- Сьогодні, ми поговоримо про створення і редагування текстів.

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Текст вводять за допомогою клавіатури. Давайте плознайомимось з деякими правилами введення тексту:

  1. Слова відокремлюють одне від одного пропуском.
  2. Щоб перейти на новий абзац, натисніть клавішу Enter.
  3. Дефіс між словами не відокремлюють пробілами. (будь-які)
  4. Довге тире відокремлюють пробілами з обох сторін. (інформатика – це)
  5. Пробіли не ставлять між дужками і словом у дужках.
  6. Перед знаками « ( [{ ставлять пропуск. Слово, що йде за цими знаками, пишеться без пропуску.
  7. Знаки » ) ] } пишуться разом зі словом за яким ідуть. («інформація»)

- Давайте пригадаємо деякі клавіші на клавіатурі, які допомагають нам при роботі з текстом. Яку клавішу я маю натиснути, щоб:

  • ввести одну велику літеру Shift
  • ввести всі великі літери Caps Lock
  • видалити символи ліворуч від курсора Backspace
  • видалити символи праворуч від курсора Delete
  • перейти на початок наступного рядка Enter

- Сучасні редактори дають змогу перевірити правопис тексту й позначити в ньому помилки. (підкреслення червоною хвилястою лінією)

- Редагування тексту – це виправлення помилок у тексті. Основними операціями редагування тексту є видалення та встановлення символів.

- Форматування тексту – це внесення змін у його зовнішній вигляд. За допомогою інструментів панелі «Шрифт» можна змінювати шрифт, начертання, розмір і колір тексту. (підручник ст. 90)

- Текстовим фрагментом (або фрагментом тексту) називають будь-яку частину тексту. Це може бути один чи декілька символів, слово, рядок, речення, абзац, увесь документ. Для редагування фрагмента тексту його треба виділити. Встановити курсор миші на початок фрагмента та з натиснутою ЛКМ протягти курсор до кінця текстового фрагмента.

- Абзац – це одне або кілька речень, пов’язаних за змістом. Зазвичай перший рядок тексту абзацу має відступ. У текстовому редакторі для відокремлення абзацу треба натиснути клавішу Enter. Для об’єднання тексту абзаців – використати клавіші Delete або Backspace.

- Основними характеристиками абзацу є:

  • спосіб вирівнювання тексту
  • міжрядковий інтервал (відстань між рядками абзацу)
  • відступи зліва й справа від абзацу.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом (ст. 33-34)

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Подивись, який мовний режим включено на клавіатурі і обери потрібну мову. Обери розмір шрифту 28 пт. Між завданнями зроби вільний рядок.

1. Надрукуй слово ПАРА

2. Постав текстовий курсор після літери Р

3. Надрукуй літеру Т

4. Отримане слово зроби напівжирним червоного кольору.

1. Надрукуй слово КОРОЛЕВА

2. Натисни клавішу Home

3. Натисни клавішу Delete 4 рази

4. Натисни клавішу End

5. Натисни клавішу Backspace

6. Отримане слово зроби курсивом жовтого кольору.

1. Надрукуй слово ДРАКОН

2. Натисни клавішу End

3. Натисни клавішу Backspace 2 рази

4. Натисни клавішу Home

5. Натисни клавішу Delete

6. Надрукуй літеру Г

7. Отримане слово зроби зеленого кольору та підкресленим.

1. Надрукуй речення

БОРИС ЛЮБИТЬ ЇСТИ

2. Виділи останні три літери першого слова

3. Натисни кнопку Копіювати

4. Натисни клавішу End

5. Натисни клавішу Пропуск

6. Натисни кнопку Вставити

7. Отримане речення зроби блакитного кольору підкресленим напівжирним курсивом.

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник §12, перевір себе ст. 93. Зошит ст. 33-34.

10. Підведення підсумків уроку.

Дайте відповіді на запитання:

  1. Яке призначення текстового редактора?
  2. Чим відрізняється редагування від форматування?
  3. Для чого призначені клавіші Backspace та Delete? Яка їх відмінність?
  4. Наведіть приклади для чого обирають різне вирівнювання тексту?
  5. Як виділити слово, рядок, абзац?

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2022
Переглядів
3293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку