Тема уроку: Створення таблиць бази даних. Мета:
Ø навчальна: ознайомити учнів з основним об’єктом БД – таблицями та їх елементами, розглянути основні типи даних та різні способи створення таблиць.
Ø розвиваюча: розвиток творчого мислення, вміння працювати в групі.
Ø виховна: виховувати інтерес до предмету; охайність та точність виконання дій під час роботи за комп’ютером.
Тип уроку: комбінований. Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
І І . О Г О Л О Ш Е Н Н Я Т Е М И І М Е Т И У Р О К У
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
На попередньому уроці ми почали розглядати новий розділ з інформатики під назвою «Бази даних». Давайте пригадаємо з вами деякі відомості:
- Що таке база даних? (база даних – це сукупність взаємозалежної інформації, яка організована за певними правилами, що передбачають зберігати і обробляти цю інформацію незалежно від прикладних програм).
- Наведіть приклади баз даних (або люди яких професій можуть використовувати бази даних)?
- Які моделі баз даних ви знаєте?
- Намалюйте схеми для ієрархічної та мережевої моделі (з конкретними прикладами).
- Що являє собою реляційна модель?
- Що таке СУБД? (Як розшифровується?)
- Яку найпоширенішу СУБД ви знаєте? (MS Access) - Як запустити програму MS Access?
- Які основні об’єкти можна створювати в цій програмі?
Отже, бази даних використовують тоді, коли необхідно зберігати та опрацьовувати велику кількість однотипної інформації, наприклад дані про клієнтів бібліотеки, дані про користувачів якогось сайту або дані про комунальні платежі. Для цього потрібно вміти створювати комп’ютерні бази даних.
ІV. Вивчення нового матеріалу. (супроводжується презентацією)
Запишіть тему сьогоднішнього уроку: «Створення таблиць бази даних». (слайд 1) Сьогодні на уроці ми будемо займатись тим, що навчимося створювати таблиці бази даних, а також будемо заповнювати їх.
Записи в зошитах!!!!! |
(слайд 2) Таблиця – основний об’єкт бази даних, призначений для збереження інформації. Будь-яка таблиця складається з стовпців та рядків. Рядки таблиці називаються записами, а стовпці полями.
Запис містить інформацію про 1 елемент бази даних: одну людину, книжку, продукцію, рейс тощо.
Кожне поля має своє ім’я, значення і характеризується низкою властивостей.
Записи в зошитах!!!!! |
Дана таблиця (на слайді 2) має 4 поля: Прізвище, Ім’я, Адреса і Телефон. А також містить 2 записи: І запис – інформацію про учня Петрова Василя, ІІ – запис – про Іванова Петра. В залежності від того, яка інформація буде міститись в таблицях, полям таблиці вказують відповідні типи даних. (слайд 3) Розрізняють такі типи даних:
• Текстовий – для збереження звичайного тексту (до 255 символів).
• Поле Мемо - для збереження великих обсягів тексту (до 65535 символів).
• Числовий - для збереження дійсних чисел.
• Дата/час - для збереження календарних дат і поточного часу.
• Грошовий - тип даних для збереження грошових сум.
• Лічильник (Счетчик) - для унікальних натуральних чисел з автоматичним наростанням.
• Логічний - тип для збереження логічних даних (ці дані можуть приймати лише два значення, наприклад, Так чи Hі).
• Поле об’єкта OLE - для збереження об'єктів (малюнків, документів).
• Гіперпосилання - для збереження Internet-адрес.
Розглянемо типи даних на прикладі. Візьмемо таблицю Товари: (слайд 4)
Код товару |
Назва магазину |
Назва цукерок |
Дата надходження |
Кількість |
Ціна за 1 кг |
1 |
«Гулівер» |
«Ромашка» |
29.03.2015 |
30 |
66 грн. |
2 |
«Гулівер» |
«Червоний мак» |
18.03.2015 |
22 |
118 грн. |
3 |
«Парус» |
«Ромашка» |
11.02.2015 |
15 |
68 грн. |
4 |
«Час Пік» |
«Ластівка» |
25.03.2015 |
26 |
59 грн |
Код товару – лічильник, Назва магазину – текстовий, Назва цукерок – текстовий, Дата надходження – Дата/час, Кількість – числовий, Ціна за 1 кг – грошовий.
Зауваження: якщо значення поля – сукупність літер і цифр або цифр і символів (напр., кома, тире), тоді тип поля текстовий. Наприклад: АН-65, 2-34-23, вул.Комарова, 10 – це текстовий тип даних!!!!
База даних може містить дуже велику кількість інформації. Якщо всю цю інформацію розмістити в одній таблиці, то такою базою даних буде тяжко користуватись, оскільки така таблиця буде громіздка, дані в ній можуть дублюватися, а також збільшується ймовірність виникнення помилок при введенні даних.
Для того, щоб базою даних було зручно користуватись, для кожної теми в базі даних відводять окрему таблицю. А самі таблиці зв’язують між собою за допомогою спеціального поля, яке називають ключовим полем.
(слайд 5) Ключове поле (ключ) – це унікальне поле, значення якого не можуть повторюватись (однозначно визначає запис).
Чи можуть дані поля бути ключевими?
• прізвище ( - )
• ім'я ( - )
• номер паспорта ( + )
• номер будинку ( - )
• реєстраційний номер автомобіля ( + )
• пункт проживання ( - )
• дата виконаних робіт ( - )
• марка пральної машини ( + )
(слайд 6) Розглянемо базу даних «Шкільний похід», яка складається з 2-х таблиць: «Учасники» та «Знаряддя». Перша таблиця містить поля: Код учасника, Прізвище, Ім’я, Клас, Адреса, Телефон. ІІ таблиця має поля: Код знаряддя, Код учасника, Знаряддя.
Зверніть увагу, що в кожній таблиці є стовпчик «Код режимі перегляду В учасника» (значення якого не повторюються!!!!!). Для того, щоб презентації «фломастером»
ці таблиці були взаємопов’язані, поле «Код учасника» зробити відмітки на цьому
слайді: виділити поля «Код оголошується ключовим полем, і за його допомогою таблиці учасника» в обох таблицях і «Учасники» та «Знаряддя» зв’язують між собою. з’єднати їх стрілкою
На наступних уроках ми детальніше розглянемо які бувають види зв’язків між таблицями та як відбувається зв’язування таблиць в базі даних.
Р О Б О Т А В Г Р У П А Х ( П О П А Р А М ) (слайд 7) (слайд 8)
Зараз я пропоную вам так як ви сидите, розбитись на групи по парам (по двоє). Я роздам вам завдання, яке ви виконуєте на листочках, спілкуючись між собою. А через 3-4 хвилини ми обсудимо результати виконання завдань. Будьте готовими відповідати.
Завдання 1 ПРИ ОБГОВОРЕННІ (слайд 9)
Таблиця “Відомості”
|
|
Завдання 2 (слайд 10)
Таблиця “Рейс”
|
|
Завдання 3 (слайд 11)
Визначити, яке з полів може бути ключовим?
? оцінка учня, (-)
Оскільки в таблиці можливі люди з однаковими оцінками, посадами, зростом, то ці поля не можуть бути ключовим. З тієї ж причини не може бути ключовим і поле «Колір фрукта». А от номери свідоцтв про народження, ідентифікаційного коду і мобільних телефонів не повторюються, тому ці поля можуть бути ключовими.
|
? ідентифікаційний код, (+)
? колір фрукта, (-)
? посада, (-)
? код клієнта (+)
? номер мобільного телефону, (+)
? зріст людини, (-)
? номер свідоцтва про народження. (+)
ПРОДОВЖЕННЯ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (слайд 12)
Існує 3 способи створення таблиць:
Записи в зошитах!!!!! |
Ø в режимі конструктора Ø за допомогою майстра таблиць;
Ø режим таблиці.
Сьогодні ми розглянемо створення таблиць за допомогою конструктора, а на наступних уроках розглянемо інші способи створення таблиць, а також закріпимо ці знання на лабораторних заняттях за комп’ютером.
Детально розказати і показати як створюється таблиця
«Відомості» (завдання 1) в програмі Microsoft Access!!!!
(діти слідкують по листочку за полями, типами даних)
V. Практична робота (слайд 13)
Завдання
1. Створити базу даних ресторан, яка складається з 2-х таблиць: Групи та Страви.
2. Зв’язати таблиці за полем Код групи. В 1-й таблиці: Код групи – лічильник, ключове поле, в 2-й таблиці: Код групи – числовий. (Таблиця Групи – основна таблиця).
VІ. Підведення підсумків (слайд 14)
- Який основний об’єкт бази даних?
- З яких елементів складається таблиця?
- Що таке поле, запис?
- Що таке ключове поле? Приклади.
- Які бувають типи даних?
- Як створити БД?
- Скільки існує способів створення таблиць в БД? Які?
- Яким способом ми створювали сьогодні таблиці?
VІІ. Оцінювання учнів. Оцінити активних учнів (усні відповіді + робота за комп’ютером) !!!! VІІІ. Домашнє завдання: В зошиті розробити БД «Ліцей» (продумати таблиці та поля, які вони будуть містити).
Тема уроку: Створення таблиць бази даних. Мета:
Ø навчальна: ознайомити учнів з основним об’єктом БД – таблицями та їх елементами, розглянути основні типи даних та різні способи створення таблиць.
Ø розвиваюча: розвиток творчого мислення, вміння працювати в групі.
Ø виховна: виховувати інтерес до предмету; охайність та точність виконання дій під час роботи за комп’ютером.
Тип уроку: комбінований. Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
І І . О Г О Л О Ш Е Н Н Я Т Е М И І М Е Т И У Р О К У
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
На попередньому уроці ми почали розглядати новий розділ з інформатики під назвою «Бази даних». Давайте пригадаємо з вами деякі відомості:
- Що таке база даних? (база даних – це сукупність взаємозалежної інформації, яка організована за певними правилами, що передбачають зберігати і обробляти цю інформацію незалежно від прикладних програм).
- Наведіть приклади баз даних (або люди яких професій можуть використовувати бази даних)?
- Які моделі баз даних ви знаєте?
- Намалюйте схеми для ієрархічної та мережевої моделі (з конкретними прикладами).
- Що являє собою реляційна модель?
- Що таке СУБД? (Як розшифровується?)
- Яку найпоширенішу СУБД ви знаєте? (MS Access) - Як запустити програму MS Access?
- Які основні об’єкти можна створювати в цій програмі?
Отже, бази даних використовують тоді, коли необхідно зберігати та опрацьовувати велику кількість однотипної інформації, наприклад дані про клієнтів бібліотеки, дані про користувачів якогось сайту або дані про комунальні платежі. Для цього потрібно вміти створювати комп’ютерні бази даних.
ІV. Вивчення нового матеріалу. (супроводжується презентацією)
Запишіть тему сьогоднішнього уроку: «Створення таблиць бази даних». (слайд 1) Сьогодні на уроці ми будемо займатись тим, що навчимося створювати таблиці бази даних, а також будемо заповнювати їх.
Записи в зошитах!!!!! |
(слайд 2) Таблиця – основний об’єкт бази даних, призначений для збереження інформації. Будь-яка таблиця складається з стовпців та рядків. Рядки таблиці називаються записами, а стовпці полями.
Запис містить інформацію про 1 елемент бази даних: одну людину, книжку, продукцію, рейс тощо.
Кожне поля має своє ім’я, значення і характеризується низкою властивостей.
Записи в зошитах!!!!! |
Дана таблиця (на слайді 2) має 4 поля: Прізвище, Ім’я, Адреса і Телефон. А також містить 2 записи: І запис – інформацію про учня Петрова Василя, ІІ – запис – про Іванова Петра. В залежності від того, яка інформація буде міститись в таблицях, полям таблиці вказують відповідні типи даних. (слайд 3) Розрізняють такі типи даних:
• Текстовий – для збереження звичайного тексту (до 255 символів).
• Поле Мемо - для збереження великих обсягів тексту (до 65535 символів).
• Числовий - для збереження дійсних чисел.
• Дата/час - для збереження календарних дат і поточного часу.
• Грошовий - тип даних для збереження грошових сум.
• Лічильник (Счетчик) - для унікальних натуральних чисел з автоматичним наростанням.
• Логічний - тип для збереження логічних даних (ці дані можуть приймати лише два значення, наприклад, Так чи Hі).
• Поле об’єкта OLE - для збереження об'єктів (малюнків, документів).
• Гіперпосилання - для збереження Internet-адрес.
Розглянемо типи даних на прикладі. Візьмемо таблицю Товари: (слайд 4)
Код товару |
Назва магазину |
Назва цукерок |
Дата надходження |
Кількість |
Ціна за 1 кг |
1 |
«Гулівер» |
«Ромашка» |
29.03.2015 |
30 |
66 грн. |
2 |
«Гулівер» |
«Червоний мак» |
18.03.2015 |
22 |
118 грн. |
3 |
«Парус» |
«Ромашка» |
11.02.2015 |
15 |
68 грн. |
4 |
«Час Пік» |
«Ластівка» |
25.03.2015 |
26 |
59 грн |
Код товару – лічильник, Назва магазину – текстовий, Назва цукерок – текстовий, Дата надходження – Дата/час, Кількість – числовий, Ціна за 1 кг – грошовий.
Зауваження: якщо значення поля – сукупність літер і цифр або цифр і символів (напр., кома, тире), тоді тип поля текстовий. Наприклад: АН-65, 2-34-23, вул.Комарова, 10 – це текстовий тип даних!!!!
База даних може містить дуже велику кількість інформації. Якщо всю цю інформацію розмістити в одній таблиці, то такою базою даних буде тяжко користуватись, оскільки така таблиця буде громіздка, дані в ній можуть дублюватися, а також збільшується ймовірність виникнення помилок при введенні даних.
Для того, щоб базою даних було зручно користуватись, для кожної теми в базі даних відводять окрему таблицю. А самі таблиці зв’язують між собою за допомогою спеціального поля, яке називають ключовим полем.
(слайд 5) Ключове поле (ключ) – це унікальне поле, значення якого не можуть повторюватись (однозначно визначає запис).
Чи можуть дані поля бути ключевими?
• прізвище ( - )
• ім'я ( - )
• номер паспорта ( + )
• номер будинку ( - )
• реєстраційний номер автомобіля ( + )
• пункт проживання ( - )
• дата виконаних робіт ( - )
• марка пральної машини ( + )
(слайд 6) Розглянемо базу даних «Шкільний похід», яка складається з 2-х таблиць: «Учасники» та «Знаряддя». Перша таблиця містить поля: Код учасника, Прізвище, Ім’я, Клас, Адреса, Телефон. ІІ таблиця має поля: Код знаряддя, Код учасника, Знаряддя.
Зверніть увагу, що в кожній таблиці є стовпчик «Код режимі перегляду В учасника» (значення якого не повторюються!!!!!). Для того, щоб презентації «фломастером»
ці таблиці були взаємопов’язані, поле «Код учасника» зробити відмітки на цьому
слайді: виділити поля «Код оголошується ключовим полем, і за його допомогою таблиці учасника» в обох таблицях і «Учасники» та «Знаряддя» зв’язують між собою. з’єднати їх стрілкою
На наступних уроках ми детальніше розглянемо які бувають види зв’язків між таблицями та як відбувається зв’язування таблиць в базі даних.
Р О Б О Т А В Г Р У П А Х ( П О П А Р А М ) (слайд 7) (слайд 8)
Зараз я пропоную вам так як ви сидите, розбитись на групи по парам (по двоє). Я роздам вам завдання, яке ви виконуєте на листочках, спілкуючись між собою. А через 3-4 хвилини ми обсудимо результати виконання завдань. Будьте готовими відповідати.
Завдання 1 ПРИ ОБГОВОРЕННІ (слайд 9)
Таблиця “Відомості”
|
|
Завдання 2 (слайд 10)
Таблиця “Рейс”
|
|
Завдання 3 (слайд 11)
Визначити, яке з полів може бути ключовим?
? оцінка учня, (-)
Оскільки в таблиці можливі люди з однаковими оцінками, посадами, зростом, то ці поля не можуть бути ключовим. З тієї ж причини не може бути ключовим і поле «Колір фрукта». А от номери свідоцтв про народження, ідентифікаційного коду і мобільних телефонів не повторюються, тому ці поля можуть бути ключовими.
|
? ідентифікаційний код, (+)
? колір фрукта, (-)
? посада, (-)
? код клієнта (+)
? номер мобільного телефону, (+)
? зріст людини, (-)
? номер свідоцтва про народження. (+)
ПРОДОВЖЕННЯ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (слайд 12)
Існує 3 способи створення таблиць:
Записи в зошитах!!!!! |
Ø в режимі конструктора Ø за допомогою майстра таблиць;
Ø режим таблиці.
Сьогодні ми розглянемо створення таблиць за допомогою конструктора, а на наступних уроках розглянемо інші способи створення таблиць, а також закріпимо ці знання на лабораторних заняттях за комп’ютером.
Детально розказати і показати як створюється таблиця
«Відомості» (завдання 1) в програмі Microsoft Access!!!!
(діти слідкують по листочку за полями, типами даних)
V. Практична робота (слайд 13)
Завдання
1. Створити базу даних ресторан, яка складається з 2-х таблиць: Групи та Страви.
2. Зв’язати таблиці за полем Код групи. В 1-й таблиці: Код групи – лічильник, ключове поле, в 2-й таблиці: Код групи – числовий. (Таблиця Групи – основна таблиця).
VІ. Підведення підсумків (слайд 14)
- Який основний об’єкт бази даних?
- З яких елементів складається таблиця?
- Що таке поле, запис?
- Що таке ключове поле? Приклади.
- Які бувають типи даних?
- Як створити БД?
- Скільки існує способів створення таблиць в БД? Які?
- Яким способом ми створювали сьогодні таблиці?
VІІ. Оцінювання учнів. Оцінити активних учнів (усні відповіді + робота за комп’ютером) !!!! VІІІ. Домашнє завдання: В зошиті розробити БД «Ліцей» (продумати таблиці та поля, які вони будуть містити).
Тема уроку: Створення таблиць бази даних. Мета:
Ø навчальна: ознайомити учнів з основним об’єктом БД – таблицями та їх елементами, розглянути основні типи даних та різні способи створення таблиць.
Ø розвиваюча: розвиток творчого мислення, вміння працювати в групі.
Ø виховна: виховувати інтерес до предмету; охайність та точність виконання дій під час роботи за комп’ютером.
Тип уроку: комбінований. Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
І І . О Г О Л О Ш Е Н Н Я Т Е М И І М Е Т И У Р О К У
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
На попередньому уроці ми почали розглядати новий розділ з інформатики під назвою «Бази даних». Давайте пригадаємо з вами деякі відомості:
- Що таке база даних? (база даних – це сукупність взаємозалежної інформації, яка організована за певними правилами, що передбачають зберігати і обробляти цю інформацію незалежно від прикладних програм).
- Наведіть приклади баз даних (або люди яких професій можуть використовувати бази даних)?
- Які моделі баз даних ви знаєте?
- Намалюйте схеми для ієрархічної та мережевої моделі (з конкретними прикладами).
- Що являє собою реляційна модель?
- Що таке СУБД? (Як розшифровується?)
- Яку найпоширенішу СУБД ви знаєте? (MS Access) - Як запустити програму MS Access?
- Які основні об’єкти можна створювати в цій програмі?
Отже, бази даних використовують тоді, коли необхідно зберігати та опрацьовувати велику кількість однотипної інформації, наприклад дані про клієнтів бібліотеки, дані про користувачів якогось сайту або дані про комунальні платежі. Для цього потрібно вміти створювати комп’ютерні бази даних.
ІV. Вивчення нового матеріалу. (супроводжується презентацією)
Запишіть тему сьогоднішнього уроку: «Створення таблиць бази даних». (слайд 1) Сьогодні на уроці ми будемо займатись тим, що навчимося створювати таблиці бази даних, а також будемо заповнювати їх.
Записи в зошитах!!!!! |
(слайд 2) Таблиця – основний об’єкт бази даних, призначений для збереження інформації. Будь-яка таблиця складається з стовпців та рядків. Рядки таблиці називаються записами, а стовпці полями.
Запис містить інформацію про 1 елемент бази даних: одну людину, книжку, продукцію, рейс тощо.
Кожне поля має своє ім’я, значення і характеризується низкою властивостей.
Записи в зошитах!!!!! |
Дана таблиця (на слайді 2) має 4 поля: Прізвище, Ім’я, Адреса і Телефон. А також містить 2 записи: І запис – інформацію про учня Петрова Василя, ІІ – запис – про Іванова Петра. В залежності від того, яка інформація буде міститись в таблицях, полям таблиці вказують відповідні типи даних. (слайд 3) Розрізняють такі типи даних:
• Текстовий – для збереження звичайного тексту (до 255 символів).
• Поле Мемо - для збереження великих обсягів тексту (до 65535 символів).
• Числовий - для збереження дійсних чисел.
• Дата/час - для збереження календарних дат і поточного часу.
• Грошовий - тип даних для збереження грошових сум.
• Лічильник (Счетчик) - для унікальних натуральних чисел з автоматичним наростанням.
• Логічний - тип для збереження логічних даних (ці дані можуть приймати лише два значення, наприклад, Так чи Hі).
• Поле об’єкта OLE - для збереження об'єктів (малюнків, документів).
• Гіперпосилання - для збереження Internet-адрес.
Розглянемо типи даних на прикладі. Візьмемо таблицю Товари: (слайд 4)
Код товару |
Назва магазину |
Назва цукерок |
Дата надходження |
Кількість |
Ціна за 1 кг |
1 |
«Гулівер» |
«Ромашка» |
29.03.2015 |
30 |
66 грн. |
2 |
«Гулівер» |
«Червоний мак» |
18.03.2015 |
22 |
118 грн. |
3 |
«Парус» |
«Ромашка» |
11.02.2015 |
15 |
68 грн. |
4 |
«Час Пік» |
«Ластівка» |
25.03.2015 |
26 |
59 грн |
Код товару – лічильник, Назва магазину – текстовий, Назва цукерок – текстовий, Дата надходження – Дата/час, Кількість – числовий, Ціна за 1 кг – грошовий.
Зауваження: якщо значення поля – сукупність літер і цифр або цифр і символів (напр., кома, тире), тоді тип поля текстовий. Наприклад: АН-65, 2-34-23, вул.Комарова, 10 – це текстовий тип даних!!!!
База даних може містить дуже велику кількість інформації. Якщо всю цю інформацію розмістити в одній таблиці, то такою базою даних буде тяжко користуватись, оскільки така таблиця буде громіздка, дані в ній можуть дублюватися, а також збільшується ймовірність виникнення помилок при введенні даних.
Для того, щоб базою даних було зручно користуватись, для кожної теми в базі даних відводять окрему таблицю. А самі таблиці зв’язують між собою за допомогою спеціального поля, яке називають ключовим полем.
(слайд 5) Ключове поле (ключ) – це унікальне поле, значення якого не можуть повторюватись (однозначно визначає запис).
Чи можуть дані поля бути ключевими?
• прізвище ( - )
• ім'я ( - )
• номер паспорта ( + )
• номер будинку ( - )
• реєстраційний номер автомобіля ( + )
• пункт проживання ( - )
• дата виконаних робіт ( - )
• марка пральної машини ( + )
(слайд 6) Розглянемо базу даних «Шкільний похід», яка складається з 2-х таблиць: «Учасники» та «Знаряддя». Перша таблиця містить поля: Код учасника, Прізвище, Ім’я, Клас, Адреса, Телефон. ІІ таблиця має поля: Код знаряддя, Код учасника, Знаряддя.
Зверніть увагу, що в кожній таблиці є стовпчик «Код режимі перегляду В учасника» (значення якого не повторюються!!!!!). Для того, щоб презентації «фломастером»
ці таблиці були взаємопов’язані, поле «Код учасника» зробити відмітки на цьому
слайді: виділити поля «Код оголошується ключовим полем, і за його допомогою таблиці учасника» в обох таблицях і «Учасники» та «Знаряддя» зв’язують між собою. з’єднати їх стрілкою
На наступних уроках ми детальніше розглянемо які бувають види зв’язків між таблицями та як відбувається зв’язування таблиць в базі даних.
Р О Б О Т А В Г Р У П А Х ( П О П А Р А М ) (слайд 7) (слайд 8)
Зараз я пропоную вам так як ви сидите, розбитись на групи по парам (по двоє). Я роздам вам завдання, яке ви виконуєте на листочках, спілкуючись між собою. А через 3-4 хвилини ми обсудимо результати виконання завдань. Будьте готовими відповідати.
Завдання 1 ПРИ ОБГОВОРЕННІ (слайд 9)
Таблиця “Відомості”
|
|
Завдання 2 (слайд 10)
Таблиця “Рейс”
|
|
Завдання 3 (слайд 11)
Визначити, яке з полів може бути ключовим?
? оцінка учня, (-)
Оскільки в таблиці можливі люди з однаковими оцінками, посадами, зростом, то ці поля не можуть бути ключовим. З тієї ж причини не може бути ключовим і поле «Колір фрукта». А от номери свідоцтв про народження, ідентифікаційного коду і мобільних телефонів не повторюються, тому ці поля можуть бути ключовими.
|
? ідентифікаційний код, (+)
? колір фрукта, (-)
? посада, (-)
? код клієнта (+)
? номер мобільного телефону, (+)
? зріст людини, (-)
? номер свідоцтва про народження. (+)
ПРОДОВЖЕННЯ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (слайд 12)
Існує 3 способи створення таблиць:
Записи в зошитах!!!!! |
Ø в режимі конструктора Ø за допомогою майстра таблиць;
Ø режим таблиці.
Сьогодні ми розглянемо створення таблиць за допомогою конструктора, а на наступних уроках розглянемо інші способи створення таблиць, а також закріпимо ці знання на лабораторних заняттях за комп’ютером.
Детально розказати і показати як створюється таблиця
«Відомості» (завдання 1) в програмі Microsoft Access!!!!
(діти слідкують по листочку за полями, типами даних)
V. Практична робота (слайд 13)
Завдання
1. Створити базу даних ресторан, яка складається з 2-х таблиць: Групи та Страви.
2. Зв’язати таблиці за полем Код групи. В 1-й таблиці: Код групи – лічильник, ключове поле, в 2-й таблиці: Код групи – числовий. (Таблиця Групи – основна таблиця).
VІ. Підведення підсумків (слайд 14)
- Який основний об’єкт бази даних?
- З яких елементів складається таблиця?
- Що таке поле, запис?
- Що таке ключове поле? Приклади.
- Які бувають типи даних?
- Як створити БД?
- Скільки існує способів створення таблиць в БД? Які?
- Яким способом ми створювали сьогодні таблиці?
VІІ. Оцінювання учнів. Оцінити активних учнів (усні відповіді + робота за комп’ютером) !!!! VІІІ. Домашнє завдання: В зошиті розробити БД «Ліцей» (продумати таблиці та поля, які вони будуть містити).
Таблиця – основний об’єкт бази даних, призначений для збереження інформації.
Рядки таблиці називаються записами, а стовпці полями.
|
• Текстовий;
• Поле МЕМО;
• Числовий;
• Дата/час;
• Грошовий;
• Лічильник;
• Логічний; • Поле об’єкта OLE
• Гіперпосилання.
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||
Код товару |
Назва магазину |
Назва цукерок |
Дата надходження |
Кількість |
Ціна за 1 кг |
||||||||||||||
1 |
«Гулівер» |
«Ромашка» |
29.03.2015 |
30 |
66 грн. |
||||||||||||||
2 |
«Гулівер» |
«Червоний мак» |
18.03.2015 |
22 |
118 грн. |
||||||||||||||
3 |
«Парус» |
«Ромашка» |
11.02.2015 |
15 |
68 грн. |
||||||||||||||
4 |
«Час Пік» |
«Ластівка» |
25.03.2015 |
26 |
59 грн |
||||||||||||||
|
Ключове поле (ключ) – це унікальне поле, значення якого не можуть повторюватись (однозначно визначає запис).
Чи можуть дані поля бути ключевими?
•
прізвище
•
ім'я
• номер паспорта
•
номер будинку
• реєстраційний номер автомобіля
•
пункт проживання
•
дата виконаних робіт
• марка пральної машини
Номер учня |
Прізвище |
Зріст |
Стипендія |
Телефон |
1 |
Британська |
161 |
250 грн. |
3-12-45 |
2 |
Голуб |
158 |
230 грн. |
2-43-15 |
3 |
Зварич |
172 |
250 грн. |
2-87-12 |
4 |
Мельник |
169 |
200 грн. |
3-55-82 |
5 |
Носова |
160 |
218 грн. |
3-33-44 |
6 |
Резюк |
176 |
230 грн. |
2-83-09 |
- Визначити скільки полів та записів має таблиця “Відомості”; - Назвати поля таблиці.
№ рейс у |
Напрям |
Рейс |
Відліт |
Прибутт я |
Дні |
Літак |
1 |
Львів |
8206 |
17:10 |
18:25 |
2,4,6 |
ТУ 154 |
2 |
Москва |
1770 |
9:05 |
10:30 |
ЩДН |
ТУ 154 |
3 |
Донецьк |
Н586 |
22:55 |
23:00 |
1,3 |
ЯК 40 |
4 |
Саратов |
7083 |
7:22 |
10:35 |
ЩДН |
ТУ134 |
5 |
Одеса |
М22 |
10:41 |
12:05 |
2,4,6,7 |
АН 24 |
6 |
Москва |
1778 |
10:30 |
11:55 |
ЩДН |
ТУ134 |
Назвати поля таблиці.
Визначити їх типи даних.
• оцінка учня,
• ідентифікаційний код,
• колір фрукта,
•
• код клієнта
• номер мобільного телефону,
• зріст людини,
• номер свідоцтва про народження.
• в режимі конструктора
• за допомогою майстра таблиць;
• режим таблиці.
Розробити БД «Ліцей»
(продумати таблиці та поля, які вони будуть містити).