Урок "Сучасні сервіси Інтернету", 9 клас

Про матеріал
Розділ програми: Мережеві технології. 9 клас Тема: Сучасні сервіси Інтернету Мета уроку:  формувати систему знань про сучасні сервіси мережі Інтернет; ознайомити з поняттям «Веб 2.0»; формувати практичні навички роботи з геосервісами;  розвивати здатність логічно і творчо міркувати, робити евристичні висновки; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях;  виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу, дисциплінованість. Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Перегляд файлу

Розділ програми: Мережеві технології. 9 клас

Тема: Сучасні сервіси Інтернету

 Мета уроку:

  •    формувати систему знань про сучасні сервіси мережі Інтернет; ознайомити з поняттям «Веб 2.0»; формувати практичні навички роботи  з геосервісами;
  •    розвивати здатність логічно і творчо міркувати, робити евристичні висновки; розвивати вміння застосовувати отримані знання в практичних цілях;
  •    виховувати інформаційну культуру ліцеїстів, увагу,  дисциплінованість.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Перелік засобів навчання:

IBM PC; мультимедійний проектор; сенсорна дошка; презентація PowerPoint.

Література:

підручник Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2017. — 288 c. : іл.

Метод: лекція з елементами бесіди,  демонстрація.

Програмне забезпечення: Microsoft Office PowerPoint, браузер.

 

План уроку:

І. Організаційний етап 1 хв

II. Актуалізація опорних знань 5 хв

IІІ. Мотивація навчальної діяльності 1 хв

ІV. Засвоєння нових знань 25 хв

V. Застосування знань, формування вмінь та навичок 12 хв

VI. Підбиття підсумків уроку і повідомлення завдання на самостійну підготовку                1 хв

Шикування ліцеїстів, рапорт зам. командира взводу (командира відділення).

Перевірка ліцеїстів, привітання.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.

 

У попередніх класах ви ознайомилися зі службами Інтернету: електронною поштою, Всесвітньою павутиною. Давайте пригадаємо.

 

Фронтальне опитування - Слайди №2-6.

(відповіді ліцеїстів)

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

(відповіді ліцеїстів)

Отже, незаперечним є той факт, що Інтернет міцно увійшов у наше повсякденне життя, але із розвитком комп’ютерних технологій у спільнот обміну знаннями постійно з’являються нові форми для зберігання знань і нові програмні сервіси. Давайте детальніше познайомимось з ними сьогодні.

 

ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  • Метод – пояснювально-ілюстративний
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна

ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (слайди №7-43):

  1. Комунікаційні служби
  2. Інтерактивне спілкування
  3. Форуми
  4. Соціальні мережі
  5. Поняття Веб 2.0
  6. Геосервіси

 

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.
  • Види завдань – репродуктивні та проблемні, які відповідають критеріям розуміння і застосування, мають технологічний характер.

 

Виконання практичних вправ(слайди №44-46)

 

(в процесі роботи контролюю  правильність виконання завдань, корегую і аналізую помилки, консультую)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ І ПОВІДОМЛЕННЯ ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ

Безперечно, Інтернет на сьогодні надає різноманітні види послуг. Але ми повинні розуміти, що ці послуги несуть не лише користь. За зміст відповідає кожен користувач. Тобто і ми з вами.

 

(оцінюю роботу ліцеїстів з корекцією (за потреби), аргументую оцінку)

 

Дякую всім за роботу.

Урок закінчений.

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Які з цих наборів чисел можуть бути IP-адресами?А 257.39.48.136 Б 235.39.9.1.28 В 20.20.20.20 Г 25.37.179fillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 3

Що вказує на точне місце розташування файлу в Інтернеті? А IP-адреса. Б доменне ім’я. В URL-адреса. Г ім’я файлуfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 4

Розмістіть у правильному порядку елементи URL:   А ім’я сервера  Б ім’я файлу В протокол Г шлях до файлуhttp://www.kursy.ua/fran_tim/index.html. В. Протокол. А. Ім’я сервера. Г. Шлях до файлу. Б. Ім’я файлу

Номер слайду 5

А uk.wikipedia.org. Б 120.178.4.35 В Internet Explorer. Г http://evrodom.ua/house/proekt.html1 ІР-адреса2 Доменне ім’я3 URL-адреса4 Браузер. Установіть відповідність:5 Протоколfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 6

А DNSБ URLВ TCP/IPГ HTML1 мова розмічання гіпертексту2 система доменних імен3 базовий набір протоколів4 канал зв’язку. Установіть відповідність:5 уніфікований вказівник ресурсуfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 7

СУЧАСНІ СЕРВІСИ ІНТЕРНЕТУ9 клас

Номер слайду 8

Комунікаційні служби1Інтерактивне спілкування2 Форуми3 Соціальні мережі4 Веб 2.05 Геосервіси6 Сьогодні ми дізнаємось про:

Номер слайду 9

Комунікаційні служби

Номер слайду 10

Комунікаційні служби. Електронна пошта. Служби інтерактивного спілкування. Форуми. Соціальні мережі

Номер слайду 11

Електронна пошта

Номер слайду 12

Інтерактивне спілкування

Номер слайду 13

спілкування в режимі реального часу (on-line).Інтерактивне спілкування –

Номер слайду 14

Чат (англ. chat — дружня розмова, бесіда, балачки) -мережевий засіб для швидкого обміну текстовими повідомленнями між користувачами Інтернету у режимі реального часу.

Номер слайду 15

IRC - Internet Relay Chat. Варіант переговорів, в яких можуть брати участь відразу багато учасників, був створений в 1988 році (фінський програміст Яркко Ойкарінен). Jarkko Oikarinen

Номер слайду 16

IRC - Internet Relay Chat. IRC будується за принципом клієнт-сервер. Для того, щоб зайти в IRC, вам потрібно з'єднатися з IRC-сервером. У свою чергу, щоб з'єднатися з сервером, потрібна спеціальна програма - IRC-клієнт.

Номер слайду 17

ICQ (I Seek You)Створена у 1996 р. програмістами ізраїльської фірми Mirabilis (Яір Голдфінгер, Арик Варді, Сефі Вігізер та Амнон Амір).                               Розробникице програма для інтерактивного спілкування двох користувачів.Інтернет-пейджер -

Номер слайду 18

Для роботи потрібно:

Номер слайду 19

Загальна схема роботи Інтернет-телефоніїтехнологія передачі медіа-даних у реальному часі за допомогою сімейства протоколів TCP/IP. Vo. IP (англ. voice over IP — голос через IP)

Номер слайду 20

 ПЗ для інтернет-телефонії. Niklas Zennström. Janus Friis

Номер слайду 21

застосунок Vo. IP для смартфонів. Talmon Marco. Igor Magazinnik

Номер слайду 22

месенджер для смартфонів. Ян Кум (Jan Koum)Brian Acton

Номер слайду 23

 месенджер, ПЗ для смартфонів, планшетів та ПКПавел Дуров

Номер слайду 24

Телеконференціяз грец. tele - удалину, далекоз лат. conferentia (conferre) - збирати в одне місце

Номер слайду 25

Форуми

Номер слайду 26

довготривалі (постійно діючі) телеконференції, обговорення або колективні дискусії на різні теми, які проводяться завдяки Інтернету. Форуми (лат. Forum – площа для зборів) -

Номер слайду 27

За типом доступу:

Номер слайду 28

За методом формування набору тем:

Номер слайду 29

За дотриманням правил стежить модератор — учасник, наділений можливістю видаляти чужі повідомлення в певному розділі або темі, а також контролювати до них доступ окремих учасників.

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Соціальні мережі

Номер слайду 33

Першим інтернет-сайтом, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами, був classmates.com, який з'явився в 1995 році. Технологія під назвою  «Коло друзів» стала надзвичайно популярною з появою у 2002 році сайту Friendster.

Номер слайду 34

Марк Цукерберг, засновник Facebook, у своїй кімнаті гуртожитку Гарварду, 23 листопада 2005 У 2004 році була створена найбільша на сьогоднішній день соціальна мережа у світі — Facebook.

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Веб 2.0

Номер слайду 37

Веб 2.0 – друге покоління мережевих сервісів Інтернету. Веб 1.0 (the mostly read-only Web) Веб 2.0 (the wildly read-write Web). 

Номер слайду 38

Веб 2.0

Номер слайду 39

Проблеми, пов’язані з поширенням сервісів Web 2.0:1234ресурси Інтернету заповнюються неякісними інформаційними матеріалами, що знижує довіру до електронних джерелмасово порушуються авторські праваможливість висловлювати думки анонімно знімає моральну відповідальність за зміст повідомленьнезаконне використання приватних даних користувачів з соціальних мереж

Номер слайду 40

Геосервіси

Номер слайду 41

 це веб-сервіс, що дозволяє за допомогою звичайного браузера шукати і переглядати карти земної поверхні. Геосервіс –

Номер слайду 42

Карти Google (http://maps.google.com)Містить карти і супутникові фотографії земної поверхні, надає можливості зміни масштабу перегляду та пошуку об'єктів. Google Earth(http://earth.google.com)Пропонується безкоштовно отримати і встановити на комп'ютері програму, що моделює тривимірне зображення земної поверхні з можливістю вибору для детального перегляду мапи та супутникових фотографій певної території.

Номер слайду 43

Wiki. Mapia (http://wikimapia.org)- проект, що поєднує Карти Google з технологією ВікіВікі (гавайське wikiwiki - швидко-швидко) колективного створення гіпертекстових документів. Проект надає можливість позначити на карті та описати об'єкти земної поверхніPanoramio(http://www.panoramio.com) — веб-сайт для розміщення фотографій, що дозволяє зберігати їх географічні координати.

Номер слайду 44

Практична вправа

Номер слайду 45

Вікіпедія Відкрийте головну сторінку енциклопедії Вікіпедія (uk.wikipedia. org). Уведіть у поле Пошук у Вікіпедії назву вашого населеного пункту або виберіть його зі списку, що відкриється. Чи існує відповідна стаття у Вікіпедії? Якщо стаття існує, то перегляньте її зміст, існуючі розділи. Зробіть висновок про достовірність матеріалів, розміщених у статтях Вікіпедії.

Номер слайду 46

Карти Google. Знайдіть з використанням геосервісу Карти Google зображення вашої місцевості на карті земної поверхні. Приєднайте до карти фотографії улюблених місць вашого населеного пункту, які ви зробили самі. Місто Луцьк

Номер слайду 47

Дати відп. на пит. 1-10, ст. 57 Завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бльох Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1756
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку