Тема. Світ професій.
Ціль.
- Поширити уявлення дітей про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті;
- Розвивати комунікативну та соціальну компетентності;
- Пояснити, що будь-яка професія важлива і потрібна;
- Розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість, розумові і творчі здібності, уміння, навички з метою орієнтації та свідомий вибір майбутньої професії;
- Виховувати любов і шанобливе ставлення до праці.
Обладнання: презентація «Світ професії», виставка малюнків до теми уроку, сердечка з кольорового паперу; загадки, плакат «Асоціативний кущ».
Хід уроку
I. Ранкова зустріч.
1. Вітання.
Утворімо разом коло!
Скільки друзів, гостей – глянь навколо!
Руку дружби простягну,
З другом сварку не почну,
Будемо всі дружно вчитись, грати
Правил гри не забувати.
2. Вправа «Чарівні окуляри».
- Це – «чарівні окуляри». Хто їх надягає, бачитиме в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, що людина приховує. Той, хто надягає ці окуляри, сам стане кращим. ( Учитель розпочинає, діти продовжують).
3. Щоденні новини.
- Який зараз у вас настрій?
- Оберіть смайлик, що нагадує вам настрій.
- Який сьогодні день тижня?
- Який місяць триває? Яке число?
- Яка пора року?
- Яка сьогодні погода? Чи можна її назвати зимовою? Чому?
- Кому взимку потрібно допомагати?
- Чи бачили ви сьогодні що-небуть цікаве чи незвичне, що хочете всім розказати?
- Чи можна назвати сьогоднішній день особливим? (Так, бо прийшло до нас на урок багато гостей: вчителі, батьки).
4. Групове заняття.
Вправа «загадкова посилка».
Бесіда.
- Погляньте, у мене на столі стоїть «Загадкова посилка».
- Давайте прочитаємо! Кому вона адресована? (1 клас).
- Поглянемо і відгадаємо, що там у середині. (Відкриваємо і по черзі відгадуємо. Кому належать ці предмети? Хто найчастіше ними користується)
- Людям яких професій вони належать? (Діти відповідають).
Відгадування загадок (Додаток 1).
II. Ознайомлення учнів з темою та метою дня.
- Як ви вже здогадалися, що ми сьогодні будемо говорити про «Світ професій».
- Що таке професія – це назва певного виду праці, що вимагає певної підготовки.
- Сьогодні у світі існує понад 40 тис. професій. Ми вже деякі з них назвали.
- А щоб більше дізнатися про Світ професій, я пропоную послухати:
2. Оповідання: Автор Ніка Нікалео «Найважливіша професія».
(Додаток 2).
3. Бесіда.
- Коли ви будете уважно слухати це оповідання, то запам’ятайте:
- Які професії своїх мам, діти згадують у ньому?
- Чи гарно діти поводилися? (Ні! Вони сперечалися, і не вміли вислухати один одного).
- Про що вони сперечалися? (що професія саме його мами – найважливіша)
- Чи згідні ви з ними? (відповіді дітей).
- Чому дівчинка Орися мовчала? (вона не могла відразу назвати професію своєї мами)
- Як описала свою професію мама дівчинки? (Що зараз її професія – бути Мамою! Доглядати і дбати про дітей)
Що зрозуміла врешті ж Орися, коли захворіла?
Що вона дуже любить маму!
І що бути Мамою – найважливіша професія в світі!
III. Робота з підручником.
Завдання 3, с.49.
- Хто допоміг дітям у ситуації? (тренер по бальних танцях, перукар, продавець, швея).
- Хто допоміг песику одужати? (Ветеринар, водій).
- Якого відомого песика ви знаєте? (Пес Патрон)
- Кому він допомагає?
IV. Фізхвилинка.
Українська руханка «Пес Патрон»
V. Гра «Повар».
Робота у групах.
Відгадування загадки:
- Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує
Пиріжки пече рум’яні,
Варить борщ смачний, духмяний.
Не відтягнеш і за вуха?
Хто це діти? (Кухар).
- Діти ми віртуально будемо варити борщ?
Ось каструля. Вибираємо ці назви, що потрібно для борща, і кидаємо у каструлю? ( Буряк, картопля, груша , гарбуз, помідор, морква, м’ясо, капуста, сметана, сіль, хліб).
- Молодці! Справились із завданням.
- Хто у вас дома найкраще варить борщ? (мама, бабуся).
- Прошу мам перевірити. Чи діти вправно «зварили» борщ. (Мами підходять і перевіряють завдання).
VI. Вправа «Крісло автора».
VII. Змайструй паперове сердечко с.49.
VIII. Підсумок уроку.
- Які сьогодні у вас враження від уроку?
- Чи змінився у вас настрій
- Які етапи уроку вам найбільше сподобались?
- Засвітило наше сонечко промінчиками! ( Діти називають, який вид роботи їм сподобався і засвічують сонечко).
- Зачитування (Вислів: В.О.Сухомлинського про «Людину на землі». К.Д.Ушинський «Про професію».
- Зробіть висновок: Чи є важливі професії.
- Батьки пригощають дітей солодощами.
Додаток 1
Загадки:
Дах старанно покриває…
Каменяр і покрівельник
Носять назву… (Будівельник)
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша
Діти, хто він? … (Листоноша)
Ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
Від хвороби всіх лікує (Лікар).
Відвезе усюди нас,
Для доріг він хлопець свій
За кермом сидить… (Водій)
І дорослим і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною? (Швачка)
А він вже встати встиг.
Аби духмяним калачем
Ти смакувати зміг (Пекар).
Він пояснити зміг,
Зачепились в класі хлопчаки,
Він їх розборонив (Вчитель).
Додаток 2
Додаток 3
буряк |
м’ясо |
картопля |
капуста |
груша |
сметана |
гарбуз |
сіль |
помідор |
хліб |
морква |
торт |
сіль |
чіпси |
Смачний борщ
Додаток 4
Вдало вибери професію,
Вклади в неї свою душу,
Тоді щастя само тебе відшукає.
К. Д. Ушинський