Урок "Світ професій"

Про матеріал
Розробка уроку з ЯДС у 1 класі НУШ, тиждень 23 "Світ професій". Розробка подана з додатками до уроку: загадки-професії людей, вислів К.Д.Ушинського та малюнок-оповідання "Найважливіша професія".
Перегляд файлу

Тема. Світ професій.

Ціль.

-         Поширити уявлення дітей про професії людей, результатами праці яких найчастіше користуються у повсякденному житті;

-         Розвивати комунікативну та соціальну компетентності;

-         Пояснити, що будь-яка професія важлива і потрібна;

-         Розвивати кругозір учнів, мислення, увагу, спостережливість, розумові і творчі здібності, уміння, навички з метою орієнтації та свідомий вибір майбутньої професії;

-         Виховувати любов і шанобливе ставлення до праці.

Обладнання: презентація «Світ професії», виставка малюнків до теми уроку, сердечка з кольорового паперу; загадки, плакат «Асоціативний кущ».

Хід уроку

I. Ранкова зустріч.

      1. Вітання.

Утворімо разом коло!

Скільки друзів, гостей – глянь навколо!

Руку дружби простягну,

З другом сварку не почну,

Будемо всі дружно вчитись, грати

Правил гри не забувати.

      2. Вправа «Чарівні окуляри».

- Це – «чарівні окуляри». Хто їх надягає, бачитиме в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, що людина приховує. Той, хто надягає ці окуляри, сам стане кращим. ( Учитель розпочинає, діти продовжують).

      3. Щоденні новини.

- Який зараз у вас настрій?

- Оберіть смайлик, що нагадує вам настрій.

- Який сьогодні день тижня?

- Який місяць триває? Яке число?

- Яка пора року?

- Яка сьогодні погода? Чи можна її назвати зимовою? Чому?

- Кому взимку потрібно допомагати?

- Чи бачили ви сьогодні що-небуть цікаве чи незвичне, що хочете всім розказати?

 - Чи можна назвати сьогоднішній день особливим? (Так, бо прийшло до нас на урок багато гостей: вчителі, батьки).

       4. Групове заняття.

           Вправа «загадкова посилка».

Бесіда.

-         Погляньте, у мене на столі стоїть «Загадкова посилка».

-         Давайте прочитаємо! Кому вона адресована? (1 клас).

-         Поглянемо і відгадаємо, що там у середині. (Відкриваємо і по черзі відгадуємо. Кому належать ці предмети? Хто найчастіше ними користується)

-         Людям яких професій вони належать? (Діти відповідають).

Відгадування загадок (Додаток 1).

 

II. Ознайомлення учнів з темою та метою дня.

  1. Вступне слово (вчителя).

- Як ви вже здогадалися, що ми сьогодні будемо говорити про «Світ професій».

- Що таке професія – це назва певного виду праці, що вимагає певної підготовки.

- Сьогодні у світі існує понад 40 тис. професій. Ми вже деякі з них назвали.

- А щоб більше дізнатися про Світ професій, я пропоную послухати:

     2. Оповідання:  Автор Ніка Нікалео «Найважливіша професія».

(Додаток 2).

      3. Бесіда.

- Коли ви будете уважно слухати це оповідання, то запам’ятайте:

- Які професії  своїх мам, діти згадують у ньому?

- Чи гарно діти поводилися? (Ні! Вони сперечалися, і не вміли вислухати один одного).

- Про що вони сперечалися? (що професія саме його мами – найважливіша)

- Чи згідні ви з ними? (відповіді дітей).

- Чому дівчинка Орися мовчала? (вона не могла відразу назвати професію своєї мами)

- Як описала свою професію мама дівчинки? (Що зараз її професія – бути Мамою! Доглядати і дбати про дітей)

Що зрозуміла врешті ж Орися, коли захворіла?

Що вона дуже любить маму!

І що бути Мамою – найважливіша професія в світі!

 

III. Робота з підручником.

Завдання 3, с.49.

-         Хто допоміг дітям у ситуації? (тренер по бальних танцях, перукар, продавець, швея).

-         Хто допоміг песику одужати? (Ветеринар, водій).

-         Якого відомого песика ви знаєте? (Пес Патрон)

-         Кому він допомагає?

IV. Фізхвилинка.

Українська руханка «Пес Патрон»

 

V. Гра «Повар».

Робота у групах.

Відгадування загадки:

     - Хто на кухні хазяйнує?

Хто каструлями керує

Пиріжки пече рум’яні,

Варить борщ смачний, духмяний.

Не відтягнеш і за вуха?

Хто це діти? (Кухар).

    -  Діти ми віртуально будемо варити борщ?

Ось каструля. Вибираємо ці назви, що потрібно для борща, і кидаємо у каструлю? ( Буряк, картопля, груша , гарбуз, помідор, морква, м’ясо, капуста, сметана, сіль, хліб).

-         Молодці! Справились із завданням.

-         Хто у вас дома найкраще варить борщ? (мама, бабуся).

-         Прошу мам перевірити. Чи діти вправно «зварили» борщ. (Мами підходять і перевіряють завдання).

VI. Вправа «Крісло автора».

  1. Читання оповідання.
  2. Обговорення оповідання.
  3. Діти розказують «Ким я хочу бути?»
  4. Батьки: «Чи здійснилась моя мрія у виборі професії».

VII. Змайструй паперове сердечко с.49.

  1. Діти виготовляють сердечко за зразком.
  2. Подаруй паперове сердечко людині, яка тобі допомагає. (Учні дарують сердечка).
  3. Бесіда вчителя про професію воїна-солдата ЗСУ , який захищає Україну від ворога. (Дарить йому паперове сердечко за те, що ми спокійно змогли провести сьогодні день у школі).

 VIII. Підсумок уроку.

-         Які сьогодні у вас враження від уроку?

-         Чи змінився у вас настрій

-         Які етапи уроку вам найбільше сподобались?

-         Засвітило наше сонечко промінчиками! ( Діти називають, який вид роботи їм сподобався і засвічують сонечко).

-         Зачитування (Вислів: В.О.Сухомлинського про «Людину на землі». К.Д.Ушинський «Про професію».

-         Зробіть висновок: Чи є важливі професії.

-         Батьки пригощають дітей солодощами.

 


Додаток 1

           Загадки:

 

  1. Рівно цеглу викладає,

Дах старанно покриває…

Каменяр і покрівельник

Носять назву… (Будівельник)

 

  1. Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша

Діти, хто він? … (Листоноша)

 

  1. Хто в лікарні по палаті

Ходить в білому халаті?

Хто людей з біди рятує,

Від хвороби всіх лікує  (Лікар).

 

  1. Тисне вчасно гальма і газ

Відвезе усюди нас,

Для доріг він хлопець свій

За кермом сидить… (Водій)

 

  1. Хто одежу шиє всім,

І дорослим і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною? (Швачка)

 

  1. Ще всі навколо міцно сплять,

А він вже встати встиг.

Аби духмяним калачем

Ти смакувати зміг  (Пекар).

 

  1. Тобі задачі заважкі

Він пояснити зміг,

Зачепились в класі хлопчаки,

Він їх розборонив (Вчитель).

 


Додаток 2

Додаток 3

 

буряк

м’ясо

картопля

капуста

груша

сметана

гарбуз

сіль

помідор

хліб

морква

торт

сіль

чіпси

Смачний борщ

 

Додаток 4

 

 

Вдало вибери професію,

Вклади в неї свою душу,

Тоді щастя само тебе відшукає.

К. Д. Ушинський

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 січня
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку