Урок "Світ живої природи. Тварини."

Про матеріал

Розробка уроку для 1 класу "Світ живої природи. Тварини." Мета уроку організувати діяльність учнів для сприй­мання, осмислення і запам'ятовування знань про тварин як частину живої природи; формувати вміння спостерігати за тваринами; уміння працювати в парах; розвивати спо­стережливість, пам'ять, мовлення; вихо­вувати дбайливе ставлення до природи. елементи критичного мислення: мозковий штурм, бліц-опитування, метод "Прес", складання асоціативного куща. Розраховано для індивідуальної роботи та роботи в групах . На уроці використано відеоматеріали: уривки з мультфільму "Дюймовочка", з подальшою характеристикою учнями груп тварин.

Перегляд файлу

 

 

Урок з природознавства 1 клас

 

Тема:  Світ живої природи. Тварини.

Мета: організувати діяльність учнів для сприй­мання, осмислення і

             запам'ятовування знань про тварин як частину живої

             природи; формувати вміння спостерігати за тваринами;

             уміння працювати в парах; розвивати спо­стережливість, пам'ять, мовлення;

             вихо­вувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.

Форма уроку: урок-гра

Форма роботи: фронтальна, індивідуальна.  

Обладнання: картки для парної та індивідуальної роботи;  малюнки рослин і             тварин, виставка книг, роздатковий матеріал, презентація.

 

ХІД   УРОКУ

І. Організація класу.

Доброго ранку, доброго дня!

Хай посміхаються діти щодня!

Кожному дому щастя бажаємо,

Маку — цвітіння, житу — врожаю,

Небові — миру, голубу — неба.

Кожній дитині — усього, що треба.

 

Барометр настрою.

- Сядьте зручніше, розслабте щічки, губки, плечики. Дихання рівне й спокійне.

Оченятами  подивилися вгору, вниз, вправо, вліво, закрили очі.

А тепер уявіть, що ви – квітка, а ваші долоньки – бутони. Наша квіточка повільно

 розкривається... і стає такою гарною квіткою. Який настрій викликає у вас ця квітка?

— Подаруйте посмішку один одному, нашим гостям  і берімося до роботи.

 

II. Актуалізація об'єктивного досвіду.

 

Вправа « Погода»

- Діти, давайте поглянемо у віконечко і відповімо на запитання:

  • Яка зараз пора року ?
  • Який місяць?
  • Чи гріє сонечко ?
  • Який стан неба?
  • Який вітер?
  • Які опади ви  спостерігали?

 

 

IIІ. Повідомлення теми й мети уроку.

 

1. Ігровий момент.

- Сьогодні до нас на урок завітала  моя колега – вчителька з лісової школи Тітонька Сова. Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед!

Сьогодні на уроці ми згадаємо і повторимо все, що вивчили про живу природу.

 

2. Робота з віршем

Подивись, мій милий друг,

Що знаходиться навкруг?

Небо ясно - голубе,

Сонце світить золоте,

Місяць з зірочками сяє,

Вітер з квіточками грає,

Хмарка в небі пропливає.

Вода прозора мов сльоза,

Повітря чисте і трава,

Комахи, звірі і птахи

Людина і погода –

Усе це навкруги….( природа).

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

 

Стадія рефлективного аналізу.

  Пригадайте:

• Що таке природа?

• Яка буває природа?

• Що належить до неживої природи?

• Що належить до живої природи?

 

Вступне слово вчителя.

Тваринний і рослинний світ — надзвичайно цікавий. Словом «тварина» ми називаємо і маленьку мурашку, і вели­чезного слона, а до рослин відносимо і тоненьку стеблинку, і величезного дуба. Скрізь, куди не поглянь, побачиш рослин і тварин. Ви­соко в небі шугають птахи. Навколо квітів кружляють комахи. Миші та полівки шарудять у траві. У ґрунті риються черви. Ніхто не знає напевно, скільки видів рослин і тварин є у світі.

 

Бесіда з елементами розповіді про живу природу

— Тварини і рослини, — це живі організми. Які ознаки властиві живим організмам?

(відповіді дітей)

 

V. Організація сприймання й осмислення.

Гра  «Хто де живе?».

  • Як називають тварин, які живуть поруч із люди­ною? (Свійські.)
  • Як називають всіх інших тварин? (Дикі.)
  • Чим вони відрізняються?

А зараз ми попрацюємо з загадками. Я зачитую загадку, а ви на своїх малюнках шукаєте відгадку і  «заселяєте» цю тварину до людей або до дикої природи. Вибір свій поясніть.

(На дошці дві картини з зображенням природи і будинку. Діти поділяють картинки тварин на диких і свійських)

Зачитування загадок

 

Фізкультхвилинка

Хто ж це, хто ж це вже втомився

І наліво похилився?

Мабуть, всім нам треба встати,

Фізкультпаузу почати.

 

Технологія «Метод ПРЕС»

Чи правильне твердження «Тварини – частина живої природи?»

Дати відповідь на це питання вам допомо­же табличка:

Я думаю...

Тому що...

Наприклад...

Відповіді дітей:

Я думаю, що тварина є частиною живої природи, тому що тварина народжується, росте, розвивається, дає потомство і помирає. Наприклад, цуценя їсть, п’є , рухається, росте. З цуценяти виріс собака, в якого появилися малі цуценята. Це ознаки живої природи.


Технологія "Мозковий штурм".

- Дітки, зараз ми з вами подивимося уривки мультфільму «Дюймовочка». Ви уважно дивіться і запам»ятовуйте, яких тварин застріла дівчинка на своєму шляху.

Представника якої групи не зустріла Дюймовочка?

(Перегляд мультфільму)

 

Складання асоціативного куща

 

Перед вами лежать малюнки тварин. Ваше завдання – приєднати тварину до певної групи і пояснити, чому ви зробили такий вибір.

 

Бліц-опитування

Тварин дуже багато. Тварини, що відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, належать до різних видів.

 А як ви запам’ятали групи тварин, нам покажуть відповіді на мої запитання:

• Лелека, горобець, ластівка — це... (птахи).

• Лисиця, ведмідь, вовк — це... (звірі).

• Бджола, комар, сонечко — це... (комахи).

• Карась, щука, лящ — це... (риби).

• Яка істотна ознака птахів? (Тіло вкрите пір'ям.)

• Яка істотна ознака звірів? (Тіло вкрите шерстю.)

• Яка істотна ознака комах? (6 лапок.)

· Яка істотна ознака риб? (Тіло вкрите слизькою лускою)

 

Складання схеми «Роль тварин і рослин в жит­ті людини»

—У природі все взаємопов'язане. Люди не можуть обходитись без рослин, тварин.

Але крім користі тварини можуть принести людям і шкоду. Давайте пригадаємо, яку ж роль відіграють тварини в житті лю­дини. Наші знання запишемо у схему.

Діти висловлюють свої пропозиції, а вчитель за­писує їх на дошці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Отже, природа забезпечує людей всім необхід­ним для життя. Тому ми маємо бережливо ставитися до природи, бути вдячними за ті дари, які від неї отри­муємо.

Але в той же час бути обережними по відношенню до тварин. Дуже багато цікавої інформації про тваринний і рослинний світ ви можете дізнатися з книг.

(Виставка книг)

 

Фантастичні перевтілення

— Діти, зараз ви побуваєте в ролі тварин, відповідати­мете їхніми голосами.

Вранці, тільки сонце встало,

Півник будить всіх до справи...(Ку-ку-рі-ку.)

Всі прокинулися вмить.

Коник у хліву іржить... (І-го-го.)

І корова не мовчить...(Му-у.)

Цуцик весело до кішки промовляє...(Гав-гав-гав.)

І вона йому ласкаво так муркоче...(Няв-няв-няв.)

Гуска голосно ґелґоче...(Га-га-га.)

Квочка до курчаток квоче...(Куд-ку-да.)

Пустотливе ягнятко набридає...(Бе-е-е.)

І грайливе козенятко теж гукає...(Ме-е-е.)

А у лісі вовк-розбійник завиває...(У-у-у.)

І ворона-каркарона не змовкає...(Кар-кар.)

— Чиї голоси ви подавали?

 

Гра «Так чи ні»

(Вчитель читає твердження, а діти відповідають «так» або «ні»).

- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими. (Ні)

 - Горобець – це свійський птах. (Ні)

 - Бджола – це комаха. (Так)

 - Земноводні живуть і у воді і на суші.(Так)

 - Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими. (Так)

 - Комахи мають 10 ніг. (Ні)

 - Істотна ознака комах – це 6 ніг. (Так)

 - Страус – це птах. (Так)

 - Тварини – це частина живої природи. (Так)

 - Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді. (Так)

 - Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах. (Ні)

 - Звірі мають чотири ноги. (Так)

 

VІ. Підсумок уроку.

 

Стадія системної рефлексії.

  • Закінчіть речення: «Найцікавішим було для мене те...»
  • Чи задоволені ви своєю діяльністю на уроці?

 

VIІ. Закріплення. Екологічне виховання

- А про те, як потрібно ставитись до природи, я розкажу словами віршів.

 

Он повзе мурашка,   ось хлюпоче річка.

Не зривай ромашку, не топчи травичку!

В зелені діброва, в китицях калина.

Глянь, яка чудова наша Україна!  

 

Журавлі над лугом линуть рівним клином.

Будь природі другом, будь природі сином,

Знай-бо, — це не мода, це життя потреба.

Нас віта природа чистим синім небом.

 

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили в мирі й щасті

 

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

 

І квітку лісову не стану рвати,

її додому я не понесу,

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І  не попити ранками росу!

 

І не стеблинку, гілку чи травинку,

Я не ображу: це — страшенний гріх!

Бо в кожній з них живе трімка живинка,

Що світиться довірою до всіх.

 

Наш дивний світ – такий як казка...

Он в небі хмаронька пливе,

Тож бережи його, будь ласка,

Все в ньому ніжне і живе.

 

 

На згадку про наш урок я дарую вам розмальовки з тваринами. На наступний урок ви їх розмалюйте і пригадайте якомога більше казок, мультфільмів, віршів головними героями яких є ваші тварини. Дякую за урок.

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
19 березня 2018
Переглядів
2302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку