ПІБ учителя: Хорошун Надія Вікторівна
Глобальна проблема людства: Веселка на небі - це наша уява?
Тема уроку: Світлові явища. Утворення тіні. Роль світла в природі та житті людини.
Клас: 5
Цілі уроку:
Навчальні – сформувати поняття в учнів про світлові явища, їх практичне застосування в житті людини, розширити їх знання про світлові явища, зокрема про джерела світла та значення світлових явищ для організмів, а також сформувати уявлення про особливості поширення світла та його сприйняття людиною.
Розвивальні – розвивати розуміння причин виникнення тіні; навики дослідження за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти поширення світла;
Виховні – дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час дослідження світлових явищ, виховувати любов до природи та людини у світі, бережливе ставлення до свого зору, оцінювати ризики ситуацій повсякденного життя, пов’язані зі світловими явищами.
За яким підручником (автор): Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). Підручник за редакцією Т.Коршевнюк, О.Ярошенко
ДОВІДКА:
Державний стандарт базової середньої освіти
Компетентнісний потенціал природничої освітньої галузі та базові знання зазначені в додатку 9.
|
Етап уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учня |
Ключова компетентність, яка формується на уроці |
Предметна компетентність, яка формується на уроці |
||||||||||
1 |
ОК (організація класу)
|
Привітання, забезпечення психологічного настрою учнів на комфортну роботу |
Перевірка доступних засобів для роботи Організація класу. Вправа «Криголам»
|
Комунікативна компетентність
|
|
||||||||||
2 |
МНД (мотивація навчальної діяльності)
|
Повідомлення значимості матеріалу, який вивчається, проблемного питання, формування в учнів зацікавленості до вивчення нової теми |
Вправа «Віддалена відгадка» - Про що ці загадки? 1. Ми завжди із світлом друзі. Якщо сонце у вікні, Я від дзеркала й калюжі Пробігаю по стіні. (Сонячний зайчик) 2. «Без нього плачемо, а як з’явиться – від нього очі ховаємо» (Сонце) Так, саме сонце дарує нам світло, без якого важко навіть уявити собі наше існування.
|
Спілкування державною мовою
комунікативна компетентність
|
Тлумачити інформацію природничого змісту, описувати в усній чи письмовій формі та аналізувати дослідження мовою природничих наук Формування в учнів природничо-наукової компетентності, розвиток здатності пояснювати світлові явища |
||||||||||
3 |
АОЗ (актуалізація опорних знань)
|
1.Надання посилання для проходження завдання і відстеження результатів 2.Надання учням завдання для роботи в парах (таблиця) |
https://learningapps.org/5112319
2. Установіть відповідність
|
комунікативна компетентність, громадянські та соціальні компетентності
|
розвиток здатності пояснювати фізичні процеси та явища співпрацювати в групі під час розв’язання проблем, досліджень природи
|
||||||||||
4 |
Повідомлення теми, мети і завдання уроку 2-3хв
|
Короткий виступ про тему уроку, який залучає учнів до цілеспрямованої, активної навчальної діяльності |
1.Записати у зошитах дату та тему уроку
|
|
|
||||||||||
5 |
ВНМ (вивчення нового матеріалу)
|
1.Розповідь, яка залучає учнів до цілеспрямованої, активної навчальної діяльності 2.Обговорення з учнями нових термінів 3. Пояснення завдань 1 і 2 підручника стр.93 4.Інструкція до вправи «Третій зайвий» 5.Пояснення та виконання дослідження на стр.93 6.Пізнавальний калейдоскоп-розповідь та демонстрація розкладання світла (відео) 7. Демонстрація виступу театру тіней 8.Огляд колажу «Захист зору від шкідливого впливу яскравого сонячного світла»
|
1.Запис основних термінів з Наукової довідки 2.Сприйняття розповіді вчителя 3. Виконання завдань з підручника
Кожна пара отримує набори карток. Із поданих карток необхідно вибрати ту, яка не належить до світлових явищ. Учні мають пояснити свій вибір Набір 1. Комета, чайник, веселка Набір 2. Снігопад, захід сонця, свічка Набір 3. Магніт, сонце, полярне сяйво 5.Виконання дослідження на стр.93 6.Перегляд відео 7. Інтегроване навчання: перегляд виступу театру тіней 8. Виконання колажу «Захист зору від шкідливого впливу яскравого сонячного світла»
|
Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій. Інформаційно-цифрова компетентність. Комунікативна компетентність, Уміння вчитися впродовж життя, Екологічна грамотність і здорове життя. Культурна компетентність Соціальна і громадянська компетентності
|
Характеризувати об’єкти, пояснювати природні явища. Формування в учнів природничо-наукової компетентності, розвиток здатності пояснювати фізичні процеси, формування ставлення до фізичної картини світу, застосовувати досягнення природничих наук і технологій, технічних засобів для втілення мистецьких ідей Оцінювання ролі знань природничих наук в житті людини. Оцінювання власних дій у природі з позицій безпеки життєдіяльності |
||||||||||
6 |
ЗВ (закріплення вивченого) |
Надання посилання для проходження завдань і відстеження результатів |
1.Виконання вправи за посиланням: https://learningapps.org/8136789
|
Компетентності в галузі природничих наук. Інформаційно-цифрова компетентність |
Формування в учнів природничо-наукової компетентності, розвиток здатності пояснювати природні явища Оцінювання ролі знань в житті людини і суспільному розвитку |
||||||||||
7 |
Закріплення нового матеріалу |
Поділити учнів на групи. Роздати завдання Надавати допомогу учням під час розв’язку завдання |
1.Складання «асоціативного куща»
|
Інформаційно-цифрова компетентність
Компетентності в галузі природничих наук.
|
досліджувати довкілля за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Усвідомлення ролі природничих наук у вивченні навколишнього світу, уміння оцінювати значення світлових явищ у житті
|
||||||||||
8 |
Рефлексія |
оцінювання ефективності заняття |
|
Навчання впродовж життя |
Здійснювати рефлексію власної діяльності
|
||||||||||
9 |
Повідомлення домашнього завдання |
Повідомити і пояснити домашнє завдання
|
Записати домашнє завдання. 1.Завдання для всього класу -Опрацювати у підручнику стр.92-99 2.Дослідження «Утворення тіні»-описати 3. Скласти кросворд «Світло»- по бажанню
|
Навчання впродовж життя |
Розвивати здібність досліджувати природу
|