Урок "Таблиці додавання і віднімання числа 1. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1; 9-1-1."

Про матеріал

На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1- попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати бережливе ставлення до води, бажання охороняти водні ресурси.

Перегляд файлу

Математика    І клас

Тема уроку: Таблиці додавання і віднімання числа 1. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1; 9-1-1.

Мета уроку: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1- попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати бережливе ставлення до води, бажання охороняти водні ресурси.

Обладнання: комп’ютер,проектор,презентація.

Тип уроку: інтегрований – математика, природознавство, інформатика.

 

Хід уроку.

І.Організаційний момент.

Зараз сядуть всі дівчата,

А за ними – і хлоп’ята.

Домовляємось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд часу не гаєм,

І урок вже починаєм.

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.

  1. Усна лічба

Ох, було у нас мороки,

Посварились дві сороки.

На їх шум ще 5 примчало.

Скільки разом птахів стало? (7)

Ось кружляє на арені

Ведмежа на каруселі.

З ним ще 6 всілись в ряд.

Скільки ж усіх ведмежат? (7)

 

Свиня, порося, каченя Сірий дзьобик,

Корова, коза,кошеня, песик Тобік.

Ви приклад складіть і обчисліть його.

Так скільки тварин у бабусі всього? (7)

 

На узліссі 3 дубки,

А під кожним 2 грибки.

А подалі, близ ялин,

Виростає ще один.

Відповісти хто б хотів,

Скільки всіх росте грибів? (7)

2.Хвилина каліграфії.

Кожна людина починає свій день із чого? Послухайте загадку:

Вона є на Землі в усьому.

Он в небі хмаркою летить.

Дає життя всьому живому.

А от без неї нам не жить. (Вода)

А які властивості води ми з вами вже знаємо? (Вода чиста, прозора, без запаху і без смаку.) І ми почнемо свою подорож із джерельця чистоти -   хвилинки каліграфії. Красиво та охайно напишемо рядочок уже знайомої вам цифри.

В неї є одна нога,

А сама, як кочерга.

Цифра ця відома всім,

А зоветься вона (сім).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Діти, сьогодні з нами буде подорожувати казковий герой. Його братики та сестрички живуть усюди: в океанах, річках, озерах, в джерельцях і на хмаринках. Щоб дізнатись його ім’я нам треба виконати таке завдання.

  1. Назвіть число, що слідує  за числом 9.(10 –а)

5 збільшити на1(6 -о);

1 збільшити на 1 (2 –а);

Скільки сонечок на небі? (1 – к);

3 збільшити на 1 (4 –і);

Скільки кольорів у веселки? (7 –ш);

4 зменшити на 1 (3 –п);

Сусідами якого числа є числа 6 і 7? (5 –т);

9 зменшити на 1 (8 –к).

А тепер розставте всі числа від найменшого до найбільшого.

 

1   2  3  4  5  6  7  8  10

 

К  а  п   і  т   о ш  к  а

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, нашого героя  звати Капітошка. Він народився із чистого джерельця і потрапив у цифровий струмок, де дізнався, що його брати і сестри чекають на нього далеко  у Підсумковому океані. А для цього нам потрібно виконати завдання.

Якої цифри не вистачає? (9 )

Що ви про неї знаєте? (найбільше одноцифрове число, його сусіди 8 і 10, а 10 – це двоцифрове число.)

 

(склад числа 9 (19. Іграшки) – робота на комп’ютері).

 

Із чистого джерельця Капітошка потрапив у річку Швидку, що надіслала нам завдання (17.Ріка) – додати і відняти 1.( Робота на комп’ютері).

Хвилинка відпочинку.

1,2 – час вставати,

Від занять відпочивати.

3,4 – присідаймо.

Швидко втому проганяймо.

5,6 – засміялись.

Кілька раз понахилялись.

7,8 – покрутились,

Повернулись, нахилились.

9, 10 – час настав

Повернутися до справ.

  Пригріло весняне сонечко і наш Капітошка стрибнув на хмаринку, що надіслала нам свій привіт. ( «Считаем с Капитошкой») – робота на комп’юторі.

Хмаринка пролилася на землю краплинками і

 

Капітошка опинився біля казкової кринички.  Щоб ми змогли набрати водички – нам потрібно засвоїти правило (робота з підручником с.  )   

 

V. Розвиток математичних умінь.

1. Розв’язування задач.

Разом з Капітошкою ми дісталися Задачного моря. Щоб здолати труднощі на морі нам потрібно розв’язати задачі.( №   с.   )

2. Креслення відрізків.

Щоб  потрапити до Підсумкового океану нам треба виконати графічне завдання – сполучити точки у зошиті від одного до 7.Що ми отримали? А тепер виміряйте відрізок від цифри 2 і3, від 5 до 6,від 3 до 5, від 1 до 7. Який відрізок найбільший? ( 3см). Яка довжина відрізка від 1 до 7?

 

 

VІ. Підсумок уроку.

Завершується наша подорож. Ми дісталися Підсумкового океану. Нам Капітошка допоміг відвідати всі водні місця і показав шлях, який проходить краплинка води, щоб стати великим океаном. А чи досить людині цієї води?

А для чого люди використовують воду?

А чи всяка вода підходить для пиття?

А що потрібно робити, щоб вистачило нам цієї води?

І завершуємо ми свій урок такими словами :

Закривай міцніше кран, щоб не  висох океан.

 

А вам всім Капітошка дякує за хороші ваші знання, які ви здобули сьогодні на уроці і показали їх нам.

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку