На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1- попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати бережливе ставлення до води, бажання охороняти водні ресурси.
Математика І клас
Тема уроку: Таблиці додавання і віднімання числа 1. Обчислення значень виразів. Розв’язування задач. Додавання і віднімання по 1 виду 4+1+1; 9-1-1.
Мета уроку: на основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 1; звернути увагу учнів на те, що при додаванні 1 одержимо наступне число, а при відніманні 1- попереднє; розкрити принцип складання таблиць додавання і віднімання1; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати бережливе ставлення до води, бажання охороняти водні ресурси.
Обладнання: комп’ютер,проектор,презентація.
Тип уроку: інтегрований – математика, природознавство, інформатика.
Хід уроку.
І.Організаційний момент.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними – і хлоп’ята.
Домовляємось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
То ж гаразд часу не гаєм,
І урок вже починаєм.
ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.
Ох, було у нас мороки,
Посварились дві сороки.
На їх шум ще 5 примчало.
Скільки разом птахів стало? (7)
Ось кружляє на арені
Ведмежа на каруселі.
З ним ще 6 всілись в ряд.
Скільки ж усіх ведмежат? (7)
Свиня, порося, каченя Сірий дзьобик,
Корова, коза,кошеня, песик Тобік.
Ви приклад складіть і обчисліть його.
Так скільки тварин у бабусі всього? (7)
На узліссі 3 дубки,
А під кожним 2 грибки.
А подалі, близ ялин,
Виростає ще один.
Відповісти хто б хотів,
Скільки всіх росте грибів? (7)
2.Хвилина каліграфії.
Кожна людина починає свій день із чого? Послухайте загадку:
Вона є на Землі в усьому.
Он в небі хмаркою летить.
Дає життя всьому живому.
А от без неї нам не жить. (Вода)
А які властивості води ми з вами вже знаємо? (Вода чиста, прозора, без запаху і без смаку.) І ми почнемо свою подорож із джерельця чистоти - хвилинки каліграфії. Красиво та охайно напишемо рядочок уже знайомої вам цифри.
В неї є одна нога,
А сама, як кочерга.
Цифра ця відома всім,
А зоветься вона (сім).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Діти, сьогодні з нами буде подорожувати казковий герой. Його братики та сестрички живуть усюди: в океанах, річках, озерах, в джерельцях і на хмаринках. Щоб дізнатись його ім’я нам треба виконати таке завдання.
5 збільшити на1(6 -о);
1 збільшити на 1 (2 –а);
Скільки сонечок на небі? (1 – к);
3 збільшити на 1 (4 –і);
Скільки кольорів у веселки? (7 –ш);
4 зменшити на 1 (3 –п);
Сусідами якого числа є числа 6 і 7? (5 –т);
9 зменшити на 1 (8 –к).
А тепер розставте всі числа від найменшого до найбільшого.
1 2 3 4 5 6 7 8 10
К а п і т о ш к а
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже, нашого героя звати Капітошка. Він народився із чистого джерельця і потрапив у цифровий струмок, де дізнався, що його брати і сестри чекають на нього далеко у Підсумковому океані. А для цього нам потрібно виконати завдання.
Якої цифри не вистачає? (9 )
Що ви про неї знаєте? (найбільше одноцифрове число, його сусіди 8 і 10, а 10 – це двоцифрове число.)
(склад числа 9 (19. Іграшки) – робота на комп’ютері).
Із чистого джерельця Капітошка потрапив у річку Швидку, що надіслала нам завдання (17.Ріка) – додати і відняти 1.( Робота на комп’ютері).
Хвилинка відпочинку.
1,2 – час вставати,
Від занять відпочивати.
3,4 – присідаймо.
Швидко втому проганяймо.
5,6 – засміялись.
Кілька раз понахилялись.
7,8 – покрутились,
Повернулись, нахилились.
9, 10 – час настав
Повернутися до справ.
Пригріло весняне сонечко і наш Капітошка стрибнув на хмаринку, що надіслала нам свій привіт. ( «Считаем с Капитошкой») – робота на комп’юторі.
Хмаринка пролилася на землю краплинками і
Капітошка опинився біля казкової кринички. Щоб ми змогли набрати водички – нам потрібно засвоїти правило (робота з підручником с. )
V. Розвиток математичних умінь.
1. Розв’язування задач.
Разом з Капітошкою ми дісталися Задачного моря. Щоб здолати труднощі на морі нам потрібно розв’язати задачі.( № с. )
2. Креслення відрізків.
Щоб потрапити до Підсумкового океану нам треба виконати графічне завдання – сполучити точки у зошиті від одного до 7.Що ми отримали? А тепер виміряйте відрізок від цифри 2 і3, від 5 до 6,від 3 до 5, від 1 до 7. Який відрізок найбільший? ( 3см). Яка довжина відрізка від 1 до 7?
VІ. Підсумок уроку.
Завершується наша подорож. Ми дісталися Підсумкового океану. Нам Капітошка допоміг відвідати всі водні місця і показав шлях, який проходить краплинка води, щоб стати великим океаном. А чи досить людині цієї води?
А для чого люди використовують воду?
А чи всяка вода підходить для пиття?
А що потрібно робити, щоб вистачило нам цієї води?
І завершуємо ми свій урок такими словами :
Закривай міцніше кран, щоб не висох океан.
А вам всім Капітошка дякує за хороші ваші знання, які ви здобули сьогодні на уроці і показали їх нам.