Дата: 17.11.23 Урок 48
Група 104(Штукатур 3(2-3)-го, 4-го розрядів; лицювальник-плиточник
3(2-3)-го розряду, маляр 2-го розряду)
Професія: Штукатур (код 7133) СП(ПТ)О 7133.F.43.31-2017
Курс - перший, розряд 3(2-3)
Модуль ШТ – 3(2-3).2 Виконання простого оштукатурювання поверхонь
Тема уроку: Технологічний процес оштукатурювання поверхонь простою штукатуркою
Мета уроку:
Навчальна:домогтися міцного та усвідомленого засвоєння знань здобувачами освіти раніше вивченого матеріалу. Сформувати знання про технологічний процес оштукатурювання поверхонь простою штукатуркою.
Розвивальна:розвивати раніше набуті навички й знання з теми, розширити професійну лексику, логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, виділяти головне, розвивати пізнавальний інтерес до предмета та навички роботи в команді.
Виховна: виховувати відповідальність, взаємодопомогу, зібраність; формувати комунікабельність, відповідальне ставлення до правил техніки безпеки; творчо підходити до поставлених завдань.
Компетентності (відповідно до СП(ПТ)О 7133.F.43.31-2017):
Ключові компетентності:здатність працювати в команді, застосовування знань у нестандартних умовах, розширення професійної лексики та термінології, швидка адаптація до змін у професійній діяльності, уміння використовувати інформаційні технології для розв’язання завдань, уміння обробляти нову інформацію та визначати найбільш раціональний варіант, самостійність у прийнятті рішень.
Професійні компетентності: формування знань про технологічний процес оштукатурювання поверхонь простою штукатуркою, послідовність виконання і способи операцій.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення уроку: урок-подорож Методи проведення:
Елементи уроків |
Орієнтовний час |
Методи та прийоми навчання |
Кількість учасників |
|
||
Індивідуальні |
Групові |
Фронтальні |
||||
Вступна частина |
Організаційна частина |
1 хв |
Словесний |
|
|
Слово ви- кладача |
Емоційне налаштування |
1 хв |
Емоційне налаштування, інтерактивний |
|
|
Вправа для створення сприятливої атмосфери |
|
Мотивація навчальної діяльності |
Повідомлення теми і мети уроку |
2 хв
|
Словесний Ілюстративний |
|
|
Слово ви- кладача |
Актуалізація опорних знань |
«1 зупинка» |
4 хв |
Машинний контроль |
Тестові запитання |
|
|
«2 зупинка» |
3 хв |
Практичне завдання |
|
Проблемнопошукове завдання |
Демонстрація відео |
|
«3 зупинка» |
6 хв |
Словесний
|
|
Опитування |
|
|
Вивчення нового матеріалу |
«4 зупинка»
|
16 хв |
Словесний Ілюстративний |
|
|
Пояснення викладача, демонстрація презен- тації |
2 хв. |
Практичне завдання |
Конспект нових тер- мінів |
|
|
||
Закріплення набутих знань і контроль сфор- мованості компетентності здобувачів освіти |
«5 зупинка» |
2 хв |
Машинний контроль, практичний |
Вправа |
|
|
4 хв |
Машинний контроль, практичний |
Вправа |
|
|
||
Підсумки уроку |
«6 зупинка» |
2 хв |
Словесний Ілюстративний |
|
|
Слово вчителя, оголошення оцінок |
Рефлексія |
|
1 хв |
|
|
|
Бесіда |
Домашнє завдання |
|
1 хв |
Словесний |
|
|
Пояснення викладача |
Міжпредметні зв’язки: матеріалознавство, охорона праці, виробниче навчання.
Матеріально-технічне забезпечення: ноутбуки (6 шт), екран телевізора, інтерактивна панель.
Дидактичні матеріали: презентація, тестові завдання на інтернетплатформах classtime, learningapps, wordwall та Google Форми, карткизавдання, фрагмент відеофільму про штукатурні роботи, робочі аркуші для здобувачів освіти, плакат (карта подорожі).
Використані джерела:
1. Білоконь Я. Ю. Технологія опоряджувальних робіт (для учнів ПТНЗ будівельного профілю): навч. посіб. / Я. Ю. Білоконь, Ю. І. Кравець, М. І. Михнюк, Т. В. П’ятничук. – Київ : ІПТО НАПН України, 2015. – 167 с. https://cutt.ly/H0lRLgZ
2. Кондращенко О. В. Новітні опоряджувальні матеріали, вироби та конструкції: навч. посібник / О. В. Кондращенко, А. А. Жигло ; Харків.. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2016. – 99 с.
3. Остапченко Т.Є. Технологія опоряджувальних робіт: Підручник. - К.: Вища освіта, 2003. - 384 с.: іл.https://cutt.ly/J0lTwoj
«Гра – це іскра, яка запалює вогник допитливості та зацікавленості»
Василь Сухомлинський
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Викладач вітається зі здобувачами освіти, перевіряє присутність та готовність до уроку.
Вправа для створення сприятливої атмосфери, зняття емоційного напруження, налаштування на урок.
Викладач запитує здобувачів освіти про їх емоційний стан
(Чи всі готові до уроку? Чи готові підтримувати один одного й допомагати один одному?). Свій позитивний настрій здобувачам освіти пропонується підтвердити, сплеснувши по долонях інших учасників своєї групи. Якщо ні, то здобувачам освіти пропонується пересісти на інше місце за бажанням).
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Викладач оголошує тему уроку. Технологічний процес оштукатурювання поверхонь простою штукатуркою. Посилання на матеріали до уроку:
https://view.genial.ly/654fb936ed567c00111e3418/interactive-image-interactiveimage. Презентація:
https://docs.google.com/presentation/d/1ZzBPm_1VRpARphigyAc_DL84vhY Bkx_-wEhN0Cu08eY/edit?usp=sharing
Викладач. Ви вже знаєте, які поверхні можна штукатурити, як підготувати поверхню до оштукатурювання, як приготувати розчин, які є розчини, вивчили інструменти для виконання штукатурних робіт, прийоми накидання штукатурного розчину, способи намазування, розрівнювання та затирання штукатурних шарів, правила техніки безпеки.
Мета сьогоднішнього заняття - застосувати отримані на попередніх уроках знання під час вивчення нової теми, щоб сформувати нові знання про технологічний процес оштукатурювання поверхонь простою штукатуркою, послідовність виконання і способи операцій.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Викладач. Не зважаючи на розвиток будівельної індустрії, штукатурні роботи залишаються одним із найпоширеніших видів опоряджувальних робіт. От і сьогодні нам запропонували виконати просту штукатурку в складському приміщенні. Але для того, щоб перейти до практичної роботи щодо здійснення простої штукатурки, потрібно вивчити технологічний процес виконання цієї штукатурки. Після (успішного) вивчення та закріплення матеріалу ви отримаєте допуск-сертифікат до виконання таких робіт, зокрема, до виконання простої штукатурки в складському приміщенні. IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Викладач пояснює загальні правила. Урок пропоную провести в ігровій формі. Будемо подорожувати. Ви заздалегідь об’єдналися в групи, кожна група буде подорожувати у своєму вагоні. Рухаючись від зупинки до зупинки, ви виконуватимете завдання, отримуватимете бали й на кінцевій зупинці отримаєте допуски-сертифікати. Маршрут передбачає пересадки. На кожній зупинці вам потрібно буде придбати квиток, щоб рухатися далі. Розрахуватися за квитки можна буде правильними відповідями. Прохідний бал - 4 бали. Після кожного завдання ваша група отримує квиток відповідного кольору.
(На екран виводиться карта подорожі. На столах здобувачів освіти - таблиці із розшифровуванням балів за кольорові картки, робочі аркуші для нотаток. У кожної групи на столі стоїть ноутбук, якщо зовсім відсутній інтернет-зв’язок, завдання роздруковані).
Викладач. Щоб вирушити в подорож потрібно перевірити, чи готові ви до сприйняття нового, чи готові вивчати новий матеріал. Для отримання дозволу на проїзд потрібно згадати загальні поняття штукатурних робіт: як підготувати ту чи іншу поверхню до оштукатурювання, інструменти для підготовки поверхонь, як приготувати розчин. Тільки після правильних відповідей ви зможете рухатися далі. Посилання: https://www.classtime.com/share/3f80228a-c7f24c2e-833f-
1b3f0682b928?token=374048e38c12a21a6f7276c8eb4f377f47e082349a40a71ee96e4
Отже, умови 1 завдання:
Відповісти на тестові запитання. Час на виконання завдання 4-5 хв. Оцінку отримує кожен здобувач освіти. Учасник, який набрав менше 4 балів, дає відповідь на усне додаткове питання. Оголошення результатів.
Викладач.Назва зупинки говорить про те, що вам потрібно згадати інструмент штукатура та його застосування.
Умови 2 завдання. Здобувачі освіти отримують завдання з набором карток-ілюстрацій із штукатурними інструментами. З набору карток-ілюстрацій необхідно відібрати тільки ті, які відповідають змісту завдання, і вкласти їх у файлик. Час на виконання завдання - 3 хв. (додаток 1)
(Під час виконання завдання викладач демонструє відео з прикладом використанням штукатурних інструментів). Оголошення результатів.
Викладач. Щоб виїхати із цієї зупинки, потрібно пригадати прийоми накидання, намащування, розрівнювання, затирання штукатурних шарів та правила безпеки праці. (додаток 2)
Умови 3 завдання. Кожна з команд отримує завдання, зашифровані QR – кодом. Необхідно прочитати питання, провести колективне обговорення і дати усну відповідь. Відповідь дає один представник команди. Час на підготовку - 2 хв. Оголошення результатів.
Викладач. На технологічній зупинці я ознайомлю вас із послідовністю виконання технологічного процесу простої штукатурки.
(Викладач пояснює новий матеріал, використовуючи мультимедійну презентацію).Презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1zreozuKQqDjBrWDJknfXixFgf0HCghP3Fa
Умови 4 завдання. Кожен здобувач освіти уважно слухає пояснення викладача й занотовує нові терміни або процеси. Перемогу отримує той, хто запише більше нових термінів. Оголошення результатів.
Викладач.Підсумкова зупинка вимагає продемонструвати знання, які ви засвоїли під час вивчення нової теми, наскільки добре все запам’ятали, чи все зрозуміли.
Умови 5 завдання. Здобувачі освіти виконують завдання з використанням ґаджетів.
Вправа за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p9f8fywcj23 Вправа https://wordwall.net/uk/resource/63730637
Викладач. Наш потяг прибув до зупинки «Кінцева», результатом спільної праці буде ваш допуск-сертифікат про засвоєння теоретичних знань з Технології виконання простої штукатурки. (Викладач підводить підсумок уроку, визначає переможців. Сертифікат виводиться на екран).
Викладач організовує бесіду зі здобувачами освіти з метою отримання зворотного зв’язку. Перелік можливих питань:
1. Чи сподобалася така форма проведення уроку?
2. Якщо сподобалася, то чим саме?
3. Якщо ні, то чому?
4. Чи були для вас складними завдання? У чому складність?
Викладач пояснює домашнє завдання, акцентує увагу на важливості самовдосконалення і саморозвитку.
1. Остапченко Т.Є. Технологія опоряджувальних робіт с.132 § 6.8.
2. Тестове завдання (у classroom ) https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc4tdPGt93REiFGtFEDaOJn7lnQLBy7
F4fjm597GITRcFTZUQ/viewform?usp=sf_link
3. Творче завдання: підготувати короткий виступ «Інструмент для приготування розчину із сухих штукатурних сумішей» (у будь-якому форматі: коротка презентація, коротке відео, оголошення, реклама, кросворд, вікторина та інше)