Тема уроку: Технологічний процес виготовлення виробу з деревини: шліфування, обробка крайок.
Мета уроку:
-
навчальна: формування вміння виконувати операції обпилювання та шліфування; засвоєння знань про прийоми обпилювання деревини рашпілем, надфілем, шліфувальним папером;
-
виховна: виховувати потребу проявити себе в різноманітних видах творчої діяльності; виховувати прагнення до досконалості виробів з деревини та вміння застосовувати одержанні знання на практиці.
-
розвиваюча: розвиток образного мислення та творчої уяви, вмінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки.
Обладнання: шліфувальний папір, рашпілі, надфілі, зошити з трудового навчання, технологічна картка, олівці, лінійки, кутник столярний, лобзики, заготовки з деревини, пилочки для лобзиків, ключі лобзикові, пристрої для натягування пилочок.
Дидактичне забезпечення: навчальний посібник, роздаткові матеріали з зображеннями об’єктів, що вивчаються, рисунки з технології виконання операцій.
Об’єкт праці: кухонна дощечка.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Література:
План уроку
-
Організаційна частина (2-3хв.)
-
Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (3-5 хв.)
-
Повідомлення теми, мети та завдань уроку (2-3 хв.)
-
Мотивація навчально-трудової діяльності учнів (2-3 хв.)
-
Практична робота (25-30 хв.)
-
Підведення підсумків (3-5 хв.)
-
Рефлексія (2-3 хв.)
-
Робота з щоденником (1-2 хв.)
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
перевірка присутності учнів на занятті (за журналом).
-
призначення чергових (за графіком).
-
перевірка наявності спецодягу.
-
Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Фронтальне опитування:
-
Для чого потрібно шліфувати заготовку ?
-
Для чого використовують рашпілі, надфілі ?
-
Навіщо обробляти крайки ?
-
Повідомлення теми, мети та завдань уроку
(відповідно до теми уроку та освітньої мети).
-
Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
З давніх-давен людина прагнула до краси. Вона не тільки бачила й відчувала її, а й відтворювала у своїх виробах. Завжди цінувалися й цінуються речі, зроблені власноруч. І ми з вами навчимося творити красу своїми руками. Для цього нам потрібні будуть певні знання, уміння і, звичайно ж, бажання.
-
Практична робота
-
Зміст завдань
При потребі продовжити випилювання власного виробу, обробити крайки, виконати шліфування виробу.
-
Вступний інструктаж
Перелік необхідного обладнання, інструментів, пристосувань, матеріалів, їхнє розміщення на робочому місці (за зонами).
-
Самостійна робота учнів (обходи)
-
перший обхід: перевірити дотримання санітарно-гігієнічних вимог, наявність необхідного оснащення, правильність організації робочого місця.
-
другий обхід: перевірити правильність тримання інструментів, пристосувань, виконання трудових дій, прийомів.
-
третій обхід: перевіряти дотримання технологічної послідовності виконання завдання, технологічних вимог до виконання кожної операції, проведення самоконтролю кожним учнем.
-
постійно перевіряти дотримання безпечних прийомів роботи та організацію робочого місця.
-
поточний інструктаж: контроль якості виконуваних робіт, вказати на недоліки в роботі і шляхи їхнього усунення.
-
Заключний інструктаж
-
короткий аналіз виконаної роботи;
-
акцентувати увагу на важливості наукової організації робочого місця (своєчасне його прибирання, догляд за інструментами після роботи тощо; виставлення оцінок за практичне завдання).
-
Підведення підсумків
Аналіз кращих робіт учнів.
Мотивація оцінок.
Контроль за прибиранням робочих місць.
-
Рефлексія
Бесіда:
-
Які завдання були визначені сьогодні на уроці ?
-
Чи справились ви з цим завданням ?
-
Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?
-
Робота зі щоденником
Виставлення оцінок, повідомлення домашнього завдання.