Урок Тема: "Кімнатні рослини"

Про матеріал

Мета: формувати поняття «рослини – частина живої природи», «умови життя рослин», сформувати поняття «кімнатні рослини», сформувати навички догляду за кімнатними рослинами; навчити дітей правильно доглядати квіти; розвивати мислення, пам'ять, виховувати дружні стосунки під час колективної роботи

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О.В.Гриненко

 

 

 

Мета: продовжити формувати поняття «рослини – частина живої природи», «умови життя рослин», сформувати поняття «кімнатні рослини», сформувати навички догляду за кімнатними рослинами; навчити дітей правильно доглядати квіти; розвивати мислення, пам’ять, виховувати дружні стосунки під час колективної роботи.

Обладнання: кімнатні рослини, вологі ганчірки, дерев’яні загострені кілочки, грамзапис.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

«Завірюха віє в полі,

Скрізь стоять дерева голі,

Все пухнастий сніг покрив

І замовк пташиний спів.

Горобці одні «цвірінь»

А синичкам мабуть лінь

Лиш скрекочуть десь сороки,

То яка це пора року? (Зима)

– Вірно, зараз зима. Доведіть.

Діти, які ви знаєте зимові місяці?

– Який зараз місяць?

Діти, як ви гадаєте, кому найважче взимку?

– Про яку пташку ми читали?

А які зміни відбулися в житті рослин?

  1. Оголошення теми й мети уроку.

Але незважаючи, що на вулиці холодно, земля взялася грудкою, дерева ледь-ледь хитають своїми вітами, все ніби завмерло... ми можемо радіти квітам, які виростив наш клас, квітам на нашому підвіконні.

Давайте скажемо, як називаються ці рослини ( кімнатні)

Отже, сьогодні на уроці ми познайомимося з кімнатними рослинами, які прикрашають наш клас, вашу квартиру, роблять їх... Також ми навчимося правильно доглядати за квітами, дізнаємось, які умови необхідні для життя рослин.

3. Робота за темою.

Діти в природі існують два поняття: жива і нежива природа. Діти, до якої природи належать кімнатні рослини? Хто зможе це довести (Діти намагаються це довести самостійно).

Отже, якщо кімнатна рослина відноситься до живої природи, то спробуймо порівняти частини рослини з органами людини. В певній мірі коріння це ніжки, стебло тіло, листочки (гілки) руки, квітка голова. А для того, щоб рослина росла, потрібно, щоб її ніжки стояли (росли) не на землі, а в землі. А для цього кімнатній рослині потрібен горщик. Горщик потрібно обирати відповідно до розміру рослини. І сталося так, щоб в нашому живому куточку з’явилися квіти. Давайте  подумаємо, а які умови потрібні для життя рослин?

Завдання: ось у нас квітка (вчителька ставить на стіл горщик), на парті у кожного з вас картки зі словами. Вам треба вибрати тільки ті, які відповідали б на поставлене запитання: Які умови потрібні для життя рослин?

Отже, висновок: для життя рослин потрібні: грунт вологий, повітря, поживні речовини, світло, тепло. Так, діти, тільки при цих умовах будуть рости кімнатні рослини. Адже батьківщина більшості з них теплі, жаркі країни, де цілий рік літо і тому людина сама створює такі умови, як влітку. І тому, коли їх правильно доглядають, вони цвітуть і взимку.

Різноманітність кімнатних рослин.

Життя рослин дуже різноманітне. Одним потрібно дуже багато вологи, іншим вологи потрібно менше, одні рослини люблять багато світла, інші тінь. І тому рослини діляться на: світлолюбні та тіньовитривалі (ці квіти дуже добре ростуть в тіні), водолюбні та посухостійкі (кактуси, алое). Це рослини пустель і сухих степів. Про ці квіти дуже багато складено легенд. В честь них індійці будували храми. Кактуси виживають серед безводних пустель і тому у більшості із них немає листя, заміст листочків колючки. Всі кактуси запасають вологу у м'ясистому стеблі.

Фізкультхвилинка.

Значення кімнатних рослин в житті людини.

Рослини є джерелом життя на Землі і навіть ці кімнатні дуже корисні. Всі рослини, які знаходяться в нашому класі служать для очищення повітря, збільшенню вологості в повітрі. Наприклад, герань, аспарагус корисні для людських помешкань, очищають повітря, кухні від чадного газу; великі рослини з незвичайним листям, рослини, які часто цвітуть насаджують для озеленення, естетичного, декоративного оздоблення приміщень.

Також велике значення мають квіти, які мають лікарські властивості. Чудо аптека може бути у кожного з нас на підвіконні. Кімнатні рослини не лише тішать нас своєю красою, а й можуть допомогти від недуги. Сьогодні ми запросили до себе «народного цілителя» Олійника Артьома Сергійовича, який познайомить нас із деякими лікарськими кімнатними рослинами.

Розповідь «народного цілителя»

Ну, добре, давайте подякуємо Артьому Сергійовичу , за прості, але ж які корисні поради.

Практична робота

Діти, кімнатні рослини потребують правильного особливого догляду за ними. Зараз ми проведемо практичну роботу. В кожного з вас квітка з вазоном. Наше завдання полягає в тому, щоб навчитися правильно доглядати за ними.

1. Щоб до коріння надходила вода і повітря, як ви гадаєте, що ми маємо робити? (розпушити грунт)

2. Якою водою треба поливати квіти? (кімнатної температури). Як треба поливати?

3. Як ви гадаєте навіщо мити листя? (рослини дихають через листя). Листя  повинно бути завжди чистим. На великих листках пил витирають ганчіркою, змоченою в теплій воді, дрібніші миють за допомогою пульверизатора.

4. А що робити, коли на квітці з'явились сухі листочки?

Діти, не забувайте, що працювати треба старанно і охайно. А ще саме головне, з квітами треба лагідно розмовляти, хвалити їх, любити. Тоді вони будуть добре рости. Коли ми з вами все зробили подумайте і скажіть квітці чи то лагідне слово, чи то побажання (діти по черзі промовляють).

Практична робота закінчилась, нам залишилось поставити квіти на підвіконня, але перш ніж поставити їх давайте подумаємо, як їх правильно поставити? В нас є і високі квіти і низькі.

Правильно! Високі квіти не повинні загороджувати від світла низькі.

Діти, сідайте на свої місця. Сьогодні ми навчились виконувати бажання кімнатних рослин. В кожного з вас на парті прохання квітки, давайте прочитаємо:

  • коли нас мало, нам сумно, тому посадіть іще;
  • коли ми виростимо, нам буде тісно у маленьких вазонах, пересадіть у більші;
  • нам подобаються гарні вазони, тому прикрасьте їх;
  • коли нам важко дихати - протирайте листочки і розпушуйте землю;
  • любіть нас.

Діти, а хто у нашому класі весь цей час доглядав квіти? Завдяки кому вони підросли, навіть цвіли. Так, це Даринка і Вікторія. Вони протягом часу постійно доглядали за ними, на совість справились із класним дорученням. І тому від імені квітів, я вручаю їм нагороди, це медаль «За любов до квітів».

Отже, давайте підведемо підсумок.

4. Підсумок уроку.

Висновок: щоб рослина добре росла і розвивалась потрібні ...

Діти, я сподіваюсь, що сьогодні ви отримали часточку добра, тепла і звичайно ж знання, то ж давайте будемо цінувати і берегти все, що оточує нас, завжди дотримуватися правил поведінки в природі, вирощувати і дбайливо доглядати квіти в своїх оселях, вивчати, зберігати і примножувати традиції свого народу. У нас в Україні народ каже: «Якщо земля багата, то й народ багатий», «Доглядай землю плідну, як матір рідну».

То ж миру й злагоди в ваших оселях, діти.

doc
Додано
24 березня 2018
Переглядів
12634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку