Урок. Тема: письмо рядкової «ес», складів та слів з нею.

Про матеріал
Тема: письмо рядкової «ес», складів та слів з нею. Мета: вчити учнів писати рядкову «ес», поєднувати її з вивченими літерами, продовжувати правильну поставу під час письма; вміння писати букви звя`зно, ритмічно, правильно розтавляти їх у рядку, виробляти навички побудови звуково-складового аналізу слів; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати мовлення, вміння зіставляти друковану та писану літеру, розвивати дрібну моторику пальців; виховувати інтерес до знань, виховувати любов до природи
Перегляд файлу

Тема: письмо рядкової «ес», складів та слів з нею.

Мета: вчити учнів писати рядкову «ес», поєднувати її з вивченими  літерами, продовжувати правильну поставу під час письма; вміння писати букви звя`зно, ритмічно, правильно розтавляти їх у рядку, виробляти навички побудови звуково-складового аналізу слів; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати мовлення, вміння зіставляти друковану та писану літеру, розвивати дрібну моторику пальців; виховувати інтерес до знань, виховувати любов до природи.

Обладнання: друковані склади, дерево слів, друковані картки та малюнки, фішки, рукописна та друкована літера.

                                                            Хід уроку

  1.               Організаційний момент(емоційна хвилинка).

Подивились всі на мене,

Посміхнулися мені.

Хто готовий до уроку?

Хто бадьорий?

Молодці!

  1.               Повторення вивченого на попередньому уроці.
  •                 Яку букву ми вивчили на попередньому уроці?
  •                 Що ви про неї знаєте? (вона може бути твердою та м`якою, великою та малою, може стояти на початку, всередині та вкінці слова).
  •                 Подивіться на дошку і скажіть, що ви бачите? ( - Ми бачимо листочки, дерево з листя, хмаринки, парасольки.)
  •                 Як ви думаєте, коли ці всі слова об`єднати разом , - то яку б пору року ви назвали? (Осінь).
  •                 А як називається останній місяць осені? Або який місяць розпочався нещодавно?(Листопад).
  •                 Вимовимо ці слова осінь, листопад.
  •                 Чому листопад називають листопадом?
  •                 Показ слайду з фото рідного міста. 
  •                 Увага на екран, розгляньте світлини і дайте відповідь на два запитання – 1.Що за місто зображене на фото? – 2. Яка пора року?
  •                 Осінь завітала  і у наше місто. Подивіться яка чудова осінь у місті. Дивлячись невелике відео про наше місто, скажіть, яка осінь? Усі дерева скинули листя, але це листя не можна спалювати, тому що воно приносить шкоду, а потрібно компостувати ( складати на перегній). Повторіть це слово компост(значення слова на відео). Отож віконце для допитливих.

                                               Фізкультхвилинка

  •      Послухайте уважно слова і скажіть який звук вам чується найчастіше(осінь, листопад, компост, слива, ліс, листя, маслюк, верес, лисиця).

 

 

 

                            ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •             Отже, на сьогоднішньому уроці ми вивчимо ще одну букву (ес). Будемо поєднувати її з іншими літерами, словами, правильно з`єднувати та ставити у рядку, зробимо звуко - буквений аналіз слів та будемо продовжувати збагачувати свій словниковий запас слів новими словами.
  •             Для роботи на я вас поділила на групи. Кожна з груп матиме своє завдання про це я вам скажу пізніше.
  •             IV. Актуалізація опорних знань.

Отже буква (ес) означає два звуки : приголосний твердий (с) та приголосний м`який (сь). Вона може стояти напочатку слова, всередині та вкінці слова.

Розгляньмо дерево слів.

Виберіть малюнки де буква ес стоїть на

  •             Початку слова –( слива, сорока, сова);
  •             В середині слова – (листя, осінь, маслюк);
  •             В кінці слова – (ліс, верес( малюнок на екрані і пояснення слова, вимовимо разом це слово).

А зараз проведемо гру «Полювання»

  •             Назвіть слова з- предмети, які є у нашому класі і мають у собі букву «с».
  •             Подивіться на букву «ес» на що вона схожа.
  •             А з чого вона складається.
  •             Порівняйте писану та друковану.

Пояснення написання рядкової (ес)  пояснююче відео. Починаємо писати букву ес трошки нижче верхньої рядкової лінії, робимо правий півовал(вигинаємо спинку) доторкуємось до нижньої рядкової лінії і закінчуємо писати вище нижньої рядкової лінії.

  •              Отже, під рахунок дзеркальним способом у повітрі пишемо і раз, і два, і три.
  •              А зараз з шнурівки утворіть букву.

             V. Робота в зошиті

- Правила сидіння.

- Тримання ручки.

- Покласти зошит.

Пригадаємо як називаються лінії в зошиті .Письмо в зошиті: а)буква, б) буквосполучення або склад, в) слова пишемо на дошці та пояснюємо.

Фізкультхвилинка для пальців.

IV. Робота в групах.

Ми продовжуємо наш урок. Робота в групах. Хочу нагадати основні правила роботи в групі:

1)уважно слухайте один одного;

2)взаємна допомога;

3)дотримуйтесь визначеного часу;

4) не перебивати;

5)не викрикувати;

6)поважати один одного;

7)бути готовим до шуму в групі;

8)показати жестом, що ваша група готова;

9)очікуваний результат.

1гр. – Творча група (діти йдуть до куточка творчості і обклеюємо разом з вчителем кольорове листя букву ес).

2гр. – Зробити «ес» смішною, кумедною( розмалюй кольоровими олівцями).

3гр.- Скласти слова (ліс, ніс, сова, квас).

1-л    2-і    3- о    4- а    5- с    6-н    7-в    8-к    9-м

4гр. – «загадка»(відгадати загадку + знайти відгадку на малюнку).

  •                 Це місце не просте, воно дрімуче і густе.
  •                 Всю ніч літає на мишей полює, щойно сонце виглядає, швидко спати у дупло лягає.

5гр. – звуковий аналіз слів ліс, сова. Фішки. Перевіряєм.

                                     VII. Рефлексія.

  •                   Яку букву ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  •                   Які вона означає звуки?
  •                   Які слова починаються на цю літеру?
  •                   Чи стане в пригоді те, що ми сьогодні вивчили?
  •                   Ви сьогодні були всі молодці, і в знак кропіткої праці, усі отримують дарунки осені яблука та розмальовки.

 

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку