Тема: письмо рядкової «ес», складів та слів з нею.
Мета: вчити учнів писати рядкову «ес», поєднувати її з вивченими літерами, продовжувати правильну поставу під час письма; вміння писати букви звя`зно, ритмічно, правильно розтавляти їх у рядку, виробляти навички побудови звуково-складового аналізу слів; збагачувати словниковий запас дітей, розвивати мовлення, вміння зіставляти друковану та писану літеру, розвивати дрібну моторику пальців; виховувати інтерес до знань, виховувати любов до природи.
Обладнання: друковані склади, дерево слів, друковані картки та малюнки, фішки, рукописна та друкована літера.
Хід уроку
-
Організаційний момент(емоційна хвилинка).
Подивились всі на мене,
Посміхнулися мені.
Хто готовий до уроку?
Хто бадьорий?
Молодці!
-
Повторення вивченого на попередньому уроці.
-
Яку букву ми вивчили на попередньому уроці?
-
Що ви про неї знаєте? (вона може бути твердою та м`якою, великою та малою, може стояти на початку, всередині та вкінці слова).
-
Подивіться на дошку і скажіть, що ви бачите? ( - Ми бачимо листочки, дерево з листя, хмаринки, парасольки.)
-
Як ви думаєте, коли ці всі слова об`єднати разом , - то яку б пору року ви назвали? (Осінь).
-
А як називається останній місяць осені? Або який місяць розпочався нещодавно?(Листопад).
-
Вимовимо ці слова осінь, листопад.
-
Чому листопад називають листопадом?
-
Показ слайду з фото рідного міста.
-
Увага на екран, розгляньте світлини і дайте відповідь на два запитання – 1.Що за місто зображене на фото? – 2. Яка пора року?
-
Осінь завітала і у наше місто. Подивіться яка чудова осінь у місті. Дивлячись невелике відео про наше місто, скажіть, яка осінь? Усі дерева скинули листя, але це листя не можна спалювати, тому що воно приносить шкоду, а потрібно компостувати ( складати на перегній). Повторіть це слово компост(значення слова на відео). Отож віконце для допитливих.
Фізкультхвилинка
-
Послухайте уважно слова і скажіть який звук вам чується найчастіше(осінь, листопад, компост, слива, ліс, листя, маслюк, верес, лисиця).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-
Отже, на сьогоднішньому уроці ми вивчимо ще одну букву (ес). Будемо поєднувати її з іншими літерами, словами, правильно з`єднувати та ставити у рядку, зробимо звуко - буквений аналіз слів та будемо продовжувати збагачувати свій словниковий запас слів новими словами.
-
Для роботи на я вас поділила на групи. Кожна з груп матиме своє завдання про це я вам скажу пізніше.
-
IV. Актуалізація опорних знань.
Отже буква (ес) означає два звуки : приголосний твердий (с) та приголосний м`який (сь). Вона може стояти напочатку слова, всередині та вкінці слова.
Розгляньмо дерево слів.
Виберіть малюнки де буква ес стоїть на
-
Початку слова –( слива, сорока, сова);
-
В середині слова – (листя, осінь, маслюк);
-
В кінці слова – (ліс, верес( малюнок на екрані і пояснення слова, вимовимо разом це слово).
А зараз проведемо гру «Полювання»
-
Назвіть слова з- предмети, які є у нашому класі і мають у собі букву «с».
-
Подивіться на букву «ес» на що вона схожа.
-
А з чого вона складається.
-
Порівняйте писану та друковану.
Пояснення написання рядкової (ес) пояснююче відео. Починаємо писати букву ес трошки нижче верхньої рядкової лінії, робимо правий півовал(вигинаємо спинку) доторкуємось до нижньої рядкової лінії і закінчуємо писати вище нижньої рядкової лінії.
-
Отже, під рахунок дзеркальним способом у повітрі пишемо і раз, і два, і три.
-
А зараз з шнурівки утворіть букву.
V. Робота в зошиті
- Правила сидіння.
- Тримання ручки.
- Покласти зошит.
Пригадаємо як називаються лінії в зошиті .Письмо в зошиті: а)буква, б) буквосполучення або склад, в) слова пишемо на дошці та пояснюємо.
Фізкультхвилинка для пальців.
IV. Робота в групах.
Ми продовжуємо наш урок. Робота в групах. Хочу нагадати основні правила роботи в групі:
1)уважно слухайте один одного;
2)взаємна допомога;
3)дотримуйтесь визначеного часу;
4) не перебивати;
5)не викрикувати;
6)поважати один одного;
7)бути готовим до шуму в групі;
8)показати жестом, що ваша група готова;
9)очікуваний результат.
1гр. – Творча група (діти йдуть до куточка творчості і обклеюємо разом з вчителем кольорове листя букву ес).
2гр. – Зробити «ес» смішною, кумедною( розмалюй кольоровими олівцями).
3гр.- Скласти слова (ліс, ніс, сова, квас).
1-л 2-і 3- о 4- а 5- с 6-н 7-в 8-к 9-м
4гр. – «загадка»(відгадати загадку + знайти відгадку на малюнку).
-
Це місце не просте, воно дрімуче і густе.
-
Всю ніч літає на мишей полює, щойно сонце виглядає, швидко спати у дупло лягає.
5гр. – звуковий аналіз слів ліс, сова. Фішки. Перевіряєм.
VII. Рефлексія.
-
Яку букву ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
-
Які вона означає звуки?
-
Які слова починаються на цю літеру?
-
Чи стане в пригоді те, що ми сьогодні вивчили?
-
Ви сьогодні були всі молодці, і в знак кропіткої праці, усі отримують дарунки осені яблука та розмальовки.