Провела : Павлюк О.О 1 клас
Тема: «Мої права та обов’язки.»- творча майстерня
Мета: Формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з їх основними правами та обов’язками. Навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Дати уявлення про поняття «право», «Конституція». Розвивати увагу, старанність. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: Конституція України, малюнки «Знай свої права дитино!».
Хід уроку
I. Організація класу
1. Привітання
Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Хай гарно розпочнеться новий день!
- Добрий день.
II Актуалізація опорних знань учнів.
1.Таємничо-чарівна хвилинка. («Чарівна скринька»)
- Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. І мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.
- То кого ви побачили у чарівній скринці? (себе)
- Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе – людину. Адже людина – найцінніший скарб.
Кожен з вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не була.
-Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна ображати людину, не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім'ї, у школі, у грі, в житті.
Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.
Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.
-Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. (Показую Конституцію України)
Це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.
III. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Вправа « Вузлики»
- На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати
Пра ва ди ти ни
2. Слово вчителя.
- Сьогодні ми поговоримо про права дитини тобто про ваші права. Але крім прав ми маємо ще і обов’язки. Отже ,завдання наше на уроці вивчити та запам’ятати наші права. А також добре знати і не забувати про обов’язки.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Слово вчителя.
- Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла?
- На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.
- А що таке «право»? – запитаєте ви.
Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям ( до 18 років) для того, щоб жити і дорослішати. Тобто те , що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити.
Право – система обов’язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.
У різні епохи погляди на виховання і догляд за дітьми були неоднаковими. Раніше діти не мали іграшок, свого дитячого одягу. І тільки триста років тому на дітей почали звертати увагу, шити дитячий одяг, створювати дитячі книги, дитячі пісні та музику. У 1959 році було ухвалено Декларацію прав дитини. У 1989 році всі прогресивні країни світу, зокрема наша Україна, підписали Конвенцію прав дитини. У 1991році в Україні був ухвалений Закон про охорону дитинства.
Що означає слова «декларація» та « конвенція»?
Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.
Конвенція – це міжнародний договір.
Дитина незалежно від її раси, національності, кольору шкіри, раси, мови, релігії, етнічного чи соціального походження, майнового стану, стану здоров’я, незалежно від її батьків та її законних опікунів має право:
Перегляд відео – право на ……( мультіки)
…. відпочинок.
Дитина має право на освіту.
Діти мають право на охорону здоров’я.
Діти мають право на повноцінне харчування.
Діти мають право на інформацію.
Мають право на розвиток творчих здібностей.
Маєте право брати участь у різних конкурсах.
Діти мають право сповідувати будь-яку релігію або не сповідувати жодної.
Дитина має право на життя. А ще – на батьківське піклування.
2.Творче завдання «Я маю право на…..».
3. Фізкультхвилинка.
- Діти, серед записаних вами прав є право на відпочинок. То давайте і ми з вами відпочинемо.
V. Узагальнення вивченого
Але ви маєте пам’ятати не тільки про права, але і про свої обов’язки.
Права і обов’язки будь-якої людини, будь-якої дитини взаємопов'язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови, якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.
- Дорогі діти, наш урок добігає кінця.
VI. Підсумок уроку.
- Чи сподобався урок?
Якщо сподобався то кидайте у вазу червону намистинку ,якщо ні то чорну.(учні отримують намистинки двох кольорів і по черзі кидають їх у вазу)
Прошу вас продовжити речення?
Я зрозумів…
Я навчився…
.