Урок "Тема уроку. Сполучені посудини. Манометри Мета уроку. Навчальна. Дізнатись про поведінку рідини у сполучених посудинах; встановити закономірності розподілу рідин однако"

Про матеріал
Тема уроку. Сполучені посудини. Манометри Мета уроку. Навчальна. Дізнатись про поведінку рідини у сполучених посудинах; встановити закономірності розподілу рідин однакової та різної густин в сполучених посудинах; ознайомитись із застосуванням сполучених посудин у побуті й техніці. Розвивальна. Розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів; показати учням практичну значущість набутих знань. Виховна. Виховувати культуру оформлення задач та шанобливе ставлення до історії рідного краю.
Перегляд файлу

1

 

Тема уроку.  Сполучені посудини. Манометри

Мета уроку.

Навчальна. Дізнатись про поведінку рідини у сполучених посудинах; 

встановити закономірності розподілу рідин однакової та  різної густин в сполучених  посудинах; ознайомитись із застосуванням сполучених посудин у побуті й техніці.

Розвивальна. Розвивати творчі здібності та логічне мислення учнів; показати учням практичну значущість набутих знань.

Виховна. Виховувати культуру оформлення задач та шанобливе ставлення до історії рідного краю.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, картки із завданнями, скляні сполучені посудини, пластиковий прозорий шланг, штативи, підставка, вода чиста, вода зафарбована, олія,  чайник, манометр демонстраційний.

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І.       ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

     Добрий день, діти! Ще  2400 р тому китайський педагог Конфуцій сказав: «Те, що я чую – я забуваю. Те, що я чую і бачу – я трохи пам’ятаю. Те, що я чую,  бачу і обговорюю – я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю і роблю – я набуваю знань і навичок». Тож, закликаю вас до співпраці.

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Фронтальна бесіда за вправами із підручника

Методом фронтального опитування з’ясувати уміння учнів пояснювати причину виникнення тиску в твердих тілах, рідинах, газах; вміння застосувати набуті знання для пояснень явищ природи; вміння правильно встановлювати залежність тиску від маси (ваги), висоти рівня рідини, густини рідини.

 

1) Як називається повітряна оболонка Землі? атмосфера

2) Чому біля поверхні Землі атмосферний тиск найбільший?

3) Як змінюється густина повітряної оболонки Землі з висотою?

4)  Чому дорівнює нормальний атмосферний тиск?

5) Як називають прилад для вимірювання атмосферного тиску?

6) У яких одиницях вимірюють атмосферний тиск?

8) Що таке гідростатичний тиск?

9) За якою формулою визначають гідростатичний тиск?

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Прийом   Правда чи хиба (слайди 1-11)

Запитання:

  1. Правильно кажуть, чи ні, що атмосферний тиск діє тільки в напрямі сили тяжіння? (-)
  2. Правильно кажуть, чи ні, що 740 мм рт. ст. – це підвищений атмосферний тиск? (-)
  3. Правильно кажуть, чи ні, що  1 мм рт. ст. = 100 МПа? (-)
  4. Правильно кажуть, чи ні, що з висотою атмосферний тиск зменшується? (+)
  5. Правильно кажуть, чи ні, що атмосферний тиск зменшується на 1 мм рт. ст. через кожних 13 м підйому? (-)
  6. Правильно кажуть, чи ні, що атмосферний тиск залежить від зміни погоди та від висоти? (+)
  7. Правильно кажуть, чи ні, що гідростатичний тиск залежить від густини рідини та висоти стовпа рідини? (+)
  8. Правильно кажуть, чи ні, що для вимірювання атмосферного тиску використовується динамометр? (-)
  9. Правильно кажуть, чи ні, що рідина піднімається вгору слідом за поршнем шприца під дією атмосферного тиску повітря? (+)
  10.  Правильно кажуть, чи ні, що тиск усередині нерухомої однорідної рідини на одному рівні є однакові? (+)

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У мене до вас кілька простих питань.

1. Чому з крана біжить вода, коли ми його відкриваємо? 

2. Чому виливається вода з носика чайника, якщо його нахилити?

 

 

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЕПІГРАФА УРОКУ (слайди 12,13,14)

 

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

                    План викладу матеріалу

  1. Означення сполучених посудин  (слайд 15).

Сполучені посудини — це посудини, з'єднані між собою в нижній частині так, що між ними може перетікати рідина.

 

 

  1. Перша властивість сполучених посудин для однорідної рідини (дослід, слайд 16).

Однорідна нерухома рідина в сполучених посудинах встановлюється на одному рівні.

 

  1. Друга властивість сполучених посудин для різних рідин () (дослід, слайди 17, ).

У відкритих сполучених посудинах стовпчик нерухомої рідини з меншою густиною буде вищим, ніж стовпчик нерухомої рідини з більшою густиною.

(слайди 18, ).

Відношення висот стовпчиків рідин обернено пропорційне до відношення їхніх густин:

 

 

  1. Манометри, їх види (слайд 19).
  2. Рідинний манометр (слайд 20).
  3. Будова металевого манометра (демонстрація). (слайд 21).
  4. Використання сполучених посудин (слайд 22):
    • водонапірна мережа (слайд 23);
    • шлюз (слайд24);
    • переливання рідин (дослід).

 

VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

  1. Робота в парах. Розв’язування якісних задач

Картка 1

  1. Для виготовлення поливалки хлопчик використав відро, приробивши до нього носик і ручку. Виявилося, що в цю поливалку можна налити води тільки одна друга відра. Чому? Який фізичний закон тут діє?

Картка 2

  1. У деяких храмах Стародавньої Греції була розташована так звана «невичерпна чаша»  Поясніть за рисунком, як працювало це «диво».

Картка 3

  1. У Софіївському парку м. Умані серед нижнього ставу стоїть кам’яна брила, на якій лежить змія. Із порожнини рота змії б’є потужний фонтан. Який фізичний закон тут діє? Чому фонтан розміщений серед нижнього ставу, а не верхнього?

Картка 4

  1. Чому водонапірна башта водогону має бути вищою за всі будинки, які постачаються водою?

 

 

  1. Колективна робота . Розв’язування розрахункових  задач із записом на дошці та  у зошитах

     Задача 1. (слайд 25   26). Сполучену посудину наповнено водою. У лівому коліні над нею знаходиться стовп гасу висотою 20 см. Яка висота стовпа води у правому коліні? В якому з колін рівень рідини вище?

На скільки?

 

     Задача 2. (слайд 27         28).  У рідинному манометрі міститься ртуть. Праве коліно манометра відкрите в атмосферу. Який тиск у балоні, якщо атмосферний тиск дорівнює 100 кПа?

  1. Додаткові задачі

      Задача 1. Робота з підручником . Вправа 26(3). У деяких храмах Стародавньої Греції була розташована так звана «невичерпна чаша». Поясніть за рисунком, як працювало це «диво».

      Задача 2. Манометр, установлений на підводному човні для вимірювання тиску морської води, показує тиск 2 МПа. На якій глибині перебуває човен? p=ρgh

h=p/(ρg)      h=2 000 000/(1030*10)≈194 м  -  это ответ.

 

 

VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ

  1. Що таке сполучені посудини?
  2. Якщо в сполучену посудину налито однорідну рідину?
  3. Якщо в сполучену посудину налито рідини з різними густинами?
  4. Що таке манометр?

(слайд  29)

 

 

IX. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ

  1. Назвіть терміни, які пов’язані із сьогоднішньою темою уроку.
  2. Чи корисним був для вас цей урок?
  3. Спробуйте свої враження виразити лаконічно – одним-двома словами, а саме, «розумію», «знаю», «застосую»,  «не розумію» тощо.
  4. Оцінити вербально.

 

VIІ. Домашнє завдання

         Опрацювати § 26, вправа № 26 (1-3 усно, 4 письмово), експериментальне завдання  «Манометр власноруч»,

(слайд  30)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка 1

  1. Для виготовлення поливалки хлопчик використав відро, приробивши до нього носик і ручку. Виявилося, що в цю поливалку можна налити води тільки одна друга відра. Чому? Який фізичний закон тут діє?

 

 

 

Картка 2

  1. У деяких храмах Стародавньої Греції була розташована так звана «невичерпна чаша» (рис. 2). Поясніть за рисунком, як працювало це «диво»

 У деяких храмах Стародавньої Греції була розташована так звана "невичерпна  чаша". Поясніть за - Школьные Знания.com

 

Картка 3

  1. 1. У Софіївському парку м. Умані серед нижнього ставу стоїть кам’яна брила, на якій лежить змія. Із порожнини рота змії б’є потужний фонтан. Який фізичний закон тут діє? Чому фонтан розміщений серед нижнього ставу, а не верхнього?

 

 

 

Картка 4

1.Чому водонапірна башта водогону має бути вищою за всі будинки, які постачаються водою?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правда чи хиба

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правда чи хиба

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правда чи хиба

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правда чи хиба

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 29.Сполучені посудини. Манометри
Додано
22 березня 2021
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку