Урок "Тема уроку: Звичайні дроби з рівними знаменниками і перше з чудес світу"

Про матеріал
Тема уроку: Звичайні дроби з рівними знаменниками і перше з чудес світуТема уроку: Звичайні дроби з рівними знаменниками і перше з чудес світу
Перегляд файлу

Математика 6 клас

Тема уроку: Звичайні дроби з рівними знаменниками і перше з чудес світу

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу «Звичайні дроби», отримані в 5 класі, удосконалювати навички обчислень, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, пам’яті, розвивати критичне мислення, виховувати допитливість, самоконтроль, самооцінку, почуття поваги до творів древніх майстрів.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок

Обладнання: карточки, кросворд, ілюстрації семи чудес світу,          повідомлення.

                                          Хід уроку

І.Організаційний етап

Відомий французький письменник ХІХ ст.. Анатолій Франс одного разу зауважив «Вчитись можна тільки весело». Ці слова візьмемо за епіграф уроку, на якому ви не просто зможете пригадати матеріал із розділу «Звичайні дроби» за 5 клас, але я сподіваюсь цікаво і з користю проведете цей  урок.

Чимало цікавого про числа дійшло до нас від єгипетських жерців та вавилонських знахарів. Якщо дотримуватись того принципу, що благодійників, які відкривали людям щось нове, довгоочікуване, безмежно возвеличували, то доцільно згадати трагедію «Прикутий Прометей»  (VI – V) ст. до н. е), у якій стверджується, що саме Прометей є винахідником «науки про число»:

Послухайте, що смертним зробив я...

 Число їм винайшов і букви навчив сполучати…

Поняття числа взято не звідки-небудь, а лише з реального світу. Числа тісно пов’язані саме з людиною чи твариною та їх органами: очі, руки, ноги, які були наочним посібником для формування уявлення про число «два». Сонце, Місяць, як окремий предмет, давали уявлення про число «один».                                                          Багато легенд, приказок, прислів'їв пов’язано із числом «сім».                                                         Саме сьомий день тижня освячений Богом. Якщо вірити легендам, усі великі міста світу збудовано на семи горбах. Кажуть, що чудодійною силою лікування деяких хвороб наділені люди, які в сім'ї народились сьомою дитиною.   Містика числа 7 старша за легенди про всі інші числа: ідея Всесвіту мовою шумерів позначалася тим самим знаком, що й 7. Сім є абсолютним числом, оскільки є сумою 3 і 4, тобто всього сущого і несущого, відомого і невідомого. В давньому Вавилоні жерці проводили астрономічні спостереження із зикуратів - сім монументальних башт, сім сходинок-терас,  які відповідали планетам-богам,  правителям Неба і Землі, семи грізним вітрам, семи воротам підземного царства, семи дням тижня. Семиденний тиждень має точне пояснення свого походження. У багатьох народів був поширений місячний календар, і іноді Місяць називали мірилом. Протягом 28 днів нічне світило проходило чотири фази, які змінювалися кожні сім днів У багатьох народів сьомий день присвячувався богині Місяця і вважався небезпечним для роботи. Сім присутнє всюди, де є таємниця: сім днів творіння, сім кольорів веселки, сім музичних нот, сім днів у тижні.

Саме в грецьких легендах зустрічаємо «Сім чудес світу». Так, древній світ знав сім класичних чудес. Майже п'ять тисячоріч тому було ”створено” перше з них - піраміди єгипетських фараонів, потім, через двадцять сторіч, друге - висячі сади у Вавилоні (VII ст. до н.е.), за ним по одному в сторіччя - храм Артеміди в Ефесі (VI ст. до н.е.), статуя Зевса в Олімпії (V ст. до н.е.), Мавзолей у Галікарнасі (IV ст. до н.е.) і, нарешті, майже одночасно відразу два чуда – Колос Родоський і маяк на острові Форосі (III ст. до н.е.).

Багато архітектурних споруд різних часів і народів вражали уяву не тільки сучасників, але і нащадків. І тоді говорили: “Це одне із семи чудес світу”, віддаючи данину поваги, прославленим чудесам старожитності, признаючи за ними першість і досконалість. Говорили також: “Це восьме чудо світу”, ніби натякаючи на можливість примкнути до чудової сімки.

431px-SevenWondersOfTheWorld

І вивчення   цього  розділу  математики 6  класу пов’яжемо з розшифровкою кожного із семи чудес світу.

Ви вдома повторювали розділ «Дробові числа» за 5 клас, тому сьогодні систематизуємо ваші знання  дробових чисел. А щоб цікавіше було працювати, розв’язуючи завдання, розшифруємо одне із чудес стародавнього світу і я впевнена ви захопитесь мудрістю і генієм древніх будівничих. Тож озбройтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушайте в дорогу за знаннями.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Самостійна робота

І-варіант    Математичний диктант

Складіть повне речення

1.Розділ, який ми вивчаємо називається….

2.Дріб складається із чисельника і …..

3.Під рискою записано…..

4.Число, записане над рискою, має назву…

5.Дріб   показує, що ціле число поділено на …частин і взято…частини

6.Знаменником дробу не може бути число…

7.Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, потрібно чисельники …, а знаменник …

8.Щоб знайти від 20 потрібно….

9.Щоб знайти число х, якщо його дорівнюють…

ІІ-варіант              Розвязати кросворд

1.Дія, яку не завжди  можна виконати у множині натуральних чисел….

2.Дроби винайшли у Стародавньому …..

3.Над рискою дробу записаний ……

4.Дроби є правильні і …………..

5.Дріб означає, що ціле число поділено на …….частин

6. Сумою дробів 2 і є число ….

7. Щоб  виділити цілу і дробову частину з неправильного дробу потрібно чисельник…..на знаменник

8. У числі цілою частиною є число…..

9.Дріб …..

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.д

і

л

е

н

н

я

 

 

 

2.є

г

и

п

т

і

 

 

 

 

3.ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

 

4.н

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

і

5.д

е

в

я

т

ь

 

 

 

 

6.т

р

и

 

 

 

 

 

 

 

7.п

о

д

і

л

и

т

и

 

 

8.в

і

с

і

м

 

 

 

 

 

9.н

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

 

Учні обмінюються зошитами, перевіряють роботи товаришів, оцінюють.

 

 

Гра »Засели будиночки» і обґрунтуй заселення

F:\Безымянный.png

 

;             3 ;    ;       ;     .

Чи кожний неправильний дріб можна записати  у вигляді мішаного числа ?

Повідомлення учня. Історична довідка.

                                               Дроби

 

 

 

 

Стародавній

Рим

Стародавній

Египет

Вавилон

Стародавня Греція

Стародавня

Русь

 

      Дроби виникли в глибокій давнині. Уперше це поняття зустрічається у давніх єгиптян. Вони вміли поводитися тільки з дробами, чисельник яких дорівнює 1. Їх називали одиничними, а всі інші дроби вони замінювали сумою дробів вигляду  .

   У стародавніх римлян виникли дванадцяткові дроби, знаменником яких завжди було число 12.

    Вавилоняни, за 2000 років до н. е. користувалися шістдесятковими дробами, тобто дробами зі знаменником 60, 602, 603 та ін. Саме з Вавилону походить ділення: години на 60хв, хвилини на 60 с, градуса на 60 мінут тощо.

Дроби, якими ми користуємося, вавилоняни називали звичайними.

     У Греції поряд з одиничними дробами вільно користувалися і звичайними. Серед різних записів використовували і таку: зверху писали знаменник, а під ним – чисельник.

    Дроби у стародавній Русі називали частинами, пізніше – «Ламаними числами». На Русі широко використовували  назви дробів:   - половина, - четь, - півчеть, - півпівчеть, - мала четь та ін. Відокремлювати чисельник від знаменника рискою дробу почали араби близько 1200 р.

Ми пригадали теоретичний матеріал і приступаємо до  розшифрування першого чуда древнього світу.

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок

1.Конкурс – змагання між командами

Вчитель клас ділить на дві команди, вибирають капітанів, які отримують карточки із завданнями,  організовують розв’язання і розшифровують слова

(капітани можуть організувати роботу в парах, контролювати розв’язання, надавати допомогу.

І.Команда                                                                                                                                                                                   1.При яких значеннях х рівність буде правильною:   9 = ;                                                                                                         2.У класі 18 дівчаток, що становить від усіх учнів класу. Скільки учнів у класі?                                                   

 3.Токар виточив на токарному верстаті 140 деталей, виготовивши   норми. Скільки деталей мав виточити токар?                                                                                                                                                                   4.Обчислити   (17  + 3) - 5                                                                                                                                                                                    5. Знайти значення виразу            9 - ( + 2)                                                                                                                    6.Розв’язати рівняння     ( х + ) - =

7.Довжина прямокутника 3см, ширина на 1 менша. Знайти периметр прямокутника.

 8.За три  дні туристи пройшли шляху. Першого дня вони пройшли шляху, другого дня - Яку частину шляху пройшли туристи третього дня?              9.Яким числом треба замінити букву а, щоб утворена рівність  + = була правильною?                                                                                                                              10.В магазині було 840 кг яблук. Першого дня продали , а другого - усіх яблук. Скільки яблук залишилось продати?

60

  12

15

193

320

6

27

10

 Ь

И

   С

П

Є

     Т

І

Е

Г

К

(Єгипетські)

ІІ.Команда                                                                                                                                                                                     1.При яких значеннях х рівність =   буде правильною;                                                                                             2.Першого дня Василько прочитав  120 сторінок, що становить   книги. Скільки сторінок залишилося йому ще прочитати?                                                                                                                                     3.Знайти величину кута, що становить розгорнутого кута.                                                                                 4.Обчислити  15 + ( 3 - )                                                                                                                                          5.Знайти значення виразу   + 5 + -                                                                                                                             6. Розв’язати рівняння   7  -(х-2) = 5

7.Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 15см, що становить його периметра. Знайди бічну сторону  трикутника.                                                                                                                                                                                                                                                                                  8.На одному складі 5 т зерна, а на другому на 1 т менше. Скільки т зерна на обох складах?

Додаткове завдання. Знайдіть число,   якого дорівнюють від числа 210.

 

40

6

126

4

28

9

18

10

І

М

Р

І

П

И

А

Д

  (Піраміди).

Команда, яка правильно виконала всі завдання і щвидше розшифрувала, одержує в нагороду ілюстрацію з всіма чудесами світу.

       Так, це – єгипетські піраміди. А розв’язавши задачі , дізнаєтесь, піраміда  якого фараона  найстародавніша.

   2. Виконання системи вправ, що передбачає формування рис   творчої особистості. Колективна робота

1.Один із доданків дорівнює 324 і він становить суми. Знайдіть другий доданок.

2.Якщо киця Мурка впродовж дня тільки лежить, то за день вона випиває 60мл молока. Якщо ж вона ловить мишей, то п’є молока на третину більше. Останні два тижні Мурка ловить мишей через день. Скільки молока вона випила за ці два тижні?

3.Рибак упіймав рибину. Хвіст її важить 1 кг, а голова — як хвіст і половина тулуба. Тулуб важить як голова і хвіст. Скільки важить тулуб  рибини?

4.На запитання «Котра година?» один жартівник відповів: «Половина часу, що минув після півночі, дорівнює часу, що залишився до півдня». Котра була тоді година?

351

4

135

980

7

ЖО

Р

Д

СЕ

А

( Фараона Джосера )

Розповідь вчителя з ілюстраціями на ПК.

       Все на світі боїться часу, а час боїться пірамід. Вони піднімаються серед гарячих пісків Лівійської пустелі і тягнуться на десятки кілометрів від сучасного Каїра до Фаюмського каналу. Найстародавніша - піраміда фараона Джосера - споруджена біля п'яти  тисяч років тому. Її висота 60 метрів. Будівельник першої піраміди Імхотеп був архітектором, лікарем, астрономом, письменником, радником фараона, протягом багатьох сторіч вважався найбільшим мудрецем старожитності, а пізні часи  у його честь споруджувалися статуї і храми. Піраміди служили фараонам, відповідно до їхньої релігії, східцями, по яких вони сходили на небо. Тому найстародавніші піраміди були східчастими, мали форму східців, і тільки в більш пізніх стіни гладкі. Чому це відбулося, дотепер не вияснено. Найвідоміші три великі піраміди біля Гізи: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мекерина (Менкаура). Найбільша з них, піраміда Хеопса, споруджена в XXVIII сторіччі до нашої ери. Спочатку вона піднімалася на 147 метрів, але через підхід пісків її висота зменшилася до 137 метрів. Кожна сторона квадратного підніжжя піраміди складає 233 метра. Площа піраміди більш 50 тисяч квадратних метрів.                  

                                                                          800px-Gizeh_Cheops_BW_1

ІV.Підсумок уроку

А тепер я хочу почути, що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці , а що можна змінити на краще.

   Що ми робили на уроці?

   Чи досягли нашої мети? Що сподобалось особливо? Що не сподобалось?

V.Домашнє завдання.  За підручником  (Математика. 6 клас. Автори: Бевз Г.П., В.Г.Бевз) виконати завдання № 242, 244, 248. Скласти кросворд, використовуючи «Історичні відомості» (ст.113, 114)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Математика 6 клас

Тема уроку: Звичайні дроби з рівними знаменниками і перше із семи 

чудес світу

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу «Звичайні дроби», отримані в 5 класі, удосконалювати навички обчислень, сприяти розвитку логічного мислення, кмітливості, пам’яті, розвивати критичне мислення, виховувати допитливість, самоконтроль, самооцінку, почуття поваги до творів древніх майстрів.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок

Обладнання: картки, кросворд, ілюстрації семи чудес світу,          повідомлення.

                                          Хід уроку

І.Організаційний етап

Відомий французький письменник ХІХ ст.. Анатолій Франс одного разу зауважив «Вчитись можна тільки весело». Ці слова візьмемо за епіграф уроку, на якому ви не просто зможете пригадати матеріал із розділу «Звичайні дроби» за 5 клас, але, я сподіваюсь, цікаво і з користю проведете цей  урок.

Чимало цікавого про числа дійшло до нас від єгипетських жерців та вавилонських знахарів. Якщо дотримуватись того принципу, що благодійників, які відкривали людям щось нове, довгоочікуване, безмежно возвеличували, то доцільно згадати трагедію «Прикутий Прометей»  (VI – V) ст. до н. е), у якій стверджується, що саме Прометей є винахідником «науки про число»:                                                                                                                                                                                    Послухайте, що смертним зробив я...                                                                            Число їм винайшов і букви навчив сполучати…

Поняття числа взято не звідки-небудь, а лише з реального світу. Числа тісно пов’язані саме з людиною чи твариною та їх органами: очі, руки, ноги, які були наочним посібником для формування уявлення про число «два». Сонце, Місяць, як окремий предмет, давали уявлення про число «один».                                                          Багато легенд, приказок, прислів'їв пов’язано із числом «сім».                                                         Саме сьомий день тижня освячений Богом. Якщо вірити легендам, усі великі міста світу збудовано на семи горбах. Кажуть, що чудодійною силою лікування деяких хвороб наділені люди, які в сім'ї народились сьомою дитиною.   Містика числа 7 старша за легенди про всі інші числа: ідея Всесвіту мовою шумерів позначалася тим самим знаком, що й 7. Сім є абсолютним числом, оскільки є сумою 3 і 4, тобто всього сущого і несущого, відомого і невідомого. В давньому Вавилоні жерці проводили астрономічні спостереження із зикуратів - сім монументальних башт, сім сходинок-терас,  які відповідали планетам-богам,  правителям Неба і Землі, семи грізним вітрам, семи воротам підземного царства, семи дням тижня. Семиденний тиждень має точне пояснення свого походження. У багатьох народів був поширений місячний календар, і іноді Місяць називали мірилом. Протягом 28 днів нічне світило проходило чотири фази, які змінювалися кожні сім днів У багатьох народів сьомий день присвячувався богині Місяця і вважався небезпечним для роботи. Сім присутнє всюди, де є таємниця: сім днів творіння, сім кольорів веселки, сім музичних нот, сім днів у тижні.

Саме в грецьких легендах зустрічаємо «Сім чудес світу». Так, древній світ знав сім класичних чудес. Майже п'ять тисячоріч тому було ”створено” перше з них - піраміди єгипетських фараонів, потім, через двадцять сторіч, друге - висячі сади у Вавилоні (VII ст. до н.е.), за ним по одному в сторіччя - храм Артеміди в Ефесі (VI ст. до н.е.), статуя Зевса в Олімпії (V ст. до н.е.), Мавзолей у Галікарнасі (IV ст. до н.е.) і, нарешті, майже одночасно відразу два чуда – Колос Родоський і маяк на острові Форосі (III ст. до н.е.).

Багато архітектурних споруд різних часів і народів вражали уяву не тільки сучасників, але і нащадків. І тоді говорили: “Це одне із семи чудес світу”, віддаючи данину поваги, прославленим чудесам старожитності, признаючи за ними першість і досконалість. Говорили також: “Це восьме чудо світу”, ніби натякаючи на можливість примкнути до чудової сімки.

431px-SevenWondersOfTheWorld

І вивчення   цього  розділу  математики 6  класу пов’яжемо з розшифровкою кожного із семи чудес світу.

Ви вдома повторювали дробові числа і звичайні дроби за 5 клас, тому сьогодні систематизуємо ваші знання про дробові числа. А щоб цікавіше було працювати, розв’язуючи завдання, розшифруємо одне із чудес стародавнього світу і, я впевнена, ви захопитесь мудрістю і генієм древніх будівничих. Тож озбройтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твердістю і вирушайте в дорогу за знаннями.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Робота в групах

І-група    Математичний диктант

Складіть повне речення

1.Розділ, який ми вивчаємо називається….

2.Дріб складається із чисельника і …..

3.Під рискою записано…..

4.Число, записане над рискою, має назву…

5.Дріб   показує, що ціле число поділено на …частин і взято…частини

6.Знаменником дробу не може бути число…

7.Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, потрібно чисельники …, а знаменник …

8.Щоб знайти від 20 потрібно….

9.Щоб знайти число х, якщо його дорівнюють 36 слід….

ІІ-група              Розвязати кросворд

1.Дія, яку не завжди  можна виконати у множині натуральних чисел….

2.Дроби винайшли у Стародавньому …..

3.Над рискою дробу записаний ……

4.Дроби є правильні і …………..

5.Дріб означає, що ціле число поділено на …….частин

6. Сумою дробів 2 і є число ….

7. Щоб  виділити цілу і дробову частину з неправильного дробу потрібно чисельник…..на знаменник

8. У числі цілою частиною є число…..

9.Дріб …..

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні обмінюються зошитами, перевіряють роботи товаришів, оцінюють.

Гра »Засели будиночки» і обґрунтуй заселення

 

 

;             3 ;    ;       ;     .

Чи кожний неправильний дріб можна записати  у вигляді мішаного числа ?

Повідомлення учня. Історична довідка.

                                               Дроби

 

 

 

 

Стародавній

Рим

Стародавній

Египет

Вавилон

Стародавня Греція

Стародавня

Русь

 

      Дроби виникли в глибокій давнині. Уперше це поняття зустрічається у давніх єгиптян. Вони вміли поводитися тільки з дробами, чисельник яких дорівнює 1. Їх називали одиничними, а всі інші дроби вони замінювали сумою дробів вигляду  .

   У стародавніх римлян виникли дванадцяткові дроби, знаменником яких завжди було число 12.

    Вавилоняни, за 2000 років до н. е. користувалися шістдесятковими дробами, тобто дробами зі знаменником 60, 602, 603 та ін. Саме з Вавилону походить ділення: години на 60хв, хвилини на 60 с, градуса на 60 мінут тощо.

Дроби, якими ми користуємося, вавилоняни називали звичайними.

     У Греції поряд з одиничними дробами вільно користувалися і звичайними. Серед різних записів використовували і таку: зверху писали знаменник, а під ним – чисельник.

    Дроби у стародавній Русі називали частинами, пізніше – «Ламаними числами». На Русі широко використовували  назви дробів:   - половина, - четь, - півчеть, - півпівчеть, - мала четь та ін. Відокремлювати чисельник від знаменника рискою дробу почали араби близько 1200 р.

Ми пригадали теоретичний матеріал і приступаємо до  розшифрування першого чуда древнього світу.

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок

1.Конкурс – змагання між командами

Вчитель клас ділить на дві команди, вибирають капітанів, які отримують карточки із завданнями,  організовують розв’язання і розшифровують слова

І.Команда                                                                                                                                                                                   1.При яких значеннях х рівність буде правильною:   9 = ;                                                                                                         2.У класі 18 дівчаток, що становить від усіх учнів класу. Скільки учнів у класі?                                                   

 3.Токар виточив на токарному верстаті 140 деталей, виготовивши   норми. Скільки деталей мав виточити токар?                                                                                                                                                                   4.Обчислити   (17  + 3) - 5                                                                                                                                                                                    5. Знайти значення виразу            9 - ( + 2)                                                                                                                    6.Розв’язати рівняння     ( х +1 ) - = 3

7.Довжина прямокутника 4см, ширина на 1 менша. Знайти периметр прямокутника.

 8.За три  дні туристи пройшли шляху. Першого дня вони пройшли шляху, другого дня - Яку частину шляху пройшли туристи третього дня?              9.Яким числом треба замінити букву а, щоб утворена рівність  + = була правильною?                                                                                                                              10.В магазині було 840 кг яблук. Першого дня продали , а другого -   яблук, проданих першого дня.  Скільки яблук залишилось продати?

60

  14

15

193

1

264

6

27

10

 Ь

И

   С

П

Є

  Т

І

Е

Г

К

(Єгипетські)

ІІ.Команда                                                                                                                                                                                     1.При яких значеннях х рівність =   буде правильною;                                                                                             2.Першого дня Василько прочитав  120 сторінок, що становить  книги. Скільки сторінок залишилося йому ще прочитати?                                                                                                                                     3.Знайти величину кута, що становить розгорнутого кута.                                                                                 4.Обчислити  15 + ( 3 - )                                                                                                                                          5.Знайти значення виразу   + 5 + -                                                                                                                             6. Розв’язати рівняння   7  -(х-2) = 5

7.Основа рівнобедреного трикутника дорівнює 15см, що становить його периметра. Знайди бічну сторону  трикутника.                                                                                                                                                                                                                                                                                  8.На одному складі 5 т зерна, а на другому на 1 т менше. Скільки т зерна на обох складах?

Додаткове завдання. 1.Знайдіть число,   якого дорівнюють від числа 210.

 

40

6

126

4

28

9

18

10

І

М

Р

І

П

И

А

Д

  (Піраміди).

Команда, яка правильно виконала всі завдання і щвидше розшифрувала, одержує в нагороду ілюстрацію з всіма чудесами світу.

       Так, це – єгипетські піраміди. А розв’язавши задачі , дізнаєтесь, піраміда  якого фараона  найстародавніша.

   2. Виконання системи вправ, що передбачає формування рис   творчої особистості. Колективна робота

1.Один із доданків дорівнює 324 і він становить суми. Знайдіть другий доданок.

2.Якщо киця Мурка впродовж дня тільки лежить, то за день вона випиває 60 мл молока. Якщо ж вона ловить мишей, то п’є молока на третину більше. Останні два тижні Мурка ловить мишей через день. Скільки молока вона випила за ці два тижні?

3.Рибак упіймав рибину. Хвіст її важить 1 кг, а голова — як хвіст і половина тулуба. Тулуб важить як голова і хвіст. Скільки важить тулуб  рибини?

4.На запитання «Котра година?» один жартівник відповів: «Половина часу, що минув після півночі, дорівнює часу, що залишився до півдня». Котра була тоді година?

351

4

980

7

ДЖ

ЕР

ОС

А

( Фараона Джосера )

Розповідь вчителя з ілюстраціями на ПК.

       Все на світі боїться часу, а час боїться пірамід. Вони піднімаються серед гарячих пісків Лівійської пустелі і тягнуться на десятки кілометрів від сучасного Каїра до Фаюмського каналу. Найстародавніша - піраміда фараона Джосера - споруджена біля п'яти  тисяч років тому. Її висота 60 метрів. Будівельник першої піраміди Імхотеп був архітектором, лікарем, астрономом, письменником, радником фараона, протягом багатьох сторіч вважався найбільшим мудрецем старожитності, а пізні часи  у його честь споруджувалися статуї і храми. Піраміди служили фараонам, відповідно до їхньої релігії, східцями, по яких вони сходили на небо. Тому найстародавніші піраміди були східчастими, мали форму східців, і тільки в більш пізніх стіни гладкі. Чому це відбулося, дотепер не вияснено. Найвідоміші три великі піраміди біля Гізи: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра) і Мекерина (Менкаура). Найбільша з них, піраміда Хеопса, споруджена в XXVIII сторіччі до нашої ери. Спочатку вона піднімалася на 147 метрів, але через підхід пісків її висота зменшилася до 137 метрів. Кожна сторона квадратного підніжжя піраміди складає 233 метра. Площа піраміди більш 50 тисяч квадратних метрів.                  

                                                                          800px-Gizeh_Cheops_BW_1

ІV.Підсумок уроку

А тепер я хочу почути, що вам сподобалось на сьогоднішньому уроці , а що можна змінити на краще.

   Що ми робили на уроці?

   Чи досягли нашої мети? Що сподобалось особливо? Що не сподобалось?

V.Домашнє завдання.  За підручником  (Математика. 6 клас. Автори: Бевз Г.П., В.Г.Бевз) виконати завдання № 242, 244, 248. Скласти кросворд, використовуючи «Історичні відомості» (ст.113, 114)

 

 

 

 

 

І-група       Математичний диктант

1.Розділ, який ми вивчаємо називається звичайні дроби.

2.Дріб складається із чисельника і знаменника.

3.Під рискою записано знаменник.

4.Число, записане над рискою, має назву – чисельник.

5.Дріб   показує, що ціле число поділено на 8 частин і взято 3 частини.

6.Знаменником дробу не може бути число нуль.

7.Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, потрібно чисельники додати , а знаменник записати той самий.

8.Щоб знайти від 20 потрібно 20 поділити на 5 і помножити на 3.

9.Щоб знайти число х, якщо його дорівнюють 36, слід 36 поділити на 4 і помножити на 7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ-група              Розвязати кросворд

1.Дія, яку не завжди  можна виконати у множині натуральних чисел….

2.Дроби винайшли у Стародавньому …..

3.Над рискою дробу записаний ……

4.Дроби є правильні і …………..

5.Дріб означає, що ціле число поділено на …….частин

6. Сумою дробів 2 і є число ….

7. Щоб  виділити цілу і дробову частину з неправильного дробу потрібно чисельник…..на знаменник

8. У числі цілою частиною є число…..

9.Дріб …..

 

1.д

і

л

е

н

н

я

 

 

 

2.є

г

и

п

т

і

 

 

 

 

3.ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

 

4.н

е

п

р

а

в

и

л

ь

н

і

5.д

е

в

я

т

ь

 

 

 

 

6.т

р

и

 

 

 

 

 

 

 

7.п

о

д

і

л

и

т

и

 

 

8.в

і

с

і

м

 

 

 

 

 

9.п

р

а

в

и

л

ь

н

и

й

 

 

 

 

 

 

Розвязки до колективної роботи

1.Один із доданків дорівнює 324 і він становить суми. Знайдіть другий доданок.

324 : 12 ∙ 25 = 675(сума)       675 – 324 = 351 (другий доданок)

2.Якщо киця Мурка впродовж дня тільки лежить, то за день вона випиває 60 мл молока. Якщо ж вона ловить мишей, то п’є молока на третину більше. Останні два тижні Мурка ловить мишей через день. Скільки молока вона випила за ці два тижні?

   60 + 60 : 3 = 80мл (випивала , коли ловила мишей)

   60 ∙7 + 80 ∙ 7 = 7(60+80) = 980мл(випила за два тижні)

3.Рибак упіймав рибину. Хвіст її важить 1 кг, а голова — як хвіст і половина тулуба. Тулуб важить як голова і хвіст. Скільки важить тулуб  рибини?

Так, як голова  важить як хвіст і половина тулуба, а тулуб - як голова і хвіст, то половина тулуба важать, як 2 хвости, тобто 2 кг. Тоді тулуб – 4кг. Голова 3кг, а рибина важить 8 кг.

Нехай тулуб важить х кг, тоді голова важить (1+ х)кг, а тулуб – (1+1+ х)кг

Рівняння:  1+1+ х = х,   2 = х - х ,     х = 2,        х = 4 (4кг важить тулуб)

1 + ∙ 4 = 3 ( 3кг важить голова)          4 + 3 + 1 = 8 (8кг важить рибина)

4.На запитання «Котра година?» один жартівник відповів: «Половина часу, що минув після півночі, дорівнює часу, що залишився до півдня». Котра була тоді година?

Нехай минуло від півночі х годин, тоді до півдня залишається (12 – х) год. За умовою задачі: х = (12 – х)    х = 9 - х      х + х = 9   х = 9    х = 7 год ( 7год 12хв)

351

4

980

7

ДЖ

ЕР

ОС

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павлючик Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
604
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку