Урок, Тема: Зміни в природі взимку? Як зимують тварини?

Про матеріал
Урок з предмету "Я досліджую світ" 1 клас Тема: Зміни в природі взимку? Як зимують тварини?
Перегляд файлу

Тема: Зміни в природі взимку? Як зимують тварини?

Мета: ознайомити учнів з особливостями зимового періоду;

сформувати у дітей уявлення про те, як зимують тварини;

розвивати мовлення, увагу, пам'ять, допитливість, словниковий запас ;

виховувати  дбайливе ставлення до живої  природи.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: малюнки,  цеглинки  Lego, чарівна скринька, мікрофон.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі, мої, я вітаю всіх вас!

1.Ранкове вітання з вчителем.

(Учні вибирають спосіб привітання на малюнку)

2.Вправа «Здрастуй, друг»

3. Щоденні новини.

(Дитина дня повідомляє про пору року, називає місяць число день тижня, прогноз погоди)

ІІ. Актуалізація знань.

1.Мозковий  штурм.

- Назвіть  зимові місяць.

- Які ознаки зими в неживій природі?

- Чи змінилося життя живої природи?

2. Гра «Чарівна скринька»

Сьогодні ми поведемо розмову про… А ось про що, ви знатимете, якщо відгадаєте, що знаходиться  в нашій чарівній скриньці.

(Діти задають запитання, на які вчитель дає відповідь «так» чи «ні»).

  • В скриньці знаходиться повідомлення  від Горобця. Давайте його почитаємо.  

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Слухання казки Марини Яремійчук «В очікуванні зими»                       

  Молодий Горобчик сидів на гілці бузини і весело озирався. Усе довкола для

нього було надзвичайно гарним, новим і незнаним. Йому подобалося ніжне сонечко, легкий вітерець, яскраві відблиски річки. Він думав, що так буде завжди. Раптом пташеня почуло розмову двох ластівок, які сиділи неподалік.

- Шкода залишати улюблені місця, але час відлітати, - зітхнула одна.

-Так, скоро настане зима, - підтримала її інша.

-А що таке зима і чому вам кудись потрібно відлітати? - поцікавився Горобчик.

– Зима – це пора року, коли життя у природі наче завмирає. Сонце світить, та

гріє не так, як влітку, стоять люті морози, довкола все біле від снігу.

 - Ви відлітаєте, тому що боїтеся холоду? -перепитала молода пташка.

– Ні, від холоду нас захистило би пір’ячко. Взимку немає комах, якими ми

живимося. Нас лякає голод.

-А як ви дізналися, що надходить зима? - не вгавав Горобчик.

–Хіба ти не помітив, що з кінця червня дні поступово коротшали? Це сигнал про настання несприятливих умов для нас, – повчали ластівки і приєдналися до невеличкої зграйки, що мандрувала на південь Африки.

– Треба всім повідомити про прихід цієї жахливої зими! Інакше вони можуть

загинути! - стурбований Горобчик полетів розносити страшну звістку. Він швидко дістався лісу та почав голосно цвірінькати про небезпеку. Зі схованок повилізали різні тварини.

–Ти чого такий галас здійняв? –перепитала Білочка.

– Тікайте! Насувається зима, а разом із нею люті морози, сніг, голод, –

стурбовано пояснив малий рятівник.

– То й що! – засміялася вона у відповідь. – Я маю таке тепле хутро, що мене

жодні морози не налякають, а запасів їжі у схованках я заготувала стільки, що на всю зиму вистачить.

І я, - пропищала Лісова миша, – наносила у нірку насіння різних рослин, понад 10 кілограмів!

Я,- озвався Ведмідь, -зараз багато їм, накопичую жир, який узимку захистить мене і від холоду, і від голоду, а потім залізу до барлогу і просплю там аж до весни.

–А я, доки холодно, згортаюся у клубочок і сплю у нірці до тепла і навіть снігу не бачу, – просопів Їжачок. Горобчик помітив зайчика, який боязко визирав з-за куща, і запитав:

–А ти зими і снігу боїшся?

– Я скоро почну линяти, – відповів довговухий. – Нове хутро в мене виросте

густе, тепле і біле. Взимку на снігу я буду зовсім непомітним для своїх ворогів. Їстиму кору дерев, знайду собі щось під снігом. Ні, зима мене не лякає.

– Отже, лише пташки бояться зими і тікають у теплі краї? Мабуть, треба і мені збиратися у дорогу, - із сумом промовив Горобець.

Не всі птахи відлітають у теплі краї. Я, наприклад, залишаюся, –прокричала

Сорока. –Тобі теж не варто хвилюватися. Ми із тобою завжди знайдемо у лісах та парках їжу. Та, якщо стане дуже холодно і зовсім скрутно, ми перелетимо ближче до житла людей, де завжди є чим поживитися. Деякі люди навіть виготовляють годівниці і не дадуть нам загинути.

   Вислухавши всіх, Горобчик зрозумів, що тварини по-різному пристосувалися до холодної пори року і нічого не бояться. Він із нетерпінням очікував зиму і сніг, якого ще ніколи не бачив, та про всяк випадок пригледів велику годівницю.

1. Вправа «Мікрофон»

- Як же тварини готуються до зими?

- Де поділися комахи?

- Чому одні тварини впадають в сплячку, а інші ні? Розгляньте уважно малюнки  та зробіть висновок, використовуючи такі слова як «я вважаю, що…», «тому що…».

2.Руханка

В зимовому лісі розминка.

Настала фізична хвилинка.

Звірята віс дружно ставали,

Вправи з нами починали.

Втому проженем руками.

Вгору їх піднімем з вами.

Потім присядемо дружно,

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила розправим

І до плечей їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Швидко скінчилась хвилинка.

Нас збадьорила розминка.

ІV. Закріплення та узагальнення знань, умінь та навичок.

1. Гра «Хто як зимує»?

(Цеглинки Lego: синій колір – впадають у сплячку, червоний – активні, помаранчовий – роблять запаси. Діти беруть малюнки(вовк,заєць, ведмідь, лисиця, борсук, їжак, метелик, білка, миша - полівка,олень, дикий кабан,жаба. За командою на малюнок ставлять цеглинку необхідного кольору.)                                                                                                                                                          -1, 2, 3 цеглинка місце своє займи.                                                                                                          2. Гра «За і проти» (зелена цеглинка – за, червона цеглинка - проти)

  • Заєць взимку їсть моркву та капусту.
  • У лісі всі звірі впадають у сплячку.
  • З настанням холодів всі звірі готуються до зими.
  • Ведмідь взимку не спить.

Лисиця добре чує під снігом мишу. 

3. Гра «Хто де зимує?»

З’єднати стрілками малюнки і словосполучення

Заєць                      під кущем

Ведмідь                  у барлозі

Мурашка                у мурашнику

Жабка                     на дні ставка, в намулі

Їжак                        під купою листя

Змія                        під корінням пенька                                                                     Кажан                     у печерах, у будівлях                                                                                        4. Цікаво знати.

-А чи знаєте ви, що їжак може не їсти 236 діб, а ведмідь – 180. За зиму їжак втрачає майже половину своєї ваги. Лось має найбільші роги серед звірів України, їх вага до 20 – 25 кг, а розмах до полутора метрів. У листопаді грудні лосі скидають роги. Взимку під снігом у ведмедиці народжуються маленькі ведмежата, маса яких становить  500г. Мама годує малюків молоком. За рік лисиця знищує кілька тисяч гризунів. Стрибати з дерева на дерево білці допомагає її хвіст. Він служить їй і кермом, і парашутом. А взимку білка накривається хвостом, як ковдрою.

V. Рефлексія.

Вправа «Інтерв’ю»

  • Сьогодні на уроці я дізнався..
  • Я зрозумів, що …
  • Мене здивувало …
  • Вдома я розкажу…

VІ.  Оцінювання.

Працювали ви старанно,

тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Перший клас – ви молодці!

А наостанок хочу вам сказати:

Холодно взимку зайчатам і білці, 
Песику в будці, в сараї корівці. 
Мерзнуть у котика лапки і вуха, 
Мерзне ворона в лиху завірюху. 
Горю зарадити можемо – 
В будку Шаркові настелим соломи, 
Зайчикові покладемо під кущик 
Кілька морквинок, листочок капусти. 
Теплу корівці поставим водичку, 
Птицям насиплемо крихт в годівничку… 
Як допоможемо дружно, малята, - 
Виживуть взимку птахи і звірята.

 

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
2408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку