Урок " Теплові явища."

Про матеріал
В розробці уроку -змагання з теми "Теплові явища" у 8 класі узагальнюється матеріал вивченої теми. Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про теплові явища; формувати вміння пояснювати явища і процеси в природі; виховувати переконаність у необхідності поглиблювати знання про природу з метою їх практичного використання; підвищити трудову і творчу активність учнів; розвивати в учнів навики самостійної роботи із додатковою науково - технічною літературою, розвивати вміння підбирати головне, розширювати політехнічний кругозір.
Перегляд файлу

Тема: Узагальнюючий урок з теми «Теплові явища».

Мета:   узагальнити і систематизувати знання учнів про теплові

             явища; формувати вміння пояснювати явища і процеси в

             природі; 

             виховувати переконаність у необхідності поглиблювати

             знання про природу з метою їх практичного використання;

             підвищити трудову і творчу активність учнів;

             розвивати в учнів навики самостійної  роботи  із                

             додатковою науково - технічною літературою, розвивати

            вміння підбирати головне, розширювати політехнічний

             кругозір.

Технічні засоби навчання:  проектор,  комп’ютер.

Обладнання:     штатив,  спирт, клаптик тканини, гвіздок, свічка, куб, таблиці.                                  

Творча робота учнів: 1.Написати твір-мініатюру з описом теплових явищ,

                                     в якому знаходяться фізичні помилки.

                                      2.Записати твір.

                                      3.Підібрати фізичні досліди.

                                    4. Підготувати повідомлення про практичне

                                      застосування явищ у житті людей, тварин,

                                      рослин; у виробничій діяльності людини,

                                      в побуті, на транспорті.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

 ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

 ІІІ.Мотивація уроку.

 ІV. План проведення уроку - змагання :

      1. Конкурс кмітливих «Хто знає краще, той відповідь дає швидше».

      2. Конкурс - гра «Чи знаєш ти формули?»

      3. Конкурс -  розв’язування задач.

      4. Конкурс - змагання любителів кросвордів.

      5. Конкурс ерудитів «Чудес не буває».

          Демонстрування дослідів з поясненням.

      6. Конкурс на кращий твір-мініатюру з фізичними помилками «Знайди помилку».

      7.Звіт про виконання домашнього завдання. Конкурс «Пошук».

 V. Рефлексія.

 VІ .Домашнє завдання

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності.

ІІІ.Мотивація уроку.                               

ІV. Проведення уроку - змагання 

 

І. Конкурс кмітливих

 Під час конкурсу розв’язуються учнями якісні задачі. Задачі записані      на карточках, представники команд витягують картки і відповідають на поставленні питання, пояснюють. Якщо не можуть дати відповіді, допомагають учасники команди, якщо не справляється команда – допомагає команда – суперник, але перша команда не отримує бали.

Питання:

 1.Чи швидше стане танути лід в теплій кімнаті, якщо накрити його шубою?

 2.Чи можливе в вакуумі поширення теплоти шляхом конвекції?

 3.Чому виходячи із води в спекотний літній день людина відчуває холод?

 4.Чому земля швидше просихає після дощу у вітряну погоду?

 5.Для чого крила літаків фарбують сріблястою фарбою?

    6.Чому в безвітряну погоду полум’я свічки встановлюється вертикально?

 7. Оренбурзькі хустки виготовлені з дуже тонких волокон козячого пуху.  Чому така хустка особливо добре захищає від холоду?

 8. Люди, які погано переносять спеку, користуються влітку на відкритому повітрі парасолькою, а в приміщенні – віялом. Поясніть призначення цих предметів.

 9.Для чого в південних широтах нашої країни місцеві жителі під час сильної спеки носять шапки - папахи і ватні халати?

 Відповіді оцінюються балами, коментуються вчителем.

                      

                                   ІІ. Конкурс – гра «Чи знаєш ти формули?»

 На сторонах великого куба написані формули, які вивчались з  теми

«Теплові явища»:         ;        ;     .                                                 .

 Учні з команди виходять і кидають кубик, формула яка «випала» записується на дошці: пояснюють її призначення  і фізичний зміст кожної величини, яка входить в цю формулу. Потім учасники команди – суперника задають в зв’язку з цією формулою питання , використовуючи таблиці.

Відповіді оцінюються балами, коментуються вчителем.

 

                                    ІІІ. Конкурс – розв’язування задач

 Під час конкурсу ( по одному учню з команди ) учні розв’язують розрахункові задачі на дошці. Задачі записані на карточках , проектуються на екран.

                                                 Задачі

 1. На скільки зміниться температура води об’ємом  100л, якщо вважати що вся теплота , яка виділяється при згоранні деревного вугілля  масою 500г, піде на нагрівання води.

 2. Скільки спирту потрібно спалити, щоб змінити температуру води масою 2кг від 14°C до 50°C, якщо вся теплота виділяється при згоранні спирту, іде на нагрівання води.

 3. Яка кількість теплоти пішла на  приготування води в полярних умовах із льоду масою 10кг, взятого при температурі -20°С, якщо температура води повинна бути  15°C?

 4. Яку кількість теплоти необхідно затратити, щоб із льоду масою 2кг, взятого при температурі  - 10°C  отримати кип’яток?

 5. Двигун внутрішнього згорання, здійснив корисну роботу,  яка дорівнює 23∙10  і витратив при цьому 2кг бензину. Розрахуйте ККД цього двигуна.

 6. Скільки енергії витрачено на нагрівання води масою 750г  від 20°C до температури кипіння і послідуюче утворення  пара масою 250г.

 Відповіді оцінюються, коментуються вчителем.

 

                       ІV.Конкурс – змагання любителів кросвордів

            Питання проектуються на екран проектором. Форма сітки ( заготовка ) на картках роздається кожному учню. Під карткою -  копірка і білий аркуш паперу. Кросворд потрібно  розв’язати , вписавши відповідь на картку. Після цього картки здають, а другий листок заповнений під копірку залишають для швидкої самоперевірки.

( Відповіді з готовим рішенням проектуються на екран.)

 Питання ( по горизонталі ):

 1. Як називається хаотичний рух молекул в тілі речовини?

 2. Вид теплообміну.

 3.Тепловий двигун, в якому пар  або газ повертають вал без допомоги поршня, шатуна.

 4. Посудина, яка зберігає їжу гарячою.

 5. Вид теплообміну, в якому енергія переноситься струменями газу або рідини.

 6. Приклад, який складається із двох посудин розділених повітряним проміжком.

 7. Вид теплообміну, який здійснюється у вакуумі.

 8. Енергія, яка визначається рухом і взаємодією молекул в тілі.

 9. Процес, обернений плавленню.

Вказівка:Якщо ви правильно відповіли, то у виділеному вертикальному

                стовпчику отримується назва приладу, без якого не можливо

                вивчати теплові явища.

 Сітка – заготовка:

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

                     

 

 

 

 

 Відповіді оцінюються балами, коментуються вчителем.

 

                          V. Конкурс ерудитів «Чудес не буває»                                 Учні демонструють досліди ( по 1 учню з команди ). Представники

команд суперників пояснюють спостережувані досліди.

 Відповіді оцінюються, коментуються вчителем.

         

             VІ. Конкурс на кращий твір-мініатюру з фізичними помилками

                                       «Знайди помилку»

 Невеликий твір - мініатюра з фізичними помилками прослуховується по черзі учасниками команд. Потрібно знайти фізичні помилки. Перемагає команда, яка знайде всі помилки.

 Відповіді коментуються .

 

              VІІ. Конкурс «Пошук» (перевірка домашнього завдання)

 Команди отримали завдання: знайти в додатковій літературі матеріал і підготувати невеличке повідомлення (2 – 3хв.) про практичне використання теплових явищ у житті людей, тварин, рослин; у виробничій діяльності людини, в побуті, на транспорті.

V. Рефлексія.

VІ .Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

                          

 

 Сучасний  урок..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Тема: « Теплові явища »

                 урок – змагання

                       у 8 класі

 

 

 

 

 

  В.М.Алтухова,  Кіровська  ЗОШ№1, Донецька  обл..

        

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

                                                                                                  

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку