До розіграшу
залишилось:
12 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок-тренінг "Безпечний Інтернет" (2-5 класи)

Про матеріал

Урок-тренінг "Безпечний Інтернет" для учнів 2-4 класів дозволяє дати можливість учням зрозуміти на яку небезпеку вони наражаються, спілкуючись у соціальних мережах, знаходячі нових знаймих-незнайомців. Завдяки формі проведення - тренінгу, учні зможуть відчути на собі наслідкитакого такого спілкування.

Перегляд файлу

Виховний захід «Безпечний Інтернет» 

Школяренко Н.І., вчитель Запорізької гімназії № 45

1

Мета тренінгового  заняття

Формування у дітей стійкої мотивації до безпечної поведінки у мережі Інтернет

2

Перелік конкретних завдань:

1.Ознайомити учнів з можливими небезпечними ситуаціями , що виникають при роботі в Інтернеті та   про шляхи їх подолання;

2.Формувати   в учасників розуміння необхідності  дотримання  правил безпечного користування ресурсами Інтернету. Вчити дітей  критично ставитись до інформації в Інтернеті і не повідомляти особисті дані.

3.Формувати навички безпечної поведінки при відвідуванні сайтів, блогів, твітерів  в Інтернеті.

4.

Формувати критичне мислення, вміння швидко приймати рішення,

 

3

Учасники:

Учні 2-4 класу, 9-10 років

4

Час, необхідний для проведення заняття:

40 хвилин

5

Зміст заняття

 

Вид діяльності

Опис діяльності

Тривалість

Вступ

—Сьогодні я хочу вас познайомити з новою країною, якої  ви не знайдете на жодній карті нашої планети і навіть в нашій Галактиці. Ця країна називається ОНЛЯНДІЯ. Вона розташована в мережі Інтернету і піклуються в цій країні про безпеку дітей, які потрапляють у  всесвітнє павутиння. Знайти ви її зможете за адресою www.onlandia.org.ua . Ви можете завжди завітати до неї і отримати багато цікавої  і корисної інформації.

5  хв

Мотивація до діяльності

Створення проблемної ситуації.

—Які  асоціації у вас виникають зі словом «Інформація»,

«Інтернет».(Складаються асоціативні кущі)

На дошці вивішуються зображення людей , таких, щоб учням важко було розподілити їх на будь-які групи.

—Подивіться на зображення цих людей. На які групи можна їх розподілити?(Діти висловлюють свої думки.) Приходять до висновку, що ми не можемо нічого сказати про цих людей, бо нічого про них не знаємо. Вони для нас «Незнайомці».

Сформулюйте за цими словами «Інтернет»,  «Інформація», «Незнайомці» тему нашого заняття.

«Як захистити себе від незнайомців в мережі Інтернет?»

Сьогодні ми будемо говорити про «Безпечний Інтернет»

Очікування

—Запишіть на листочках, які лежать у вас на столах, що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття і приберіть їх.

Колективне обговорення правил

—Нам доведеться працювати сьогодні з вами в групах, парах та всім разом, тому  нам треба домовитись про деякі правила роботи.(Діти пропонують правила, обговорюють колективно і записують їх на плакаті.)

4 хв

 

Інформативний блок №1

Розпочати нашу роботу я пропоную з перегляду відеоролику про можливу небезпеку в мережі Інтернет.

(video.yandex.ua/#search?text=онляндія безпечна веб-країна&where=all&filmId=26209812-00-12)

—Яких правил ви вже дотримуєтесь?

—Що нове почули?

4 хв

 

Інформативні вправи

Робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігри в колі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах

На цьому занятті під час ігор  я спробую вас переконати, що кожен з вас наражається на небезпеку потрапляючи в Інтернет.

Гра «Розкажи про себе»

Діти в парах, один одному, розповідають про себе так , щоб партнер міг його презентувати для всієї аудиторії.

Обговорення.

Учасники обмінюються своїми емоціями, новими враженнями один про одного.

Аналогія з мережею Інтернет.

Спілкуючись в Інтернеті , ви отримуєте інформацію про свого співрозмовника з його слів і маєте їй довіряти.

Чи завжди вона правдива?

Гра «Впізнай, хто це?»

Один учасник виходить,  а решта домовляються, про кого  говоритимуть.  Потім  запрошують того, хто вийшов, стати в центрі   кола. Учасники дають характеристику одному з товаришів (наприклад, «ця людина любить подорожувати, вона має вдома собаку, її улюблена квітка — троянда...»), а той, хто в колі, намагається вгадати, про кого йдеться.

Обговорення.

—Чи легко вдалося впізнати людину про яку всі розповідали?

Аналогія з мережею Інтернет.

Спілкуючись в Інтернеті, ми можемо, навіть, не впізнати того, про кого вже давно знаємо.

Гра «Асоціації»

Ведучій  дає завдання учасникам: вони мають промовити будь-яке слово для сусіда зліва, а його завдання назвати швидко перше слово-асоціацію, яке прийшло йому на думку.

Його сусід зліва промовляє своє слово-асоціацію — і так далі по порядку.

У фіналі голосно промовляється останнє слово. Звісно перше і останнє слово— це зовсім різні слова.

Обговорення.

Учасники обмінюються своїми емоціями.

Аналогія з мережею Інтернет.

Це стосується і достовірності інформації у мережі Інтернет. Нам говорять одне, а почути можна зовсім інше. Люди не завжди уявляють одне і теж саме, отримуючи інформацію.

Гра  «Термінатор»

Кількість учасників гри повинна бути кратна трьом. Ведучій пояснює правила. Всі учасники беруть участь у грі. Вони отримують стікери різного кольору і наклеюють їх на свій одяг. Завдання полягає в тому, щоб не загубити і не втратити ці стікери. Ведучий буде показувати на будь-кого з учасників та давати команди: «міксер!», «пральна машинка!», «слон!», «тостер!».

На кожну команду всі учасники повинні виконати відповідні дії. Наприклад, тренер показує на одного учасника та промовляє: «Міксер!» Учасник, на якого показав тренер, піднімає руки та промовляє голосно звук «вжик», а учасники зліва та справа рухаються навколо своєї осі під його руками. Усі інші пропорційно розміщуються по троє і також виконують ці дії.

Якщо лунає команда «пральна машинка!», учасник, на якого показав тренер, починає крутити головою, а ті, що знаходяться зліва та справа, руками роблять велике коло, в якому і крутить головою їхній партнер по грі. Всі інші учасники пропорційно розміщуються по троє і також виконують ці дії.

Команда «слон!», учасник, на якого показав тренер, витягує вперед складені руки («хобот»), а учасники зліва та справа імітують руками великі вуха слона. Решта пропорційно розміщуються по троє і також виконують ці дії.

Звучить команда «тостер!», учасник, на якого показав тренер, починає підстрибувати на одному місці, а учасники зліва та справа складають руки та піднімають їх вгору. Між цими руками і плигає «тост». Всі інші учасники пропорційно розміщуються по троє і також виконують ці дії.

Ведучий повідомляє тільки 2-3 обраним учасникам їхнє особливе завдання. Як тільки тренер скаже «термінатор!», ці учасники повинні якомога швидше забрати стікери в інших учасників.

Коли учасники добре зрозуміли правила гри і швидко орієнтуються після кожної команди, тренер несподівано для всіх дає команду «термінатор!». Звісно, більшість учасників не розуміє, яку саме дію треба виконувати. Але в цей час 2-3 учасники, які знають нюанси гри, користуючись розгубленістю решти учасників, швидко забирають стікери, які всі, згідно з правилами, повинні пильно берегти. У результаті більшість із них втратить свої стікери — їх заберуть «термінатори», яким із самого початку були відомі всі правила гри.

Обговорення.

—Чи сподобалася вам гра? Чому? (учасники не знали всіх правил).

—Чому ви не зберегли свої стікери? Що вам заважало?

—Чи незнання правил гри може виправдати той факт, що ви не зберегли стікери, адже ви чітко знали умову гри: берегти стікери?

Аналогія з мережею Інтернет.

У більшості випадків діти, відвідуючи сайти із дорослим або небажаним для них контентом, не усвідомлюють тих небезпек, на які можуть наразитися. Мета авторів цих сайтів - ввести дітей у такий психологічний стан, щоб вони втратили пильність. Оскільки діти не знають справжньої мотивації авторів цих сайтів, вони досить легко можуть потрапити у халепу.

Діляться на 4 команди за порами року.

Гра «Хор тварин»

Заздалегідь готується 5-6 аркушів із зображенням тварин: корови, порося, осла, собаки, кота, кози.

Лідер команди витягує один аркуш із зображенням тварини.

Завдання для команд. Необхідно проспівати декілька куплетів відомої пісні мовою тварини, яку вони обрали.

Обговорення.

—Чи легко було виконати це завдання? Чому?

Аналогія з мережею Інтернет.

Спілкуючись у соціальних мережах або за допомогою миттєвих повідомлень у мережі Інтернет, ми зустрічаємо незнайомі нам вислови або символи. Це певний сленг, який треба знати, якщо хочеш розуміти співрозмовника.

Гра «Шикуйсь за зростом»

   Учасникам  зав’язують очі і пропонують   вишикуватися в шеренгу за зростом.

Обговорення.

Діти діляться своїми враженнями від гри.

Аналогія з мережею Інтернет.

В мережі Інтернет нам доводиться так само на помацки виконувати будь які дії.

Гра «Тілоохоронці»

Тренер просить вийти до нього 6 учасників. Кожен з них отримує свою роль, написану на аркуші паперу форматом А-4: «Оля», «Охоронець» - 3 хлопці, «Хуліган», «Вірус» -1 дівчина.

Тренер розповідає історію про відому VІР-персону «Олю». «Оля» знаходиться посеред приміщення. Її охороняють три «охоронці». їхнє завдання - не підпустити «хулігана» до «Олі». Завдання «хулігана» —доторкнутися до «Олі». Тренер пропонує «Хулігану» спробувати доторкнутися до «Олі». Звісно, це неможливо, бо три хлопці-«охоронці» сумлінно виконують свої обов'язки. Але в цей час у гру вступає «вірус», який торкається до «охоронців», і вони «починають хворіти» - виходять із гри. «Оля» залишається сама. Питання до всіх учасників-глядачів: «Що тепер заважає «хулігану» доторкнутися до «Олі»? (Нічого).

Обговорення.

Запитання до «Олі»:

—Як ви себе почували в оточенні трьох «охоронців»?

Запитання до «хулігана»:

—Як ви себе почували, коли ми запропонували вам доторкнутися до «Олі», яка була оточена «охоронцями»?

Запитання до «Олі»:

—Як ви себе почували, коли ваші «охоронці» зникли?

Аналогія з мережею Інтернет.

Усі ми користуємося електронною поштою. Ми почуваємося дуже комфортно, коли знаємо, що наші листи захищені. Якщо ж наша охорона(брандмаузер) вимкнута, ми одразу наражаємося на  реальну небезпеку: в будь-який час до нас може «завітати» «хуліган» і видалити всі наші важливі листи або скористатися нашою скринькою.

25 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інформативний блок 2

Одним із способів захистити себе в Інтернеті є вибір ніків і паролей. Доберіть синоніми до слова «НІК» ( ім’я, псевдонім, прізвисько).

В Інтернеті спілкується дуже багато людей і щоб приєднається до них, необхідно вибрати собі ім'я. Кожен користувач Інтернету має свій нік. Користуватися своїм ім'ям вдається не завжди, якщо ви не власник унікального імені. І кожному користувачеві хочеться, щоб його ім’я було неповторним і привертало до себе увагу. Як  же можна вибрати собі нік.

  Як правило, люди вибирають собі  один постійний нік і підписуються ним скрізь і завжди.

Нік відображає внутрішній світ людини, його характер, настрій, поведінку, індивідуальність.
Для того, аби привернути увагу  ще використовуються різні прийоми —чергування великих і малих літер, написання подвоєних або потроєних букв, чергування букв і цифр, букв і знаків і т.п. Наприклад:  ҉♥свОбОднАЯ♥҉♥,  °•★ТвоЁ_©☼лнцЕ★•°,  Dﻉвуш]{@,  *ВеСна*,  [♥♥♥бІлЯВ۞Чк@♥♥♥], Ангело4е|{.

Способом захисту особистої інформації є вибір паролю.

—Яких же правил треба дотримуватись вибираючи собі пароль?

6 хв

Робота в групах

Діти діляться на 5 груп за  різнокольоровими папірцями.

Кожна група придумує собі НІК і ПАРОЛЬ, аргументуючи свій вибір.

 

Завершення тренінгу

Учасники стають у коло, кладуть руки одне одному на
плечі й тричі кажуть: «Ми — молодці».

6 хв

 

Узагальнення

Останнє слово ведучого:

—Сьогодні на уроці ми з Вами провели тренінг «Безпечний Інтернет» і дізнались, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам‘ятати правила Інтернет-безпеки.

 

 

 

Оцінка тренінгу (критерії успіху)

Рибка

 

 

Обладнання :

Аркуші паперу А-3, А-4, стікери, фломастери, маркери, портрети «незнайомців», шарфи для зав’язування очей.

 

 

Додатки та роздатковий матеріал до тренінгу:

Картинки тварин; ролі, написані на аркуші паперу: «Охоронець» - 3 хлопці, «Хуліган», «Вірус»;

 

 

 

Ресурси

 

 

 

 

www.onlandia.org.ua

video.yandex.ua/#search?text=онляндія безпечна веб-країна&where=all&filmId=26209812-00-12

http://wiki.ciit.zp.ua

http://www.fid.su/projects/saferinternet/year/photovideo/

* Матеріали, отримані в ході тренінгу програми «Онляндія».

* Методичні рекомендації для проведення занять на тему: «Безпечний Інтернет для дітей» (автори: Швед О., Євсюкова М.

*Селевко

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
8 січня
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку