Урок-тренінг інформатики в 7-му класі "Табличні інформаційні моделі",

Про матеріал
Урок-тренінг інформатики в 7-му класі "Табличні інформаційні моделі", з використанням технології активного методу навчання Плановані освітні результати:  предметні - уявлення про табличних моделях як різновиду інформаційних моделей;  міжпредметні - вміння відриву від конкретних ситуативних значень і перетворення об'єкта з чуттєвої форми в модель, де виділені істотні характеристики об'єкта; вміння смислового читання, вилучення необхідної інформації, визначення основної та другорядної інформації;  особистісні - здатність пов'язати навчальний зміст з власним життєвим досвідом, зрозуміти значення інформаційного моделювання як методу пізнання навколишньої дійсності.
Перегляд файлу

Урок-тренінг інформатики в 7-му класі "Табличні інформаційні моделі", з використанням технології активного методу навчання

Плановані освітні результати:

  • предметні - уявлення про табличних моделях як різновиду інформаційних моделей;
  • міжпредметні - вміння відриву від конкретних ситуативних значень і перетворення об'єкта з чуттєвої форми в модель, де виділені істотні характеристики об'єкта; вміння смислового читання, вилучення необхідної інформації, визначення основної та другорядної інформації;
  • особистісні - здатність пов'язати навчальний зміст з власним життєвим досвідом, зрозуміти значення інформаційного моделювання як методу пізнання навколишньої дійсності.

Які вирішуються навчальні завдання:

  • розширити уявлення про моделі і моделювання;
  • сформувати / систематизувати уявлення про табличних моделях як різновиду інформаційних моделей;
  • сформувати / актуалізувати вміння створення і модифікації таблиць.

Основні поняття, що розглядаються на уроку:

  • таблична інформаційна модель;
  • таблиця типу «об'єкти-властивості»;
  • таблиця типу «об'єкти-об'єкти-один».

Використовувані на уроку засоби ІКТ:

  • персональний комп'ютер (ПК) вчителя, мультимедійний проектор, екран;
  • ПК учнів.

Електронні додатки до підручника:

1) презентація «Табличні інформаційні моделі»;

2) файли-заготовки.

Тип уроку: урок пояснення нового матеріалу.

План уроку

Фаза 1. Початок освітнього заходу - 10 хв

1.1. Привітання / ініціація - 3 хв

1.2. Цілепокладання або занурення в тему - 4 хв

1.3. Формування очікувань / освітніх ефектів - 3 хв

Фаза 2. Робота над темою - 24 хв

2.1. Інтерактивна лекція - 4 хв

2.2. Опрацювання змісту теми учнями - 6 хв

2.3. Фізкультхвилинка - 2 хв

2.4. Самостійне опрацювання змісту теми учнями - 12 хв

Фаза 3. Завершення освітнього заходу - 6 хв

3.1. Підведення підсумків - 4 хв

3.2. Домашнє завдання - 1 хв

3.3. Прощання - 1 хв

Конспект уроку

Фаза 1. Початок освітнього заходу - 10 хв

Привітання / ініціація - 3 хв

Використовуваний метод «Дерево настрою».

Ключові компетенції:

Вчимо:

  • Визначити свій настрій
  • Контролювати свої емоції і виражати їх в знаковій формі
  • Поважати чужу точку зору

Розвиваємо:

  • Уміння слухати товаришів і вчителя

Мета: створити сприятливу обстановку для учнів на уроку.

Устаткування і матеріали: (в залежності від того, що є у вчителя в наявності: інтерактивна дошка або слайд до презентації або мальований плакат з картинками)

Попередня підготовка: підготувати слайд, підібрати картинки, закріпити і чи застосувати до картинок утиліту множинного копіювання.

Технологія проведення: Учитель запрошує до дошки по одному учню. Учні «наряджають» дерево і простір навколо нього. Учитель теж бере участь (на початку або в кінці, по ситуації).

Примітка. Учень може відмовитися від виходу до дошки, в цьому випадку примушувати його не варто, відповідь біля дошки - справа добровільна, учень повинен сам захотіти брати участь.

Варіант проведення: можна не готувати картинки, а дозволити учням малювати на дошці свій настрій за допомогою маркера.

Інструкція учням:

Учитель: Діти, здрастуйте! Подивіться на дошку, яке тут гарне дерево. Давайте нарядимо його і галявину навколо нього відповідно до вашим настроєм. Постарайтеся зараз оцінити ваш стан і повісити ту картинку, яка до вас ближче. Я пропоную вам зображенні: сонечко - якщо у вас гарний настрій; портфель - якщо ви готові вчитися; колобок - якщо ви втомилися; кулька - якщо ви чекаєте чогось хорошого від уроку; яблуко - якщо у вас все добре. Я б теж хотіла взяти участь! У мене чудовий настрій, і я повішу «сонечко» ось сюди.

Цілепокладання. Час - 4 хв. Використовуваний метод: «Мозкова атака».

Ключові компетенції:

розвиваємо:

  • Теоретичне мислення, навички аналізу, зіставлення
  • Інтерес до предмету
  • Увага
  • Уміння слухати і виділяти головне

Мета: забезпечити концентрацію уваги на початок уроку, підвищити інтерес до знання, до уваги учнів.

Устаткування і матеріали: інтерактивна дошка, проектор, слайд до презентації.

Попередня підготовка: підготувати слайди.

Технологія проведення: Учитель зачитує питання, учні відповідають на них.

Варіанти проведення: питання можна роздрукувати - по одну примірнику на парту, учні записують на них свої відповіді (при відсутності проектора)

Інструкція учням

Учитель: Я пропоную вам провести «Мозкову атаку» і відповісти на мої запитання:

- Прочитай текст і дай відповідь на питання:

1) Про оцінках скількох учнів говориться в тексті?

2) З яких предметів наведені річні оцінки?

3) Скільки учнів мають тільки відмінні оцінки?

читають текст, намагаються відповісти на питання і бачать, що зазнають труднощів

4) Модель якої форми можна створити для цієї інформації, щоб швидко відповісти на всі питання?

найкраще табличну модель

- Так як нам назвати тему уроку?

(Відповідь: Табличні інформаційні моделі)

- Тема уроку - «Табличні інформаційні моделі», запишіть її зошит, на полях запишіть число.

- Складіть цілі на цей урок

Згадати: якими табличними моделями ми користуємося;

Дізнатися: про види табличних моделей;

Навчитися: будувати табличні моделі за допомогою програм.

Формування очікувань / освітніх ефектів, час - 3 хв, використовуваний метод: «Долонька».

Ключові компетенції:

  • Уміння планування і прогнозування - передбачення результату і рівня засвоєння, його тимчасових характеристик;
  • Уміння планувати навчальне співробітництво, визначати цілі, функції учасників, способи їх впливу.

Мета: з'ясувати очікування і побоювання учасників уроку.

Устаткування: долоньки, вирізані з кольорового паперу; фломастери або маркери (по два на кожну парту).

Попередня підготовка: вирізати долоньки за кількістю осіб у класі, приготувати фломастери або маркери, прикріпити на дошку магніти за кількістю осіб у класі.

Технологія проведення. Учні беруть долоньки і на кожному пальчику пишуть відповідь на питання: «Чого я чекаю від сьогоднішнього уроку?» а в центрі (на долоньці) пишуть відповідь на питання «Чого я боюся сьогодні на уроку?»

Примітка: Заповнювати всі пальчики - необов'язково. У міру готовності учні виходять до дошки і закріплюють свої долоньки, учитель зачитує вголос побоювання і очікування (за бажанням деяких хлопців).

Варіант проведення: при наявності часу учні самі можуть обвести свою долоню, вирізати і записати.

Інструкція учням.

Учитель: Діти, у вас на партах лежати долоньки і фломастери. Зараз на пальчиках вам потрібно написати відповідь на питання: «Чого я чекаю від сьогоднішнього уроку?». Заповнювати всі пальчики необов'язково. А в центрі (на долоньці) запишіть відповідь на питання «Чого я боюся сьогодні на уроці?». Хто готовий - вийдете до дошки і прикріпіть свої долоньки до дошки магнітами. Не зволікайте, пишіть так як ви думаєте, у вас всього дві хвилини. (Учні заповнюють і прикріплюють). Давайте подивимося, які побоювання і очікування присутні сьогодні на нашому уроці. (Зачитує за бажанням деяких учнів)

Фаза 2. Робота над темою

2.1. Інтерактивна лекція, час - 4 хв, використовувані методи «Від часткового до загального».

Ключові компетенції:

Розвиваємо:

  • Навички індуктивного умовиводи
  • Уміння висловлювати свої думки
  • уявлення про види знакових моделей, записаних за допомогою словесних описів в різних стилях.

Формуємо:

  • сутність аналогії
  • навички саморозвитку

Мета: повідомлення нової теми.

Обладнання: дошка, проектор.

Попередня підготовка: підготувати слайди, відео для пояснення нової теми, якщо в учнів немає робочих зошитів, то роздрукувати завдання для кожного учня.

Технологія проведення. Учні переглядають відеоролик і виконують завдання в робочих зошитах або на аркушах.

Варіанти проведення: немає

Учитель: Хлопці, зараз ми з вами подивимося фрагмент відеоролика з нашої теми. (Дивляться). Якщо у вас немає питань, то переходимо до виконання завдання  (Додаток №1).

(Вчитель проходить по класу, перевіряє роботи деяких учнів, вказує на помилки)

2.2. Опрацювання змісту теми учнями, час - 6 хв, використовуваний метод: «До і після».

Ключові компетенції

розвиваємо:

  • Навички роботи з текстом
  • Уміння висловлювати свої думки
  • Уміння коригувати свою діяльність

Формуємо поняття:

  • Типи таблиць «Об'єкти-властивості» і «Об'єкти - об'єкти - один».

виховуємо:

  • Цілеспрямованість і наполегливість в досягненні мети, а також готовність співпрацювати і надавати допомогу тим, хто її потребує.

Мета: вміння відбирати потрібну інформацію з наявного джерела, працювати з текстом.

Обладнання: аркуші для роботи в парах.

Попередня підготовка: підготувати завдання і роздрукувати.

Технологія проведення: учні працюють в парах. Після виконання завдання проходить обговорення. Результати роботи виводяться на екран, проводиться самоперевірка. Після обговорення учні самостійно оцінюють свою роботу.

Варіанти проведення: розбити хлопців на парти можна жеребкуванням (при наявності часу)

Учитель: Отже, діти зараз ми з вами будемо занурюватися в тему. Для цього використовуємо прийом «До і після». Працювати будемо в парах. У вас на партах лежать аркуші із завданнями. Інструкція для виконання завдання там же. Виконавши це завдання ви з'ясуєте, якими табличні моделі бувають і які їхні властивості. (Працюють в парі з роздруківці) Додаток №2

А зараз діти, ми проведено з вам самоперевірку. (Звіряють відповіді, виставляють оцінки)

2.3. розминка, час: 2 хв, використовуваний метод: «Фізкультхвилинка».

Ключові компетенції:

Розвиваємо: навички здорового способу життя.

Мета: зберегти здоров'я учнів, підвищити рівень енергії учнів, допомога їм прийти в бадьорий настрій.

Устаткування: ролик «Фізкультхвилинка для очей», проектор.

Попередня підготовка: скачати готовий ролики придумати свій.

Технологія проведення: учні очима стежать за рухами героя на екрані.

Варіанти проведення: учні самі можу провести фізкультхвилинку або вчитель проводить під будь-яку спокійну музику.

Учитель: Ми сьогодні багато справ переробили - прийшов час трохи відпочити. Встаньте, будь ласка зі своїх місць. Нас чекає Фізкультхвилинка! (Діти виконують рухи героя в ролику). Спасибі діти! Сідайте на свої місця.

2.4. Самостійне опрацювання змісту теми, час: 12 хв, використаний метод: «Комп'ютерний практикум».

Ключові компетенції:

навчимося:

  • додавати рядки і стовпці в таблицю;
  • видаляти рядки і стовпці з таблиці;
  • об'єднувати елементи таблиці;
  • будувати табличні моделі.

Мета: забезпечити закріплення теми.

Обладнання: комп'ютери для учнів, файли для роботи.

Попередня підготовка: скопіювати файли для роботи на учнівські комп'ютери.

Технологія проведення: Учні працюють самостійно за комп'ютером, при необхідності вони можуть консультуватися з учителем.

Варіанти проведення: при відсутності в класі комп'ютерів для кожного учня можливо спільне виконання завдань на інтерактивній дошці.

Учитель: Діти, будь ласка, сідайте за комп'ютери - там у ваших папках вже є папка «Табличні інформаційні моделі, в якій вас чекає цікаве завдання. Постарайтеся його виконати. (Учні виконують практичну роботу №2. Завдання №1. Стор. 47 підручник)

Фаза 3. Завершення освітнього заходу

3.1. Підбиття підсумків, час - 4 хв, використовуваний метод «Все у мене в руках».

Ключові компетенції:

розвиваємо:

  • вміння встановлювати зв'язки між результатами навчання та тим, що спонукає до діяльності;
  • вміння оцінки - виділення і усвідомлення того, що вже засвоєно і що ще підлягає засвоєнню, усвідомлення якості та рівня засвоєння.

Мета: з'ясувати, що вийшло у кожного учня, а що ні.

Обладнання: фломастери або маркери.

Попередня підготовка: долоньки вже висять на дошці.

Технологія проведення: учні знімають з дошки свої долоньки. Уважно читають, що на них написано. Якщо їх очікування не збулося, то потрібно відірвати пальчик, на якому було написано очікування. Якщо не збулося побоювання, то потрібно його закреслити на долоньці хрестиком. Модифіковані долоньки прикріплюються назад до дошки.

Варіанти проведення: отриманий результат може озвучити учень або кожен учень самостійно.

Учитель: на початку уроку ми з вами підписали долоньки. Зніміть з дошки кожен свою. На пальчиках написано, чого ви очікували від уроку. Якщо раптом ваше очікування не збулося, відірвіть цей пальчик. У центрі долоні записані ваші побоювання. Якщо не збулося побоювання, то потрібно його закреслити на долоньці хрестиком, інакше - залишити недоторканим. Долоньки прикріпіть назад до дошки. На це все вам дається три хвилини.

3.1. Домашнє завдання,  час: 1 хв,

Ключові компетенції: формування навичок самоорганізації.

Мета: дати завдання додому для осмислення вивченого на уроку.

Обладнання: дошка, проектор, слайд «домашнє завдання».

Попередня підготовка: підготувати слайд.

Технологія проведення: учні записують завдання в щоденники.

Учитель: Діти, будинки ще раз осмислити те, що ми робили на уроку. Запишіть домашнє завдання. §2.2 (с. 39-46), стор.47 №5 (письмово в зошит).

3.2. прощання, час - 1 хв, використовуваний метод «Дерево настрою».

Ключові компетенції:

вчимо:

  • Визначити свій настрій
  • Контролювати свої емоції і виражати їх в знаковій формі
  • Поважати чужу точку зору

розвиваємо:

  • Уміння слухати товаришів і вчителя

Мета: відстежити зміни емоційного настрою учнів.

Устаткування і матеріали: (в залежності що є у вчителя в наявності: інтерактивна дошка або слайд до презентації або мальований плакат з картинками).

Попередня підготовка: не потрібно.

Технологія проведення: Учитель повертається до 1 слайду. За бажанням учні можуть змінити свої фігури на інші значки.

Учитель: Наш урок підійшов до кінця. Хочу сказати вам спасибі за вашу активність і вашу роботу! Але перш ніж попрощатися, згадаємо, що на початку уроку ми «наряджали» дерево своїм настроєм. Якщо у кого-то настрій змінився, то ви можете підійти до дошки і змінити картинку (бажаючі виходять і змінюють зображення). До побачення, діти!

docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку