Мета:формувати у дітей систему уявлень про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, їх будову, класифікацію та різноманітність у своїй місцевості;продовжити формування базових компетентностей учнів з теми «Гриби» шляхом пошукової діяльності суб’єктів навчального процесу із використанням мультимедійних засобів та елементів інтерактивної взаємодіі в групах;ознайомити учнів з поняттями їстівні гриби, отруйні гриби;вчити виявляти ознаки грибів і за ними розпізнавати їстівні та отруйні гриби на малюнках, фото під час виконання практичних завдань;формувати уявлення про значення грибів у природі, про цінність їх для людей, про необхідність охорони грибів, правильне їх збирання;формувати здатність учнів застосовувати отримані знання, уміння та навички для розв’язання природознавчих задач і життєвих ситуацій;розвивати вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою літературою, висловлювати власні судження, перевіряючи їх правильність, доводити твердження, обґрунтовувати висновки, розвивати вміння працювати самостійно і в групі;розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, допитливість, пізнавальну активність, творчі здібності, емоційний настрій дитини;виховувати особистісні якості школяра, його екологічну культуру, поведінку, що відповідає нормам морального, етичного, естетичного, здоров’язбережувального (без загрози життю) ставлення до природи, прагнення охороняти і примножувати природу рідного краю.
Вступна частина. Вітання. Діти стоять у колі.– Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Давайте привітаємось,Давайте посміхнемося,Давайте в очі глянемо,І нам тепліше стане. Раз рука, два рука,Раз плече, два плече. Голова вліво, вправо подивились,Посміхнулись, привітались. Повторення правил– Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати.
Повідомлення теми і мети тренінгу– Сьогодні на адресу школи надійшов електронний лист від Білочки. Любі мої другокласники!До лісу прийшла чародійка Осінь. Це моя улюблена пора року. Адже вона дарує багато грибів, які я надзвичайно полюбляю. А які тільки бувають гриби! Їх сила-силенна найрізноманітніших! Такі гриби привабливі, так цікаво їх збирати, – бо вони ж ховаються, ніби в піжмурки з тобою грають! Я назбирала багато грибів. Але не знаю як вони називаються, які з них їстівні, а які отруйні. Допоможіть мені зібрати в кошик лише їстівні гриби. Ваша Білочка– Дорогі дітки щоб допомогти Білочці треба старанно попрацювати. Тож беремося до роботи.
Основна частина. Вправа «Мозковий штурм»– Зараз перевіримо, що ви знаєте про гриби? – Діти, як дізнатися, їстівний чи отруйний гриб? (Перевірити)– Як перевірити? (Відшукати інформацію в підручнику, енциклопедії, інтернеті)– Якій інформації ми можемо довіряти? (В підручнику)– Чому? (Тому, що перевірено)– А зараз ми відправляємось у віртуальну подорож “Осінній ліс”. Відео “Гриби в Карпатах”Джерело: ( https://www.youtube.com/watch?v=y. K4 Kkyp. Mv. DY )
Лунає мелодія “Звуки лісу” Діти виконують руханкуhttps://www.youtube.com/watch?v=ym. Ik_B4 JP2 M{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дружно в ліс ми всі пішли,Скільки тут грибів знайшли!Ось опеньок, боровик,Підберезовик, лисичка,Маслючок і печериця,Сироїжка й білий гриб!В кошики гриби збирали,Доки повними не стали. Ще й побігали ми трішки,Натомили свої ніжки. Поверталися бадьорі,А про це вже знали в школі.– крокують– показ руками вправо, вліво– нахил вправо, вліво– присідають, збирають– оберти вправо, вліво, показують– нахил вправо, вліво– збирають руками– показують повний кошик– біжать– навколо себе крутяться– крокують– махають рукою привіт
Вправа “Грибок”Діти підходять до столу і беруть собі картину із зображенням гриба. Повертаються за парту та визначають за допомогою підручника ст. 109-110 який гриб вони зірвали. Таким чином діляться на дві групи: “Їстівні гриби”, “Отруйні гриби”Кожна група складає пазл Гриба та знайомиться із будовою гриба. Вправа “Портрет гриба”І група характеризує зовнішній вигляд їстівних грибівІІ група характеризує зовнішній вигляд отруйних грибів Флеш картка (медіаекспресія)Джерело:( https://www.youtube.com/watch?v=s. WFfb8 Fw. CHc )
Розповідь вчителя про отруйні гриби.– Діти, а чи знаєте ви, кому потрібні отруйні гриби? Хто ними харчується?Отруйні гриби приводять до отруєння, порушення здоров’я, навіть смерті людини, але їх споживають тварини (лосі, кабани, білки, миші). А ще гриби мають лікувальні та інші властивості. Погляньте на малюнок.https://www.youtube.com/watch?v=PTAm. Du. L2hg8 Музично-ритмічна вправа « Грибочки»Розповідь вчителя про отруйні гриби.– Діти, а чи знаєте ви, кому потрібні отруйні гриби? Хто ними харчується?Отруйні гриби приводять до отруєння, порушення здоров’я, навіть смерті людини, але їх споживають тварини (лосі, кабани, білки, миші). А ще гриби мають лікувальні та інші властивості. Погляньте на малюнок.
Список використаних джерел та літератури:Єлін Ю. Я., Коз’яков С. М. Гриби. Гриби України: Атлас-довідник / За ред. В. П. Гелюти. – Київ. Екологія грибів: моногр. / Г. Л. Антоняк, З. І. Калинець-Мамчур, Н. О. Бабич, Н. Є. Панас. – Львів. Підручник. « Я дослджую світ» 2 клас Тетяна Гільберг. Зошит з друкованою основою Т. П. Єреськоhttps://www.youtube.com/watch?v=y. K4 Kkyp. Mv. DY .https://www.youtube.com/watch?v=s. WFfb8 Fw. CHc.