Уроку-тренінг: «Трикутник вогню»
Мета: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння, навчити самотужки загасити невелику пожежу.
Навчальні завдання.
Учні повинні навчитись:
називати три умови виникнення горіння;
наводити приклади джерел займання;
розпізнавати, наводити приклади легкозаймистих, важко займистих, негорючих матеріалів;
пояснювати значення кисню для підтримання процесу горіння;
вміти навести приклади виникнення побутових пожеж;
правильно діяти при виникненні пожежі.
Тема уроку-тренінгу: «Трикутник вогню»
Автор: вчитель другої категорії Бідненко Ксенія Петрівна
Мета: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння, навчити самотужки загасити невелику пожежу.
Обладнання і матеріали: папір А1, стікери, презентація, проектор, маркери, папірці, ручки, склянка з піском та свічкою, сірники, тарілка, крейда, таблички з написами «Правильно», «Не правильно».
Цільова аудиторія: (учасники тренінгу): учні 5 класу.
Навчальні завдання.
Учні повинні навчитись:
називати три умови виникнення горіння;
наводити приклади джерел займання;
розпізнавати, наводити приклади легкозаймистих, важко займистих, негорючих матеріалів;
пояснювати значення кисню для підтримання процесу горіння;
вміти навести приклади виникнення побутових пожеж;
правильно діяти при виникненні пожежі.
І. Вступна частина:
Зворотний зв’язок (перевірка домашнього завдання)
Виявлення очікувань
Вправа «Полуниці»
На листі А1 заздалегідь намальований кошик.
Дітям роздають стікери в формі полуниць, на яких вони записують очікування, які прикріплюють навколо кошика, а після закінчення
тренінгу ті сподівання, що справдилися, «складають» до кошика.
Вправа «Знайомство»
Назвати своє ім’я та висловити побажання групі під час тренінгу, які починаються на першу літеру вашого імені, починаючи з тренера (вчителя).
Правила тренінгу
Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом нашої зустрічі (правила записуються на дошці):
ІІ. Основна частина:
Міні-лекція з елементами бесіди
Вчитель демонструє геометричну фігуру – паперовий трикутник
Демонстрація досліду .
Запалити свічку в склянці, через декілька хвилин, коли добре горітиме, накрити щільно тарілкою.
Вогонь можна загасити, якщо накинути товсту тканину, ковдру, килим, але вони не повинні бути синтетичними.
Яка умова при цьому зникне?
Руханка «Вогонь» - вправа на зняття емоційного і м’язового напруження.
Всі підвелися зі стільців. Тренер спочатку роз’яснює вправи.
Вправа «Сиплеться листя»
Вихідне положення: стати на безпечній відстані один від одного так, щоб можна було рухати розкинутими руками вгору, вниз.
Вправа «Загорівся сірничок»
Витягнути руки вперед, три рази поплескати.
Вправа «Подув вітерець»
Руки вгору, порухали долонями вперед, назад.
Вправа «Розгорілось полум’я»
Розкинути руки в сторони, робити повороти тулубом вліво, вправо.
Вправа «Пішов дощ, загасив полум’я»
Поплескати долонями по колінах.
Коли ознайомились з рухами, група повторює за тренером.
Практичний блок:
Відповіді на запитання
Вчитель демонструє картки з горючими речовинами, учням потрібно сказати, до якої групи належить речовина (горючі, важко займисті, негорючі та пояснити свою відповідь).
Аналіз історій і ситуацій
Вправа «Правильно» - «Не правильно»
На підлозі намалювати умовну шкалу, на один край якої покласти надпис «Правильно», на інший – «Не правильно».
Умови вправи: учні стають посередині намальованої шкали, вчитель зачитує ситуації, діти повинні вирішити на який бік перейти і пояснити свій вибір. Якщо учень помиляється, вчитель повинен толерантно виправити.
ІІІ. Заключна частина:
Вчитель: