Урок-тренінг: «Трикутник вогню»

Про матеріал

Уроку-тренінг: «Трикутник вогню»

Мета: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння, навчити самотужки загасити невелику пожежу.

Навчальні завдання.

Учні повинні навчитись:

називати три умови виникнення горіння;

наводити приклади джерел займання;

розпізнавати, наводити приклади легкозаймистих, важко займистих, негорючих матеріалів;

пояснювати значення кисню для підтримання процесу горіння;

вміти навести приклади виникнення побутових пожеж;

правильно діяти при виникненні пожежі.

Перегляд файлу

Тема уроку-тренінгу: «Трикутник вогню»

Автор: вчитель другої категорії  Бідненко Ксенія Петрівна

Мета: ознайомити учнів з умовами виникнення процесу горіння, навчити самотужки загасити невелику пожежу.

Обладнання і матеріали:  папір А1, стікери, презентація, проектор, маркери,  папірці, ручки, склянка з піском та свічкою, сірники, тарілка, крейда,  таблички з написами «Правильно», «Не правильно».

Цільова аудиторія: (учасники тренінгу): учні 5 класу.

Навчальні завдання.

Учні повинні навчитись:

називати три умови виникнення горіння;

наводити приклади джерел займання;

розпізнавати, наводити приклади легкозаймистих, важко займистих, негорючих матеріалів;

пояснювати значення кисню для підтримання процесу горіння;

вміти навести приклади виникнення побутових пожеж;

правильно діяти при виникненні пожежі.

І. Вступна частина:

Зворотний зв’язок (перевірка домашнього завдання)

Виявлення очікувань

Вправа «Полуниці»

На листі А1 заздалегідь намальований кошик.

Дітям роздають стікери в формі полуниць,  на яких вони записують очікування, які прикріплюють навколо кошика, а після закінчення

тренінгу  ті сподівання, що справдилися, «складають» до кошика.

Вправа «Знайомство»

Назвати своє ім’я та висловити побажання групі під час тренінгу, які  починаються на першу літеру вашого імені, починаючи з тренера (вчителя).

Правила тренінгу

Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом нашої зустрічі (правила записуються на дошці):

  1. Толерантність один до одного (повагу, тактовність, терпіння, співчуття, товариськість, рівність, люб'язність, інтелігентність). 
  2. Добровільна участь.
  3. Правило однієї піднятої руки (якщо хочеш висловити думку  не кричи, а підніми руку).
  4. Активна участь у заході (слухаємо, дивимося, говоримо, не замикаємося, ми весь час в групі, уважні до оточуючих).
  5. Якщо ви хочете щось додати, будь ласка. 
  6. Чи згодні ви з такими правилами?  Пропоную прийняти їх в цілому.

ІІ. Основна частина:

Міні-лекція з елементами бесіди

Вчитель демонструє геометричну фігуру – паперовий трикутник

  • Як називається ця геометрична фігура?
  • Давайте з вами з’ясуємо,  як ця фігура пов’язана з темою нашого уроку.
  • «Трикутник вогню» - цей термін запропонував французький хімік Лавуазьє, щоб легше було запам'ятати три умови виникнення горіння. (Демонстрація презентації)  Горіння виникає при наявності джерела займання (вогонь, іскра, висока температура).
  • Горючих матеріалів.  Усі речовини за ознакою горючості діляться: на горючі - легко спалахують від джерела запалення і продовжують горіти, коли джерело зникає. Дуже небезпечні легкозаймисті рідини і гази.  Вони можуть спалахнути і вибухнути (бензин, солярка, природний газ);  важко займисті - спалахують, тліють або обвуглюються під впливом вогню, але коли джерело загоряння зникає, і горіння цих речовин припиняється (пластмаса, гума, лінолеум) вони є дуже небезпечними тому, що при горінні виділяють отруйні гази;  негорючі - не горять ні за яких умов (вода, пісок, камінь).  Їх застосовують для гасіння пожеж.
  • І третя умова – кисень. Газ, який міститься в повітрі.

 Демонстрація досліду . 

Запалити свічку в склянці, через декілька хвилин, коли добре горітиме, накрити щільно тарілкою.

  • Свічка перестала горіти тому, що недостатньо кисню. Якщо  вогонь виникає в закритому приміщенні, склад кисню в повітрі зменшується і горіння може зникнути. Швидше починається горіння там, велика кількість кисню та легко займистих матеріалів. Наприклад,  у лісі, парку. Там,  де є умови для виникнення пожежі, слід бути обережним з відкритим вогнем.

Вогонь можна загасити, якщо накинути товсту тканину, ковдру, килим, але вони не повинні бути синтетичними.

Яка умова при цьому зникне?

Руханка «Вогонь» - вправа на зняття емоційного і м’язового напруження.

Всі підвелися зі стільців. Тренер спочатку роз’яснює вправи.

Вправа «Сиплеться листя»

 Вихідне положення: стати на безпечній відстані один від одного  так, щоб можна було рухати розкинутими руками вгору, вниз.

Вправа «Загорівся сірничок»

Витягнути руки вперед, три рази поплескати.

Вправа «Подув вітерець»

Руки вгору, порухали долонями вперед, назад.

Вправа «Розгорілось полум’я»

Розкинути руки в сторони, робити повороти тулубом вліво, вправо.

Вправа «Пішов дощ, загасив полум’я»

Поплескати долонями по колінах.

Коли ознайомились з рухами, група повторює за тренером.

 

Практичний блок:

Відповіді на запитання

Вчитель демонструє картки з горючими речовинами, учням потрібно сказати,  до якої групи належить речовина (горючі, важко займисті, негорючі  та пояснити свою відповідь).

Аналіз історій і ситуацій

Вправа «Правильно» - «Не правильно»

На підлозі намалювати умовну шкалу, на один край якої покласти надпис «Правильно», на інший – «Не правильно».

Умови вправи: учні стають посередині намальованої шкали, вчитель зачитує ситуації, діти повинні вирішити  на який бік перейти і пояснити свій вибір. Якщо учень помиляється, вчитель повинен толерантно виправити. 

  1. Микола вчив уроки і на столі було багато журналів та газет,  які йому заважали, в сусідній кімнаті менший братик дивився телевізор. Микола зібравши всі журнали і газети, приніс і поклав їх на телевізор.
  2. Мама забула заздалегідь попрати спортивний костюм донці Олені,  і він не встиг  висохнути. Мама взяла і повісила костюм над газовою плитою для швидкого висихання.
  3. Маринка і Андрійко пішли на прогулянку у ліс,  взявши із собою сірники, воду, ковбасу. Прийшли на галявину,  викопали ямку, обклали її камінням, зібрали сухі гілочки і розпалили багаття. Запекли на вогні ковбаску, поїли, прибрали за собою сміття. Залишками води загасили багаття, тоді засипали його землею. Почекали, вогонь згас, навіть диму не було. Хлопчик з дівчинкою зібрались і пішли додому.
  4. Прийшов зі школи додому Дмитро.  Хлопцю захотілось послухати музику, підійшовши до комп’ютеру, щоб увімкнув його, побачив пошкоджений кабель. Він не звернув на це увагу і жваво підспівував і пританцьовував.
  5. Вирішила Галинка мамі допомогти попрасувати білизну. Включила праску, принесла речі, аж раптом задзвонив телефон у сусідній кімнаті. Дівчинка побігла відповісти, раптом вона почула цікаві новини від подруги і забула, що вона почала робити.

ІІІ. Заключна частина:

Вчитель:

  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що нового ви дізнались з нашого уроку?
  • Що ж таке «трикутник вогню»?
  • Чи справдились ваші очікування стосовно уроку. Пропоную вам зачитати ваші очікування, які ви писали і скласти полунички в кошик, або якщо очікування не справдились, залиште полуниці зовні кошика.
  • Запишіть у щоденники  домашнє завдання: опрацювати §24 с.127-130

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
4279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку