Урок "Тварини. Мої домашні улюбленці"

Про матеріал

Матеріал уроку допоможе перевірити та поглибити знання з теми Тварини. Учні зможуть пригадати назви диких та свійських тварин. Навчаться розповідати про свого улюбленця.

Перегляд файлу

Тема уроку: Тварини.

Мета уроку:повторити та закріпити  ЛО теми, удосконалювати навички усного та діалогічного мовлення;поглибити знання про зовнішні ознаки і спосіб життя диких та свійських тварин; розвивати  уяву, зорову пам'ять та фонематичний слух; виховувати бережне  ставлення до тварин.

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок учнів.

Обладнання: картки з свійськими та дикими тваринами,   відеоматеріал, роздатковий матеріал,зошит, підручник.                                         

 Хід уроку

І.Початок уроку.

1.Вітання.

- Good morning, children! I’m glad to see you!

- Good morning, teacher!

- Take your seats.

2.Оголошення теми і мети уроку.

- Today we’re going to speak about domestic and wild animals. We’re going to do some tasks, describe the animals, sing song.  We’ll revise the words on the topic. We’ll remember the names of pets and wild animals. We’ll make a dialogue about your favourite pets.

3.Введення в іншомовне середовище.

- What animals do you know?

- What animal is brown (black, green, grey, white)?

- What animal has got a long tail (long nose, big ears, fins, wings, four paws)?

- What can a dolphin (a parrot, a dog, a cat) do? Ребуси.

ІІ.Основна частина уроку.

1. Фонетична зарядка.

A black cat

Sat on a mat

And ate

A fat rat.

2.Активізація ЛО.

There are cards with the animals on the blackboard. Put them into two columns (domestic and wild animals).

3.Гра «Snowball»

- I can see a cow on the blackboard.

- I can see a cow, a duck on the blackboard.

- I can see a cow, a duck, a chicken on the blackboard…

4.Письмо.

We’ve missed some letters. Fill in the necessary letters, read these words:

H_n                                         ho_se

_ow                                         rabb_t

P_g                                          go_t

G_ose                                     do_

D_ck

5.Активізація граматичних конструкцій This/That is  These/ Those are…

Fill in the words:

What is…? – This is a cat.

What is …? – That … a bird.

What are…? – These … mice.

What are…? – Those … hens.

6. Фізкультхвилинка.(Пісня Do the Monkey)


7. Відеоаудіювання.

Учні дивляться відео про тварин в Британії, потім виконують завдання.

 

 

 

8.Загадки.

 Guess the riddles

  •           It can jump. It can run. It is funny. It lives in a house. What is it? (a cat)
  •           It may be black or white. It lives in the forest. It likes berries. What is it? (a bear)
  •           It can run very fast. It has black and white stripes. What is it? (a zebra)
  •           It lives in Africa. It has a long neck. What is it? (a giraffe)
  •           It likes milk. It is cat’s baby. What is it? (a kitten)
  •           It likes bones. It is dog’s baby. What is it? (a puppy)
  •           It likes seeds. It is hen’s baby. What is it? (a chicken)
  •           It lives in the river. It is green. What is it? (a crocodile)
  •           It is pink and dirty. It is very fat. It has a nose-button. What is it? (a pig)
  •           It has a bell on the neck. It gives milk. What is it? (a cow)

9. Розвиток діалогічного мовлення.

Children, have you got pets? I’d like you to ask each other questions about your pets.

Hi ________ Do you have a pet?

Yes _________, I have a _____________.

What is it’s name?
Its name is _____________.

What color is your __________________?

It is ____________. And you? Do you have a pet?

Of course. I have a ________. It’s name is ______. It is ___________.

10. Письмо.

And now it’s time for the next task. Make up the sentences.

A cat 
A dog
A hen 
A bear
A cow 
A monkey 
A giraffe 
A bear 
A fox 
A hare 
A snake 
A frog 
A zebra 
An owl 
A horse 
A grasshopper
A snail 
A butterfly 
A hedgehog

             

likes milk.
likes bones.
is a domestic bird.
sleeps in winter.
gives milk.
can jump.
has a long neck.
is brown or white.
is red.
has long ears.
hasn’t got legs.
is green.
has black and white stripes.
doesn’t sleep at night.
can run very fast.
jumps in the grass.
carries its house.
sits on flowers.
can transform into a ball.

ІІІ. Заключна частина уроку.

1. Підбиття підсумків, оголошення оцінок.

Children, did you like our lesson? What did you like most of all? Your marks for the lesson are…  Thank you for your work.

2. Домашнє завдання.

Please, prepare a story about your pet and write down it in your copy-book (5 sentences).

doc
Додав(-ла)
Sokol Kate
Додано
13 травня 2018
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку