Урок "Тварини. Різноманітність тварин. Значення тварин у житті людини."

Про матеріал

Матеріал уроку містить інформацію про світ тварин. Є кросворд, цікаві загадки.

Перегляд файлу

Білоцерківський ліцей-гімназія № 12

Білоцерківської міської ради  Київської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тварини.

Різноманітність тварин. Значення тварин у житті людини.

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Кардаш О. А.

 

 

 


Тема уроку.

Тварини. Різноманітність тварин. Значення тварин у житті людини.

Мета уроку.

Продовжувати формувати уявлення про живу природу; розширювати й уточнювати знання дітей про різноманітність тварин, середовище їх існування; вчити наводити приклади і розпізнавати тварин найближчого оточення; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам’яті; виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання і

технічні засоби.

Роздатковий матеріал (карточки для вправи «П’ятий зайвий»), робочий зошит, демонстраційні слайди, обладнання для демонстрації слайдів.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повторення вивченого матеріалу.

– Що таке природа?

– Яка буває природа?

– Що належить до живої природи?

– Що належить до неживої природи?

Відповіді дітей

– Діти, розподіліть дані об’єкти на дві групи.

Слайд №2

III. Повідомлення теми та мети уроку.

– Сьогодні ми продовжимо знайомитися з живою природою. Тему уроку нам підкаже розгаданий вами кросворд.

Слайд №3

– Я вам буду читати загадки, а ви їх відгадуватимете. Слова-відгадки з’являтимуться в нашому кросворді.

Слайд №4

     Його домівка – океан, із спини в нього б’є фонтан. (Кит)

     Буркотливий, вайлуватий, ходить лісом дід кошлатий. (Ведмідь)

     Котиться клубочок зовсім без ниточок, замість ниточок триста голочок. (Їжак)

     Біла латка, чорна латка по деревах скаче. (Сорока)

     Прийшла кума з довгим віником на бесіду з нашим півником, схопила півня на обід та й замела віником слід. (Лисиця)

     Тварина рогата й рогів багато. (Олень)

     Сіренька, маленька, хоч якого кота з місця стягне. (Миша)

Діти зачитують слово по вертикалі

– Так, це тварини. Сьогодні ми завітаємо до них у гості.

Слайд №5

– Діти, тварини пропонують нам ближче з ними познайомитись.

Слайд №6

IV. Основна частина уроку.

– Які вони, ці тварини? Що ви про них знаєте?

Відповіді дітей

 

– Сьогодні ми дізнаємося, які є види тварин, де вони проживають, що їдять, яку користь приносять людині, чим вони відрізняються від рослин.

– За зовнішнім виглядом тварин поділяють на певні групи.

Слайд №8

– Комахи – невеликі за розміром тварини. Зовні вони дуже різноманітні. Щоб розпізнати комаху, потрібно знати ознаки, за якими вона відрізняється від інших тварин. Ось вони:

     тіло поділене на три частини: голова, груди, черевце;

     тварина має шість ніг.

– Комахи живуть скрізь: у воді, грунті, траві, на деревах, на тілі тварин та людей.

Слайд №10

– Наступна група тварин – птахи. Вони відрізняються від інших тварин за такими ознаками:

     тіло птаха вкрите пір’ям, яке добре захищає від холоду;

     мають птахи міцний дзьоб, що допомагає їм брати й подрібнювати їжу;

     майже всі птахи літають.

– Живуть птахи в лісах, на полях, болотах, луках, водоймах.

Слайд №12

– Наступна група тварин – риби. Ці тварини живуть лише у воді. Їхнє тіло вкрите лускою.

Слайд №14

Слідуюча група – плазуни і земноводні.

Земноводні – це тварини, які можуть жити і у воді і на суші. Тварини цієї групи повзають по землі, саме за це вони й отримали таку назву.

Слайд №16

– У різних куточках нашої Землі можна зустріти звірів. Це тварини, тіло яких вкрите шерстю. Вона захищає їх від холоду. Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх своїм молоком.

Фізкультхвилинка.

– Діти, тваринний світ дуже різноманітний. Тварини живуть скрізь: у морях і океанах, лісах і горах, на луках і полях. Як і рослини, вони тісно пов’язані з неживою природою, від якої одержують тепло, світло, повітря і воду. Однак на відміну від рослин вони не можуть самі створювати їжу, а поїдають рослини або інших тварин. Тварин, що споживають тільки рослинну їжу, називають рослиноїдними. Тих, що їдять інших тварин – хижими. А тварин, що споживають рослини і тварин – всеїдними.

– За середовищем існування тварин поділяють на диких і свійських. Дикі тварини самі добувають собі їжу, «будують» домівки.

Слайд№18

– Свійські тварини живуть поруч з людиною. Вона їх годує, доглядає, отримує від них користь.

Слайд №20

Робота в зошитах.

– Діти, розгорніть свої робочі зошити на сторінці 39.

Учень зачитує завдання

– З’єднайте стрілочками тварин і те, що вони дають людині.

Діти самостійно виконують завдання, яке потім перевіряють колективно

Вправа «П’ятий зайвий».

Вчитель роздає дітям карточки

– В кожному з трьох рядів назвіть зайвий об’єкт. Поясніть свій вибір.

Вправу діти виконують в парах

Гра «Впізнай тваринку».

Вчитель повідомляє правила гри

– Діти, вам потрібно обрати тваринку, охарактеризувати її за всіма ознаками, але не вказувати її назву.

Гру розпочинає вчитель

– Молодці!

V. Підсумок уроку.

– Яку тему вивчали на уроці?

– Що нового, цікавого дізналися про тварин?

– Чим тварини відрізняються від рослин?

– Яка вправа найбільше сподобалась?

– Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

Відповіді дітей

– Сьогодні ви гарно працювали на уроці, були уважними, активними, отож справилися з усіма завданнями. Давайте поаплодуємо собі за чудову роботу.

Діти аплодують. Демонструється останній слайд

– Діти, тварини чекають нових зустрічей з вами. На наступному уроці ми продовжимо вивчати тему «Тварини».

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 жовтня 2023
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку