Урок "Тварини восени . Як тварини готуються до зими."

Про матеріал
Урок розроблений для учнів 2-го класу .На урок до дітей приходять казкові герої та пропонують виконати їм цікаві завдання.Для ефективної роботи та щоб дітям було цікавіше використовуються ігрові завдання,різні види роботи.
Перегляд файлу

 

 

Тварини восени . Як тварини готуються до зими.

Урок природознавства

2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала :Безсмертна Л.Д.

вчителька початкових класів

Тема .Тварин восени . Як тварини готуються до зими.

Мета.   ознайомити учнів з  життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; закріпити та поглибити знання про підготовку до зими комах та пташок; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати екологічне мислення; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення через зіставлення та порівняння; розвивати уміння входити в образ; прищеплювати і виховувати ціннісне ставлення до природи, прагнення оберігати її.

Обладнання : мультимедійний проектор, екран,  комп’ютер, картки з їстівними та отруйними грибами, Білосніжка,Попелюшка.картки  із зображенням тварин,смайлики,гімнастичні обручі,сигнальні картки «долоньки»,костюми Білосніжки та Попелюшки.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

   Сьогодні ми зробимо ще один крок

  В країну тварин, в країну чудову.

Що нас чекає там, ще невідомо.

Холодно зараз в лісах і в лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

 Тепло і затишно в класі у нас,

Друзі мої, я вітаю всіх вас!

 

   Діти сідають в коло на килимку

 

  • Заплющить очі і повторюйте за мною
  • Я уважний
  • Я все можу
  • Я все хочу знати
  • У мене все вийде

Учитель.

  • Розплющить очі, я вам бажаю успіху і очікую цікавої плідної праці, щирого обміну думок, спостережливості і активної роботи.

 

Учитель.

  • Усі веселі і кмітливі,

 серйозні і не пустотливі,

      Допитливі, цікаві, чемні.

      В розмові з старшими приємні.

      Усі ми любимо природу, турбуємось про чисту воду.

      Дерева, квіти доглядаєм, удома старшим помагаєм.

      Гілочок ми не ламаєм, взимку птахів доглядаєм.

      Жарти любимо і сміх.

 Тут ви бачите нас всіх!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Учитель.

-Діти, у нас сьогодні незвичайний  урок природознавства .

 Чи хочете ви вирушити в казку? Хто готовий в плесніть у долоні!

  Чи догадались ви з якими казковими  героями ми зустрінемося?

  Але казка ця буде на новий лад? Слухайте!

Усі в казковому лісі та на його околицях знали Білосніжку та її добру подругу Попелюшку. Люди поважали та любили їх, а лісові звірята заходили до них на гостину.Одного разу Попелюшка зателефонувала Білосніжці  і повідомила, що вона  захворіла: болить горло, кашляє, має високу температуру.  Білосніжка зразу вирушила у дорогу, але просить вас допомогти їй. То допоможемо, друзі, їй? ( Так)

1. Бюро погоди.

Учитель.

  • Білосніжка  просить Бюро погоди  повідомити їй , якою буде погода сьогодні.А вас запрошую вас в синоптичну лабораторію.

 

  •  Назвіть сьогоднішню дату.
  •  Яка пора року?
  •  Який стан неба?
  • Чи були опади?
  •  Чи є вітер?
  •  Яка температура повітря?

Учитель.

- Білосніжка подякувала за прогноз і вирушила в дорогу.

2. Позитивне самонавіювання.

Звучить аудіо запис «Спів птахів».

Учитель.

 - Дітки, заплюще свої оченята!

 Осінь. Повіває легенький вітерець. Шумлять і падають золоті листочки. Уявіть стежину в лісі, відчуйте себе так, ніби ви зараз там. А ось галявина! На ній ростуть грибочки. Як багато їх!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання («Експрес-розминка»)

Учитель.

- Білосніжка хоч і живе у гномів ,але не забуваймо ,що виросла вона у палаці і не дуже добре знається на грибах.Грибочків хоче назбирати для подруги. Допоможіть їй!


— Які бувають гриби?
— Назвіть їстівні гриби ..
— Назвіть отруйні гриби .

 

Учитель.

-Ви чули спів птахів.А тепер я хочу щоб ви закінчили мою думку.

 

Інтерактивна вправа «Закінчіть мою думку»

  1. Птахи відлітають у вирій, тому що…

      2.Сорока, горобець, сойка – це…

  1. Ластівка,зозуля, лелека – це…

 

Учитель.Білосніжка подякувала , поклала у свій кошик тільки їстівні гриби.
IV. Повідомлення теми та завдань уроку.

Учитель.

- По дорозі  Білосніжка побачила дивний напис.Вона ніяк не могла його прочитати.Допоможемо їй?

1.Гра «Дешифрувальник»

 Розшифруйте тему нашого уроку

2  тва   5  го   8  ся

4  ни   7  ють     11  ми

1 як             3  ри            9  до

6 ту                       10  зи

 

2.Відгадування загадок.
Учитель

-Тим часом  Білосніжка подалася далі. По дорозі зустріла своїх  друзів.  Відгадайте кого!

Я труд поважаю, 
Все літо літаю 
У поле, до гаю, 
Збираю медок 
Із різних квіток.(Бджола)

Учитель.

-Що являється головною ознакою комах?(6 ніг)

 Учитель.

-Її часто називають лісовою пустункою. Особливо багато роботи вона має восени. Адже на зиму треба зробити запаси їжі. Швидко стрибає з гілки на гілку вона в пошуках шишок, горішків, жолудів, грибів. Пухнастий хвостик інколи встигаєш побачити серед гілок.

              (Білка)

Учитель.

-Це одна з найбільш корисних пташок, яка зимує в наших краях. Пара цих птахів з'їдає близько трьох тисяч гусениць за день.

Як зима – вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди, чорні крила,

Кусень сала сама з'їла.

   (Синичка)

Учитель.

-Відгадавши ці загадки,  прочитавши незрозумілий напис ви зрозуміли, що     вона мало знає про нових друзів. Тому ми сьогодні говоритимемо про  тварин восени.  Дізнаємось,  як же вони готуються до зими в осінній період.
V. Вивчення нового матеріалу

- А для цього нам потрібно поділитися на групи .Своїми знаннями у групі поділяться такі учні…..

C:\Users\User\Pictures\Без названия (3).jpg Робота в групах (Інтерактивна технологія «Навчаючи вчусь»)

C:\Users\User\Pictures\Без названия (6).jpg Сценка «Зустріч Білосніжки з Попелюшкою»

 

 

 - Доброго дня, моя люба ! Я принесла тобі ліки, різні смаколики, грибочки, великий привіт від гномів.Вони бажають тобі швидкого одужання.

 - Як ти встигла так швидко все  зробити?

 - Мені друзі допомогли.

 - Дякую тобі! Я краще почуваюсь не тільки від твоїх ліків, а й від твоїх лагідних слів.

 - А ось мої  нові друзі, яких я зустріла по дорозі, передали тобі ще меду.

VІ. Узагальнення й систематизація знань

-Поки моя подружка трішки відпочине ми з вами пограємо у гру

«Хто як зимує?»

На підлозі розкладені гімнастичні обручі

1.Впадають у сплячку      2.Активні      3.Роблять запаси

У дітей в руках малюнки роздані учителем:борсук,вовк, білка, заєць , їжак, ведмідь , лисиця, миша,олень.

-Один,два,три,кожен звір місце своє займи.(перевірка)

Гра «За і проти» ( за – зелена долонька, проти – червона долонька)

- З настанням холодів всі звірі готуються до зими.                  +

 - У лісі всі звірі лягають спати до весни.                                   -

- Зміну  забарвлення і густоти хутра у тварин

   називають линянням.                                                               +

 - Їжак запасів на зиму не робить.                                              +

 - Узимку вовк може  з’їсти навіть мишу і птаха.                      +

 - Заєць їсть узимку  моркву і капусту.                                      

 - Лисиця часто підкрадається в село за домашньою птицею.   +

 

 Гра «Оплески»

До годівнички покладу:

  • Насіння кавуна, дині, клена (+)
  • Гарбузове насіння (+)
  • Капусту  (-)
  • Цукерки (-)
  • Зерно (+)
  • Підсмажене соняшникове насіння (-)
  • Крихти  білого хліба (+)
  • Солоне сало (-)

VIІ. Підсумок уроку
Учитель.

- Білосніжка та Попелюшка дуже задоволена вашою роботою на уроці і дякують вам за допомогу.

VIII.Домашнє завдання

IX.Оцінювання

Учитель.

-Мені сподобалося, як ви працювали на уроці. А вам? Покажіть свій настрій смайликом.

    Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику — в будці, в сараї — корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Горю зарадити можемо —

В будку Шарикові настеліть соломи,

Зайчикові покладіть під кущик

Кілька морквинок, листочок капусти,

Теплу корівці поставте водичку

Птицям насипте крихт в годівничку.

Як допоможемо дружно, малята,—

Виживуть взимку птахи і звірята

 

Працювали ви старанно,

Тож урок пройшов не марно.

Працювали від душі.

Другий клас – ви МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2019
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку