Тварини восени . Як тварини готуються до зими.
Урок природознавства
2 клас
Підготувала :Безсмертна Л.Д.
вчителька початкових класів
Тема .Тварин восени . Як тварини готуються до зими.
Мета. ознайомити учнів з життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; закріпити та поглибити знання про підготовку до зими комах та пташок; формувати ключові компетентності: комунікативну, інформаційну, навчально-пізнавальну; виховувати екологічне мислення; збагачувати словниковий запас; розвивати логічне мислення через зіставлення та порівняння; розвивати уміння входити в образ; прищеплювати і виховувати ціннісне ставлення до природи, прагнення оберігати її.
Обладнання : мультимедійний проектор, екран, комп’ютер, картки з їстівними та отруйними грибами, Білосніжка,Попелюшка.картки із зображенням тварин,смайлики,гімнастичні обручі,сигнальні картки «долоньки»,костюми Білосніжки та Попелюшки.
Хід уроку
І. Організація класу. Психологічна підготовка учнів до сприйняття матеріалу.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну тварин, в країну чудову.
Що нас чекає там, ще невідомо.
Холодно зараз в лісах і в лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Тепло і затишно в класі у нас,
Друзі мої, я вітаю всіх вас!
Діти сідають в коло на килимку
Учитель.
Учитель.
серйозні і не пустотливі,
Допитливі, цікаві, чемні.
В розмові з старшими приємні.
Усі ми любимо природу, турбуємось про чисту воду.
Дерева, квіти доглядаєм, удома старшим помагаєм.
Гілочок ми не ламаєм, взимку птахів доглядаєм.
Жарти любимо і сміх.
Тут ви бачите нас всіх!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель.
-Діти, у нас сьогодні незвичайний урок природознавства .
Чи хочете ви вирушити в казку? Хто готовий в плесніть у долоні!
Чи догадались ви з якими казковими героями ми зустрінемося?
Але казка ця буде на новий лад? Слухайте!
Усі в казковому лісі та на його околицях знали Білосніжку та її добру подругу Попелюшку. Люди поважали та любили їх, а лісові звірята заходили до них на гостину.Одного разу Попелюшка зателефонувала Білосніжці і повідомила, що вона захворіла: болить горло, кашляє, має високу температуру. Білосніжка зразу вирушила у дорогу, але просить вас допомогти їй. То допоможемо, друзі, їй? ( Так)
1. Бюро погоди.
Учитель.
Учитель.
- Білосніжка подякувала за прогноз і вирушила в дорогу.
2. Позитивне самонавіювання.
Звучить аудіо запис «Спів птахів».
Учитель.
- Дітки, заплюще свої оченята!
Осінь. Повіває легенький вітерець. Шумлять і падають золоті листочки. Уявіть стежину в лісі, відчуйте себе так, ніби ви зараз там. А ось галявина! На ній ростуть грибочки. Як багато їх!
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання («Експрес-розминка»)
Учитель.
- Білосніжка хоч і живе у гномів ,але не забуваймо ,що виросла вона у палаці і не дуже добре знається на грибах.Грибочків хоче назбирати для подруги. Допоможіть їй!
— Які бувають гриби?
— Назвіть їстівні гриби ..
— Назвіть отруйні гриби .
Учитель.
-Ви чули спів птахів.А тепер я хочу щоб ви закінчили мою думку.
Інтерактивна вправа «Закінчіть мою думку»
2.Сорока, горобець, сойка – це…
Учитель.Білосніжка подякувала , поклала у свій кошик тільки їстівні гриби.
IV. Повідомлення теми та завдань уроку.
Учитель.
- По дорозі Білосніжка побачила дивний напис.Вона ніяк не могла його прочитати.Допоможемо їй?
1.Гра «Дешифрувальник»
Розшифруйте тему нашого уроку
2 тва 5 го 8 ся
4 ни 7 ють 11 ми
1 як 3 ри 9 до
6 ту 10 зи
2.Відгадування загадок.
Учитель
-Тим часом Білосніжка подалася далі. По дорозі зустріла своїх друзів. Відгадайте кого!
Я труд поважаю,
Все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок
Із різних квіток.(Бджола)
Учитель.
-Що являється головною ознакою комах?(6 ніг)
Учитель.
-Її часто називають лісовою пустункою. Особливо багато роботи вона має восени. Адже на зиму треба зробити запаси їжі. Швидко стрибає з гілки на гілку вона в пошуках шишок, горішків, жолудів, грибів. Пухнастий хвостик інколи встигаєш побачити серед гілок.
(Білка)
Учитель.
-Це одна з найбільш корисних пташок, яка зимує в наших краях. Пара цих птахів з'їдає близько трьох тисяч гусениць за день.
Як зима – вона на гілці,
І співа, мов на сопілці…
Жовті груди, чорні крила,
Кусень сала сама з'їла.
Учитель.
-Відгадавши ці загадки, прочитавши незрозумілий напис ви зрозуміли, що вона мало знає про нових друзів. Тому ми сьогодні говоритимемо про тварин восени. Дізнаємось, як же вони готуються до зими в осінній період.
V. Вивчення нового матеріалу
- А для цього нам потрібно поділитися на групи .Своїми знаннями у групі поділяться такі учні…..
Робота в групах (Інтерактивна технологія «Навчаючи вчусь»)
Сценка «Зустріч Білосніжки з Попелюшкою»
- Доброго дня, моя люба ! Я принесла тобі ліки, різні смаколики, грибочки, великий привіт від гномів.Вони бажають тобі швидкого одужання.
- Як ти встигла так швидко все зробити?
- Мені друзі допомогли.
- Дякую тобі! Я краще почуваюсь не тільки від твоїх ліків, а й від твоїх лагідних слів.
- А ось мої нові друзі, яких я зустріла по дорозі, передали тобі ще меду.
VІ. Узагальнення й систематизація знань
-Поки моя подружка трішки відпочине ми з вами пограємо у гру
«Хто як зимує?»
На підлозі розкладені гімнастичні обручі
1.Впадають у сплячку 2.Активні 3.Роблять запаси
У дітей в руках малюнки роздані учителем:борсук,вовк, білка, заєць , їжак, ведмідь , лисиця, миша,олень.
-Один,два,три,кожен звір місце своє займи.(перевірка)
Гра «За і проти» ( за – зелена долонька, проти – червона долонька)
- З настанням холодів всі звірі готуються до зими. +
- У лісі всі звірі лягають спати до весни. -
- Зміну забарвлення і густоти хутра у тварин
називають линянням. +
- Їжак запасів на зиму не робить. +
- Узимку вовк може з’їсти навіть мишу і птаха. +
- Заєць їсть узимку моркву і капусту. –
- Лисиця часто підкрадається в село за домашньою птицею. +
Гра «Оплески»
До годівнички покладу:
VIІ. Підсумок уроку
Учитель.
- Білосніжка та Попелюшка дуже задоволена вашою роботою на уроці і дякують вам за допомогу.
VIII.Домашнє завдання
IX.Оцінювання
Учитель.
-Мені сподобалося, як ви працювали на уроці. А вам? Покажіть свій настрій смайликом.
Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.
Холодно взимку зайчатам і білці,
Песику — в будці, в сараї — корівці.
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона в лиху завірюху.
Горю зарадити можемо —
В будку Шарикові настеліть соломи,
Зайчикові покладіть під кущик
Кілька морквинок, листочок капусти,
Теплу корівці поставте водичку
Птицям насипте крихт в годівничку.
Як допоможемо дружно, малята,—
Виживуть взимку птахи і звірята
Працювали ви старанно,
Тож урок пройшов не марно.
Працювали від душі.
Другий клас – ви МОЛОДЦІ!