Урок у 1 класі за темою "MY TOYS"в рамках НУШ

Про матеріал
Розробка уроку у 1 класі в рамках НУШ .Використання групової,парної та індивідуальної роботи.За типом урок: комбінований.
Перегляд файлу

 

Криворізька спеціалізована школа  I-III ступенів № 74

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

методичний кабінет

 

                                                       План-конспект уроку в 1-В класі

по темі:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                Підготувала: вчитель англійської мови

       Гашкова Я.О

                                    

                                                                    2018 н.рік

LESSON PLAN

FORM 1-С

LESSON TIME: 35 minutes

TARGET LANGUAGE: Is it a  …… ? Yes, it is / No, it isn’t.

Learning objectives:

By the end of the lesson the pupils will be able to:

name the toys, ask and answer about the toys.

 

Concept: Toys

Recycled language:dog, duck,puppet,car, teddy-bear,balloon, cat,robot,doll.Is it a …. .Yes, it is/ No, it isn,t,

Language support materials: picture cards dog, duck,puppet,car, teddy-bear,balloon, cat,robot,doll.

Preporations: the flashcards.

 

 

 

 

 

Time

Teacher activity

Learners activity

Interaction

Stage aim

Greeting

 

2 mins

Greet the learners by  singing : “Hello! How are you today?”.

-Say “Hello” to your classmate.”

Say “Hello” with hand in hand

-Say”Hello”  clap with your clap”

-Say”Hello”  and smile.

-Say”Hello”  to our guests.

-Welcome to our lesson.

 

The children sing the song and dance.

 

The pupils return face to face and say “Hello”.

Whole class

 

To build rapport and get learners thinking in English.

Warmer

3 mins

T.: Make the circle.

T: Hello? (I show to the children the puppet and they answer:

“ Hello!”

Puppet: How are you today?

Children: I’m good!(

Activity “Mingle-Mingle”

  • Let’s play Mingle- Mingle and ask and answer: “What’s your name”(my name’s… .)

How are you today?( I’m happy)

 

T.: Take your places.

Activity “What’s this?”

The teacher shows the pictures and ask children.

T.: What’s this? (It’s a doll).

 

Pupils answer for the puppet’s questions.

 

 

 

 

Pupils move around the classroom and reply “Mingle”. When pupils hear the number, they make groups of four (three/ two). They ask and answer each other in the group.

 

 

The children describe the pictures.

T-S

 

 

 

 

 

Whole class

 

 

 

 

 

T-S

 

To remember the toys

 

 

 

To develop speaking skills.

 

 

 

 

To develop listening skills

Presentation activity

20 mins

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Watch the video and answer“ What’s the present for Tim?”
  • Yes. It’s a robot.
  • A have got a smile: “ Yes, it is” and “No, it isn’t”.
  • What’s the name of this smile?

(Yes, it is).

  • What’s the name of this smile?

( No, it isn’t)

The teacher shows the smiles and the pupils repeat two times.

Activity “Smiles”

( I show the pictures and students answer)

T.: Is it a plane? (Yes, it is).

Show the plane. It says:”woosh”.

Ps.: Is it a plane? (No, it isn’t).

T.: Is it a robot?

Ps.: No, it isn’t. It’s a car.

T.: It says: “ broom’’.

T.: Is it a puppet?

Ps.: No, it isn’t. It’s a teddy.

T.: It says: “ hug’’.

T.: Is it a balloon?

Ps.: Yes, it is.

T.: It says: “pop’’.

Activity “ Sing the song :”Is it a plane?””.

T.:Make the circle and sing the song.

T: Open the class book on page 23,ex,3. Match the pictures with your pencil.

T.:Is it a balloon?( robot, teddy-bear, car( Yes, it is/ No, it isn’t).

T.: Open your work book and complete the pictures.

T.: Return to your partner ask and answer about the pictures in your work book.

The children watch video about the Tim’s present and answer for the question.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The children repeat” woosh” and show the plane.

The children repeat” broom” and show as a driver of the car.

 

The children repeat” hug” and hug yourself.

 

 

The children repeat” pop” and show that balloon pops.

 

The children sing the song in the circle and show the toys.

 

The students match the pictures and answer for teacher’s questions.

 

 

The pupils complete the pictures with the pencils.

Pupils work in pairs asking questions” Is it a plane? Yes, it is/No it isn’t.”

T-S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Whole class

 

 

T-S

 

 

 

 

Whole class

 

S-S

 

To develop listening and speaking skills.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

To develop writing skills

 

To develop speaking skills.

 

PlayTime

3 mins

“The Hocky Poky Shake”

The children in the circle sing and dance.

Whole class

 

Relaxing

Consolidation

Activity

5 mins

Activity:  “ Guess”

Teacher show the picture of present.

-Let’s play the game “Guess”!

You ask me, I answer: Yes, it is or No, it isn’t.

 

 

Who wants to guess the toy? Come here.

The children ask the questions.

 

 

 

 

 

The student looks at the toy and ask other children.

S-T

 

 

 

 

 

S-Ss

To develop speaking skills.

 

Close activity

5 mins

Activity “ Smiles”

 

Whole class

 

To develop speaking skills.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вайда Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Криворучко Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
27 січня 2019
Переглядів
3629
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку