16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок у 3 класі "Доброта"

Про матеріал
Ознайомлювати учнів з людськими чеснотами; розвивати уявлення про достоїнства людини; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків;викликати бажання творити добро і уникати злих вчинків; виховувати бажання завжди бути добрими, чуйними.
Перегляд файлу

 Я у світі 

Урок у 3 класі

ТЕМА: Доброта.

МЕТА: Продовжувати ознайомлювати учнів з людськими чеснотами; розвивати уявлення

             про достоїнства людини, цінність яких визнана в суспільстві; розкрити моральний 

             зміст доброти; сприяти  розвитку в учнів мотивації до добрих і гуманних вчинків;

             сформувати негативне ставлення до людських пороків, аморальної поведінки, дати

             моральну оцінку злим і жорстоким вчинкам людини;  викликати в учнів бажання

             творити добро і уникати злих вчинків; виховувати бажання завжди бути добрими,

             чуйними.

ОБЛАДНАННЯ: слова для складання прислівїв (кожній  групі), завдання для  

             самостійної  роботи, вірші, оповідання Ніни Мудрик-Мриц «Добро твориться

             просто»

ТИП УРОКУ: Комбінований

                                            ХІД УРОКУ

І. Організаційний  момент.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

І урок наш починаймо.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Бесіда.
  • Якою була тема минулого уроку?
  • Яку людину називають щедрою?
  1. Закінчіть речення:

а) Андрійко ділиться з друзями своїми іграшками, бо він… (щедрий)

б) Марійка не дозволила Софійці погратися зі своєю лялькою, бо вона… (жадібна) 

- Діти, а якщо через деякий час та дитина, яка не ділилася з вами чимось, забуде вдома ручку або зошит, як учините ви?

- Що б ви порадили жадібним дітям?

3. Перевірка дібраних прислівїв про щедрість та жадібність.

- А тепер прочитайте прислів’я, які ви дібрали вдома.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

 

1. - Діти, розгадавши ребус, ви дізнаєтесь, про що ми сьогодні будемо говорити на уроці.

 

 

 

 

                                Доброта

Учитель: Сказав мудрець:

  • Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра! 

2. Епіграф уроку.

 Добрі слова – це сади.

 Добрі слова – коріння.

 Добрі думки – квіти.

 Добрі справи – плоди                           - 1 –

- Отже, сьогодні на уроці ми будемо говорити про добро. Доброта – це один із виявив, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра. Адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого.

 Милосердя, доброта… Благодійність завжди була традицією нашого народу. Давайте візьмемось один з одним за руки, відчуємо тепло долонь, відчуємо добро, яке випромінює кожен із нас. Побажаємо один одному добра, щастя, здоровя.

ІV. Робота над  темою уроку.

1. - У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливі. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро, остерігайся зла.

- Діти, а скажіть мені, добрим бути просто чи не просто? І чому?

- Добре. Скажіть мені, чи можна за зовнішніми ознаками розпізнати добру людину і злу, і як це зробити? А чи зможете ви розпізнати обличчя доброї людини? (учитель демонструє малюнки із зображенням різних виразів обличчя).

2. Робота над оповіданням Ніни Мудрик-Мриц «Добро твориться просто…»

                                     Добро твориться просто

  • Мабуть, добрій людині важко жити, - каже Андрійко.
  • Чому це? –дивується мама.
  • А тому, що їй ото все думай та думай, кому добро зробити…
  • Та ні, добра людина не думає, а просто робить та й усе. І не жде за те подяки...

 Згадав Андрійко. Впав було сніг. Тоді розтанув, а потім знов морозець приходив – ожеледиця почалася. До школи треба було виходити раніше, бо слизота ж!

 Коли це день-два, бачить Андрійко, немає в школі Яринки. І спитати ні в кого.

                  Бо живе Яринка тільки з мамою, та й хата їхня стоїть аж на самому краю села.

  • Може, сходимо сьогодні до Яринки? - каже Андрійко Михайликові.
  • Так далеко? – огинається Михайлик.
  • Дай подумати, - каже Михайлик. – Так…так…Мені Яринка зроду ніколи не допомагала. То чого ж мені до неї та ще в таку далину йти? А тобі вона щось допомагала? – спитав Андрійка…

 Йде Андрійко до Яринки й думає: ні, не вистачало так, щоб Яринка йому чимось допомагала. Навіть раз з дівчатами висміяла його, що він не зумів дати здачі задерикуватому Богданові. Яринка реготала найдужче! То – дрібниці. Він знає, що Яринка просто весела дівчинка. І зовсім не злюка.

 Яринка доглядала хвору маму. Ні мама, ні Яринка не здивувалися, що Андрійко їх провідав.

  • Яринка не нахвалиться, який ти добрий хлопець, - сказала на прощання Яринчина мама, а Яринка трішки зашарілася.
  • Звичайний. Як усі, - мовив Андрійко і побіг додому…

- Скажіть – нагадувати комусь, що ти зробив колись добро, чемно? (Ні, добро твориться безкорисливо)

3. Ознайомлення зі значеннями слів за словником.

Добро – корисна справа, вчинок.

Доброта – стан душі людини, що спонукає робити добро.

4.Читання казки «Добро і зло» (підручник с. 43-44)

     1) Первинне читання казки (учні читають частинами.

     2) Бесіда за прочитаним.

- Чому Зло замість цукру в кухлик з чаєм поклало сіль? (Щоб зробити Добру зло)

- Чому Добро, спробувавши підсолений чай, нічого не сказало Злу, а тільки подякувало за

                                                             - 2 -

   гостину?(Воно виховане й добре)

  • Як мудро й тактовно Добро провчило Зло?
  • Зачитайте, причиною чого є зло?
  • Хто перемагає у двобої добра і зла?
  • Кого цінують люди?
  • Як ви розумієте останнє речення цієї казки?

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Закріплення та осмислення  знань.

     1. Опрацювання оповідання Ю. Федьковича «По щирості»

  1.  Ви всі хочете доброго ставлення до себе, а тому і самі мусите добре ставитися до інших. Зараз я запропоную вам запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долоні.
  • Допомагати по господарству.
  • Не вмиватися.
  • Берегти природу.
  • Галасувати, коли хтось відпочиває.
  • Добре вчитися.
  • Не слухати батьків.
  • Ображати тварин.
  • Сваритися.
  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  •  Спати на уроках.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Добре вчитися, багато читати.
  • Красти.
  • Захищати слабшого.
  1. Робота з прислів’ями.
    • А зараз об’єднуємось в групи. Кожна група отримає слова, з яких потрібно скласти прислів’я  і пояснити їх значення.

Краще добро робити, ніж гарно говорити.

Не одяг красить людину, а добрі діла.

Хто добра бажає, той і сам добро має.

Перший крок до добра – не роби зла.

  1. Самостійна робота. (взаємоперевірка)

Підкресли правильну відповідь.

1) Марійка не пригостила печивом сусідку по парті. Якої людської чесноти їй бракує?

а) ввічливості;              б) щедрості;            в) щирості.

2) Підкресли висловлення, які означають прояви  доброти, милосердя.

а) на зло відповідати злом;                         б) на зло відповідати добром;

в) піклуватися про менших, слабших;       в) підгодовувати птахів узимку.

 

5. Гра «З якої це казки?»

-А зараз ми пограємо в літературне лото. Кожен з вас витягне зі скриньки папірець і прочитає, що там написано.

* Він звірят усіх лікує,

   Від халепи їх рятує,

   І зайчат, і мавпенят,

   Бегемотів і тигрят,

   Вилікує він за мить

  Все, що в звірів заболить, 

                                                     - 3 -    

   Наш добрий лікар… (Айболить)

  • Про кого йде мова?
  • Яку добру справу виконував лікар Айболить?
  • Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі,

Тут лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати.    («Котик і Півник»)

- Хто і яке добре діло виконав у цій казці?

      * Вигнав дід козу із хати,

         Та й пішла вона блукати,

         В зайця хату відібрала.

         Всі козу ту виганяли.

         Рак козуню ущипнув –

         Зайцю хатку повернув.    («Коза-дереза»)

  • Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?
  • Виріс цей хлопчина

З маленької деревини.

У печі зміючку спік,

Сам на дерево утік.

Його гусятко врятувало –

На крилечка свої узяло.

Принесло до тата й мами,

Частувалось пирогами.         («Івасик-Телесик»)

  • Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

VІІ. Підсумок уроку.

- Над якою темою ми працювали на уроці?

- Що таке добро? А доброта?

 

І ти, й твої товариші,

І ваші друзі всі по класу,

Живіть із сонечком в душі,

На ненависть не гайте часу!

 

Не тратьте часу на біду.

Це страшно, я скажу відразу.

Живіть, як пташечка в саду,

І не носіть в душі образу.

 

З любовю в серці вчіться жити,

Умійте людям гріх прощати.

І навіть ворога любіть,

За себе вмійте постояти.

 

А доки ви іще малі,

Привчайтеся добро творити.

Бо ж ви людина на Землі,

З собою вчіться в мирі жити.

- А тепер дайте відповіді на мої запитання.       

Коли вам краще жити:

                                                        - 4 -

Коли сміються діти?

А чи тоді, як всі кричать,

І їм не можна ради дать.

 

  • Бабусі хлопчик допоміг.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

  • Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре?    (Ні)

- А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно?    (Так)

  • А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти?    (Ні)

  • Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається?     (Так)

- А як обличчя всіх пісні,

Похмурі, злі? Вам добре?   (Ні)

  • Реве і трощить все чудак,

Це теж погано, діти?  (Так)

  • Тоді іще скажіть мені:

Як діти бються, добре?    (Ні)

 

  • Звичайно, краще в мирі жити

І з усіма дітьми дружити.

Щоб всі веселими були,

У мирі й злагоді жили! 

VІІІ. Домашнє завдання.

  1. Прочитати в підручнику українську народну казку «Вовк та кіт» (с.44)
  2. Поспостерігайте за собою протягом одного дня та оцініть свою поведінку з позицій добра і зла. Наведіть приклади власних добрих та злих вчинків.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                      

 

                                                                          ПЕРЕПЕЛИЦЯ ІРИНА ІВАНІВНА

                                                                          вчитель початкових класів

                                                                          Кам’янської гімназії

                                                                          Дворічанського р-ну

                                                                          Харківської обл.

    

 

 

                                                          

 

 

 

 

 

 

                                                                     - 5 -

doc
Додано
11 лютого
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку