План – конспект уроку з я у світі для 3 класу на тему : «Вчимося вчитись. Розвиваємо свої здібності»

Про матеріал

План – конспект

уроку з я у світі для 3 класу

на тему : «Вчимося вчитись. Розвиваємо свої здібності»

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з я у світі для 3 класу

на тему : «Вчимося вчитись. Розвиваємо свої здібності»

 

 

 

 

 

 

 

 цц2222222222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Вчимося вчитись. Розвиваємо свої здібності

Мета: сформулювати поняття «здібності», «пам'ять», «увага», удосконалювати вміння слухати інших і висловлювати свою думку; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять; виховувати бажання вчитись.

Завдання :

  • Сформулювати у дітей поняття «здібності», «пам'ять», «увага»;
  • познайомити зі способами тренування памяті  і уваги;
  • розвивати уміння працювати в парах та групах;
  • виховувати бажання вчитись .

Тип уроку: комбінований

Основні поняття і терміни: «здібності», «пам'ять», «увага»

Обладнання:

Методи і методичні прийоми: словесні ( розповідь, бесіда); наочні( ілюстрації); інтерактивні ( мозкова атака, робота в групах).

Структура уроку:

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

3. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

4. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

5. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

6. Осмислення, узагальнення і систематизація знань учнів

7. Підбиття підсумків уроку. Аргументація оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

II. Перевірка виконання домашнього завдання.

- Вдома ви складали розповіді про те чого ви хочете навчитися і досягти. Хто бажає зачитати розповідь? (Оцінюю)

- Ви добре впорались із завданням.

ІІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів.

  1. Гра «Хто швидше»

- Зараз ми пограємо у гру, яка називається «Хто швидше». Я буду ставити питання із 3 варіантами відповідей. Вам потрібно уважно послухати, добре подумати, підняти руку і дати відповідь на питання. Почнемо.

1. Відчуття, здогадка, яка підказує правильне розуміння будь-яких явищ, називають:

а) талант; б) інтуїція; в) досвід.

2. Устигає все зробити вчасно той, хто:

а) не відкладає роботу на потім;

б) кладе підручник під подушку, якщо недовчив;

в) виконує кілька справ одночасно.

2. Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»

- Що потрібно для того щоб гарно вчитися?

- Чи можуть всі учні вчитися на найвищий бал? Чому?

- Що потрібно для того, щоб навчання давалося легко?

 3. Робота в групах.  Гра «Успішний вибір»

- Поділимося на групи. Кожна група отримає набір карток з людськими  якостями. Вам потрібно  обрати  якості, які допоможуть досягти успіху.

1 група: допитливість, інтуїція, незібраність, байдужість;

2 група: працьовитість, невпевненість, заздрість, талант;

3 група: наполегливість, лінь, уважність, зосередженість;

4 група: витривалість, самостійність, прагнення до самовдосконалення, недисциплінованість;

- Представник від кожної групи виходить до дошки і прикріплює картки з обраними якостями.

- Отже, для навчання важливі такі якості людини: допитливість, інтуїція, працьовитість, талант, наполегливість, уважність, зосередженість, витривалість, самостійність, прагнення до самовдосконалення.

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

1. Розповідь вчителя

- Передати дітям зерна своїх знань — приємно. А от навчити учнів учитися значно складніше. Є така мудра притча: «Якщо людині дати одну рибину, вона буде ситою один день, якщо дати дві рибини, вона буде ситою два дні. Якщо навчити людину ловити рибу, то вона буде ситою все життя». Так і в навчанні: головне завдання вчителя — підготувати вас не до окремого уроку, «на завтра», а до самостійного життя. Цього повинні хотіти й учні. Недарма говорять: «Легко того вчити, хто хоче все знати». І щоб добре вчитися, потрібно мати не лише певні людські якості, а й здібності.

 Отже, тема нашого уроку « Вчимося вчитися. Розвиваємо здібності». На уроці ми дізнаємося,  що таке  здібності, які здібності допомагають у навчанні.

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Формування поняття «здібності»

- Ви вже знаєте, що кожна людина – неповторна, особлива. Це проявляється не лише у зовнішності, а й, наприклад, у тому що комусь легше опанувати математику, а комусь українську мову чи інший навчальний предмет. Це можна пояснити тим, що кожен із нас має певні здібності. А що таке здібність ви дізнаєтесь, коли розставите слова у правильному порядку. У групах

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

- Отже, здібності – це властивості людини, які визначають її успіхи. Здібності потрібно постійно розвивати.

2. Робота зі схемою

- Розгорніть підручник на с. 36. Визначіть здібності, які допоможуть людині стати знавцем математики.

- Розгляньте ілюстрації. Які здібності вони ілюструють?

G:\artist_big.jpg           G:\ideal2_l.jpg        G:\1307336394_1.gif        G:\music_prg70.gif

 

- Якими здібностями володієте ви?

3. Формування понять «увага» і «пам'ять».

- До здібностей, які допомагають у навчанні відносять пам'ять і увагу.

а) робота зі словничком(у парах)

- Розгорніть словнички у підручниках, 1-й варіант знаходить, що таке пам'ять, 2-й варіант – що таке увага. ( Потім учні розповідають один одному значення слів).

б) робота зі схемою

- Розгляньте схему в підручнику на с. 37.

- Розрізняють 3 види памяті: слухова( коли чуємо), рухова(коли пишемо), зорова(коли бачимо).

Фізкультхвилинка

VI. Осмислення, узагальнення і систематизація знань учнів/

  1. Гра «Вид пам’яті»

- Пограємо  у  гру. Я буду називати види діяльності, а ви називатимете вид пам’яті, який задіяно.

- чинання тексту(зорова)

- слухання розповіді вчителя( слухова)

- розгляд картинок (зорова)

- запис важливої інформації (рухова)

- слухання радіо (слухова)

2. Робота з зошитом

- Розгорніть зошити (завд.2). Вам потрібно з’єднати слова за стрілочками. Прочитайте вислів, що він означає?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвивати здібності – означає дедалі краще й краще виконувати якусь справу.

3) Вправа «Розвиваємо пам’ять». Робота в парах

Домовтеся, хто з вас першим тренуватиме свою пам’ять, а хто буде тренером. Тренер повільно читає слова. Той, хто їх слухає, до кожного слова робить позначку-малюнок. По закінченні читання він, дивлячись на позначки, згадує та називає слова. Після цього слова читають удруге й перевіряють правильність їх запам’ятовування.

Слова для запам’ятовування: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін. Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

4)Вправа  «Розвиваємо увагу». Робота в парах

- Знайдіть 10 відмінностей на малюнках.

C:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpg

 

 

VII. Підбиття підсумків уроку. Аргументація оцінок.

-Що вивчали на уроці?

- Що нового дізналися?

- Вдома вам потрібно опрацювати статтю у підручнику на с.37-38, виконати 1вправу в робочому зошиті, с.12. Знайти вправи для тренуваня памяті або уваги.

 

 

1 група: допитливість, інтуїція, незібраність, байдужість;

2 група: працьовитість, невпевненість, заздрість, талант;

3 група: наполегливість, лінь, уважність, зосередженість;

4 група: витривалість, самостійність, прагнення до самовдосконалення, недисциплінованість;

 

 

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

Здібності(1) – властивості(2) людини(3), які(4) визначають(5) її(6) успіхи(7) в(8) різних(9) видах(10) діяльності(11)

 

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

Слова для запам’ятовування: 1 учень: зебра, альбом, весна, ключ, сміх, будинок, водоспад, урок, гра, пластилін.

Слова для запам’ятовування: 2 учень: Метелик, корабель, кулька, книжка, сонце, повінь, дружба. Людина, зозуля, м’яч, морква, чашка, лампа.

 

C:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpg

 

C:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpgC:\Users\natasha\Desktop\Vx44uNvXVl8.jpg

 

 

 

docx
Додано
4 серпня 2018
Переглядів
7252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку