Урок у 7 класі. Потужність

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використано при опрацюванні розділу: «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Потужність» за новим державним стандартом. Він містить похвилинне представлення структури уроку з детальним описом кожного етапу. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. В даному цифровому ресурсі розглядаються питання про фізичний зміст потужності, введено одиниці вимірювання потужності, подано різнорівневі задачі з теми. Наведено приклади використання потужності в природі, техніці, побуті. В розділі «Хвилинка цікавої фізики» представлено цікаві факти з історії виникнення поняття «потужності». Крім стандартного домашнього завдання з підручника учням пропонується виконати творче домашнє завдання, а саме: створення кросворду.
Перегляд файлу

Урок 2

(7 клас, фізика)

Тема уроку.    Потужність.

Мета уроку.

Навчальна: ввести поняття потужності як фізичної величини, з’ясувати залежність швидкості руху від потужності, з’ясувати роль потужності в роботі механізмів, сформувати практичні навички розв’язування задач.

Розвивальна: розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь.

Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.

Тип уроку:     засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: мультимедійна дошка.

Очікувані результати уроку.

Знати: визначення, формулу для визначення та одиниці вимірювання потужності, зв’язок потужності та швидкості руху.

Вміти: вирішувати стандартні завдання. 

 

Структура уроку

І.  Організація класу (1 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)

V. Актуалізація опорних знань (8 хв.)

VI. Постановка проблеми (3 хв.)

VII. Формування нових знань (8хв.)

VIII. Формування вмінь (15 хв.)

IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)

X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)

XI. Домашнє завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)

 Для більшого розуміння роботи різних механічних приладів та машин, нам потрібні знання не лише про механічну роботу, тому на сьогоднішньому уроці ми розглянемо  характеристику швидкості виконання роботи.

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

 Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Актуалізація опорних знань (слайд 5)

Фізичний диктант з подальшою взаємоперевіркою в парах

  1. За якою формулою визначається робота?
  2. Одиниці вимірювання роботи?
  3. Записати умови виконання роботи
  4. В честь якого вченого названа одиниця роботи?
  5. Чи виконується робота у випадку коли: дівчинка грає на піаніно?
  6. Чи виконується робота у випадку коли: людина стоїть з вантажем на спині?

VI. Постановка проблеми (слайд 6)

Викопати котлован для будівництва будинку екскаватор може за 1 день. Можна лише уявити собі скільки часу знадобиться людині для того щоб викопати котлован звичайною лопатою.

Давайте з’ясуємо чим відрізняється робота екскаватора від роботи людини?

VII. Формування нових знань (слайд 7-10)

Учитель формулює визначення потужності, вводить формулу та одиниці вимірювання потужності, пропонує учням самостійно довести зв’язок потужності та швидкості руху. Перевірка виконується через гіперпосилання.

VIII. Формування вмінь (слайд 11-13)

Робота в різнорівневих групах

(на виконання завдань відводиться 10 хв, з подальшим захистом робіт біля дошки).

          - завдання середнього рівня,

 

          - завдання достатнього рівня,

 

          - завдання високого рівня.

 

  1. Людина піднімаючись сходами, розвивала потужність 20 Вт. Визначте, яку роботу виконала людина за 15 с.
  2. Трактор тягне плуг, прикладаючи до нього силу 25 кН. З якою посійною швидкістю він має орати поле, щоб виконати роботу 54 МДж за 0,5 год?
  3. Механізм рівномірно підіймає вантаж на висоту 20 м за 20 с. Яку потужність розвиває механізм, якщо маса вантажу становить 10 кг?

IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 14)

  1.            Автомобіль в’їжджає на гору, зберігаючи не змінною, потужність двигуна. Чому при цьому зменшується швидкість руху автомобіля?
  2.            Чому під час розгону автомобіля двигун розвиває більшу потужність, ніж при рівномірному русі?

X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 15-16)

Розповідь вчителя про цікаві факти пов’язані з відкриттям явища потужності.

XI. Домашнє завдання (слайд 17)

  1.            § 31, вивчити;
  2.            ст.. 207 вправа 31, №5;
  3.            Скласти кросворд за темами «Механічна робота», «Потужність».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 35.Потужність
Додано
3 листопада
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку