Урок 2
(7 клас, фізика)
Тема уроку. Потужність.
Мета уроку.
Навчальна: ввести поняття потужності як фізичної величини, з’ясувати залежність швидкості руху від потужності, з’ясувати роль потужності в роботі механізмів, сформувати практичні навички розв’язування задач.
Розвивальна: розвивати вміння логічно аргументувати та розвивати тему, формулювати висновок, чітко будувати свою відповідь.
Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Очікувані результати уроку.
Знати: визначення, формулу для визначення та одиниці вимірювання потужності, зв’язок потужності та швидкості руху.
Вміти: вирішувати стандартні завдання.
Структура уроку
І. Організація класу (1 хв.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
V. Актуалізація опорних знань (8 хв.)
VI. Постановка проблеми (3 хв.)
VII. Формування нових знань (8хв.)
VIII. Формування вмінь (15 хв.)
IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)
XI. Домашнє завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)
Для більшого розуміння роботи різних механічних приладів та машин, нам потрібні знання не лише про механічну роботу, тому на сьогоднішньому уроці ми розглянемо характеристику швидкості виконання роботи.
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку
Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.
V. Актуалізація опорних знань (слайд 5)
Фізичний диктант з подальшою взаємоперевіркою в парах
VI. Постановка проблеми (слайд 6)
Викопати котлован для будівництва будинку екскаватор може за 1 день. Можна лише уявити собі скільки часу знадобиться людині для того щоб викопати котлован звичайною лопатою.
Давайте з’ясуємо чим відрізняється робота екскаватора від роботи людини?
VII. Формування нових знань (слайд 7-10)
Учитель формулює визначення потужності, вводить формулу та одиниці вимірювання потужності, пропонує учням самостійно довести зв’язок потужності та швидкості руху. Перевірка виконується через гіперпосилання.
VIII. Формування вмінь (слайд 11-13)
Робота в різнорівневих групах
(на виконання завдань відводиться 10 хв, з подальшим захистом робіт біля дошки).
- завдання середнього рівня,
- завдання достатнього рівня,
- завдання високого рівня.
IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 14)
X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 15-16)
Розповідь вчителя про цікаві факти пов’язані з відкриттям явища потужності.
XI. Домашнє завдання (слайд 17)
Список використаних джерел: