Урок. Механічна енергія та її види

Про матеріал
Даний ресурс призначений для вчителів фізики, які викладають у 7 класі за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 7-12 класи». Цифровий ресурс розроблено відповідно до підручника: «Фізика: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл.» (автори: В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова. 2015р.). Може бути використано при опрацюванні розділу: «Механічна робота та енергія», під час вивчення теми: «Механічна енергія та її види. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування» за новим державним стандартом. Створено відповідну мотивацію навчальної діяльності учнів та поставлено цікаву проблему. В даному цифровому ресурсі розглядаються питання про фізичний зміст механічної енергії, введено одиниці вимірювання потужності, подано різнорівневі задачі з теми. введено одиниці вимірювання енергії, сформовано види механічної енергії, подано різнорівневі задачі з теми. Наведено приклади використання видів енергії в природі, техніці, побуті. В розділі «Хвилинка цікавої фізики» представлено цікаві факти пов’язані з альтернативними джерелами енергії. Крім стандартного домашнього завдання з підручника учням пропонується виконати домашнє завдання за варіантами.
Перегляд файлу

Урок 3

(7 клас, фізика)

Тема уроку. Механічна енергія та її види. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.

Мета уроку.

Навчальна: ввести поняття механічної енергії як фізичної величини, з’ясувати види енергії, сформувати поняття кінетичної та потенціальної енергії, сформувати закон збереження енергії, сформувати навички розв’язування задач.

Розвивальна: розвивати просторове уявлення, увагу, акуратність.

Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.

Тип уроку:     засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: мультимедійна дошка.

Очікувані результати уроку.

Знати: визначення, формулу для визначення та одиниці вимірювання різних видів енергії, знати закон збереження енергії.

Вміти: вирішувати стандартні завдання. 

 

Структура уроку

І.  Організація класу (1 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)

V. Актуалізація опорних знань (8 хв.)

VI. Постановка проблеми (3 хв.)

VII. Формування нових знань (8хв.)

VIII. Формування вмінь (15 хв.)

IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)

X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)

XI. Домашнє завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)

Слово «енергія» ми чуємо досить часто, в телевізійних передачах, бачимо в заголовках газет тощо. Ним можна  скористатися для характеристики  людини, явищ природи, машин або  механізмів. Сьогодні ми з’ясуємо, що таке енергія з точки зору фізики?

ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку

Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.

V. Актуалізація опорних знань (слайд 5)

Фронтальне опитування учнів

  1.              Що таке механічна робота?
  2.              За яких умов виконується механічна робота?
  3.              Коли робота додатна, коли від’ємна?
  4.              Як обчислити роботу, якщо тіло рухається по траєкторії складної форми?

VI. Постановка проблеми (слайд 6)

Первісна людина здійснює механічну роботу над каменем – підіймає його. Мускульна сила людини здійснює механічну роботу і стан каменю поступово змінюється – він тепер перебуває на іншій висоті. Тепер камінь може, наприклад, упасти і розбити горіх, тобто виконати роботу. Стан людини також зміниться – вона відчуватиме втому. З’ясуємо яка фізична величина характеризує зміну стану тіла?

VII. Формування нових знань (слайд 7-10)

План вивчення нового матеріалу

  1.              Енергія – як фізична величина
  2.              Потенціальна енергія
  3.              Кінетична енергія
  4.              Закон збереження енергії

В ході вивчення нового матеріалу вчитель наводить приклади різних видів енергії з реального життя. Приклади можна знайти в документі, який можна відкрити через гіперпосилання.

VIII. Формування вмінь (слайд 11)

Робота в групах з подальшими представленням результатів на дошці

  1. Кульку масою 260 г, кинули вертикально вгору зі швидкістю 20 м/с. Яку кінетичну енергію має кулька?
  2. Ліфт масою 2000 кг підіймають тросом, кожен метр якого має масу 2 кг, їз шахти завглибшки 100 м. Яка потенціальна енергія ліфта?

IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 12)

Самостійне виконання тестових завдань за допомогою гри-презентації

  1. Одиниці вимірювання енергії?

а) Вт;       б) Дж;      в) Дж/с.

  1. Турист сидить на камені, повз нього проїжджає велосипедист. Яку енергію відносно велосипедиста має камінь?

а) потенціальну;           б) повну;               в) кінетичну.

  1. Чому дорівнює потенціальна енергія тягарця піднятого над поверхнею Землі?

а) ;             б);          в).

  1. Енергія, яка зумовлена рухом тіла, називається?

а) потенціальна енергія;       б) повна енергія;       в) кінетична енергія.

  1. Обчисліть потенціальну енергію тіла, що лежить на столі, відносно підлоги. Маса тіла – 1 кг, висота столу – 80 см.

а) 8 Дж;         б) 0,8 Дж;          в) 8000 Дж.

  1. Визначте кінетичну енергію велосипедиста масою 50 кг, який зі швидкістю 10 м/с

а) 25 Дж;            б) 250 Дж;           в) 2500 Дж.

Ключ до тесту:

  1. б, 2. в, 3.а, 4.в, 5.а, 6.в.  

X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 13-17)

Вчитель розповідає учням про можливе отримання джерел альтернативної енергії з водоростей та фітопланктону.

XI. Домашнє завдання (слайд 18)

1. § 32 вивчити

2. Завдання за варіантами:

І варіант: Скористайтесь додатковими джерелами інформації і знайдіть опис приладу дія якого ґрунтується на зміні потенціальної енергії. Результати оформіть у вигляді повідомлення.

ІІ варіант: Придумайте дослід на підтвердження того, що пружно деформоване тіло має потенціальну енергію. Опишіть дослід в зошиті у вигляді плану.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Фізика: Підручник для 8 кл. загальноосвітніх навчальних закладів./Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. – Київ: Генеза, 2008 – 207с. (книга трьох авторів)
  2. Усі уроки фізики. 8 клас./ Кирик Л.А. – Х.: Вид. група “Основа”, 2008. – 352 с. (книга одного автора)
  3. Фізика: підручн. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ [В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін.]; за ред.  В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгого. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256с.: іл., фот. (книга трьох авторів)
  4. Фізика 7 кл.: підруч. для 7 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ М.І. Шут, Т.М. Мартинюк, Л.Ю. Благодаренко – К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2014. – 256с.: 1л. (книга трьох авторів)
  5. Фізика: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Д. Сиротюк. – Київ: Генеза. 2015. – 240 с.: іл.. (книга одного автора)

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 37.Кінетична енергія тіла. Повна механічна енергія
Додано
3 листопада
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку