Урок 3
(7 клас, фізика)
Тема уроку. Механічна енергія та її види. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.
Мета уроку.
Навчальна: ввести поняття механічної енергії як фізичної величини, з’ясувати види енергії, сформувати поняття кінетичної та потенціальної енергії, сформувати закон збереження енергії, сформувати навички розв’язування задач.
Розвивальна: розвивати просторове уявлення, увагу, акуратність.
Виховна: виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання: мультимедійна дошка.
Очікувані результати уроку.
Знати: визначення, формулу для визначення та одиниці вимірювання різних видів енергії, знати закон збереження енергії.
Вміти: вирішувати стандартні завдання.
Структура уроку
І. Організація класу (1 хв.)
ІІ. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку (1 хв.)
V. Актуалізація опорних знань (8 хв.)
VI. Постановка проблеми (3 хв.)
VII. Формування нових знань (8хв.)
VIII. Формування вмінь (15 хв.)
IX. Підбиття підсумків уроку (2 хв.)
X. Хвилинка цікавої фізики (3 хв.)
XI. Домашнє завдання (1 хв.)
Хід уроку
І. Організація класу
Учитель налаштовує учнів на роботу, відмічає відсутніх.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні самостійно перевіряють правильність виконання домашнього завдання за зразком, виданим учителем на кожну парту.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (слайд 4)
Слово «енергія» ми чуємо досить часто, в телевізійних передачах, бачимо в заголовках газет тощо. Ним можна скористатися для характеристики людини, явищ природи, машин або механізмів. Сьогодні ми з’ясуємо, що таке енергія з точки зору фізики?
ІV. Формулювання теми, мети і завдань уроку
Учитель повідомляє тему, мету і завдання уроку.
V. Актуалізація опорних знань (слайд 5)
Фронтальне опитування учнів
VI. Постановка проблеми (слайд 6)
Первісна людина здійснює механічну роботу над каменем – підіймає його. Мускульна сила людини здійснює механічну роботу і стан каменю поступово змінюється – він тепер перебуває на іншій висоті. Тепер камінь може, наприклад, упасти і розбити горіх, тобто виконати роботу. Стан людини також зміниться – вона відчуватиме втому. З’ясуємо яка фізична величина характеризує зміну стану тіла?
VII. Формування нових знань (слайд 7-10)
План вивчення нового матеріалу
В ході вивчення нового матеріалу вчитель наводить приклади різних видів енергії з реального життя. Приклади можна знайти в документі, який можна відкрити через гіперпосилання.
VIII. Формування вмінь (слайд 11)
Робота в групах з подальшими представленням результатів на дошці
IX. Підбиття підсумків уроку (слайд 12)
Самостійне виконання тестових завдань за допомогою гри-презентації
а) Вт; б) Дж; в) Дж/с.
а) потенціальну; б) повну; в) кінетичну.
а) ; б); в).
а) потенціальна енергія; б) повна енергія; в) кінетична енергія.
а) 8 Дж; б) 0,8 Дж; в) 8000 Дж.
а) 25 Дж; б) 250 Дж; в) 2500 Дж.
Ключ до тесту:
X. Хвилинка цікавої фізики (слайд 13-17)
Вчитель розповідає учням про можливе отримання джерел альтернативної енергії з водоростей та фітопланктону.
XI. Домашнє завдання (слайд 18)
1. § 32 вивчити
2. Завдання за варіантами:
І варіант: Скористайтесь додатковими джерелами інформації і знайдіть опис приладу дія якого ґрунтується на зміні потенціальної енергії. Результати оформіть у вигляді повідомлення.
ІІ варіант: Придумайте дослід на підтвердження того, що пружно деформоване тіло має потенціальну енергію. Опишіть дослід в зошиті у вигляді плану.
Список використаних джерел: