Урок у 7 класі з теми «Взаємодія тіл. Сили».
Тема уроку: Розв’язування задач.
Мета уроку: навчальна: повторне осмислення вже відомих знань, вироблення вмінь і навичок із застосуванням вивченого матеріалу; розвивальна: розвивати комунікабельність, швидкість мислення ; виховна: виховувати прагненння до самовдосконалості, толерантного спілкування і роботі в групі.
Обладнання: картки з завданнями.
Тип уроку: урок засвоєння вмінь і навичок.
Хід уроку:
Пролунав уже дзвінок,
Всі прийшли ми на урок.
Фізики навчатись час.
Добрий день вітаю вас.
– Для налаштування до роботи з фізики, я пропоную тому, в кого буде м’ячик сказати одне слово з теми «Взаємодія тіл. Сили», яке вам першим спало на думку і передати м’ячик однокласнику. Єдина вимога – не повторюватись.
Гра «Ланцюжок»
– Отже, спочатку нагадаємо основні поняття цієї теми у вигляді гри в доміно. Я прикріплюю першу кисть, а ви шукатимете по черзі продовження. Бригадири запропонуйте двох учнів зі своєї бригади з середнім рівнем роботи на уроках фізики. За кожну правильну кисть учень отримує 3 бали. Хто ще бажає спробувати свої сили (2 учні з середнім рівнем знань)
4. Пробне застосування знань( метод «Шпаргалка»)
- Ми згадали з вами основні поняття, а зараз нагадаємо основні характеристики величин цієї теми у вигляді «шпаргалки». Бригадири, визначіть двох учнів з бригади з достатнім рівнем знань для цього виду роботи, за кожне правильно виконане завдання учень отримає три бали.
5. Вправи за зразком і подібних в умовах з метою вироблення вмінь безпомилкового застосування знань
- А зараз учні з достатнім рівнем роботи з фізики покажуть, як виводити похідні формули з основних і зароблять по 2 бали за кожну правильно виведену формулу, в сумі 4 бали за правильне виведення. Бригадири виберіть по одному учневі з бригади для виведення формул.
- А хто хоче сам спробувати? З формули ваги вивести масу.
6. Вправи з перенесенням знань у нові умови (індивідуальна робота: метод «зможу, не зможу», метод «так», «ні»)
- А зараз на черзі робота для учнів з високим рівнем знань. Бригадири визначіть по одному учневі, високого рівня роботи для розв’язування задач високого рівня. Пропоную вам розв’язати задачу високого рівня з контрольної роботи і заробити 5 балів за правильно розв’язану задачу на дошці без моєї допомоги.
- Тепер з’ясуємо, чи розумієте ви явища, котрі ми розглядали в цьому розділі? Пропоную вам кожному написати на листочках відповідь «так» чи «ні» на кожне з 7 стверджувальних речень і одержати по одному балу за кожну правильну відповідь, бо як казав Піфагор: «Хоч слова «так» і «ні» - короткі, все ж вони вимагають серйозних роздумів.» Підпишіть листочки вверху.
Фізичний диктант:
Відповіді: 1. Ні, 2. Так, 3. Так, 4. Ні, 5. Ні, 6. Так, 7. Так.
– Дякую за вашу співпрацю! Ви усі – молодці!