26 серпня о 18:00Вебінар: Навчання в умовах пандемії: рекомендації ООН та світовий досвід

Урок у 7 класі "Розв'язування задач"

Про матеріал
Урок складений для підготовки учнів до написання контрольної роботи з частини І "Сила. Види сил", розділу "Взаємодія тіл. Сила." Можна використовувати різні завдання на розсуд учителя, використовуючи посібники, якими вчитель користується для написання контрольних робіт.
Перегляд файлу

Урок у 7 класі з теми «Взаємодія тіл. Сили».

Тема уроку: Розв’язування задач.

Мета уроку: навчальна: повторне осмислення вже відомих знань, вироблення вмінь і навичок із застосуванням вивченого матеріалу; розвивальна: розвивати комунікабельність, швидкість мислення ; виховна: виховувати прагненння до самовдосконалості, толерантного спілкування і роботі в групі.

Обладнання: картки з завданнями.

Тип уроку: урок засвоєння вмінь і навичок.

Хід уроку:

  1.          Організаційний момент (віршовані рядки)

Пролунав уже дзвінок,

Всі прийшли ми на урок.

Фізики навчатись час.

Добрий день вітаю вас.

 

  1.          Мотивація навчальної діяльності
  •              Ми завершили з вами розгляд І частини теми «Взаємодія тіл. Сили». Тому, як ви розумієте наступним етапом буде написання контрольної роботи. Сьогодні ще раз повторимо основні питання, які будуть виноситись у контрольній роботі і від того, як ви повторите, в певній мірі, залежатиме оцінка з контрольної роботи.

 

  1.          Актуалізація опорних знань та їх корекція (метод «Ланцюжок», «Фізичне доміно»)

– Для налаштування до роботи з фізики, я пропоную тому, в кого буде м’ячик сказати одне слово з теми «Взаємодія тіл. Сили», яке вам першим спало на думку і передати м’ячик однокласнику. Єдина вимога – не повторюватись.

Гра «Ланцюжок»

  •              Налаштувались на роботу? А зараз я розповім, як ми будемо сьогодні працювати:
    •             Спочатку згадаємо визначення фізичних понять та величин, які вивчали у цій темі
    •             Потім повторимо основні фізичні величини: їх позначення, формули для обрахунків, одиниці виміру
    •             Далі нагадаємо, як виводяться похідні формули з основних
    •             Розв’яжемо кількісні та  якісні задачі.
  • Для того, щоб оцінити роботу кожного сьогодні - ви об’єднані у бригади: ваш бригадир буде керувати вами, заносити бали, які ви заробите протягом уроку до відомостей і наприкінці уроку здасть відомість мені.

 – Отже, спочатку нагадаємо основні поняття цієї теми у вигляді гри в доміно. Я прикріплюю першу кисть, а ви шукатимете по черзі продовження. Бригадири запропонуйте двох учнів зі своєї бригади з середнім рівнем роботи на уроках фізики. За кожну  правильну кисть учень отримує 3 бали. Хто ще бажає спробувати свої сили (2 учні з середнім рівнем знань)

 

4. Пробне застосування знань( метод «Шпаргалка»)

- Ми згадали з вами основні поняття, а зараз нагадаємо основні характеристики величин цієї теми у вигляді «шпаргалки». Бригадири, визначіть двох учнів з бригади з достатнім рівнем знань для цього виду роботи, за кожне правильно виконане завдання учень отримає три бали.

5. Вправи за зразком і подібних в умовах з метою вироблення вмінь безпомилкового застосування знань

- А зараз учні з достатнім рівнем роботи з фізики покажуть, як виводити похідні формули з основних і зароблять по 2 бали за кожну правильно виведену формулу, в сумі 4 бали  за правильне виведення. Бригадири виберіть по одному учневі з бригади для виведення формул.

- А хто хоче сам спробувати? З формули ваги вивести масу.

6. Вправи з перенесенням знань у нові умови (індивідуальна робота: метод «зможу, не зможу», метод «так», «ні»)

- А зараз на черзі робота для учнів з високим рівнем знань. Бригадири визначіть по одному учневі, високого рівня роботи для розв’язування задач високого рівня. Пропоную вам розв’язати задачу високого рівня з контрольної роботи і заробити 5 балів за правильно розв’язану задачу на дошці без моєї допомоги.

- Тепер з’ясуємо, чи розумієте ви явища, котрі ми розглядали в цьому розділі? Пропоную вам кожному написати на листочках відповідь «так» чи «ні» на кожне з  7 стверджувальних речень і одержати по одному балу за кожну правильну відповідь, бо як казав Піфагор: «Хоч слова «так» і «ні» - короткі, все ж вони вимагають серйозних роздумів.» Підпишіть листочки вверху.

Фізичний диктант: 

  1.          Пасажири автомобіля відчули, що вони відхилися ліворуч, отже і автомобіль повернув ліворуч.
  2.          Вага вашого тіла може дорівнювати нулю, а маса – ні.
  3.          У перші секунди руху у швидкісному ліфті, людина відчула, що її притискає до підлоги, чи змінилась при цьому вага тіла людини?
  4.          Взимку вантажним автомобілям надівають ланцюги, щоб зменшити тертя.
  5.          Штучні супутники Землі Землею не притягуються.
  6.          Футболісти взувають бутси із шипами для збільшення тертя.
  7.          Для зменшення тертя, між тертьовими поверхнями вводять мастило.

Відповіді: 1. Ні, 2. Так,  3. Так,  4. Ні,  5. Ні,  6. Так, 7. Так.

  •              Бригадири перевірте правильність написання відповідей учасників вашої бригади, за кожну правильну відповідь один бал.

 

  1.          Підбиття підсумків роботи (інтерактивна вправа «Квіти на згадку» )
  •              А поки бригадири перевірятимуть ваші роботи підіб’ємо підсумки своїх робіт. Візьміть кожен по стікеру, який у вас на парті і напишіть  на своїх стікерах продовження до початку речення: «Після сьогоднішнього уроку, я : І бригада – вмію…, ІІ бригада – знаю…, ІІІ бригада – зможу …. Ті, хто написав, підходять до дошки і обклеюють овал своєї групи, озвучуючи те, що написав.
  •              А зараз бригадири оголосять оцінки.
  1.          Домашнє завдання :
  1.          Повтор. § - §
  2.          Підготув.  до к. р.

– Дякую за вашу співпрацю! Ви усі – молодці!

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Сержанюк Олена
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
Що я знаю і вмію робити
Додано
20 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку