Урок - гра 5 клас Підготувала:
учитель української мови та літератури
Колісник Світлана Іванівна
Тема У світі загадок.
Очікування сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю
педагогічного фольклору; розвивати логічне й абстрактне мислення, пом"ять,уяву;
результату: формувати кругозір, світогляд учнів; виховувати шанобливе
ставлення до українського фольклору, прищеплювати інтерес до
наслідків власної праці.
Тип уроку: систематизація знань і вмінь
Обладнання: картки,інтерактивний метод "Мікрофон",олівці та папір для
малювання
Хід уроку
І Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
ІІ Вступна частина
1 Вступне слово
На минулому уроці ми ознайомилися з особливостями загадок, з їх змістом і значенням.
В давнину загадка - засіб випробування мудрості , тепер народна забава. Основне призначення загадки в тому, що вона розвиває в людини догадливість , кмітливість.
Будь - яке свято буде набагато цікавіше і веселіше , якщо в нього включати такий цікавий пункт як розгадування загадок.
А сьогодні ми потрапимо у світ загадок.
2 Ознайомлення учнів з таблицею оцінювання
Конкурс 1
Самостійно розгадати кросворд. Ключове слово тема уроку
Кросворд складається із загадок про рослини
Бере З а 1 Біла – білява у лісі стояла. Моє тіло рубають, морю кров п'ють.
к А пуста 2 Сімсот одежок , і всі без застежок , і не шиті, і не краяні, і всі в рубцях.
о Г ірок 3 Під хворостом догори хвостом.
моркв А 4 Сидить красна дівиця в темниці, а коси на вулиці.
Д уб 5 Батько тисячу синів має, кожному мисочку справляє, а собі - ні
К алина 6 Стоїть півень над водою з червоною бородою. Хто йде – не мене,
а за бороду скубне.
м А к 7 Був брат Кіндрат, попід землю пішов,стеблиночку найшов.
А в тій стебелиночці мур мурував, сто стебелиночок вимурував.
Підбиття підсумків конкурсу.
Конкурс 2
Відгадати загадки. Відгадки запишіть , доберіть до них антоніми.
1 Ввечері вмирає , а зранку оживає ( день).
2 Прийшла баба , сама чорна, і в чорний жупан заховала тарілочку у сивий туман ( ніч).
3 Сіре сукно, лізе у вікно (сутінки).
4 Що січе русу косу ( журба)?
5 Що найдовше (молодість)?
6 З якої миски не можна наїстися (порожньої)?
Підбиття підсумків конкурсу.
Конкурс 3
Учасник загадує декілька загадок супернику .
На одній нозі танцюю,
Зовсім я не байдикую.
Ти мене лиш накрути –
Та в таночок знов пусти.
(Дзиґа) * * *
Що за хатка – дивина?
З скла прозорого вона.
Табунцями, як у річці,
Рибки плещуться в водичці.
(Акваріум)
До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий?
(Торт)
У носатого Івана
Одежина дерев’яна.
Він у чистім полі ходить
І по ньому носом водить.
Не стрижений, не чесаний –
Гострим ножем зетесаний.
(Олівець)
* * *
Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)
Триколісний друг у мене,
Має він кермо зелене.
Ще сидіння та педалі…
Певно, ви його впізнали?
(Велосипед) * *
Весела перерва
Конкурс на кращого виконавця скоромовок.
Росте липа біля Пилипа,Пилип біля липи очима клипа.
Конкурс 4
Намалювати відгадку. Кожному учаснику гри загадується загадка.
1 На літо вбирається, на зиму одежі цурається (дерево).
2 По дороз стрибає, а в воді плаває (жаба).
3 Без рук,без ніг, а поле оре (трактор).
4 Не живу й не гуляю,сім бідів знаю, а від ножа помираю (хліб).
5 Що летить,а крилами не махає (літак)?
6 Що сходить без насіння (сонце)?
Підбиття підсумків.
Конкурс 5
Розгадати загадки. З перших літер відгадок скласти слово «МОЛОДЦІ».
1 Прийшов до нас гість та зробив нам міст без сокири, без долота, швидка й міцна робота
( Мороз).
2 Вдень вікно розбите,а за ніч вставлене (ополонка).
3 Я вода і на воді плаваю (лід).
4 Стоїть над водою і трясе бородою (очерет).
5 Ждуть,ждуть , а як покажуть, то ховатись почнуть (дощ).
6 Ти у кожній господі у великій пригоді. Хто тебе роздягать візьметься, той сльозами заллється
(цибуля).
7 Хто дає гарний приклад культурного життя?(інтелігент)
Підбиття підсумків
ІІІ Підсумок уроку. Оцінювання.