Урок У світі загадок

Про матеріал
Сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну скарбницю фольклору; розвивати логічне й абстрактне мислення, пом"ять,уяву; формувати кругозір, світогляд учнів; виховувати шанобливе ставлення до українського фольклору, прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

Урок - гра                      5 клас                                               Підготувала:

                                                                                                учитель української мови та літератури

                                                                                             Колісник Світлана Іванівна

                                                                                                                                                                                                             

 Тема                            У світі загадок.

Очікування                сприяти поглибленню учнівських знань про невичерпну    скарбницю

педагогічного           фольклору; розвивати логічне й абстрактне мислення, пом"ять,уяву;

результату:                формувати кругозір, світогляд учнів;  виховувати шанобливе

                                       ставлення до українського фольклору, прищеплювати інтерес до

                                       наслідків власної праці.

Тип уроку:                  систематизація знань і вмінь

Обладнання:              картки,інтерактивний метод "Мікрофон",олівці  та папір для

                                                       малювання

                                                                Хід  уроку

  І   Забезпечення   емоційної готовності учнів до уроку.

  ІІ   Вступна частина

        1 Вступне слово

   На минулому уроці ми ознайомилися з особливостями загадок, з їх змістом і значенням.

  В давнину загадка - засіб випробування мудрості , тепер народна забава. Основне призначення загадки в тому, що вона розвиває в людини догадливість , кмітливість.

  Будь - яке свято буде набагато цікавіше і веселіше , якщо в нього включати такий цікавий пункт як     розгадування загадок.

 А сьогодні ми потрапимо у світ загадок.

   2 Ознайомлення учнів з таблицею оцінювання

                         Конкурс   1

 Самостійно розгадати кросворд. Ключове слово тема уроку
   Кросворд складається із загадок про рослини

         Бере З а                               1  Біла – білява у лісі стояла. Моє тіло  рубають, морю кров п'ють.

                к А пуста                       2  Сімсот одежок ,  і всі без застежок , і не шиті, і не краяні, і всі в рубцях.

                о Г ірок                          3  Під хворостом догори хвостом.

      моркв А                                  4   Сидить красна дівиця в темниці, а коси на вулиці.

                  Д уб                             5   Батько тисячу синів має, кожному мисочку  справляє, а собі - ні

                  К алина                       6   Стоїть півень над водою з червоною бородою. Хто йде – не мене,

                                                    а за бороду скубне.

               м А к                                 7  Був брат Кіндрат, попід землю пішов,стеблиночку найшов.

                                                   А в тій стебелиночці  мур мурував, сто  стебелиночок вимурував.

     Підбиття підсумків конкурсу.

                           Конкурс 2

     Відгадати загадки. Відгадки запишіть , доберіть до них  антоніми.

    1 Ввечері вмирає , а зранку оживає ( день).

    2 Прийшла баба , сама чорна,  і в чорний жупан заховала тарілочку у  сивий туман ( ніч).

     3 Сіре сукно, лізе у вікно (сутінки).

    4 Що січе русу косу  ( журба)?

     5 Що найдовше (молодість)?

    6   З якої миски не можна наїстися (порожньої)?

    Підбиття підсумків конкурсу.

                 Конкурс 3

   Учасник загадує декілька загадок  супернику .

         

На одній нозі танцюю,

 Зовсім я не байдикую.

 Ти мене лиш накрути –

 Та в таночок знов пусти.

 (Дзиґа) * * *

 Що за хатка – дивина?

 З скла прозорого вона.

 Табунцями, як у річці,

 Рибки плещуться в водичці.

 (Акваріум)

 До дітей на кожне свято

 Просять в гості завітати,

 Бо солодкий і смачний.

 Здогадались, хто такий?

 (Торт)

 У носатого Івана

 Одежина дерев’яна.

 Він у чистім полі ходить

 І по ньому носом водить.

 Не стрижений, не чесаний –

 Гострим ножем зетесаний.

 (Олівець)

* * *

 Ніде не купиш,

 На вагах не зважиш,

 Сам здобуваєш,

 У комору складаєш.

 (Знання)

 Триколісний друг у мене,

 Має він кермо зелене.

 Ще сидіння та педалі…

 Певно, ви його впізнали?

 (Велосипед) * *

                              Весела перерва

  • Скоромовка Язика ламає, а  вимови навчає.

Конкурс на кращого виконавця скоромовок.

Росте липа біля Пилипа,Пилип біля липи очима клипа.

 

                Конкурс 4

Намалювати відгадку. Кожному учаснику гри загадується загадка.

 1  На літо вбирається, на зиму одежі цурається   (дерево).

  2 По дороз стрибає, а в  воді плаває (жаба).

 3  Без рук,без ніг, а поле оре (трактор).

4  Не живу й не гуляю,сім бідів знаю, а від ножа помираю (хліб).

 5  Що летить,а крилами не махає  (літак)?

 6 Що  сходить без насіння (сонце)?

          Підбиття підсумків.

                 Конкурс  5

Розгадати загадки. З перших літер відгадок  скласти слово «МОЛОДЦІ».

1 Прийшов до нас гість та зробив нам міст без  сокири, без долота, швидка й міцна робота

   ( Мороз).

2 Вдень вікно розбите,а за ніч  вставлене (ополонка).

3 Я вода і на воді плаваю (лід).

4 Стоїть над водою і трясе бородою (очерет).

5 Ждуть,ждуть , а як покажуть, то ховатись почнуть (дощ).

6  Ти у кожній господі у великій пригоді. Хто тебе роздягать візьметься, той сльозами заллється

      (цибуля).

7  Хто дає гарний приклад культурного життя?(інтелігент)

Підбиття підсумків

 ІІІ Підсумок уроку. Оцінювання.

 

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1062
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку