Змішане навчання – форма , при якій освітній процес проводиться як в традиційній очній формі, так і з використанням технологій дистанційного навчання.
Навчально-виховний процес у школах має бути зорієнтований на використанні педагогічних інновацій, які ґрунтуються на інформаційних технологіях і сучасних засобах комунікації.
«Перевернутий клас» - одна з інноваційних педагогічних технологій, модель змішаного навчання.
Перевернутий клас (англ. flippedclassroom) – принцип навчання, за яким основне засвоєння нового матеріалу школярами відбувається вдома, а час класної роботи виділяється на виконання завдань, вправ, проведення лабораторних і практичних досліджень, індивідуальних консультацій учителя .
Як показало експериментальне впровадження технології «перевернутого класу» під час вивчення нового матеріалу мотивація учнів до оволодіння новим матеріалом підвищується, адже засвоєння значної частини навчальної інформації відбувається вдома, а на заняттях у класі при співпраці з вчителем учні обмінюються своїми знаннями, створюючи при цьому «дискусійне поле». У такому випадку ефективність навчальних занять підвищується при одночасному зростанні ролі учня як суб’єкта навчально-виховного процесу.
Цінність перевернутих класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять , де учні можуть шукати інформацію за допомогою ґаджетів , обговорювати зміст, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним під час практичній та проєктній діяльності . Роль вчителя – бути консультантом, заохочувати на спільну роботу . Результат роботи груп , а саме – презентація , оцінюється всіми здобувачами освіти в кінці цього ж уроку .
У своїй практиці я використовую модель уроку «Ротація за станціями», об`єднавши учнів у 3 групи : - Робота з вчителем ;
«Київська Русь»
Мета уроку : ознайомити учнів з видатними князями Київської Русі ;
розвивати вміння та навички працювати в групі ;
формувати вміння аналізувати та виокремлювати потрібний
історичний матеріал;
розвивати інтерес до предмету;
виховувати повагу до нашої історії.
Очікувані результати: описують державну діяльність кн6язів Київської Русі, демонструють уміння шукати необхідну інформацію , через роботу з ґаджетами та обговорюють її з однокласниками
Обладнання: картки для розподілу учнів на 3 групи : гончар ,коваль , ткаля ( Додаток 1) , маршрутні листи для ротації по станціям ( Додаток 2) , картки з назвами ротацій (станцій) (Додаток 3) , інструктаж роботи на уроці (Додаток 4) ; секундомір
для роботи з вчителем : для кожної групи картки для асоціативного куща ( Додаток 5 ) та куб і запитання для методу « Кубування » ( Додаток 6 ) , ручки або фломастери ;
для дослідницької роботи ( робота з ґаджетами ) : для кожної групи мобільний пристрій з програмою для читання QR- кодів , картки з QR-кодами та завданням ( Додаток 7 ) , аркуш для нотаток , ручки або олівці;
для проєктної діяльності : для кожної групи аркуш зі стрічкою часу ( Додаток 8 ) , шаблони для стрічки часу ( Додаток 9 ) , пазли ( Додаток 10 ) , аркуш для пазлу і складання СЕНКАНу (Додаток 11 ) , ножиці , клей , ручки або фломастери та завдання виконання роботи ( Додаток 12 ) .
Домашнє завдання напередодні уроку: опрацювати сторінки 15 -16 підручника ЯДС (Тетяна Воронцова , 4 клас, частина 2).
Матеріали для проведення уроку
Додаток 1
Картки для розподілу на групи
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2
Маршрутний лист групи
«ГОНЧАР »
Відправляємося в історичну подорож наступними племенами Київської Русі :
1. Плем`я В`ятичі
2. Плем`я Древляни
3. Плем`я Сіверяни
Гарної подорожі !!!
Маршрутний лист групи
« ТКАЛЯ»
Відправляємося в історичну подорож наступними племенами Київської Русі :
1. Плем`я Сіверяни
2. Плем`я В`ятичі
3. Плем`я Древляни
Гарної подорожі !!!
Маршрутний лист групи
« КОВАЛЬ»
Відправляємося в історичну подорож наступними племенами Київської Русі :
1. Плем`я Древляни
2. Плем`я Сіверяни
3. Плем`я В`ятичі
Гарної подорожі !!!
Додаток 3
Назви ротацій (станцій)
Додаток 4
ІНСТРУКТАЖ
Вітаю всіх!
Сьогодні на уроці ми разом із вами відправимося в подорож до Київської Русі наступними племенами : ДРЕВЛЯНИ (Проєктна діяльність) , СІВЕРЯНИ (Дослідницька діяльність. Робота з ґаджетом) та В`ЯТИЧІ (Робота з вчителем).
1. Працювати будемо по групам.
2. Кожна група отримає свій маршрутний лист з назвами станцій , які ви будете відвідувати в певній послідовності .
3. Кожна станція має свою назву .
4. На кожній станції для певної групи - своя папка з завданнями.
Виконавши роботу , всі матеріали , над якими ви працювали , треба буде покласти у відповідну папку .
5. На виконання завдання на кожній станції відведено для всіх певний час – 7 хвилин .
8. Після того , як завершите свій маршрут , презентуйте свої роботи , прикріпивши їх результати на дошку та повідомте інформацію , яку отримали під час роботи з ґаджетами .
Додаток 5
Асоціативний кущ
|
|
|
Додаток 6
Запитання для методу «Кубування»
НАЗВИ
1. Назви , хто був першим князем Київської Русі ?
2. Назви, як звали дружину князя Ігоря ?
3. Назви головне місто Київської Русі.
ПОЯСНИ
1. Поясни ,як передавалась верховна влада у Київській Русі ?
2. Поясни, чому князя Святослава в народі прозвали – ХОРОБРИЙ ?
ЧОМУ
1. Чому княгиня Ольга почала правити Київською Руссю ?
2. Чому час від часу княгиня Ольга відвідувала візантійського імператора ?
ПОДУМАЙ
1. Подумай , для чого князі завойовували багато земель ?
2. Подумай , для чого княгиня Ольга налагоджувала зв`язки з іншими країнами ?
ПОДІЛИСЬ
1. Поділись , що б ти відчувала / відчув , якщо зараз стала / став правителем країни ?
2. Поділись своєю думкою , для чого княгиня Ольга прийняла християнство ?
ЗАПРОПОНУЙ
1. Запропонуй власну ідею , як розширити землі своєї країни.
2. Запропонуй свій указ для покращення умов існування держави.
Додаток 7
QR- коди
|
|
|
Додаток 8
Стрічка часу
Додаток 9
Шаблони для стрічки часу
Додаток 10
Пазли
Додаток 11
СЕНКАН
1. ______________________
2. ___________________ , __________________
3. ________________ , __________________ , _________________
4._______________________________________________________
5.____________________
Додаток 12
Завдання проєктної діяльності
Проєктна діяльність групи «ГОНЧАР»
1. Складіть пазл портрета княгині Ольги та приклейте на аркуш із СЕНКАНом.
2. Складіть СЕНКАН про княгиню Ольгу.
3. Приклейте фрагменти біографії з життя княгині Ольги на аркуш зі стрічкою часу .
4. Виконані роботи покладіть біля своєї папки.
ПОРАДА!
Щоб вкластися у час , можна розподілити завдання між учасниками вашої групи!!!
Успіхів у роботі !
Проєктна діяльність групи «КОВАЛЬ»
1. Складіть пазл портрета князя Ігоря та приклейте на аркуш із СЕНКАНом.
2. Складіть СЕНКАН про князя Ігоря.
3. Приклейте фрагменти біографії з життя князя Ігоря на аркуш зі стрічкою часу .
4. Виконані роботи покладіть біля своєї папки.
ПОРАДА!
Щоб вкластися у час , можна розподілити завдання між учасниками вашої групи!!!
Успіхів у роботі !
Проєктна діяльність групи «ТКАЛЯ»
1. Складіть пазл портрета князя Святослава та приклейте на аркуш із СЕНКАНом.
2. Складіть СЕНКАН про князя Святослава .
3. Приклейте фрагменти біографії з життя князя Святослава на аркуш зі стрічкою часу .
4. Виконані роботи покладіть біля своєї папки.
ПОРАДА!
Щоб вкластися у час , можна розподілити завдання між учасниками вашої групи!!!
Успіхів у роботі !
ДЖЕРЕЛА
1. http://metod-portfolio.blogspot.com/2015/10/blog-post_89.html
2. https://drive.google.com/file/d/1khYORM6Ta4Tip2PQLdmPErR1ox_AeREg/view
3. https://stuki-druki.com/authors/Olga-knyaginya.php
7. https://school.home-task.com/tradicijni-narodni-remesla-ukrayini/
8. https://credo.pro/2021/07/270395
9. https://discover.in.ua/history/pravlinnja-kiyivskogo-knjazja-igorja-912-944-rr.html
10. https://dovidka.biz.ua/tsikavi-fakti-pro-knyazya-svyatoslava/