Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.
Тема. « Україна – наша земля». Дослідницький практикум»
Мандрівка Україною, про яку ти мрієш
Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Вправа «Впіймай м’яча»
Сьогодні -------- ,
день тижня ---------,
надворі______погода.
Небо_________
Опади__________
Вітер_____________
Як змінювалася погода за цей тиждень?
II. Повідомлення теми і мети уроку
1.Робота над загадкою І. Січовика
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов'їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься. (Украіна).
- Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
Україна - наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.
2. Складання асоціативного куща Україна
Тема нашого уроку - «Україна - моя Батьківщина». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.
III. Вивчення нового матеріалу
1. Перегляд відеопрезентації «Моя Україна»
Чим багата Україна?
Якого кольору пшениця, зерно?
Щоб родила пшениця що потрібно?
Якого кольору мирне тихе небо?
Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина - це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина - це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. наша Батьківщина зветься Україною. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна - це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте Україна - мирна країна її народи хочуть жити в мирі й злагоді.
2. Робота в групах «Метод Кафе»
Як називається наша держава?
Чим багата Україна?
Які гори є в Україні?
Які моря є в Україні?
Яка річка протікає через усю Україну?
Як народ прославляє Дніпро?
Чому говорять, що Дніпро - гордість України?
Яке місто є столицею України? Де воно розташоване?
Учні розглядають фотографії, складають речення про пам'ятні місця Києва.
3 Відеофізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Робота в групах
Учитель пропонує учням об'єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, айстри).
Кожна група отримує набір карток зі словами: краінастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.
Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна».
2. Робота над прислів'ям
Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
Та земля мила, де мати народила.
3. Творча вправа «Скажи своє слово про Україну»
— Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?
Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов'язково повторюватимуться.
Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».
- Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
V. Підсумок уроку
як називається наша Батьківщина?
Чим вона багата і славна?
1