1 клас НУШ
Тиждень 19. Професії
Заняття ГПД
Тема. Аплікація. «Веселий клоун» (портрет).
Вчитель:
Мета заняття.
Мета поєднує такі аспекти:
а) освітній – поглиблювати знання учнів про циркове мистецтво, про професії артистів цирку, про портрет як жанр мистецтва, учити створювати модульні оригамі, визначити роль художника у створенні образу клоуна (грим та костюм), розвивати творчу та пізнавальну активність, естетичний смак, колірне сприйняття;
б) виховний – виховувати повагу до циркових професій, самостійність та відповідальність за виконану роботу.
Обладнання: презентація «Веселий клоун», ? а зразки тощо?
Матеріали та інструменти: кольорові квадрати 4х4 см, 6х6 см, шаблони портретів, клей, ножиці, фломастери, олівці, серветки.
Тип заняття:
Компетенції: основні поняття-
Основні знання-
Основні вміння-
Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, проявити творчість, виконати портрет клоуна за власною уявою.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
1. Перевірка готовності учнів до уроку.
2. Об’єднання учнів у групи за жеребом. ( а кульки ні? Чи сердечки…з паперу .Цукерки треба з’їсти)
- Ви любите цукерки? Візьміть собі улюблену цукерочку. Об’єднайтесь
в групи за вибраними солодощами.
ІІ. Створення позитивного емоційного настрою на урок.
Слухання пісні. Підведення до визначення теми заняття.
?Зараз зазвучить незвичайна, весела музика, яка змусить вас щось згадати.?
(Звучить пісня «Цирк».)
?-Чи сподобалась вам пісня? Що вона нагадала??
Давайте послухаємо і вірш про цирк. ??Навіщо слухати вірш, яка його мета? Визначити тему заняття??
Слухання вірша
Цирк – це казка, це жонглер,
Лева, тигра грізний рев.
Музика та світло рамп.
Дресирувальник, що гукає: - Ап!
Це і мавпи, й павичі,
Яскраві кулі та м’ячі.
І, що гнуть підкови, силачі.
Тут і коні, що танцюють вальс,
Клоун, що так насмішив усіх нас.
І сміливі під куполом стрибки,
І жонглери, і чарівні фокусники.
Сальто, що робить акробат
Цирк – це свято дорослих та малят!
ІІІ. Підготовка учнів до виконання практичного завдання.
У цирку працює багато людей різних професій. Давайте спробуємо вгадати їхні назви.
1. Лясне батіжком - за мить
Лев на вухах вже стоїть. (Дресирувальник)
А канат замість стежини. (Канатоходець)
Догори усе злітає. (Жонглер)
Щоб скрутити в бублик знову. (Силачі)
Він дістане з капелюха. (Фокусник)
6. Вони не птахи, але літають,
У знайомому тобі цирку виступають.
Спочатку на арені трюки показують,
А потім під купол злітають. (Акробати)
Повідомлення вчителя.
Історія виникнення циркових професій давня.
??? Що це? Презентація,слайди??1 . Цирк – в перекладі з латинської мови означає «круг». З часів Древнього Риму цирком називали довгу доріжку для змагань у швидкості. Вистави з наїзниками, дресированими звірами, акробатами та клоунами, які ми називаємо цирком, з’явились набагато пізніше.
2. Пересувний цирк-шапіто з'явився у 1830 році та поступово перетворився у грандіозні видовища. Коли цирк прибував до міста, він сповіщав про себе вуличним шестям зі слонами, духовим оркестром, клоунами, артистами в костюмах верхи на конях.
3. Попередниками цирку в Україні були скоморохи, згодом ярмаркові балагани, жонґлери й цигани з ведмедями.
Учитель: У кінці 19 - на початку 20 ст. з'являються стаціонарні цирки. Майже 100 років тому.
В 1960 побудовано в Києві новий цирк на 2100 місць (архітектор А. Жуков), директор і мистецький керівник Б. Заєць. Тут з 1961 існує естрадно-циркова студія. Найстарішу циркову традицію має Харків. Чимало майстрів цирку починало свою мистецьку кар'єру на харківській арені.
20 квітня 1972 році побудовано Запорізький державний цирк. Йому майже 50 років. В 1974 побудовано в Харкові новий цирк, будинок на понад
2 000 місць з сучасною технічною апаратурою, приміщеннями для коней, левів і слонів, спортивно-репетиторними залами, гардеробами тощо.
???- Як ви вважаєте,яка професія в цирку є найскладнішою? Чому? Може дати картки, щоб попрацювати у групах…чи щось вставити у конспект картинки Дія : що робить???
- Клоун – це артист цирку. Його головне завдання веселити глядача, тому і вигляд у нього завжди незвичайний, кумедний, яскравий. Тому що за допомогою кольору можна передати настрій. Клоун не тільки майстер сміху, але може бути й акробатом, фокусником, жонглером. Він постійно у русі. Професія клоуна надзвичайно благородна, адже артист отримує найвищу нагороду від глядачів – це сміх та аплодисменти.
??? - Яких відомих клоунів ви знаєте?(Юрій Нікулін, Юрій Куклачов, Олег Попов). Можна пошукову діяльність або впізнання Гра «Впізнай клоуна» включити, дати картки тощо , бо діти 1 класу можуть і не знати прізвища клоунів???
- Там, де клоуни, там завжди весело.??? Це твердження?
(Подивіться відео і скажіть, людина якої циркової професії виступала на арені цирку та який у вас визвав настрій цей виступ?)
??Давайте переконаємось в цьому, переглянувши виступ клоунів. (перегляд відео).??
- А чи знаєте ви, як називають перерву в цирковій виставі? (Антракт).
-Зробимо і ми невеличкий антракт.
Фізкульхвилинка. Назва!!!!!
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Прослухайте вірш і створіть малюнок-образ клоуна: як він виглядає і який характер має?
Жив на арені рудий клоун,
Мов би щастям намальований.
І дітворі, і всім дорослим
З ним було радісно та просто.
Він костюм кумедний має,
На арені виступає.
Розсмішить давно усіх:
І дорослих, і малих
Сіяли іскорки –веснянки
На щічках… Кепка на маківці
З махровим рожевим помпоном,
Жилетка в горох та бантик бордовий.
Штани –шаровари на лямці…
Портрет готовий,
Хоч ставте в рамку.
2. Визначення теми і завдань заняття.
V. Практична робота учнів.
1. Робота над формуванням навичок і вмінь.
??Я би включила пояснення про оригамі.Що це таке і звідкіля взялося???
???- Пригадайте, що таке портрет? (Портрет – жанр образотворчого мистецтва на якому зображується людина, де передається її зовнішній вигляд та внутрішній світ.) Вони не пригадають…можливо Хто знає , що це: жанр … А що головне у портреті? Обличчя.
Як ви вважаєте, при допомозі яких деталей художник створює образ клоуна? Або Що вирізняє клоуна у цирку від інших акторів? Або За якими ознаками можна виділити клоуна від інших акторів у цирку
- За допомогою яких деталей художник створює образ клоуна? (Грим, перука, ніс, головний убір, великий бант, метелик, веснянки).
- Грим – це мистецтво зміни зовнішності артиста шляхом нанесення спеціальних фарб, пластичних та волосяних наклейок, парика у відповідності з задуманим сценічним образом.
- Яке значення має костюм?
- Як правило, усі деталі костюма не відповідають розміру клоуна. Яскравий одяг привертає увагу глядача, тому поєднання кольорів часто контрастні.
- Будемо працювати в групах. Кожна група буде створювати за допомогою кольорових модулів оригамі яскравий портрет клоуна за шаблоном. Але для роботи нам потрібно засвоїти техніку модульного оригамі.
2. Демонстрація зразка послідовності виконання творчої роботи з опорою на демонстраційні таблиці. ??? А де зразок? Може карта послідовності…
???Техніка безпеки
3. Самостійна художньо-практична діяльність учнів. (Учитель здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи учнів).
VІ. Виставка дитячих робіт «Парад Алле» (музичний супровід).
???Самооцінювання. Так то чи то? Як воно проходить? Прикладу немає
Взаємооцінювання.
???Виставка робіт, мабуть краще без помилок (може визначити кращі роботи і все)
Учитель аналізує досягнення та допущені помилки.
VІІ. Підсумок заняття.
Вправа «Авторське крісло»
VІІІ. Рефлексія.
Виставка робіт.
Приз за роботу. ???Мультфільм.?? приз-мультфільм? Як називається?
А презентація не з інтернету? А то вони можуть перевірити?