Урок "Умови плавання тіл"

Про матеріал

комбінований урок для з'ясування умов, за яких можливе плавання тіл, показати практичне застосування закону Архімеда, формування вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти. В уроці використані інтерактивні методи навчання та вказані посилання на відеоматерівали

Перегляд файлу

Тема. Умови плавання тіл

Мета: з’ясувати умови, за яких можливе плавання тіл, показати практичне застосування закону Архімеда, формувати вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти.

Очікувані результати: учні називають умови, за яких тіло плаває на поверхні рідини, плаває всередині рідини, за яких умов тіло тоне в рідині, наводять приклади практичного застосування закону Архімеда.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка присутності учнів у класі та їх готовності до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.
  2. Опитування теоретичного матеріалу.

Робота в групах «Матриця думок».

Учні у малих групах опрацьовують завдання на картках. Після опрацювання представник кожної групи коротко доповідає матеріал, висловлює аргументи для доведення вагомості поданої інформації та необхідності застосування поданої інформації.

 

Фізичні величини

Формули

 

Маса тіла

Об’єм тіла

Густина тіла

Густина рідини

Архімедорва сила

І група

20 кг

0,008 м3

 

1000 кг/м3

 

 

ІІ група

 

 

4000кг/м3

900 кг/м3

180Н

 

ІІІ група

100 г

 

0,4 г/см3

 

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Ви можете навести скільки завгодно прикладів плавання тіл. Плавають кораблі та човни, дерев’яні іграшки і повітряні кульки, плавають риби, дельфіни та інші істоти. А від чого залежить здатність тіла плавати? Сьогодні ми дамо відповідь на це питання.

Проведемо дослід. Візьмемо посудину з водою та декілька кульок, виготовлених з різних матеріалів. Будемо по черзі занурювати їх у воду, а потім відпускати їх без початкової швидкості. Далі залежно від густини тіла можливі різні варіанти: занурення, плавання всередині рідини, спливання, плавання на поверхні рідини. (див. таблицю на ст..181)

Для обґрунтування умов плавання тіл пропоную переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Zk4S9_PMw0w

                                                 Умови плавання тіл

 

  1. Занурення – тіло починає тонути і врешті опускається на дно посудини.         

   

 

 

plav3_4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Спливання – тіло починає підніматися і врешті зупиняється на поверхні рідини, занурившись у рідину частково.

 

plav1_4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плавання в середині рідини – тіло не тоне і не спливає, а залишається плавати в товщі рідини.

plav2_4

 

 

 

 

 

 

 

Спостерігаємо плавання тіл у живій природі (перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=t6O7a4T3cqY).

IV.  Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з підручником

Користуючись таблицею густин (ст. 249), дати відповіді на питання

  • Які метали можуть плавати у ртуті?
  • Які метали потонуть у ртуті?
  • Які тіла можуть плавати у воді?
  • Які тіло тонуть у воді?
  • Чи потоне сталева гайка у гасі? Воді? Ртуті?
  • У посудину налили воду, гас і ртуть. Як розмістяться ці рідини в посудині? Чому?
  1. Розв’язування задач

Виконати вправу 28 (2,3,5) ст. 184.

 V. Підсумок уроку

Рефлексація

Працюючи на уроці я:

- дізнався про …

- зрозумів …

- навчився …

Найбільше мені сподобалися…

На занятті у мене найкраще виходило…

Я мав складнощі з…

Я хотів би ще дізнатися про…

 

Оцінювання учнів

VI. Домашнє завдання

Вивчити параграф 28, виконати вправу 28 (7, 9,10).

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Fodor Antonina
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 32.Умови плавання тіл.
Додано
24 липня 2018
Переглядів
3729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку