комбінований урок для з'ясування умов, за яких можливе плавання тіл, показати практичне застосування закону Архімеда, формування вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти. В уроці використані інтерактивні методи навчання та вказані посилання на відеоматерівали
Тема. Умови плавання тіл
Мета: з’ясувати умови, за яких можливе плавання тіл, показати практичне застосування закону Архімеда, формувати вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти.
Очікувані результати: учні називають умови, за яких тіло плаває на поверхні рідини, плаває всередині рідини, за яких умов тіло тоне в рідині, наводять приклади практичного застосування закону Архімеда.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка присутності учнів у класі та їх готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Робота в групах «Матриця думок».
Учні у малих групах опрацьовують завдання на картках. Після опрацювання представник кожної групи коротко доповідає матеріал, висловлює аргументи для доведення вагомості поданої інформації та необхідності застосування поданої інформації.
|
Фізичні величини |
Формули |
||||
|
Маса тіла |
Об’єм тіла |
Густина тіла |
Густина рідини |
Архімедорва сила |
|
І група |
20 кг |
0,008 м3 |
|
1000 кг/м3 |
|
|
ІІ група |
|
|
4000кг/м3 |
900 кг/м3 |
180Н |
|
ІІІ група |
100 г |
|
0,4 г/см3 |
|
2Н |
|
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Ви можете навести скільки завгодно прикладів плавання тіл. Плавають кораблі та човни, дерев’яні іграшки і повітряні кульки, плавають риби, дельфіни та інші істоти. А від чого залежить здатність тіла плавати? Сьогодні ми дамо відповідь на це питання.
Проведемо дослід. Візьмемо посудину з водою та декілька кульок, виготовлених з різних матеріалів. Будемо по черзі занурювати їх у воду, а потім відпускати їх без початкової швидкості. Далі залежно від густини тіла можливі різні варіанти: занурення, плавання всередині рідини, спливання, плавання на поверхні рідини. (див. таблицю на ст..181)
Для обґрунтування умов плавання тіл пропоную переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=Zk4S9_PMw0w
Плавання в середині рідини – тіло не тоне і не спливає, а залишається плавати в товщі рідини.
Спостерігаємо плавання тіл у живій природі (перегляд відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=t6O7a4T3cqY).
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Користуючись таблицею густин (ст. 249), дати відповіді на питання
Виконати вправу 28 (2,3,5) ст. 184.
V. Підсумок уроку
Рефлексація
Працюючи на уроці я:
- дізнався про …
- зрозумів …
- навчився …
Найбільше мені сподобалися…
На занятті у мене найкраще виходило…
Я мав складнощі з…
Я хотів би ще дізнатися про…
Оцінювання учнів
VI. Домашнє завдання
Вивчити параграф 28, виконати вправу 28 (7, 9,10).
1