Тема: Розрахунок шляху та часу руху.
Мета: Навчити формулювати чіткі відповіді на якісні завдання, вчити умінню користуватися формулами. Сприяти вихованню взаємодопомои у групі, терпінню по відношенню до свого товариша. Розвивати логічне мислення. Виховувати охайність та самостійність. Розвивати та виховувати зацікавленність до вивчення фізики.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
-
Актуалізація опорних знань;
Робота з перфокартами;
-
Бліц-турнір “Ромашка”;
1 -е завдання:
-
У поїзді, що рухається, на столі лежить книга. У спокої буде книга, чи рухатиметься відносно:
а) рельс;
б) столу?
-
Авомобіль та комбайн рухають так, що деякий час відстань між ними не змінюється. Вказати, відносно яких тіл вони знаходяться у спокої, а відносно яких рухаються?
-
Чи однакові шляхи проходять локомотив і останній вагон від зупинки до зупинки?
-
Розгляньте рух кінців хвилинної та годинникової стрілок. Що буде спільним? Чим вони відрізняються один від одного?
-
Людина , що стоїть на “чортовому колесі”, бачить, що колесо відносно нього нерухоме, а дерево - рухається. З яким тілом повьязують рух?
-
е завдання:
-
За який час пліт, що пливе за течією річки, пройде 15 км, якщо швидкість течії 0,5 м/с?
-
На протязі 30с потяг рухався зі швидкістю 72 км/год. Який шлях він пройшов за цей час?
-
За який час “Жигулі” подолають шлях у 2 км?
-
Муха пролетіла 40 м. Скільки часу тривав її політ?
-
Страус рухався 1 хв. Який шлях він подолав за цей час?
-
є завдання:
Фронтальна л/р. Визначити V руху зернини у трубці.
-
е завдання:
За графіком V визначиш S, пройдений тілом за 4с.
-
е завдання:
-
V зайця 15м/с, а V дельфіна 18 км/год. Хто рухається швидше?
-
V автомобіля 36км/год, а поїзда - 28м/с. Хто рухається швидше?
-
V ведмедя 9 км/год, а лосеняти - 5 м/с. Хто рухається швидше?
-
V птаха 72 км/год, а V велосипедиста 25 м/с. Хто рухається швидше?
-
Миша біжить зі V 18 км/год, за Сашею, V якого 12 м/с. Чи дожене він Сашу?
е завдання:
За графіком І і II визначити V якого тіла більше. Пояснити.
S=V*T
-
S=9*3-27m
-
S=12*4=48м
-
S=15*5=75m
-
S=4*12=48m
-
S=20*4=80m
-
Д/з: параграф 16; Впр: 9
ІУ.Підсумки уроку. Оцінки.