Урок «Уявна подорож містами України»

Про матеріал
Виховне інтегроване заняття присвячене 30-річчю незалежності України. Учні здійснять віртуальну цікаву подорож по містах рідного краю : Прилуки, Чернігів, Київ.
Перегляд файлу

 

Мета: формувати ключові компетентності.

Уміння вчитися: виробляти вміння доводити завдання до кінця, правильно розподіляти час.

Загальнокультурна: викликати інтерес до духовної спадщини українського народу, розвивати загальнолюдські цінності.

Громадянська: прищеплювати любов до рідної країни, розвивати почуття патріотизму.

Соціальна: підтримувати товаришів під час виконання завдань.

Обладнання: мультимедійне обладнання, папір, ножиці, олівці.

                                                                    Хід заняття

І. Організація класу

Привітання учнів з новим навчальним роком.

  • На сьогоднішній урок нам необхідно мати усмішку, гарний настрій і наполегливість.

ІІ. Повідомлення теми заняття

Облітав журавель

Сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

Крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

  • Де найкращая земля? –

Журавель відповідає:

  • Краще рідної немає!

                              (Платон Воронько) (Слайд 2)

 Сьогодні ми здійснимо уявну подорож Україною.

ІІІ. Інформаційне повідомлення з елементами бесіди

 Для незалежної України 2021 рік - ювілейний. 24 серпня 1991 року Верховна Рада України ухвалила важливий документ – «Акт проголошення незалежності України». У ньому зазначалося, що територія України є неподільною і недоторканною. Із того часу 24 серпня відзначають як державне свято - День Незалежності України. У цьому році наша незалежна держава святкує своє 30 - річчя.

ІV.Уявна подорож Україною

  • Діти, давайте пригадаємо яких птахів особливо шанують в Україні. (Лелека – символ любові до рідної землі, Батьківщини).

 Із аркушів білого паперу формату А - 4 діти виготовляють лелеку .

                                                                                                          (Слайд 3)

Схема виготовлення лелеки

1.Аркуш формату А-4 скласти так, щоб утворився зігнутий по діагоналі квадрат, надлишок аркуша відрізати.

2. Квадрат скласти вдвоє, лінію згину по діагоналі квадрата зафіксувати. Вздовж лінії згину викреслити контури голови – шиї та хвоста лелеки. В точках кінця розрізу поставити літери А( кінець розрізу лінії голова – шия) і Б ( кінець розрізу лінії хвоста). Намітити лінії для розрізу пір’я.

3. Розрізати відповідно до точки А та до точки Б.

4. Розгорнути квадрат( верхня частина квадрата – трикутник, на якому розміщені літери А та Б, нижня частина квадрата – чистий трикутник.

5. Шию прогнути вниз до позначки А.

6. Хвіст загнути догори( до позначки Б) і просунути в кружечок, де була голова.

7. Отриманий трикутник повернути (маківкою голови вгору) і  вигнути крилами догори.

8. Випрямити хвіст.

9. Розрізати пір’я по намічених лініях.

Діти уявно сідають на крило щойно зробленого птаха і вирушають у подорож рідною Батьківщиною.

  • Свою подорож ми почнемо зі свого районного центру, міста Прилуки. ( Слайди 4, 5)

   Прилу́ки — місто обласного підпорядкування, районний центр Чернігівської області. Місто розташоване на півдні Чернігівської області на берегах річки Удай . Місто має зручне автомобільне та залізничне сполучення з іншими регіонами України; знаходиться на відстані 135 км від столиці України м. Києва.

     На території міста є чимало архітектурних та історичних пам'яток, що становлять своєрідний літопис Прилук. Попередні покоління залишили нам цінну культурну спадщину, ці надбання — гордість нащадків, які творять нове, світле майбутнє. 

    Першу письмову згадку про “Прилук-город” залишив нащадкам київський князь Володимир Мономах. У своєму знаменитому «Повчанні» дітям, князь-воїн розповів про те, як 1085 року вирушив із дружиною зі стін княжого столичного Переяслава назустріч половецькій орді. Зустрівшись зненацька з ординцями у полі, князь уникнув сутички й увійшов у Прилук-город під захист стін фортеці. Зібравшись із силами, він виступив із дружиною і прилучанами проти нападників і винищив їх у кривавій битві під Білими Вежами. Про це свідчить величний пам'ятник на Валу — чотириметрова бронзова скульптура старого князя Мономаха.

    Від козацької доби збереглися до наших часів і безцінні архітектурні пам'ятки міста, які пов'язані з розквітом українського бароко .

     Прилуки є важливим промисловим центром Чернігівської області, де розвинені такі галузі, як нафтогазовидобувна, машинобудування, хімічна, деревообробна, легка, харчова промисловість, виробництво будівельних матеріалів.

-На річці Удай зробимо відпочинок і виконаємо цікаві завдання. (Слайд 6)

1. Що означає слово «козак»?(Вільна, незалежна людина)

2. Як називається велике зібрання творів Т.Шевченка? (Кобзар)

3. Хто автор слів гімну України?( П. Чубинський)

4. Як називається основний закон України? (Конституція)

5. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива?(Либідь)

6. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

7. Як називається перша слов’янська держава?(Київська Русь)

8. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

9. Яка назва гімну України? (Ще не вмерла Україна)

10. Хто композитор гімну України?(М. Вербицький)( Слайд 7)

  - Перепочивши, вирушаємо в Чернігів, наш обласний центр. (Слайди 8, 9)

Із висоти пташиного польоту оглядаємо чарівні простори рідного краю: ліси, поля, ріки, озера...

    Чернігів – це місто легенд та архітектури часів Київської Русі, дивовижне місто, де історія переплітається з сучасністю. Розташований на березі річки Десна. Чернігів квітне в зелені та може похизуватися чудовими краєвидами. Та найбільшу цінність мають унікальні релігійні споруди – старовинні церкви та храми Чернігівщини. Саме тут на власні очі можна побачити шедеври архітектурного мистецтва, побудовані ще у ХІ – ХVІІІ століттях. Це собор Бориса і Гліба, Спасо – Преображенський собор , П’ятницька церква та ін.

    Із висоти пташиного польоту оглянемо Вал, Болдині гори, красиві сквери .

Зупинимось біля прекрасної річки , вдихнемо свіжого бризу з Десни і пограємо в українську народну гру «Подоляночка». ( Слайди 10, 11)

Десь тут була подоляночка,

Десь тут була молодесенька.

Тут вона сіла,

Тут вона впала,

До землі припала,

Сім літ не вмивалась,

Бо води не мала

Ой устань, устань,

подоляночко,

Ой устань, устань,

молодесенька!

Умий своє личко,

Та личко біленьке,

Біжи до Дунаю,

Бери молоденьку,

Бери ту, що скраю!

- Вирушаємо в путь. Прямуємо в Київ – столицю України.

  (Слайди 12, 13, 14, 15)

   Позаду залишаються кілометри шляху, а попереду відкривається краєвид прекрасного міста. Київ - одне з найстаріших міст Європи, засноване понад 1500 років тому. Київ побудовано на схилах живописної річки Дніпро.

   Є легенда, що його заснували три брати — Кий, Щек, Хорив та їх сестра Либідь. Стали вони над Дніпром і найстарший сказав, що тут вони закладуть місто для себе і приїжджих купців. І назвали його Київ. Поряд  із численною кількістю сучасних хмарочосів розташовані цікаві історичні будівлі, пам’ятки мистецтва й архітектури .

   Києво -Печерська лавра є одним із найбільш відомих символів столиці України. На території комплексу розміщено підземні печери та багато музеїв.

Софійський собор – чудовий приклад мистецтва й архітектури часів Київської Русі, що зберігся до наших днів. За правління князя Ярослава Мудрого в соборі було влаштовано першу бібліотеку на Русі, а також першу школу для хлопчиків та дівчат.

   У місті багато музеїв, театрів, пам'ятників та історичних місць. Коли ми промовляємо „Київ”, одразу приходять на пам'ять слова „Хрещатик” та „каштани”. Хрещатик — це головна вулиця столиці. Є легенда, що цю назву вона отримала тому, що колись під час хрещення Русі по ній ішли люди до Дніпра. Каштани теж є символом Києва. Вони є на гербі міста, про них співають пісні.  У Києві живе і працює Президент України. Там же працює Верховна Рада.

   Майдан Незалежності має досить невеликі розміри, проте жодна визначна подія без нього не обходиться.

Київ — наша краса і гордість.

Для відпочинку зупиняємося біля Дніпра.(Слайд 16)

Виконання пісні Н. Май «Квітуча Україна».

V. Підсумок уроку

Ось і закінчилася наша уявна подорож. Ми повертаємося додому.

А свої враження та очікування від уроку ви покажете, розмістивши відповідний смайлик на карті нашої подорожі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана  література

1.Босенко М., Звєрєва І., Коваль Л.; Виховуємо патріотів//Початкова школа. -2005. - №8 с.18.

2. https://kiyavia.com/cities/chernihiv

3. https://homin.etnoua.info/novyny/podoljanochka-des-tut-bula-podoljanochka/

4.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BB%D1%83%D0%BA%D0%B8

5.http://pryluky.osp-ua.info/ch-1_fl-history.html

 

 

 

1

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку