Урок узагальнення і систематизаціі знань з теми «Адаптації» біологія і екологія 11 клас (робота за варіантами)

Про матеріал
Мета даного уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про адаптації як загальну властивість біологічних систем, оцінити здатність учнів оперувати такими поняттями і термінами: адаптація, преадаптація, екологічна ніша, адаптивна радіація, коеволюція, коадаптація, життєва форма, адаптивні біологічні ритми, фотоперіодизм; формулювати принципи єдності організмів та середовища їх мешкання, правила обов’язкового заповнення екологічної ніші; здатність учнів називати основні властивості адаптацій, параметри екологічної ніші, основні форми симбіозу організмів, форми паразитизму, представників флори і фауни Краматорська, Донецької області і України в цілому. Роздатковий матеріал складається з завдань 12 варіантів по 3 завдання в кожному, оцінювання - 4 бали одне завдання.
Перегляд файлу

11 клас        Узагальнення і систематизація знань з теми «Адаптації»

                     (робота за варіантами)

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про адаптації як загальну властивість біологічних систем, оцінити здатність учнів оперувати такими поняттями і термінами: адаптація, преадаптація, екологічна ніша, адаптивна радіація, коеволюція, коадаптація, життєва форма, адаптивні біологічні ритми, фотоперіодизм; формулювати принципи єдності організмів та середовища їх мешкання, правила обов’язкового заповнення екологічної ніші; здатність учнів називати основні властивості адаптацій, параметри екологічної ніші, основні форми симбіозу організмів, форми паразитизму, представників флори і фауни Краматорська, Донецької області і України в цілому.

Очікувані результати: учень\учениця узагальнюють і систематизують знання з теми.

Обладнання: таблиці, фотографії представників різноманітних живих систем, роздатковий матеріал

Хід уроку.

  1. Організаційний момент (перевірка присутності, створення позитивної атмосфери).
  2. Формування мети і завдання уроку (повідомлення теми уроку, націлення учнів на те, що учні узагальнять свої знання з теми  «Адаптації»
  3. Основна частина уроку:
  • Виконання завдання № 1 усно. На дошці висить схема (рисунок) рослини і написані об’єкти (СОշ, Оշ, НշО, мінеральні речовини, грунт, повітря, сонячне світло, органічні рештки, тепло). Опишіть взаємозв’язки між рослиною та довкіллям, використавши наведені об’єкти.
  • Обговорення Завдання № 1
  • Виконання учнями у зошитах для перевірочних робіт завдань за варіантами (12 варіантів по 3 завдання; кожне завдання оцінюється по 4 бали)
  1. Підсумок уроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал:

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

1 варіант

  1. Опишіть особливості наземно-повітряного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації ялини до середовища існування.

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

2 варіант

  1. Опишіть особливості водного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації голуба сизого до середовища існування.

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

3 варіант

  1. Опишіть особливості ґрунтового середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації мха сфагнуму  до середовища існування.

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

4 варіант

  1. Опишіть особливості наземно-повітряного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації вовка звичайного до середовища існування.

 

 

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

5 варіант

  1. Опишіть особливості водного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації шипшини собачої до середовища існування.

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

6 варіант

  1. Опишіть особливості грунтового середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації тюленя-монаха  до середовища існування.

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

7 варіант

  1. Опишіть особливості наземно-повітряного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації орхідеї фаленопсис  до середовища існування.

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

8 варіант

  1. Опишіть особливості водного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації коропа дзеркального  до середовища існування.

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

9 варіант

  1. Опишіть особливості грунтового середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації кактуса опунції  до середовища існування.

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

10 варіант

  1. Опишіть особливості наземно-повітряного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації жаби озерної  до середовища існування.

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

11 варіант

  1. Опишіть особливості водного середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації омели  до середовища існування.

 

 

Узагальнення знань з теми «Адаптації»

12 варіант

  1. Опишіть особливості грунтового середовища, наведіть приклади організмів, які у ньому існують.
  2. Виберіть пару  хижак – жертва і покажіть, які коадаптації виникли в цих видів.
  3. Визначте та назвіть окремі морфологічні, фізіологічні та етологічні адаптації вощі людської до середовища існування.

 

 

 

Використана література:

  1. Підручник Біологія і екологія 11 клас (рівень стандарту) Шаламов Р.В., Каліберда М.С., Харків, ТО «Соняшник», 2019
  2. Робочий зошит з біології і екології 11 клас (рівень стандарту) Каліберда М.С., Шаламов Р.В., Харків, ТО «Соняшник», 2019
  3.  Біологія та екологія для вчителя. 11 клас/ Руслан Шаламов – Харків: Соняшник, 2020
docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
4207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку