Тема. Узагальнення і систематизація знань по темі «Числа 11-20»
Мета: узагальнити та систематизувати знання нумерації у межах 20, про утворення чисел другого десятка; удосконалювати навички додавання та віднімання чисел другого десятка на основі знання десяткового складу чисел; формувати вміння творчо працювати над задачею; розвивати логічне мислення, пам'ять, математичну компетентність;
виховувати товариськість, взаємоповагу, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: ІКТ, роздаткові картки, демонстраційні картки, хлопавки, бочечка, конструктор LEGO (6 цеглинок).
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Всі ставайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте.
Хто сьогодні є у нас?
Всім присутнім посміхніться.
Привітайтесь.
Створення проблемної ситуації.
Але спочатку пригадаємо, які ми повинні бути на уроці:
У - уважні,
Р – розумні,
о – організовані,
к – кмітливі, креативні.
– Отже, гайда розважатися!
3.Усна лічба.
Атракціон «Автодром» (Слайд 4).
- Уявно сідаємо в автомобілі і швидко мчимося –рахуємо від 1 до 20, супроводжуючи оплеском кожне друге число.
- Назвіть тільки парні числа. Чому їх так називають?
Назвіть:
-найменше число другого десятка,
-найбільше число другого десятка,
- найменше натуральне число, найбільше одноцифрове число,
- число, що слідує за числом 17,
- число, що передує числу 15,
- додаючи 1, яке число отримуємо (наступне),
- а віднімаючи 1 (попереднє).
2. Утворення чисел другого десятка
Атракціон «Карусель» (Слайд 5).
- Зараз покатаємось на каруселі. Той, хто стоїть у внутрішньому колі, називають числа першого десятка, а ті, що у зовнішньому – збільшують їх на 10, тобто називають відповідні числа другого десятка.
3. Порівняння чисел.
Атракціон «Диктант шпигуна» (Слайд 6).
- Далі ви гратимете у гру «Диктант шпигуна». Кожен із вас стає «шпигуном». Ваше завдання – вивідати таємну інформацію, тобто запам'ятати пару чисел, донести у «штаб розвідки» «головнокомандуючому» записати та опрацювати (порівняти дані числа, демонстраційна картка).
4.Розкладання чисел на розрядні доданки.
Атракціон ««Заморочки з бочки» (робота в парах) (Слайд 7).
- Дістаньте з бочки число, розкладіть його на розрядні доданки (зачитують).
Фізкультхвилинка
5. Додавання та віднімання чисел в межах 20 без переходу через десяток:
1)атракціон «Муха» (Слайд 8).
(Хлопавки).
(Звучить дзижчання мухи).
12+6= 18 14-4= 10 17+3= 20 20-2=18
15+1=16 11-10=1 19+1=20 18-5= 13
2)робота з підручником (с.88, приклади 8)
Прийом «Естафета» - перших 2 стовпчики усно, решта (на 2 дії ) – письмово.
6.Робота над задачею
Атракціон «Задачколяндія» (Слайд 9).
1)повторення будови задачі (умова, запитання, розв'язання, відповідь), (демонстраційна картка);
2)творча робота над задачею(Слайд 10):
Вінні-Пух запас на зиму 12л липового меду і 4л гречаного.
- Це задача? Чого не вистачає?(Запитання).
- Давайте доберемо його.
Пропонуються варіанти:
- Скільки всього пирогів спекла бабуся?
- Скільки всього літрів меду на зиму запас Вінні-Пух?
- На скільки більше яблук, ніж груш було в корзині?
(Запис задачі в зошити).
Робота з асоціативним кущем «Чим корисний мед»? (дошка)
Горішок – зміцнює імунітет.
Подушка – нормалізує сон.
Жираф із замотаним шарфом горлом – пом’якшує горло.
Цукор – замінник цукру.
Батарейка – заряджає енергією.
3)атракціон «LEGO» (Слайди 11-15) (конструктори LEGO).
7.Називання «сусідів» чисел. Гра «Ромашка».
III.Заключна частина. Рефлексія(Слайд 16 ).
Метод «Незакінчене речення»
- На уроці я навчився…
- Найцікавішим завданням на уроці було…
- Я тепер знаю…
- У мене вийшло…