Урок "Узагальнення та систематизація знань з розділу "Виникнення та становлення Русі-України"

Про матеріал
Тема. Узагальнення та систематизація знань Мета: перевірити рівень засвоєння знань учнів із розділу «Виникнення та становлення Русі-України»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами, історичними та контурними картами; вміння працювати в парах та малих групах; формувати зацікавленість у вивчені теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  показувати на історичній карті події, пов’язані з темою;  позначати на контурній карті території князівств у різні часи, місця найважливіших подій періоду, напрямки походів київських князів;  характеризувати життя та діяльність київських князів;  висловлювати власні судження щодо значення подій періоду в історії України. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, QR-коди, телефони
Перегляд файлу

Урок історії України

для 7-го класу

«Узагальнення та систематизація з розділу

«Виникнення та становлення Русі-України»

підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Узагальнення та систематизація знань

Мета: перевірити рівень засвоєння знань учнів із  розділу «Виникнення та становлення Русі-України»; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними джерелами, історичними та контурними картами; вміння працювати в парах та малих групах; формувати зацікавленість у вивчені теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • показувати на історичній карті події, пов’язані з темою;
  • позначати на контурній карті території князівств у різні часи, місця найважливіших подій періоду, напрямки походів київських князів;
  • характеризувати життя та діяльність київських князів;
  • висловлювати власні судження щодо значення подій періоду в історії України.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд, QR-коди, телефони

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Аналіз вислову.

Завжди обирайте найважчий шлях –

на ньому ви не зустрінете конкурентів

(Шарль де Голль).

 

  • Поясніть значення вислову.
  • Сьогодні ви відчуєте, що таке конкуренція та позмагаєтеся за звання найстараннішого учня на уроках історію. Ви матимете змогу перевірити свої знання та уміння, що отримали на попередніх уроках з теми та визначити, яких саме знань вам не вистачає.
  • Тож бажаю успіхів!
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з контурними картами.
  • Розгляньте картосхеми та виконайте завдання до них.
  1. Укажіть назви східнослов’янських племінних союзів, позначених цифрами на картосхемі. (Дуліби, Поляни, Сіверяни, Тиверці)

C:\Users\Таня\Pictures\img001.jpg

  1. Коли відбувся похід Святослава, позначений стрілками на картосхемі? (969 – 971)

C:\Users\Таня\Pictures\img001.jpg

  1. Хто з князів здійснив похід, позначений стрілками на картосхемі? (Святослав)

C:\Users\Таня\Pictures\img002.jpg

  1. За якого великого князя/князів територія Русі-України мала зазначені розміри? (За князя Олега)

C:\Users\Таня\Pictures\img002.jpg

  1. Вправа «Лінія часу»
  • Перейдіть за посиланням чи скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

https://learningapps.org/display?v=ph2r4ryuj21

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\6. Урок узагальнення та систематизації знань\Ліня часу.png

  1. Історична задача.
  • Розв’яжіть хронологічну задачу.

Подорож княгині Ольги до Константинополя, на думку істориків, відбулася в 957 р., хоча літописець називає іншу дату. Цей висновок ґрунтується на свідченнях візантійського імператора, учасника подій, Константина Багрянородного.

  • Обчисліть, на який рік свого володарювання Ольга здійснила подорож до візантійської столиці. (957 – 945 = 12 – на 12 рік)
  • Якого віку був тоді Святослав? З літописів відомо, що князь Ігор загинув, коли його синові було 3 роки. (945 – 3 = 942 – рік народження Святослава; 957 – 942 = 15 років – вік князя Святослава)
  • Дати та обчислення позначте на лінії часу.
  1. Робота з історичними джерелами.
  • Перейдіть за посиланням чи скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

https://learningapps.org/display?v=p3qgvawuj21

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\6. Урок узагальнення та систематизації знань\Хронологія документів.png

  1. Установіть відповідність.
  • Перейдіть за посиланням чи скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

https://learningapps.org/display?v=pro1bg66321

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\6. Урок узагальнення та систематизації знань\Відповідність.png

 

  1. Вправа «Про кого мова?»
  • Перейдіть за посиланням чи скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

https://learningapps.org/display?v=p763b4j6321

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\6. Урок узагальнення та систематизації знань\Про кого мова.png

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Три слова».
  • Назвіть три іменники, які можна використати у розповіді про становлення Київської держави.
  1. Підсумки уроку.
  1. Визначення переможців.
  2. Виставлення оцінок.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити вивчений матеріал.
  2. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

docx
Додано
5 жовтня 2021
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку