Урок "Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції»"

Про матеріал
розробка уроку узагальнення і систематизація знань з теми "Хімічні реакції", де зібрані завдання різних типів: з однією відповіддю, з вибором декількох правильних відповідей, завдання на відповідність, задачі на вихід продукту.
Перегляд файлу

УРОК 15

ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ ХІМІЇ 11 КЛАС

ДАТА: _________________________________

ТЕМА УРОКУ: Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічні реакції»

МЕТА УРОКУ: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Хімічні реакції», з'ясувати рівень засвоєння основних понять з теми «Хімічні реакції»; продовжувати розвивати навички розв’язування задач за рівняннями хімічних реакцій; розвивати пам'ять, логічне мислення, вміння застосовувати отримані знання; виховувати самостійність, охайність.

ТИП УРОКУ: узагальнення та систематизації знань.

МЕТОДИ: самостійна робота.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

ІІ. Виконання самостійної роботи

Самостійна робота з теми «Хімічні реакції»

І варіант

1. Вибрати реакцію за кількістю та складом реагентів та продуктів реакції:                                                                                                                                                                                                     (0,5 б)

а) екзотермічні;   в) необоротні;

б) оборотні;   г) сполучення.

2. Вибрати визначення необоротних реакцій:      (0,5 б)

а) Реакції, що відбуваються в одному напрямку і закінчуються повним перетворенням реагентів на продукти реакції.

б) Реакції, що відбуваються в протилежних напрямках, а продукти реакціїє  одночасно і реагентами реакції.

в) Реакції, що відбуваються з виділенням тепла.

г) Реакції, що відбуваються з поглинанням тепла.

3. Вибрати оборотну реакцію:    (0,5 б)

а) NaOH + HCl = NaCl + H2O;

б) CuSO4 + NaOH = Na2SO4 + Cu(OH)2;

в) CO + H2O = CO2 + H2;

г) CuSO4 + Fe = FeSO4 + Cu.

4. Вибрати, у який бік зміститься рівновага реакції SO3 + H2OH2SO4H<0 в разі підвищення температури:                                                                                                                (0,5 б)

а) вліво;      в) вправо;

б) не зміниться;     г) температура не впливає.

5. Вибрати речовину, що піддається гідролізу:     (0,5 б)

а) NaNO3;      в) K2CO3;

б) BaCl2;      г) Li2SO4.

6. Вибрати речовину, що не піддається гідролізу:     (0,5 б)

а) BaS;      в) Na2SO3;

б) KNO3;      г) Li2CO3.

7. Вибрати ознаки необоротних реакцій:       (1 б)

а) утворення солей;

б) випадання осаду;

в) утворення води;

г) утворення газоподібної речовини;

д) утворення кислот;

е) розчинення осаду.

8. Знайти відповідність між речовиною та середовищем при гідролізі: (1,5 б)

1) кислотне;    а) Ba(NO3)2;

2) лужне;     б) FeSO4;

3) нейтральне;    в) K2CO3;

      г) Li2SO4;

      д) CuCl2;

      е) K2S.

9. Знайти відповідність між схемою хімічної реакції та типами реакцій: (1,5 б)

1) N2 + H2NH3;     а) обміну;

2) CO + H2O = CO2 + H2;    б) розкладу;

3) Cu(OH)2 + НCl = CuCl2 + H2O;  в) сполучення;

4) SO2 + O2 = SO3 +Q.    г) екзотермічна;

       д) ендотермічна;

       е) оборотна;

       є) необоротна;

       ж) окисно-відновна;

       з) без зміни ступенів окиснення.

10. Відновленням ферум(ІІІ) оксиду масою 3,2 т добули залізо масою 1,786 т. Обчисліть відносний вихід металу                                                                                                                (2 б)

11. Обчисліть об’єм амоніаку (н.у.), який можна одержати з азоту об’ємом 0,68 л і достатньої кількості водню, якщо вихід амоніаку становить 43 %.                             (3 б)

ІI варіант

1. Вибрати реакцію за кількістю та складом реагентів та продуктів реакції                                                                                                                                                                                                     (0,5 б)

а) оборотні;   в) ендотермічні ;

б) заміщення;   г) необоротні.

2 Вибрати визначення оборотних реакцій:      (0,5 б)

а) Реакції, що відбуваються в одному напрямку і закінчуються повним перетворенням реагентів на продукти реакції.

б) Реакції, що відбуваються в протилежних напрямках, а продукти реакціїє  одночасно і реагентами реакції.

в) Реакції, що відбуваються з виділенням тепла.

г) Реакції, що відбуваються з поглинанням тепла.

3. Вибрати необоротну реакцію:  (0,5 б)

а) N2 + H2 = NH3;

б) CuCl2 + KOH = KCl + Cu(OH)2;

в) CO + H2O = CO2 + H2;

г) SO2 + O2 = SO3.

4. Вибрати, у який бік зміститься рівновага реакції 2Н2 + О2 ↔ 2Н2О ∆Н<0 підвищення тиску:                                                                                                                                            (0,5 б)

а) вліво;      в) вправо;

б) не зміниться;     г) тиск не впливає.

5. Вибрати речовину, що піддається гідролізу:     (0,5 б)

а) Ba(NO3)2;     в) Na2SO4;

б) K3PO4;      г) LiCl.

6. Вибрати речовину, що не піддається гідролізу:    (0,5 б)

а) Na3PO4;      в) BaCl2;

б) K2CO3;      г) Li2SO3.

7. Вибрати чинники, що впливають на зміщення хімічної рівноваги:       (1 б)

а) утворення осаду;

б) концентрація реагентів чи продуктів реакції;

в) утворення газоподібної речовини;

г) температура;

д) тиск (для реакцій, що відбуваються зі зміною об’єму систем)

е) розчинення осаду.

8. Знайти відповідність між речовиною та середовищем при гідролізі: (1,5 б)

1) лужне;     а) NaNO3;

2) нейтральне;    б) BaS;

3) кислотне;    в) Na2SO3;

      г) BaCl2;

      д) AgNO3;

      е) FeCl3.

9. Знайти відповідність між схемою хімічної реакції та типами реакцій: (1,5 б)

1) CuSO4 + Fe = FeSO4 + Cu;   а) обміну;

2) C + O2 = CO2 +Q;     б) розкладу;

3) CuSO4 + NaOH = Na2SO4 + Cu(OH)2; в) сполучення;

4) 2NO ↔ N2 + O2 + 181 кДж.   г) екзотермічна;

       д) ендотермічна;

       е) оборотна;

       є) необоротна;

       ж) окисно-відновна;

       з) без зміни ступенів окиснення.

10. Унаслідок взаємодії натрію кількістю речовини 0,2 моль з водою добули водень об’ємом 1,916 л (н. у.). Обчисліть відносний вихід продукту реакції.              (2 б)

11. Яку масу сульфур(VI) оксиду необхідно взяти для одержання 73,5 г сульфатної кислоти, якщо вихід реакції 75 %?                                                                                    (2 б)

III. Підбиття підсумків уроку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Марина Миколаївна
    Доброго вечора, а можна відповіді до самостійної роботи?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
6689
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку